Announcement

Collapse
No announcement yet.

vetokoukku e91/e90:seen?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MakeH
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2004
    • 1170
    • Vantaa

    #16
    Originally posted by jyrka View Post

    Vaatii ilmeisimmin sen ohjauspainikkeen kojelautaan, mutta lieneeköhän johtosarja sille jo valmiina ?

    -j-
    Se ohjauspainike tulee sitten takakonttiin!

    Comment

    • JNIJNI
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 1483

      #17
      Originally posted by jyrka View Post
      Vetokoukku itelläkin hankittuna, valojen johtosarja vielä puuttuu. Omani on sillä sähköisellä ohjauksella, mutta tämän sähköohjauksen käyttöönotosta ei tunnu löytyvän lisäinfoa mistään.

      Vaatii ilmeisimmin sen ohjauspainikkeen kojelautaan, mutta lieneeköhän johtosarja sille jo valmiina ?

      Realoemistä löytyvää valojen johtosarjaa (61131382153) ei merkkihuollon varaosajärjestelmä tunnistanut, mikähän mahtaa E91 335dT:n johtosarjan oikea varaosanro olla ? RealOemistä löytyy pääryhmän 71 alta, subgroup 10:stä.

      -j-
      Ei ole johtosarjaa valmiina.

      Katsoppa tämän osan sopivuutta: 71600418643

      Itse tein sähköasennukset joskus itse, sulakeboksin kanssa menee hermot, muuten aika simppeli homma. Itsellä irrotettava koukku -mallia.
      G21 LCI 330e xDrive 2022
      E93 M3

      Comment

      • jyrka
        Bimmer Rookie
        • Dec 2002
        • 138

        #18
        Rupes homma selviämään, eli koukku on tyypiltään:
        71606791155

        Ja tälle koukulle kuuluu asennussarja 71602156302. Tämä ei ole siis varsinaisesti pelkkä johtosarja vaan asennussarja siksi, että sitä romua on tuossa setissä aivan prl....sti.

        Hintaa marmoritiskillä vaatimattomat 350 egeä ;(

        Pitiköhän väite paikkansa, että kaikki johtosarjat tulevat 13 napaisena ja ne muutetaan adapterilla 7 napaiseksi. Ja tuo adapteri ei kuuleman mukaan mahtuisi paikoilleen tuohon kääntyvään koukkuun, vaan se pitäis aina irrottaa ?

        -J-
        -= AUDI A6 3.0 Supercharged =-
        -= VW Golf R32 3.2 =-

        Comment

        • MakeH
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2004
          • 1170
          • Vantaa

          #19
          Äkkiä tuo adapteri on laitettu paikalleen ja irrotettu. Takakontissa oikealla puolella olevassa verkkotaskussa kulkee kätevästi.

          Comment

          • JNIJNI
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 1483

            #20
            Originally posted by jyrka View Post
            Pitiköhän väite paikkansa, että kaikki johtosarjat tulevat 13 napaisena ja ne muutetaan adapterilla 7 napaiseksi. Ja tuo adapteri ei kuuleman mukaan mahtuisi paikoilleen tuohon kääntyvään koukkuun, vaan se pitäis aina irrottaa ?

            -J-
            Juurikin noin.

            Samalla kun haet marmoritiskiltä sen sähkösarjan, niin pyydä asennusohjeet, kyllä ne siellä sen sulle tulostaa.
            G21 LCI 330e xDrive 2022
            E93 M3

            Comment

            • Sigfried
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2006
              • 261
              • Rannalla

              #21
              Koukku E90?

              Pitäisi saada koukku kun joskus pitää kiskoa kärryä eli onko ajatuksia firmoista jotka laittaisi koukun mulle tohon E90? Tekeekö noita joku pienempi firma vai pitääkö mennä suoraan Laakkoselle?

              Speciaalin tossa taitaa olla sähköjen veto? Koukun ja sähkösarjan saan edullisesti yhdeltä tutulta varaosakauppiaalta.

              Vinkkejä?

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                #22
                Originally posted by Sigfried View Post
                Pitäisi saada koukku kun joskus pitää kiskoa kärryä eli onko ajatuksia firmoista jotka laittaisi koukun mulle tohon E90? Tekeekö noita joku pienempi firma vai pitääkö mennä suoraan Laakkoselle?

                Speciaalin tossa taitaa olla sähköjen veto? Koukun ja sähkösarjan saan edullisesti yhdeltä tutulta varaosakauppiaalta.

                Vinkkejä?
                Vois äkkiä kuvitella että sinne lätkästään ohjainlaite , plussa , miinus , CAN piuhat ja koodaillaan toimimaan.Eli hyvinkin heleppova. Kovilin satsissa ainakin tulee asennusohjeet joilla jopa petrolhead laittaa uudemman auton koukun kiinni sähköineen.
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • JNIJNI
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 1483

                  #23
                  Originally posted by petrolhead View Post
                  Vois äkkiä kuvitella että sinne lätkästään ohjainlaite , plussa , miinus , CAN piuhat ja koodaillaan toimimaan.Eli hyvinkin heleppova. Kovilin satsissa ainakin tulee asennusohjeet joilla jopa petrolhead laittaa uudemman auton koukun kiinni sähköineen.
                  Juurikin noin, patsi ei vaatinut edes koodausta, ainakaan omassa E91:ssä. Hyvin pelittää ja I-Driveen tulee ilmoitukset, minkä puolen esim. jarruvalo kärrystä ei toimi
                  G21 LCI 330e xDrive 2022
                  E93 M3

                  Comment

                  • pete95zhn
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2007
                    • 208
                    • Boostby

                    #24
                    Omaani ostin Saksasta Westfalian setin irroitettavalla koukulla ja sähkösarjalla. Asennus -mitä siitä nyt enää muistan, tein 3v sitten- oli ihan piece of kakku. En nyt enää muista pitikö yhtään piuhaa vetää eteen saakka ( kuten E46:ssa ), mutta koodausta ei tarvita. Koska E90/1:ssä on koukun kiinnitys hieman keskilinjasta sivussa ei siiheen näyttänyt saavan Westfalialta samalaista alumiinipornokoukkua kuin E46:een,se ei painanut yhtään mitään...
                    Hinta oli muistaakseni halvempi kuin Kovilin ruostepommilla Suomessa ja asennuksen tein itse.
                    Pete

                    Menneet:
                    E36 320iT '97 E46 320dT '03 E91 320iT '06 E61 525dTA '08 M-sport
                    Nyt:
                    F11 530 dTA '11 M-Sport
                    0,33x E46 M3 '01
                    G31 530eX TA '21 M-sport
                    996 turbo

                    fortistuning.fi

                    ERIKOISMOOTTORI.fi:n ohjelmaviritysten virallinen jälleenmyyjä

                    Comment

                    • sassi
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2008
                      • 412
                      • Nivala

                      #25
                      Eilen asentelin koukun (Thule Brink) paikalleen E90 sedaniin, tänään pitäisi ihmetellä sähkösarjan kytkennät.

                      Tuo ohje on hiukkasen vaikeaselkoinen CAN väylän kytkennän osalta...
                      Onko tuossa ohjeessa http://www.brink.eu/download_kabelsetmanual.php?id=412 kohta 16 - 18 vaihtoehtoinen ohjekuvien 19 - 21 kanssa?

                      Eli jos olen tulkinnut oikein, asennussarjan musta/keltainen voidaan kytkeä peräkontin oikean sivun johtonipussa oleviin vihreä/vihreä-oranssi CAN johtoihin. TAI sitten tuo musta/keltainen vedetään sulakerasialle asti ja kytketään siellä vihreä/vihreä-oranssi johtoihin.

                      Paikallistin jo peräkontista akun yläpuolelta kulkevasta johtonipusta tuon vihreä/vihreä-oranssi johtoparin. Voinko kytkeä suoraan siihen, vai pitääkö vetää hanskalokerolle asti?
                      --
                      Sassi
                      - F10 530d
                      - KTM 690 Enduro
                      Ex. E90 330d, E46 330d

                      Comment

                      • sassi
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2008
                        • 412
                        • Nivala

                        #26
                        Originally posted by sassi View Post
                        Eli jos olen tulkinnut oikein, asennussarjan musta/keltainen voidaan kytkeä peräkontin oikean sivun johtonipussa oleviin vihreä/vihreä-oranssi CAN johtoihin. TAI sitten tuo musta/keltainen vedetään sulakerasialle asti ja kytketään siellä vihreä/vihreä-oranssi johtoihin.
                        Vastaanpa itse itselleni, tulkitsin ihan oikein. Eli CAN -väyläkytkennän voi tehdä joko peräkontin johtoihin tai vetää sulakerasialle ja kytkeä siellä. Vähemmällä purkamisella pääsee tietysti kun kytkee peräkonttiin. Peräkontissa oli 2 CAN -väylän johtoparia, kytkin siihen joka oli helpommin käsillä.

                        Hyvin toimii, eikä tarvinnut koodausta. Check control näyttää vialliset kärryn polttimot ja kärryn kytkeminen poistaa parkkitutkan anturit takaa käytöstä.
                        --
                        Sassi
                        - F10 530d
                        - KTM 690 Enduro
                        Ex. E90 330d, E46 330d

                        Comment

                        • ducatirocks
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2009
                          • 200
                          • Lempäälä

                          #27
                          Mitä maksoit osista? Koukku, kaapeli, sälät?
                          - F31 320da - Pessimisti ei pety... Pimmeristi pettyy -

                          Comment

                          • sassi
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2008
                            • 412
                            • Nivala

                            #28
                            Originally posted by ducatirocks View Post
                            Mitä maksoit osista? Koukku, kaapeli, sälät?
                            Koukku hieman vajaa 420e ja johtosarja 240e

                            Halvempiakin koukkuja oli, mutta otin tuon Thulen irroitettavan kun siitä ei jää irroitettuna näkyviin käytännössä mitään.
                            Koukun kiinnityshahlon 3cm leveä suojamuovi jää näkyviin 1cm puskurin alapuolelle, mutta sitäkään ei näe jos ei alennu kurkkimaan auton alle
                            --
                            Sassi
                            - F10 530d
                            - KTM 690 Enduro
                            Ex. E90 330d, E46 330d

                            Comment

                            • Esal
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2009
                              • 1344
                              • Lempäälä

                              #29
                              Originally posted by sassi View Post
                              Koukku hieman vajaa 420e ja johtosarja 240e

                              Halvempiakin koukkuja oli, mutta otin tuon Thulen irroitettavan kun siitä ei jää irroitettuna näkyviin käytännössä mitään.
                              Koukun kiinnityshahlon 3cm leveä suojamuovi jää näkyviin 1cm puskurin alapuolelle, mutta sitäkään ei näe jos ei alennu kurkkimaan auton alle
                              Huh, samanlaisia hintoja sain 2 vuotta sitten varaosaliikkeistä. Netistä kun katsoin niin saksassa Westfalia sähkösarjoineen alle 350, Brink alle 300, niin ja irroitettavia. Rahdit suomeen tuo kyllä ainakin 50 lisää.
                              *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                              Comment

                              • sassi
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2008
                                • 412
                                • Nivala

                                #30
                                Originally posted by sassi
                                Koukku hieman vajaa 420e...
                                Halvempiakin koukkuja oli, mutta otin tuon Thulen irroitettavan kun siitä ei jää irroitettuna näkyviin käytännössä mitään.
                                Originally posted by Esal
                                Huh, samanlaisia hintoja sain 2 vuotta sitten varaosaliikkeistä. Netistä kun katsoin niin saksassa Westfalia sähkösarjoineen alle 350, Brink alle 300, niin ja irroitettavia. Rahdit suomeen tuo kyllä ainakin 50 lisää.
                                Aivan niin, kyllä niitä halvemmallakin saa mutta koukun sain heti ja myyjäkin puhuu selvää suomea
                                En vihtinyt alkaa odottamaan ja taikinoimaan muutaman kympin takia...
                                Last edited by sassi; 19-08-2010, 11:43.
                                --
                                Sassi
                                - F10 530d
                                - KTM 690 Enduro
                                Ex. E90 330d, E46 330d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎