Originally posted by -BMW-
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E91 Webasto jälkiasennuksena
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by -BMW- View PostWebastoa+erillistä kelloa olen suunnitellut ja kysellyt liikkeistä 330d E91 vm.2007 aut.ilm., mutta osasta paikkaa sanotaan, että jälkiasennus laitteet aiheuttavat autolle mahdollisesti jonkun vikatilan.
Mitenhän on, pitääkö autosta koodata jotain että webasto pelaa oikein? Täytyykö pumppuja tai ilmastointilaitteelta jotain muuttaa?
Kertokaahan te kokeneemmatF31 320xDA
M-B Sprinter 319
Ex: E82 135i, E91LCI 330xd, VW T5 2.5TDI 4Motion, X1 Xdrive20D, Citröen Ax 1.1i
Comment
-
-
Kertokaas kuinka paha homma tuon asennus on esim e46 verrattuna. Webastoja työkseen asenteleva kaveri vaan sanoi, että on tosi v*ttumainen ja paljon työtä. Kojelautaakin joutuu kuulemma purkamaan reilummin? Onko näin vai onko tuohon keksitty joku hommaa helpottava taktiikka? Tartteeko hommata puhaltimen herättelyä varten purkki can-väylään? E46 ei nyt ainakaan mikään mahdoton ollut laitella. Onko tuo e90 merkittävästi ikävämpi asennuskohde?
Mites koneiden kanssa kuutoskoneissa, riittääkö TT- E vai tarttisko olla C. Ainakin e46 330i lämpeni ihan riittävän nopeaan E:llä. Jopa ihmeen nopeasti. Mulla sattui olemaan E ylimääräisenä ja semmonen siihen aikanaan laitettiin. Myöhemmin hankittu C220CDI mersu ei kyllä lämmennyt yhtään nopeammin C:llä. Mursussa muuten piti käyttää herätinpurkkia can-väylässä.
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostKertokaas kuinka paha homma tuon asennus on esim e46 verrattuna. Webastoja työkseen asenteleva kaveri vaan sanoi, että on tosi v*ttumainen ja paljon työtä. Kojelautaakin joutuu kuulemma purkamaan reilummin? Onko näin vai onko tuohon keksitty joku hommaa helpottava taktiikka? Tartteeko hommata puhaltimen herättelyä varten purkki can-väylään? E46 ei nyt ainakaan mikään mahdoton ollut laitella. Onko tuo e90 merkittävästi ikävämpi asennuskohde?
Mites koneiden kanssa kuutoskoneissa, riittääkö TT- E vai tarttisko olla C. Ainakin e46 330i lämpeni ihan riittävän nopeaan E:llä. Jopa ihmeen nopeasti. Mulla sattui olemaan E ylimääräisenä ja semmonen siihen aikanaan laitettiin. Myöhemmin hankittu C220CDI mersu ei kyllä lämmennyt yhtään nopeammin C:llä. Mursussa muuten piti käyttää herätinpurkkia can-väylässä.
Weba on tuohon kohtuullisen helppo laittaa jos asennuspaikan oikein oivaltaa, suurin työ on polttoainelinjassa ja pakoputkessa. Taitaa kaveri olla sekoittanut E6x malliin, tai sitten ohjeet ovat väärät.
Comment
-
-
itsekkin pohdin eberin asentamista tuohon e91 300d:hen vaiko sittenkin webasto:think
tuo kaukosäädin olis varmaan simppeli kun eukonkin pitäisi sitä osata käyttää mutta mitäs mieltä olette tuosta gsm ohjauksesta,kannattaako?
kummassa on parempi kaukossäädin?
onkos kellään tällaista?
ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia
Comment
-
-
Webaston kaket T91 (on/off) ja T100HTM (on/off/ajastin) kantomatka on sama. Webastolla on omakin GSM-ohjain kts.linkki : http://www.ivini-apps.de/webasto-thermo-call.html
Ja webaston kaket on kyllä kivemman kokoisia kuin Eberin ja myös loogisempia käyttää.
Remuc:sta: Webasto on lähettänyt yleisen tiedotteen, jossa sanotaan että webaston takuu ei ole voimassa, jos webastoa ohjataan jollain muulla kuin webaston hyväksymällä ohjaimella. Ja Remuchan ei ole webaston hyväksymä ohjain.
Comment
-
-
Tuli tuossa TT C:tä asennettaessa sellainen ongelma vastaan, että ipcu-releen asennuksen ja lin-bus:in katkaisun jälkeen ilmaläpät jäivät kaikki kiinni kun autossa oli virrat, tämä siis olevinaan ohjeiden mukaan tehtynä. Sitten kun lin-busin releen kytkentää muutettiin, niin nykyinen tilanne on se, että auto puhaltaa käynnissä ollessaan lämmintä kaikista muista paitsi keskipaneelissa olevista räppänöistä. Kylmä/lämmin-kytkin keskellä ei vaikuta muuten kuin, että sinisessä asennossa tulee vielä kylmempää. Tuntuu myös, että keskeltä tulevaa kylmää ilmavirtaa ei voi oikein hallita kunnolla, vaan kylmää tulee jatkuvasti, eikä sitä saa nolliin paneelista.
Asennusohjeet jotka sain on TT EVO:n joten niillä on tehty näin pitkälle, havahduin kuitenkin todellisuuteen, että ilmeisesti niissä on joku ero TT C:n vastaaviin vaikka toisin minulle väitettiinkin. Löytyisikö keneltäkään ihan oikeita TT C:n kytkentäkaavioita e9x?e91 330d m-sport saphirschwarz-metallic -07, e46 320da schwarz II -03
ex: e36 ///m3 3.0 avusblau -93, e30 318i -86 maston,
e39 530i m-sport imolarot II -01, e36 325i sedan diamantschwarz -91
Comment
-
-
Omaani laitettiin tänään thermo top P Ilman tuota ipcu relettä. Puhallin toimii etuvastuksen kautta, kun auto on sammuksissa läpät jäävät sammutusvaiheessa olleeseen tilaan=auki. Tuohon tarvitsee vain 1 releen ja etuvastuksen. Asentaja hieman moitti tuon ipcu releen kestoa huonoksi, jonka takia pyrkii välttämään niitä.
320D:ssä on suhteellisen paljon tilaa moottorin ja tuulettimen edessä. Siihen sen sovittaminen ei ole vaikeaa.F07 535d GT Xdrive
Comment
-
-
Asennusohjeet jotka sain on TT EVO:n joten niillä on tehty näin pitkälle, havahduin kuitenkin todellisuuteen, että ilmeisesti niissä on joku ero TT C:n vastaaviin vaikka toisin minulle väitettiinkin. Löytyisikö keneltäkään ihan oikeita TT C:n kytkentäkaavioita e9x?
LIN katkaisu ei toimi oikein, jos katkaisu releen +15 ohjaus virta on otettu muualtakuin "oikeasta" +15 tiedosta. Tupakansytyttimen virta toimii ainakin oikein E9x autoissa.
Comment
-
-
Originally posted by jad View PostE9x ei muistaakseni ole TT C ohjetta. Joka tapauksessa ohjaus webastolta on yksinkertaisesti vihreä/valkoinen johto johon tulee plus kun webasto on lämmennyt riittävästi. Tätä vihreä/valkoista käytetään ohjausvirtana puhallinohjaukseen. TT C:ssä ja EVO:ssa on tismalleen tämä sama ominaisuus.
LIN katkaisu ei toimi oikein, jos katkaisu releen +15 ohjaus virta on otettu muualtakuin "oikeasta" +15 tiedosta. Tupakansytyttimen virta toimii ainakin oikein E9x autoissa.e91 330d m-sport saphirschwarz-metallic -07, e46 320da schwarz II -03
ex: e36 ///m3 3.0 avusblau -93, e30 318i -86 maston,
e39 530i m-sport imolarot II -01, e36 325i sedan diamantschwarz -91
Comment
-
-
Originally posted by jad View PostWebaston kaket T91 (on/off) ja T100HTM (on/off/ajastin) kantomatka on sama. Webastolla on omakin GSM-ohjain kts.linkki : http://www.ivini-apps.de/webasto-thermo-call.html
Ja webaston kaket on kyllä kivemman kokoisia kuin Eberin ja myös loogisempia käyttää.
Remuc:sta: Webasto on lähettänyt yleisen tiedotteen, jossa sanotaan että webaston takuu ei ole voimassa, jos webastoa ohjataan jollain muulla kuin webaston hyväksymällä ohjaimella. Ja Remuchan ei ole webaston hyväksymä ohjain.
Remuc kun on selkeästi halvempi ja selkeästi parempi kuin webaston oma ohjain.
Meiltä saa takuun remuc ohjattuihinkin webastoihin, toki tehtaan takuu ei ole kyseessä tässä tapauksessa.
Webaston kannalta sinänsä on sama millä tavalla se +12 v jännite sinne käynnistyslinjaan tuodaan, eli on ohjaimena sitten remuc, webaston oma mikä tahansa, eberin ohjain tai vaikka ihan katkaisija, ei tämä vaikuta yhtään millään tavoin webaston käyttöön, toimintaan saatikka kestävyyteen.
Comment
-
-
nyt on asennettu uusi eberspächer d5ws easystart r+ tuohon e91 330d:hen ja mietityttää nuo ilmastointilaitteen säädöt hieman.
kun eberi on päällä siten että automaatti ilmastointi päällä normaalisti niin puhallin ei työnnä sisälle lämmintä ollenkaan,ihan kuin kääntäisi kanavien läpät jotenkin kun sammuttaa auton,onko normaalia ja millä tavalla tuon saa puhaltamaan sisälle lämmintä järkevimmin?silleen taitaa ainakin toimia kun laittaa lasinpuhalluksen päälle ja sulkee virrat nopeasti mutta on jotenkin hankalaa!ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia
Comment
-
Comment