Announcement
Collapse
No announcement yet.
E9x alustan päivitystä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Valinnan vaikeus
Originally posted by alttu View PostMulla on noiden M-sporttien kanssa Eibachin sportline 50/30mm jouset ja ainakin näin talvella kaupunki ajossa välillä tuntuu että hampaat kolisee suusta, eli pirun pintakova ja joskus isommassa terävässä montussa tuntuu että jousto loppuu kokonaan kesken. Onkohan tuo liika kova madallus noille vakio M-sporteille ja minkähänlaisia iskareita noille jousille kannattais ensi kesäks harkita?? Nyt mittarissa 146tkm ja viimeset 25tkm ajettu noilla päivityksillä.
Vaikeeks menee. Näyttää pelkkien iskareiden vaihto tulevan yhtä kalliiksi, jopa kalliimmaksi kuin koko alustan vaihto. Nyt ongelmana onkin se että vaihtoehtoja on niin pirusti ja toisella foorumilla kehutaan ja toisella se kumotaan, toki käyttäjiä ja käyttötarkoituksia on monia.
Mutta siis osaako joku sanoa hintaluokassa max. 800€ mielellään jäykkyys/korkeussäädettävää (-50/30mm) alustaa mikä ei ole pintakova. Kaikki muutaman satasen alustat on pois suljettuja vaihtoehtoja.
Lähinnä kokemuksia käyttäjiltä saman kokoluokan autossa:thinkF15 30d ///M-SPORT
Ex.
F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT
Comment
-
-
Originally posted by alttu View PostVaikeeks menee. Näyttää pelkkien iskareiden vaihto tulevan yhtä kalliiksi, jopa kalliimmaksi kuin koko alustan vaihto. Nyt ongelmana onkin se että vaihtoehtoja on niin pirusti ja toisella foorumilla kehutaan ja toisella se kumotaan, toki käyttäjiä ja käyttötarkoituksia on monia.
Mutta siis osaako joku sanoa hintaluokassa max. 800€ mielellään jäykkyys/korkeussäädettävää (-50/30mm) alustaa mikä ei ole pintakova. Kaikki muutaman satasen alustat on pois suljettuja vaihtoehtoja.
Lähinnä kokemuksia käyttäjiltä saman kokoluokan autossa:think
Tuntuu että tohon 800 en itse ole löytänyt kuin korkeintaan korkeussäädöllä olevia sarjoja. KW variant1:kin on jo tonnin luokkaa (korkeussäätö ainoastaan)F31 328i M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Tom1s View PostTuntuu että tohon 800 en itse ole löytänyt kuin korkeintaan korkeussäädöllä olevia sarjoja. KW variant1:kin on jo tonnin luokkaa (korkeussäätö ainoastaan)F15 30d ///M-SPORT
Ex.
F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT
Comment
-
-
Originally posted by alttu View PostNo korkeussäätö oikeastaan ensisijaisesti että sais talveks vähän maavaraa lisättyä. Onko jotain mitä voit suositella??
et saa säädettävällä alustalla autoa korotettua. ylimmässäkin asennossa säädettävällä alustalla auto on M-Sport alustaa matalampi.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Postet saa säädettävällä alustalla autoa korotettua. ylimmässäkin asennossa säädettävällä alustalla auto on M-Sport alustaa matalampi.F15 30d ///M-SPORT
Ex.
F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT
Comment
-
-
Nyt löytykin sen verran edullinen iskari kauppa että taidampa jättää säädettävätalustat kokonaan laskusta pois kun ei kerralla ole kunnolliseen varaa.
Mutta mitä iskaria voisi suositella Eibachin Sportline -50/30mm jousen kanssa; Eibach Pro-Damber jolloin alustasta tulisi Sport-system vai M-sportin omia ??F15 30d ///M-SPORT
Ex.
F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT
Comment
-
-
Originally posted by alttu View PostNyt löytykin sen verran edullinen iskari kauppa että taidampa jättää säädettävätalustat kokonaan laskusta pois kun ei kerralla ole kunnolliseen varaa.
Mutta mitä iskaria voisi suositella Eibachin Sportline -50/30mm jousen kanssa; Eibach Pro-Damber jolloin alustasta tulisi Sport-system vai M-sportin omia ??
no kerro nyt ihmeessä mistä niin halvalla saat m-sport ja eibach iskareita? saksasta eibachit näemmä reilut 500e. bilstein B6 tai B8 on kans hyvä vaihtoehto.Last edited by bemu2000; 25-01-2011, 01:08.
Comment
-
-
Eibach pro street s
[QUOTE=alttu;2262891]Nyt löytykin sen verran edullinen iskari kauppa että taidampa jättää säädettävätalustat kokonaan laskusta pois kun ei kerralla ole kunnolliseen varaa.
Meni iskari tilaukset päin p****ttä, ja mieleterveys alkaa pettäämään googletellessa alusta vertailuja/hintoja joten Eibach Pro Street S- lähti tilaukseen Muutama lisäsatanen sinne tänne, tuskin huono sijoitus!F15 30d ///M-SPORT
Ex.
F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT
Comment
-
-
Eibach Pro Street S
Alusta saapui ja ensiviikolla asentuu. Tutkailin noita osia ja "säätö-ohjeita" (mitään sanomattomat ja saksaksi), niin näyttää liiankin yksinkertaiselta mutta ensimmäinen säädettäväalusta niin hieman kaiapaisin neuvoa miten tuo säätö tapahtuu? Missään ei ole mitään lukemia korkeudesta että kumpikin puoli tulee balanssiin, vai pitääkö vaan mittailla? Ko. alustassa ilmeisesti säätö tapahtuu jousilautasella ainakin takan jossa iskari ja jousi on erillään mutta toiseen äärilaitaan vietynä kierteitä ei voi "lukita ollenkaan", eli onko mahdollista että pyörähtää auki?
Eli lähinnä kaipaisin käyttökokemuksia ko. alustan omistavilta:thinkF15 30d ///M-SPORT
Ex.
F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT
Comment
-
-
Originally posted by alttu View PostAlusta saapui ja ensiviikolla asentuu. Tutkailin noita osia ja "säätö-ohjeita" (mitään sanomattomat ja saksaksi), niin näyttää liiankin yksinkertaiselta mutta ensimmäinen säädettäväalusta niin hieman kaiapaisin neuvoa miten tuo säätö tapahtuu? Missään ei ole mitään lukemia korkeudesta että kumpikin puoli tulee balanssiin, vai pitääkö vaan mittailla? Ko. alustassa ilmeisesti säätö tapahtuu jousilautasella ainakin takan jossa iskari ja jousi on erillään mutta toiseen äärilaitaan vietynä kierteitä ei voi "lukita ollenkaan", eli onko mahdollista että pyörähtää auki?
Eli lähinnä kaipaisin käyttökokemuksia ko. alustan omistavilta:think
Paljonko maksoi ja mistä tilasit? Kokemuksia odotellessa =)F31 328i M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Tom1s View PostPaljonko maksoi ja mistä tilasit? Kokemuksia odotellessa =)
Nyt on alusta alla ja ensivaikutelmaltaan pettymys, lähinnä säätöjen osalta, pakkanen voi muihin ominaisuuksiin antaa oman vivahteen Takapäässä iskari ja jousi erillään eikä jousen säätölautasta pääse pyörittämään paikallaan. Ensinnäkään avain ei mahdu säätöosaan koska lautanen on sen verran syvällä ja toisekseen vaikka mahtuisi niin jousi painaa niin paljon vastaan että ei se pyöri millään! Eihän se voi olla mahdollista että aina säädön yhteydessä alapää pitää päästää irti!?
EDIT: niin ja lisäyksenä vielä että takapää ei laske juurikaan vakio M-sporttia alemmasLast edited by alttu; 17-02-2011, 08:31.F15 30d ///M-SPORT
Ex.
F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT
Comment
-
Comment