Löytyykö polttimelle paikkaa M3:ssa (E92)? Ohjeen mukaisessa paikassa kuskin eturenkaan edessä on moottorin ilmanotto, joten siihen ei mahdu ainakaan ilman, että muokkaa esim putsasikoteloa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E91 Webasto jälkiasennuksena
Collapse
X
-
Olis tarkoitus vaihtaa tehtaan webasto tt-v malli evo 5:seen ja auto on e92 335i eli kyseessä bensa webasto. Mekaanisesti hommassa ei mitään ongelmaa. Mut mitenköhän ton ohjauksen kanssa pitäis toimia? Mitä piuhoja pitäis muunnella että alkaa toimimaan, vai voiko evo 5 malliin vaihtaa tt-v mallin ohjauskortin ja silloin olis ns evo5 mallin tehdas webasto.
Comment
-
-
Originally posted by JyriSalmi View PostOlis tarkoitus vaihtaa tehtaan webasto tt-v malli evo 5:seen ja auto on e92 335i eli kyseessä bensa webasto. Mekaanisesti hommassa ei mitään ongelmaa. Mut mitenköhän ton ohjauksen kanssa pitäis toimia? Mitä piuhoja pitäis muunnella että alkaa toimimaan, vai voiko evo 5 malliin vaihtaa tt-v mallin ohjauskortin ja silloin olis ns evo5 mallin tehdas webasto.-F10 520d -11
Esys & Ista -d
Comment
-
-
Originally posted by Nube View PostOhjainkorttien vaihto ei käy, sillä toimintaperiaate on eri. (Ventuuri vs. Höyrystinverkko). Johtosarjasta pitää suolistaa sen verran että pa-pumppun kytkee, viran ja maan. Ohjaus lämmittimelle sen mukaan mikä on käytössä. Muuten, käyköhän v-mallin pa-pumppu? Se taitaa tulla asennussarjan mukana.
Comment
-
-
Originally posted by JyriSalmi View PostOkei. Ei käy v-mallin pa-pumppu pitää vaihtaa mallia DP-42. Tarkennatko tota ohjaus lämmittimelle sen mukaan mikä käytössä?-F10 520d -11
Esys & Ista -d
Comment
-
-
Originally posted by Nube View PostTarkoitin sitä, että millä käynnistät webaston? Jälkiasenteinen tt evo ei ymmärtääkseni juttele bmwn kanssa väylää käyttäen mutta minun tieto on aika vanhaa. Viimeksi webaston lämmittimiä asensin 4v sitten. Voi olla, että jollain päivityksellä jälkiasenteinen lämmitin soveltuu väylään kytkettäväksi.
Comment
-
-
Mulla on E90:ssä Eberi ja nyt olen vasta nelisen kertaa sitä käyttänyt. Tämä on ilmeisesti jälkiasennettu. Eberi toimii kyllä hyvin, mutta niinä kertoina kun on Eberiä käyttänyt, niin kone käy "kylmänä" todella huonosti. Puolimoottorivalo vilkkuu ja virhekoodeista löytyy nelossylinterin missfire. Sitten kun ajaa kilometrin, sammuttaa moottorin ja käynnistää uudelleen, niin kaikki toimii normaalisti.
Jostain muistelen lukeneeni, että joskus on ollut vastaavia ongelmia. En nyt vaan löydä mistään näitä tarinoita. Oliko se jotenkin niin, että auto luulee kyseessä olevan kylmäkäynistys, mutta jossain päin konetta onkin lämmintä ja moottorinohjaus sekoaa.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Tuo huono käynnistyminen Webastolla lämmitettäessä on tuttu ongelma (tosin koneena N52 ja ilmeisesti jälkiasennettu Webasto). Toimii paremmin kun lämmittää riittävän pitkään eli vähintään 20 minuuttia.
Oire tosin on erilainen, käynistyy mutta sammuu samantien. Pieni kaasunpainallus käynnistettäessä hoitaa homman ja jää käyntiin, eikä mitään muuta oireilua ole. Epäilen että jos jotain muuta häikkää on, niin autossa on jotain muuta vikaa (tulpat, puolat, ?).
-mika
Comment
-
-
Pieni epäilys on takaraivossa, että tuossa nelossylinterin suuttimessa voi olla väärät korjausarvot. Se oli edellisen omistajan toimesta vaihdatettu viime keväällä ja kertomuksen mukaan niitä korjausarvoja ei kone huolinut tms.
Nämä ongelmat esiintyy vain kun on käytetty Eberiä, mutta toki siinä taustalla voi olla jotain muuta lisäksi.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Originally posted by Silmaauki View PostPieni epäilys on takaraivossa, että tuossa nelossylinterin suuttimessa voi olla väärät korjausarvot. Se oli edellisen omistajan toimesta vaihdatettu viime keväällä ja kertomuksen mukaan niitä korjausarvoja ei kone huolinut tms.
Nämä ongelmat esiintyy vain kun on käytetty Eberiä, mutta toki siinä taustalla voi olla jotain muuta lisäksi.
Ne kompensoivat minimaalisia mekaanisia eroja mitä suuttimissa on.
Eri asia jos kaikki suuttimet eivät ole samanlaisia, osa on eri päivitettyä versiota kuin muut tms. Tällöin ehkä on mahdollista että erot olisivat suuremmat. Iso ehkäE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Nyt tuli taas kokeiltua kylmäkäynnistystä. Tällä kertaa ilman Eberiä, eikä ollut mitään ongelmia.
Mitä tässä voi tehdä, että Eberiä voi käyttää normaalisti?E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Originally posted by Silmaauki View PostNyt tuli taas kokeiltua kylmäkäynnistystä. Tällä kertaa ilman Eberiä, eikä ollut mitään ongelmia.
Mitä tässä voi tehdä, että Eberiä voi käyttää normaalisti?G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
Comment
-
-
Originally posted by janne30 View PostVoiko eberin pakokaasut lämmittää jotain auton lämpötila-anturia, josta auto saa arvot kylmäkäynnistystä varten? :think mutuilua... ei mitään hajua itellä.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
Comment