Jos kerta haluaa noin 10mm budjettimadalluksen, niin hakee Bilteman madallussarjan (pultit ja pidikkeet joilla voi puristaa vähän kierrejousia kiinnemmäks).
Asentelin tossa supersportin madaltavat jousilautaset H&R jousien kaveriks ja nyt jousien 3 ylintä kierrettä hankaa toisiinsa..
Onko kellään käynyt noin? Ja miten ne voi aiheuttaa tuollaisen ongelman..:think Mahtaakohan jousi toimiakkaan täysin oikein tuollaisessa tapauksessa?
Pyöriikö jousilautanen nyt ihan varmasti vapaasti yläpään laakerissa?
Onko laakerit ehjät?
Onko madaltava jousilautanen liian syvä, että ottaa yläpään laakerin runkoon kiinni?
Ottaako jousilautanen auton runkoon kiinni?
Ei jousen pitäisi hyppiä, eikä tärähdellä, kun siinä on kuitenkin niin paljon painoa päällä.
Jousen saa hiljaiseksi puutarhaletkulla, mutta uskon syyllisen nyt olevan muualla. Tai sitten jousi ei vaan yksinkertaisesti sovi käytettyyn jousilautaseen.
i4 M50, E46 325 CiA avo, Suzuki Katana 2022
ex E39 M5 2001 Anthracite, M550D, F11 525D N57, F36 435D, Model 3 Perf, jne
Pyöriikö jousilautanen nyt ihan varmasti vapaasti yläpään laakerissa?
Onko laakerit ehjät?
Onko madaltava jousilautanen liian syvä, että ottaa yläpään laakerin runkoon kiinni?
Ottaako jousilautanen auton runkoon kiinni?
Ei jousen pitäisi hyppiä, eikä tärähdellä, kun siinä on kuitenkin niin paljon painoa päällä.
Jousen saa hiljaiseksi puutarhaletkulla, mutta uskon syyllisen nyt olevan muualla. Tai sitten jousi ei vaan yksinkertaisesti sovi käytettyyn jousilautaseen.
Pyörii.
On ehjät, pöydällä niitä vielä pyöriteltiin ja hyvin pelas. Tietysti senkin vois kokeilla vaihtaa varmuudeks..
Ei ainakaan mitä pöydällä sitäkin pyöriteltiin niin ottanut.. Täytyy vielä purkaa kun ehtii ja varmistaa sekin..
Tätä yritettiin tänään tutkia, mutta sinne melkein mahdoton nähdä kun paino päällä ja heti kun autoa keventää pauke loppuu.. Tosin aika outoa jos vain toiselta puolelta ottais..
E93 330dA LCI -10 M-Sport
F31 320d -12 Luxury Line
Pyörii.
On ehjät, pöydällä niitä vielä pyöriteltiin ja hyvin pelas. Tietysti senkin vois kokeilla vaihtaa varmuudeks..
Ei ainakaan mitä pöydällä sitäkin pyöriteltiin niin ottanut.. Täytyy vielä purkaa kun ehtii ja varmistaa sekin..
Tätä yritettiin tänään tutkia, mutta sinne melkein mahdoton nähdä kun paino päällä ja heti kun autoa keventää pauke loppuu.. Tosin aika outoa jos vain toiselta puolelta ottais..
Prikka väärällä puolella, tai unohtui? Se prikka kuuluu sitten sinne laakerin ja jousilautasen väliin
Mistä saisi m sport-jousia? Ei juuri näy käytettyjä myynnissä. Mihin jengi hukkaa jousensa kun päivittää alustaa?
Ajattelin että voisi olla riittävä ratkaisu Konin FSD-iskareiden kanssa.
Tuolla lojuis tallin nurkassa yks m-sport alusta, mut tavallaa vähän hölmö lähtee myymään koska ei noista oikein kehtaa kummosia pyytää, ja jos joskus tulee tarvettaa asentaa se takasin :think mikä nyt on hyvin epätodennäköstä
Mullakin on käytetty M-Sport alusta jos joku kaipaa. Lisäks on E93:n M-sport kallistuksen vakaajat (jotka on jäykimmät OEM versiot jos ei M-sarjalaisen vakaajia oteta huomioon).
Tuolla lojuis tallin nurkassa yks m-sport alusta, mut tavallaa vähän hölmö lähtee myymään koska ei noista oikein kehtaa kummosia pyytää, ja jos joskus tulee tarvettaa asentaa se takasin :think mikä nyt on hyvin epätodennäköstä
Muuten ihan hyvä, mutta jos ne on tosta 320d:stä niin ei käy kutoskoneiseen. Joo, kuulostaa oudolta miten joku haluaa msport-jouset laittaa
Jos ne 15mm pudottaa keulaa vakiosta, niin se riittää näille etelän teille. Itelle ei toi ulkonäkö enää tässä iässä merkkaa niin paljo...
Tesla Model Y Performance
E36 318iS "jäärata/rallicross"
Johan oli erikoinen tuo omakin auto ajaa vielä kun ei ole kulmia säädetty ja on M-hilppeet edessä ja Eibach/Bilstein B12 pro-kit. Ohjaus ei palauttanut vaan päinvastoin kun alkoi kääntämään niin ratti kääntyi itsestään vaan lisää . Mutta yllättävän suoraan meni silti maantiellä.
Muuten en alustan kovuudessa hirveitä eroja huomannut, mutta terävissä töyssyissä kuten siltojen saumoissa nasahtaa nyt vähän turhankin kovasti. Muutoin tuntuu ehkä jopa M-sportia miellyttävämmältä.
Mutta nyt kun on edessä äMMäläisen tukivarret, jotka vääntää camberia negatiivisemmaksi, niin miten kulmien säätäjää pitäis ohjeistaa? Jenkkifoorumeilta oon ymmärtänyt, että kulmat pitäis muuten vetää normaaleiksi, mutta etu camberit niin negatiiviseks kuin saa (käytännössä -0,5 ja -1,0 välille)? Onko näin?
Edit: Kävin ne H&R:n tangot hakemassa. On kyllä jäykät. Ei minun haukkarilla taipuneet yhtään.
Onko kenelläkään muuten postata tähän "ohjearvoja" hyvästä nelipyöräsuuntauksesta? Oma kikkare menee alkuviikosta coilien asennukseen ja sitten pitäisi saada kulmat kohilleen...
Niin ja onhan se prikka oikein päin? Se on kupera toiselta puolen ja jumittaa ohjauksen varmasti aika tehokkaasti, etenkin paino päällä.
Pitäis olla, en nyt muista miten päin se sinne tuli laitettua.. Kysytään nyt varmuudeksi vielä, että kummin päin sen kuuluu olla? Voi tarkistaa senkin sitten samalla..
E93 330dA LCI -10 M-Sport
F31 320d -12 Luxury Line
Comment