Originally posted by brainsurgery
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E91 Webasto jälkiasennuksena
Collapse
X
-
Meillä e91 m47 koneella ja jälkiasennettu eber on koneen etupuolella moottorin ja syylärin välissä. On m-sport joten oletan että sielä normipaikalla ei ole sellaisenaan ollut tilaa sitä asentaa. Auto on tosiaan pre lci. Kutoskoneella voi olla tekemätön paikka saada sitä tuonne mahtumaan?F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Tuossa on oem retrofitin ohjeet: https://bmw-eba.de.tl/E90-E91-E92-E93-Standheizung.htm
Ohje käskee M-sporteissa poistamaan sumuvalot edestä jostain kumman syystä. Lisäksi retrofitin weba ei tule väylään kiinni, vaan pelaa täysin samoin kuin normi jälkiasennukset erillisellä kellolla/kakella jne.
Itse asensin TT Evon alkuperäisellä kiinnitysraudalla puskurin sisään sumuvalon taakse. Ei mitään ongelmaa sopimisen kanssa vaikka auto on M-sport paketilla.
F11 530d M-Sport
ex.
E91, E61, E39, E46, E36
Comment
-
-
Originally posted by Indigoah View PostTuossa on oem retrofitin ohjeet: https://bmw-eba.de.tl/E90-E91-E92-E93-Standheizung.htm
Ohje käskee M-sporteissa poistamaan sumuvalot edestä jostain kumman syystä. Lisäksi retrofitin weba ei tule väylään kiinni, vaan pelaa täysin samoin kuin normi jälkiasennukset erillisellä kellolla/kakella jne.
Itse asensin TT Evon alkuperäisellä kiinnitysraudalla puskurin sisään sumuvalon taakse. Ei mitään ongelmaa sopimisen kanssa vaikka auto on M-sport paketilla.
- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Onko mahdollista liittää kaukosäätöä Webasto Thermo Top C + neliskulmainen näytöllinen ohjauspaneeli - komboon...??Last edited by nappe74; 29-10-2017, 21:14.G30 530e xDrive A M-Sport -20
ex-Bimmerit:
F10 525dA xDrive M-Sport -13
E21 316 -80
E91 330xdA M-Sport -06
E53 X5 3.0iA Sport -04
E91 335xiA M-Sport -08
E60 530iA M-Sport -06
E36 320i Cabriolet M-Sport -96
E91 320d -06
E39 530iAT M-Sport -01
E36 328iA -96
E39 528iA -96
E36 325i -92
Comment
-
-
Nostetaan tätä kun kelit kylmenee ja auto kaipaa lämmitystä.
Aika paljon on tullu selattua näitä ketjuja täältä ja tuolta ja jonkun näkönen kuva hommasta alkaa muodostua eli
Tehtaan retrofitsarja ei ilmeisesti lämmitä konetta vaan kierrättää vettä pelkästää sisäkennolla, mutta miten tuolla hoidetaan sisätilapuhaltimen ohjaus? IPCU-releellä vai millä?
Jälkimarkkoinoilta tt-evo mahtuu etupuskurin sisään orkkispaikalle kunhan hommaa sen asennuslevyn sinne? Tähän mietin onko järkevämpää katkasta sisäkennolle menevä letku kokonaan ja ohjata se virta lämmittimen läpi vai laittaa 2xT-haaraa ja niiden väliin suuntaventtiili kennolle päin?
Sisätilapuhaltimen ohjaus on vähän auki, mutta ilmeisesti tähän on joko IPCU tai FanControllin tuoteet vaihtoehtona? Selasin FanControllin tuotteita ja huomasin et niillä oli valikoimassa myös gsm-versio joka vissiin toimis samalla teleohjauksena ja puhaltimen ohjaimena. Onko jollain kokemusta tosta gsm-värkistä? Tuntuu ainakin suht järkevältä kun samaan rahaan saa puhallinohjaimen ja tetestartin tossa on android ja ios tuki.F11 LCI 535i M-Sport
Voorti -12
Vikakoodeja, koodailuja ja päivityksiä Porvoon seudulla kaikkiin malleihin, YV:llä saa kiinni.
Comment
-
-
Originally posted by M-ERiMiEs View PostNostetaan tätä kun kelit kylmenee ja auto kaipaa lämmitystä.
Aika paljon on tullu selattua näitä ketjuja täältä ja tuolta ja jonkun näkönen kuva hommasta alkaa muodostua eli
Tehtaan retrofitsarja ei ilmeisesti lämmitä konetta vaan kierrättää vettä pelkästää sisäkennolla, mutta miten tuolla hoidetaan sisätilapuhaltimen ohjaus? IPCU-releellä vai millä?
Jälkimarkkoinoilta tt-evo mahtuu etupuskurin sisään orkkispaikalle kunhan hommaa sen asennuslevyn sinne? Tähän mietin onko järkevämpää katkasta sisäkennolle menevä letku kokonaan ja ohjata se virta lämmittimen läpi vai laittaa 2xT-haaraa ja niiden väliin suuntaventtiili kennolle päin?
Sisätilapuhaltimen ohjaus on vähän auki, mutta ilmeisesti tähän on joko IPCU tai FanControllin tuoteet vaihtoehtona? Selasin FanControllin tuotteita ja huomasin et niillä oli valikoimassa myös gsm-versio joka vissiin toimis samalla teleohjauksena ja puhaltimen ohjaimena. Onko jollain kokemusta tosta gsm-värkistä? Tuntuu ainakin suht järkevältä kun samaan rahaan saa puhallinohjaimen ja tetestartin tossa on android ja ios tuki.
Comment
-
-
Originally posted by Rale View PostMinä laitoin juuri täksi talveksi jälkiasennus webaston. Pielmaierilta retrofit Evo ja aiemmin oli jo homattuna webaston telestart3. Böntti hoiti auton sähköt kabiinin puolella kuntoon. Tuossa orginaalissa retrofit sarjassa tuo rele on valmiiksi ohjelmoitu sille puhallusteholle. Tämä ei ole väylä ohjattu, mutta olikohan se ilma läppien ohjaus, piti koodata. Böntti varmaan muistaa tuosta koodauksesta. On kyllä hyvä tuo gsm appi systeemi.F11 LCI 535i M-Sport
Voorti -12
Vikakoodeja, koodailuja ja päivityksiä Porvoon seudulla kaikkiin malleihin, YV:llä saa kiinni.
Comment
-
-
Tilasin nyt sitten tarvikemallin thermo top evo 5 perusasennussarjalla 900e ja sain Saksasta tarjouksen tuosta FanControllin GSM-mallista 459e + rahti. :thinkItärajan takaa tuon sais vissiin 300e jos löytys joku jonka kyydissä sais rahdattua.
Jossain malleissa on vissiin valmiiksi auton alla tulpattu polttoainelinja lämmittimelle, mutta löytyykö sitä oikeasti? 5/10 valmistettu 330d farkku kyseessä siis.F11 LCI 535i M-Sport
Voorti -12
Vikakoodeja, koodailuja ja päivityksiä Porvoon seudulla kaikkiin malleihin, YV:llä saa kiinni.
Comment
-
-
Originally posted by M-ERiMiEs View PostTilasin nyt sitten tarvikemallin thermo top evo 5 perusasennussarjalla 900e ja sain Saksasta tarjouksen tuosta FanControllin GSM-mallista 459e + rahti. :thinkItärajan takaa tuon sais vissiin 300e jos löytys joku jonka kyydissä sais rahdattua.
Jossain malleissa on vissiin valmiiksi auton alla tulpattu polttoainelinja lämmittimelle, mutta löytyykö sitä oikeasti? 5/10 valmistettu 330d farkku kyseessä siis.
Comment
-
-
Eipä näissä ole mitään valmiina jos ei ole tehtaalta standheizungia tilattu.
Muoviletku on helppo vetää haluamaa reittiä pohjamuovien alla tankille saakka. Jarruputkien kiinnittimissä on aina yksi paikka vapaana, joiden kautta letkun voi vetää. Pumpun laitoin about kuljettan penkin kohdalle. Naputus kuuluu vaimesti sisään lämmittimen käydessä, samoin kuului myös E61 tehdasweballa.
Itse katkaisin kennolle menevän letkun ja ohjasin sen kiertämään lämmittimen kautta. Helppo tehdä ja mikäli lämmittimen laittaa puskurin sisään, niin asennus on "näkymätön" eikä näy konehuoneessa ollenkaan.
Sisäpuhaltimen ohjauksen laitoin IPCU-releellä. Kahan ohjeessa kytkentäkaavio on äkkiseltään sekava, mutta kyllä sillä pärjää.F11 530d M-Sport
ex.
E91, E61, E39, E46, E36
Comment
-
-
Originally posted by Indigoah View PostEipä näissä ole mitään valmiina jos ei ole tehtaalta standheizungia tilattu.
Muoviletku on helppo vetää haluamaa reittiä pohjamuovien alla tankille saakka. Jarruputkien kiinnittimissä on aina yksi paikka vapaana, joiden kautta letkun voi vetää. Pumpun laitoin about kuljettan penkin kohdalle. Naputus kuuluu vaimesti sisään lämmittimen käydessä, samoin kuului myös E61 tehdasweballa.
Itse katkaisin kennolle menevän letkun ja ohjasin sen kiertämään lämmittimen kautta. Helppo tehdä ja mikäli lämmittimen laittaa puskurin sisään, niin asennus on "näkymätön" eikä näy konehuoneessa ollenkaan.
Sisäpuhaltimen ohjauksen laitoin IPCU-releellä. Kahan ohjeessa kytkentäkaavio on äkkiseltään sekava, mutta kyllä sillä pärjää.
Selasin noit fancontrollin kytkentöjä ja ainakin paperilla näytti melko simppeliltä laittaa, mutta niiden saatavuus on vielä vähän kysymysmerkki :/
Edit. Mitä kaikkia osia tuohon kiinnitysrautaan oikeen tarvii ja mistä noita vois kysellä? Ei näitä taida oikeen mistään järki hintaan saada, kun purkaamotkaan ei suostunut myymään rautaa irtaallaan, eli veistelyksi menee...
Edit. Tänään tuli FanControl-GSM vehje kotiovelle toimituksineen, tullit + alv yhteensä vajaat 390e. Saas nähdä miten tämä rupee toimimaan, kunhan löytäs sen motivaation asennukseen...F11 LCI 535i M-Sport
Voorti -12
Vikakoodeja, koodailuja ja päivityksiä Porvoon seudulla kaikkiin malleihin, YV:llä saa kiinni.
Comment
-
-
Nyt työntää lämmintä webasto + FanControl-GSM. Pitkä päivä tuossa asentelussa ja arvailussa meni, mutta orkkis paikalle pienellä patentoinnilla toi EVO meni.
FC:n asennusohjeet oli aika yleismalliset, mutta pienellä pohdinnalla ja arvailulla lähti toimimaan kännykkä ja appipuolta myöten.
Yhteensä noille hilppeile tuli hintaa n. 1350e ja muutama kirosana.F11 LCI 535i M-Sport
Voorti -12
Vikakoodeja, koodailuja ja päivityksiä Porvoon seudulla kaikkiin malleihin, YV:llä saa kiinni.
Comment
-
Comment