Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x alustan päivitystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bear3
    Bimmer Rookie
    • Jul 2008
    • 131
    • laitila


    en kyl löytän E91:stä listast
    "itse tein...siksi hyvä "

    e91 330xd 2007

    Comment

    • KtKtuned
      Bimmer Rookie
      • Dec 2013
      • 127
      • Finland

      Originally posted by wilho View Post
      onko pyöränkulmat tarkistettu? Kuinka paljon ajettu? Itselläni olivat noin 100tkm ajon jälkeen kulmat pahasti pielessä ja parani kulku huomattavasti hankkiduttuani eroon vääristä kulmista ja runflateista. Takana kuitenkin 255/35/18...

      Mitkä renkaat? onko runflatit?
      140tkm ajettu ja 225/40/18 ja ei ole runflatit.

      Kulmat menee ens maanantaina tarkistukseen ja Koni fsd iskarit on liipaisimen alla. Joka tapauksessa noista Konin keltasista haluan eroon ,ne on kivirekeen sopivat. Tänään viimeksi ajoin niitten kanssa nimismiehenkiharoille ja kiittelin mielessäni bemarin rungon kestävyyttä

      Löysimmällä asetuksella vastaavat about 30% kiristettyjä vastaavia ex. cossusierrassa ahvenistolle mennessä. Ja jouset samat Eibach pro. Ei voi kuin ihmetellä noitten Konin keltasten säätöaluetta ,ei kaikki ole just lähdös nyyrbuuringille ajelemaan täysillä.

      Jousia en vaihda ainakaan heti. Eibachin pro +Koni fsd on kumminkin kehuttu ihan kelpo yhdistelmäksi ja niitä myydään settinä ainakin ulkomailla.
      BMW 335i E90 -07

      Comment

      • Veeksi
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 2175
        • Kuopio

        Originally posted by joni_t View Post
        Juuri tuon setin asensin. Vaatii tietty jousipuristimet jne. E91 oli kyllä helppo vaihtaa kun alapäästä ei tarvinnu irrottaa mitään osaa. Senkun ylhäältä pultit auki, painaa tolppaa alas ja taittaa ulos.

        Takapäähän nuo ei tietenkään käy takapään jousienkin vaihto on nopea ja helppo homma.
        No eipä tosiaankaan nyt kun vaivautuu katsomaan mitä siellä on.
        BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
        BMW E63 630iA '05

        Comment

        • brainsurgery
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2011
          • 1355
          • Helsinki

          Autona on tuo sigun E91 ja alustana ihan se vakioin, eli aika korkealla ja mukavasti mennään.

          Ajattelin ensiavuksi tuohon vetelyyteen Eibachin Pro-Kittiä. Ja saahan sillä samalla vähän alaspäinkin autoa. Eibachin luettelosta kun katsoo niin tähän menee samat jouset kuin E91 330xd:hen. Akselipainot ovat taulukossa myös samat mutta outona juttuna on että kun 335xi tippuu noilla jousilla 20/10, 330xd tippuukin samoilla jousilla 30/25. Mistäköhän tämä mahtaa johtua?

          Comment

          • Veeksi
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 2175
            • Kuopio

            Originally posted by brainsurgery View Post
            Autona on tuo sigun E91 ja alustana ihan se vakioin, eli aika korkealla ja mukavasti mennään.

            Ajattelin ensiavuksi tuohon vetelyyteen Eibachin Pro-Kittiä. Ja saahan sillä samalla vähän alaspäinkin autoa. Eibachin luettelosta kun katsoo niin tähän menee samat jouset kuin E91 330xd:hen. Akselipainot ovat taulukossa myös samat mutta outona juttuna on että kun 335xi tippuu noilla jousilla 20/10, 330xd tippuukin samoilla jousilla 30/25. Mistäköhän tämä mahtaa johtua?
            Olisko vastaus niinkin yksinkertainen, että XD:ssä on korkeampi vakioalusta kuin Xi:ssä? Minä kyllä olisin muistellut, että ylipäätään nelivedoissa oli korkeampi alusta.
            BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
            BMW E63 630iA '05

            Comment

            • brainsurgery
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2011
              • 1355
              • Helsinki

              Originally posted by Veeksi View Post
              Olisko vastaus niinkin yksinkertainen, että XD:ssä on korkeampi vakioalusta kuin Xi:ssä? Minä kyllä olisin muistellut, että ylipäätään nelivedoissa oli korkeampi alusta.
              Niin tietysti, olinpas tyhmä. Eli XD:ssä vakiona pidemmät jouset.

              Comment

              • brainsurgery
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2011
                • 1355
                • Helsinki

                Jatkan vielä sen verran että kun 330xd:n ja 335xi:n jousituksen osat näyttävät realoem:n mukaan olevan jousia lukuunottamatta täsmälleen samat, voisi kuvitella, että tuon Eibach Pro-Kitin asennuksen jälkeen autot istuisivat täsmälleen yhtä korkealla.

                Tällähän ei sinänsä ole mitään tekemistä minkään kanssa. Hankala vain löytää E91 335xi:stä kuvia, joissa on pelkkä Eibachin pro-kit alla

                Comment

                • Dualfun
                  Moderator
                  • Jan 2003
                  • 17837
                  • PKS

                  Originally posted by brainsurgery View Post
                  Jatkan vielä sen verran että kun 330xd:n ja 335xi:n jousituksen osat näyttävät realoem:n mukaan olevan jousia lukuunottamatta täsmälleen samat, voisi kuvitella, että tuon Eibach Pro-Kitin asennuksen jälkeen autot istuisivat täsmälleen yhtä korkealla.
                  Jos näin on, niin kyllä. Ellei nyt aleta pilkkua nussimaan ja vertaamaan moottorien painoeroja (keulamassa).
                  E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                  E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                  E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                  ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                  ½ E36
                  ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                  Muut talouden vehkeet:
                  E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                  Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                  Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                  Comment

                  • brainsurgery
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2011
                    • 1355
                    • Helsinki

                    Kannattaiskohan noi madaltavat jousilautaset vaihtaa samalla eteen jos vaihtaa vakioiskareille Eibachin Pro-Kitin? Tuollainen etupään 5-10mm laskeminen takapäähän verrattuna ei taida vielä korjata keulimisen tilannetta?

                    Ja onko jotain muuta mitä sinne kannattaa vaihtaa samalla jos tarkoituksena on ajaa noilla kilkkeillä nyt niin kauan kuin ne kestävät?
                    Last edited by brainsurgery; 25-04-2014, 17:59.

                    Comment

                    • Dualfun
                      Moderator
                      • Jan 2003
                      • 17837
                      • PKS

                      Jos haluat yliampua niin samalla koiranluut ja yläpäät. Tosin yläpäissä ei välttämättä ole mitään vikaa ellei autollasi ole menty yli 150tkm..
                      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                      E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                      ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                      ½ E36
                      ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                      Muut talouden vehkeet:
                      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                      Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                      Comment

                      • Veeksi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 2175
                        • Kuopio

                        Originally posted by brainsurgery View Post
                        Kannattaiskohan noi madaltavat jousilautaset vaihtaa samalla eteen jos vaihtaa vakioiskareille Eibachin Pro-Kitin? Tuollainen etupään 5-10mm laskeminen takapäähän verrattuna ei taida vielä korjata keulimisen tilannetta?

                        Ja onko jotain muuta mitä sinne kannattaa vaihtaa samalla jos tarkoituksena on ajaa noilla kilkkeillä nyt niin kauan kuin ne kestävät?
                        Kyl se ainakin itellä keulimisen poisti. Kun perä toisaalta nousi (M-sport).
                        BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                        BMW E63 630iA '05

                        Comment

                        • brainsurgery
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2011
                          • 1355
                          • Helsinki

                          100tkm tosiaan mittarissa.

                          Eli tuolla Eibachin Pro-Kitillä saisi 5-10mm keulimista pois ja jousilautasilla 10-20mm. Mahtaako mennä överiksi jos tulee tuo täydet 30mm keulan laskua perään verrattuna?

                          Täytyy varmaan käydä vähän mittailemassa.

                          Comment

                          • Veeksi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 2175
                            • Kuopio

                            Originally posted by brainsurgery View Post
                            100tkm tosiaan mittarissa.

                            Eli tuolla Eibachin Pro-Kitillä saisi 5-10mm keulimista pois ja jousilautasilla 10-20mm. Mahtaako mennä överiksi jos tulee tuo täydet 30mm keulan laskua perään verrattuna?

                            Täytyy varmaan käydä vähän mittailemassa.
                            Tee vaan toinen eka. Ei niitä molempia tarvii kerralla laittaa. Jos alusta pitää ylipäätään vaihtaa, niin vaihda sit se ja jos näyttää että keulaa pitäis vielä laskea, niin laitat sit ne jousilautaset. Se jousilautas homma ei paljoo maksa eikä vaadi. Ainakin itellä taitais pro-kitin kanssa tulla kasari-lookki, jos laittas jousilautaset viel. Takaa melkein pitäis nyt pudottaa.
                            BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                            BMW E63 630iA '05

                            Comment

                            • brainsurgery
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2011
                              • 1355
                              • Helsinki

                              Ok, kiitti.

                              Aloitan tuolla Eibachin Pro Kitillä.

                              Comment

                              • Veeksi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2003
                                • 2175
                                • Kuopio

                                Originally posted by brainsurgery View Post
                                Ok, kiitti.

                                Aloitan tuolla Eibachin Pro Kitillä.
                                Paras vaihtoehto on kyllä se, että oot minua viisaampi ja satsaat hitusen enemmän ja saat korkeussäädettävän. Sit saat just passelin...
                                BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                                BMW E63 630iA '05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎