Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x alustan päivitystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    #31
    Originally posted by Mikaatm View Post
    Itse päivitin oman e90:n m-sport alustan orkkis performance alustasarjalla. On noin 10mm m-sport alustasarjaa matalampi. Itse olen todella tyytyväinen performance alustaan. Todella hyvä kompromissi muille alustasarjoilla.

    Itse kun tutkin vaihtoehtoja niin kaikki jouset mitä mulle tarjottiin oli vakio alustasta -XXmm madaltavia. Eli laske m-sport alustan noin 15mm pois niistä luvuista.

    Mulla on ylimääräisen noin 10tkm ajettu m-sport iskarit+jouset jos joku tarvii.


    mitä maksoi tuo performance setti?
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • Mikaatm
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2007
      • 559
      • Vantaa

      #32
      Originally posted by bemu2000 View Post
      mitä maksoi tuo performance setti?
      Noin 1050e jouset, iskarit ja joku "tanko" mikä lie olikaan + kaikki kumiosat ym.
      450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

      Comment

      • FusionWolf
        Bimmer Rookie
        • Jul 2006
        • 96

        #33
        Originally posted by Mikaatm View Post
        Noin 1050e jouset, iskarit ja joku "tanko" mikä lie olikaan + kaikki kumiosat ym.

        Sait privaa.

        Comment

        • alttu
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2010
          • 519
          • Nummela

          #34
          Valinnan vaikeus

          Originally posted by alttu View Post
          Mulla on noiden M-sporttien kanssa Eibachin sportline 50/30mm jouset ja ainakin näin talvella kaupunki ajossa välillä tuntuu että hampaat kolisee suusta, eli pirun pintakova ja joskus isommassa terävässä montussa tuntuu että jousto loppuu kokonaan kesken. Onkohan tuo liika kova madallus noille vakio M-sporteille ja minkähänlaisia iskareita noille jousille kannattais ensi kesäks harkita?? Nyt mittarissa 146tkm ja viimeset 25tkm ajettu noilla päivityksillä.

          Vaikeeks menee. Näyttää pelkkien iskareiden vaihto tulevan yhtä kalliiksi, jopa kalliimmaksi kuin koko alustan vaihto. Nyt ongelmana onkin se että vaihtoehtoja on niin pirusti ja toisella foorumilla kehutaan ja toisella se kumotaan, toki käyttäjiä ja käyttötarkoituksia on monia.
          Mutta siis osaako joku sanoa hintaluokassa max. 800€ mielellään jäykkyys/korkeussäädettävää (-50/30mm) alustaa mikä ei ole pintakova. Kaikki muutaman satasen alustat on pois suljettuja vaihtoehtoja.
          Lähinnä kokemuksia käyttäjiltä saman kokoluokan autossa:think
          F15 30d ///M-SPORT
          Ex.
          F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

          Comment

          • Tom1s
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2002
            • 669
            • .

            #35
            Originally posted by alttu View Post
            Vaikeeks menee. Näyttää pelkkien iskareiden vaihto tulevan yhtä kalliiksi, jopa kalliimmaksi kuin koko alustan vaihto. Nyt ongelmana onkin se että vaihtoehtoja on niin pirusti ja toisella foorumilla kehutaan ja toisella se kumotaan, toki käyttäjiä ja käyttötarkoituksia on monia.
            Mutta siis osaako joku sanoa hintaluokassa max. 800€ mielellään jäykkyys/korkeussäädettävää (-50/30mm) alustaa mikä ei ole pintakova. Kaikki muutaman satasen alustat on pois suljettuja vaihtoehtoja.
            Lähinnä kokemuksia käyttäjiltä saman kokoluokan autossa:think

            Tuntuu että tohon 800 en itse ole löytänyt kuin korkeintaan korkeussäädöllä olevia sarjoja. KW variant1:kin on jo tonnin luokkaa (korkeussäätö ainoastaan)
            F31 328i M-Sport

            Comment

            • alttu
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2010
              • 519
              • Nummela

              #36
              Originally posted by Tom1s View Post
              Tuntuu että tohon 800 en itse ole löytänyt kuin korkeintaan korkeussäädöllä olevia sarjoja. KW variant1:kin on jo tonnin luokkaa (korkeussäätö ainoastaan)
              No korkeussäätö oikeastaan ensisijaisesti että sais talveks vähän maavaraa lisättyä. Onko jotain mitä voit suositella??
              F15 30d ///M-SPORT
              Ex.
              F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                #37
                Originally posted by alttu View Post
                No korkeussäätö oikeastaan ensisijaisesti että sais talveks vähän maavaraa lisättyä. Onko jotain mitä voit suositella??

                et saa säädettävällä alustalla autoa korotettua. ylimmässäkin asennossa säädettävällä alustalla auto on M-Sport alustaa matalampi.
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • alttu
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2010
                  • 519
                  • Nummela

                  #38
                  Originally posted by bemu2000 View Post
                  et saa säädettävällä alustalla autoa korotettua. ylimmässäkin asennossa säädettävällä alustalla auto on M-Sport alustaa matalampi.
                  No se riittää jo hienosti jos pääsee lähelle M-sportin maavaroja
                  F15 30d ///M-SPORT
                  Ex.
                  F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

                  Comment

                  • alttu
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2010
                    • 519
                    • Nummela

                    #39
                    Nyt löytykin sen verran edullinen iskari kauppa että taidampa jättää säädettävätalustat kokonaan laskusta pois kun ei kerralla ole kunnolliseen varaa.

                    Mutta mitä iskaria voisi suositella Eibachin Sportline -50/30mm jousen kanssa; Eibach Pro-Damber jolloin alustasta tulisi Sport-system vai M-sportin omia ??
                    F15 30d ///M-SPORT
                    Ex.
                    F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17799
                      • Jämsä

                      #40
                      Originally posted by alttu View Post
                      Nyt löytykin sen verran edullinen iskari kauppa että taidampa jättää säädettävätalustat kokonaan laskusta pois kun ei kerralla ole kunnolliseen varaa.

                      Mutta mitä iskaria voisi suositella Eibachin Sportline -50/30mm jousen kanssa; Eibach Pro-Damber jolloin alustasta tulisi Sport-system vai M-sportin omia ??

                      no kerro nyt ihmeessä mistä niin halvalla saat m-sport ja eibach iskareita? saksasta eibachit näemmä reilut 500e. bilstein B6 tai B8 on kans hyvä vaihtoehto.
                      Last edited by bemu2000; 25-01-2011, 01:08.
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • alttu
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2010
                        • 519
                        • Nummela

                        #41
                        Eibach pro street s

                        [QUOTE=alttu;2262891]Nyt löytykin sen verran edullinen iskari kauppa että taidampa jättää säädettävätalustat kokonaan laskusta pois kun ei kerralla ole kunnolliseen varaa.


                        Meni iskari tilaukset päin p****ttä, ja mieleterveys alkaa pettäämään googletellessa alusta vertailuja/hintoja joten Eibach Pro Street S- lähti tilaukseen Muutama lisäsatanen sinne tänne, tuskin huono sijoitus!
                        F15 30d ///M-SPORT
                        Ex.
                        F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

                        Comment

                        • alttu
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2010
                          • 519
                          • Nummela

                          #42
                          Eibach Pro Street S

                          Alusta saapui ja ensiviikolla asentuu. Tutkailin noita osia ja "säätö-ohjeita" (mitään sanomattomat ja saksaksi), niin näyttää liiankin yksinkertaiselta mutta ensimmäinen säädettäväalusta niin hieman kaiapaisin neuvoa miten tuo säätö tapahtuu? Missään ei ole mitään lukemia korkeudesta että kumpikin puoli tulee balanssiin, vai pitääkö vaan mittailla? Ko. alustassa ilmeisesti säätö tapahtuu jousilautasella ainakin takan jossa iskari ja jousi on erillään mutta toiseen äärilaitaan vietynä kierteitä ei voi "lukita ollenkaan", eli onko mahdollista että pyörähtää auki?
                          Eli lähinnä kaipaisin käyttökokemuksia ko. alustan omistavilta:think
                          F15 30d ///M-SPORT
                          Ex.
                          F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

                          Comment

                          • Tom1s
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2002
                            • 669
                            • .

                            #43
                            Originally posted by alttu View Post
                            Alusta saapui ja ensiviikolla asentuu. Tutkailin noita osia ja "säätö-ohjeita" (mitään sanomattomat ja saksaksi), niin näyttää liiankin yksinkertaiselta mutta ensimmäinen säädettäväalusta niin hieman kaiapaisin neuvoa miten tuo säätö tapahtuu? Missään ei ole mitään lukemia korkeudesta että kumpikin puoli tulee balanssiin, vai pitääkö vaan mittailla? Ko. alustassa ilmeisesti säätö tapahtuu jousilautasella ainakin takan jossa iskari ja jousi on erillään mutta toiseen äärilaitaan vietynä kierteitä ei voi "lukita ollenkaan", eli onko mahdollista että pyörähtää auki?
                            Eli lähinnä kaipaisin käyttökokemuksia ko. alustan omistavilta:think

                            Paljonko maksoi ja mistä tilasit? Kokemuksia odotellessa =)
                            F31 328i M-Sport

                            Comment

                            • alttu
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2010
                              • 519
                              • Nummela

                              #44
                              Originally posted by Tom1s View Post
                              Paljonko maksoi ja mistä tilasit? Kokemuksia odotellessa =)
                              Special Tuning Hariselta ja alle tonni.
                              Nyt on alusta alla ja ensivaikutelmaltaan pettymys, lähinnä säätöjen osalta, pakkanen voi muihin ominaisuuksiin antaa oman vivahteen Takapäässä iskari ja jousi erillään eikä jousen säätölautasta pääse pyörittämään paikallaan. Ensinnäkään avain ei mahdu säätöosaan koska lautanen on sen verran syvällä ja toisekseen vaikka mahtuisi niin jousi painaa niin paljon vastaan että ei se pyöri millään! Eihän se voi olla mahdollista että aina säädön yhteydessä alapää pitää päästää irti!?

                              EDIT: niin ja lisäyksenä vielä että takapää ei laske juurikaan vakio M-sporttia alemmas
                              Last edited by alttu; 17-02-2011, 08:31.
                              F15 30d ///M-SPORT
                              Ex.
                              F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

                              Comment

                              • Tom1s
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2002
                                • 669
                                • .

                                #45
                                Miltä vaikuttaa verrattuna msporttiin tai vakioon?
                                F31 328i M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎