Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x alustan päivitystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Puistis
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2013
    • 849
    • 09

    Samalla vaivalla sinne keulaan vaihtaa madallusjouset. Toisaalta itse olen edelleen tyytyväinen madaltaviin jousilautasiin.

    Comment

    • jagge86
      Newbiemmer
      • Apr 2004
      • 24
      • Kangasala

      Originally posted by Puistis View Post
      Samalla vaivalla sinne keulaan vaihtaa madallusjouset. Toisaalta itse olen edelleen tyytyväinen madaltaviin jousilautasiin.
      Varmasti, mutta varsinaisesti madallusta en kaipaa vaan kun tuo perä näyttää vakiona siltä kuin olis kontti aina täynnä gepardia.
      Mulle kelpais sekin että persettä sais ton 10-15 milliä ylöspäin...

      Comment

      • Jarno
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 645
        • Äänekoski

        Mistähän löytäisi madaltavat jousilautaset eteen? Auto on e91 LCI 325d. Eikös madallus nuilla lautasilla ole 1mm-1.5mm luokkaa? Ulkomailta koittanut ettiä mutta huonolla menestyksellä.
        e30 325i cabrio
        Ex. f11 530d, e91 325d LCI, e39 525ia, e39 540iat, e39 528i, e32 735ia, e30 325i

        Comment

        • Jonhi
          BTCF Member
          • Mar 2013
          • 166
          • Espoo

          Originally posted by Jarno View Post
          Mistähän löytäisi madaltavat jousilautaset eteen? Auto on e91 LCI 325d. Eikös madallus nuilla lautasilla ole 1mm-1.5mm luokkaa? Ulkomailta koittanut ettiä mutta huonolla menestyksellä.
          Lueppa muutama sivu taaksepäin..
          E93 330dA LCI -10 M-Sport
          F31 320d -12 Luxury Line

          Ex's
          E36 320i -91, E46 325Ci -01 AC Schnitzer, E46 323 -99 M-Sport, E46 328 -00 M-sport, E46 323i -99
          E90 320d -06, E90 320d -05, E90 330d LCI -10 M-Sport, E90 320d -06

          Comment

          • Puistis
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2013
            • 849
            • 09

            Jos kova kiire on ja käytetty jousilautanen kelpaa niin tuosta -> http://www.ebay.de/itm/BMW-E90-E91-S...item338c312b8d

            Comment

            • Rankka Ankka
              Bimmer Rookie
              • May 2007
              • 157
              • MYRSKYLÄ

              Onko kokemuksia pohjaanlyöntikumeista? Tarvis bilsteinin kaveriks sellaset taakse, tai sit jostain paljon jäykemmät jouset. En oikee keksi ite miten ne pohjaanlyöntikumit toimii ku säädettävä alusta, missä jousen yläpäässä on ontto säätöpalikka. Nii ja mistä jäykempiä jousia voisi kysyä, sellaset mitkä sopis sit ks. alustan säätömutikkkaan?



              sigpic

              Comment

              • Palehti
                Bimmer Rookie
                • Jan 2005
                • 147
                • Klaukkala

                Pohjaanlyöntikumi löytyy iskarin varresta.
                Pohjaanlyöntikumia ei yleensä käytetä "jousena", vaan se toimii nimensä mukaisesti.
                Mikä autossasi on ongelma ?
                Perä liian matalalla, vai perä liian matalalla kuormattuna ?
                Kuvastasi päätellen jousen säätö on "matalimmassa", mutta onko sitä kuvan ottamisen jälkeen säädetty ?
                Jos on tosiaan tuossa säädössä, niin ei muutakuin jousien mukana tullut avain käteen ja veivaamaan perää ylemmäksi
                i4 M50, E46 325 CiA avo, Suzuki Katana 2022
                ex E39 M5 2001 Anthracite, M550D, F11 525D N57, F36 435D, Model 3 Perf, jne

                Comment

                • Rankka Ankka
                  Bimmer Rookie
                  • May 2007
                  • 157
                  • MYRSKYLÄ

                  Originally posted by Palehti View Post
                  Pohjaanlyöntikumi löytyy iskarin varresta.
                  Pohjaanlyöntikumia ei yleensä käytetä "jousena", vaan se toimii nimensä mukaisesti.
                  Mikä autossasi on ongelma ?
                  Perä liian matalalla, vai perä liian matalalla kuormattuna ?
                  Kuvastasi päätellen jousen säätö on "matalimmassa", mutta onko sitä kuvan ottamisen jälkeen säädetty ?
                  Jos on tosiaan tuossa säädössä, niin ei muutakuin jousien mukana tullut avain käteen ja veivaamaan perää ylemmäksi
                  Auto on kuormattuna liian matala, nyt säätö varmaa puolessa välissä. Pikkasen veny kumi ja rengas tuotu sen verran ulos, että raapii kolariin vähä suuremmissa töyssyissä ja silloin ku toinen rengas on jossain epätasaisella. Tarkotus olis saada sellanen kohtuu tiukka sovite, mutta silti kaverit kyytii.

                  Pieni apu saattais löytyä kaarien mankeloinnilla mut se ei auta jos perään tulee painoa.

                  Nykyisellää ei ole kovin käytännöllinen setti, mutta ku se vaa näyttää hyvälle omaa silmää
                  Last edited by Rankka Ankka; 23-03-2014, 15:10.
                  sigpic

                  Comment

                  • Veeksi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 2177
                    • Kuopio

                    Prkl. Aiheen ohi meni.
                    Last edited by Veeksi; 23-03-2014, 15:59. Reason: Turha.
                    BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                    BMW E63 630iA '05

                    Comment

                    • Palehti
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2005
                      • 147
                      • Klaukkala

                      Originally posted by Rankka Ankka View Post
                      Tarkotus olis saada sellanen kohtuu tiukka sovite, mutta silti kaverit kyytii.
                      Ok, hyvä tarkennus.
                      Haastava homma, mutta eiköhän tuolta löydy apu:

                      Tämä siis jos tuon meinaa ratkaista jäykemmällä jousella.
                      Voithan sitten tietenkin yrittää ratkaista asian silppuamalla alkuperäisen pohjaanlyöntikumin kanssa pötköön toisen ja hakea säätöä sillä. Tietenkin voihan sitä yrittää shoppailla alkuperäiseen vertailemalla jos jossain autossa olisi pidempi/korkeampi (ja autoosi sopiva) pohjaanlyöntikumi.
                      Sitten on tietenkin nämä piltemalaiset http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...-6-kpl-341710/

                      Nyt ollaan kyllä niin ulkonäön alttarilla, että kaikki viisaat heristävät sormeaan tälläiselle toiminnalle
                      i4 M50, E46 325 CiA avo, Suzuki Katana 2022
                      ex E39 M5 2001 Anthracite, M550D, F11 525D N57, F36 435D, Model 3 Perf, jne

                      Comment

                      • exodus
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2003
                        • 774
                        • Oulu

                        Onko muilla ongelmia madelletun takapään kovuuden kanssa? Jousina Eibach (olikohan ne -30/-25) ja varsinkin kun sattuu aikuisia takapenkille, niin valittavat jousituksen kovuutta. Etupenkille sitä ei oikein huomaa, vain takana tärskähtelee.

                        Toinen kyssäri samaan putkeen; onko ongelmia etupään koiranluiden kestävyydessä? Tuntuu, että niitä saa olla vaihtamassa joka vuosi, Lemförderkin kokeiltu, eikä kestä.

                        Auto siis 320DA sedan.

                        Comment

                        • KtKtuned
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2013
                          • 127
                          • Finland

                          Mulla on 335i sedanissa alla eibachit ja konin keltaset säädettävät. ja on sanottava,että aika kovat on. Kuopat tai vastaavat tuntuu terävästi.

                          Konien säätöskaala ihmetyttää sinänsä. Edessä ja takana löysimmällä asetuksella tuntuu tosi jäykältä silti.

                          Vertauskohteena mun vanha cossusierra konin keltasten ja eibachien kanssa oli parempi. Ihan löysällä säädöllä etupää ja takapää oli selvästi pehmeempi ,mutta säätämällä sai kadulta radalle säädettyä.

                          Katotaan kesärenkaiden kans ,miten tuntuma muuttuu. Hyvällä asphaltillla toikin setti toimii ,mut sehän on katoavaa luonnonvaraa.
                          BMW 335i E90 -07

                          Comment

                          • Nakkisoturi
                            Aluevastaava
                            • Apr 2011
                            • 1262
                            • Helsinki

                            Originally posted by exodus View Post
                            Toinen kyssäri samaan putkeen; onko ongelmia etupään koiranluiden kestävyydessä? Tuntuu, että niitä saa olla vaihtamassa joka vuosi, Lemförderkin kokeiltu, eikä kestä.

                            Auto siis 320DA sedan.
                            Tämän saman huomannut itsekkin... Edellinen 320d sedan söi niitä jatkuvasti, nyt Alpinalla sama meininki jatkuu... Nykyiset Lemföderit kestänyt 15tkm ajoa ja alkaa kolisemaan. Eiväthän nuo paljoa maksa mutta v*ituttaa kun saa olla kokoajan vaihtamassa
                            Myllytykset, vahaukset ja pinnoitteet, kysy lisää privalla!

                            G08 LCI iX3 M-sport -22

                            ex e90 LCI M3 Competition Individual -11
                            ex f30 LCI 330e iPerformance M-Sport -16
                            ex e91 LCI ALPINA D3 BITURBO TOURING #115 -09
                            ex e90 LCI 320d M-Sport -09
                            ex e36 328is M-Sport -95

                            Comment

                            • saM5
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2003
                              • 496
                              • Pori

                              Kertokaas nyt, mitkä puslat, yms. osat pitää edestä ja takaa vaihtaa, että auto ei vetelisi kaistavaihdoissa (ohituksissa) ja urissa niin helvetisti?

                              Uudet iskarit nyt ainakin vaihdan ja siinä samalla tosiaan puslajumppaa..
                              E91 335i xDrive
                              -----------------------------------------------
                              ex: E61 535d ¤ E30 318i Touring ¤ E61 ///M5 ¤ E91 335i M-Sport ¤ E46 325i M-Sport II Touring ¤ E36 328i M-Sport Touring ¤ E34 3.6 ///M5 ¤ E30 318is ¤ E30 327 ¤ E30 325i

                              Comment

                              • bemu2000
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 17799
                                • Jämsä

                                Originally posted by saM5 View Post
                                Kertokaas nyt, mitkä puslat, yms. osat pitää edestä ja takaa vaihtaa, että auto ei vetelisi kaistavaihdoissa (ohituksissa) ja urissa niin helvetisti?

                                Uudet iskarit nyt ainakin vaihdan ja siinä samalla tosiaan puslajumppaa..

                                Vaihda ekana renkaat Vai onko auto jo päälle 200tkm ajettu?
                                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                                Vanteet edullisesti
                                Nostureita ja rengaskoneita

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎