Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9X M3 Kokemuksia -yhdistetty topic-

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ChristianH
    Bimmer Rookie
    • Oct 2016
    • 53
    • Hyvinkää

    Noniin. 92tkm mittarissa ja tänään oli mun ämmän vuoro paskoa kaasuläppämoottori. Ei sillä että nuo parannellut rattaat ois ollu jemmassa jo kesästä eikä vaan oo ehtiny vaihtamaan :think auto alkoi rykimään kiihdytellessä, erityisesti juuri kaasun asentoa vaihtamalla eli hampaiden välykset siellä aiheuttaa häikkää, tasakaasulla ei ongelmaa. Vikavalot ei syttyny mut vikakoodeja löytyi 5kpl ja kaikki viittaa bank 1 kaasuläppämoottoriin. Hetki ennen tätä tiputin iPhone8:n asflattiin putsatessani auton sisustaa ja lasihan tuosta hajosi. Ei oo mun päivä. Vaihdetaan rattaat tänään ja katsotaan korjaantuisko sillä vai menikö koko kaasuläppämoottori vaihtoon.
    Last edited by ChristianH; 13-01-2018, 11:39.

    Comment

    • ChristianH
      Bimmer Rookie
      • Oct 2016
      • 53
      • Hyvinkää

      Bank 1 trankusta ainaki lakka tummunu, bank 2 ehjä. Hampaat molemmissa huonossa hapessa. Oliko jollain niit trankkui tallessa, voisin lunastaa yhden varuiksi. Testaan silti tuolla vanhalla :think
      Attached Files
      Last edited by ChristianH; 13-01-2018, 17:18.

      Comment

      • Chris Sharma
        Bimmer Rookie
        • Nov 2013
        • 43
        • Espoo

        Originally posted by kno1 View Post
        No niin. Tuusulan "musta leski" on nyt käyty katsomassa. Nyt oli toinen ääni kellossa. Avaimia ei annettu edes käteen. Ovet sentään avattiin (ne oli lukossa liikkeen sisällä...). Siisti auto sinänsä ja nyt oikealla sisustan värillä. Kun pyysin myyjää starttaamaan auton edes hetkeksi...hän tiesi heti mistä on kyse. Motista kuuluu kuulemma pieni särinä jos auto on seissyt jonkin aikaa. Auto ei käynnistetty...enkä minä vaivautunut edes kysymään koeajoa. Auto on 2010 malli ja noin 69.000 ajettu. Nyt pitää löytää jostain automaatilla oleva auto ja tutustua sen toimintaan varsinkin laatikon suhteen.

        Mikä on S2MDA M Drive varusteen ja S7MEA M Drivers Package ero? Nämä löytyy helposti niminä ja listauksena googlella, mutta mitä ne todella kyseisessä autossa tekee tai on, ei kyllä ihan helpolla selviä. Onko automaatti/manuaali autojen ko varusteissa eroja?
        Ei helvetti oikeasti, miten joku firma pystyy tuolla asenteella myymään autoja?

        Tuossahan saitkin jo vastauksia mutta M-Drive on käytännössä jokaisessa M3 E9X sarjalaisessa. Halpa varuste jonka jokainen ostaja on ruksannut. M Driversin paketti nostaa huippunopeuden 280 km/h mutta parempihan se olisi täysin vapaana, jolloin huippu menee hieman yli 300 km/h (todellinen nopeus). Itse laitatin syksyllä ESS softan omaan autoon, sitä voi kyllä lämpimästi suositella. Koko moottori kiertää paljon herkemmin ylös ja nyt kierrokset nousee 8600 asti. Samalla vaihdatin Schmiedmannilla myös kiertokankien laakerit ja laitettiin uusi pulley-kit. Eipä tarvi ainakaan stressata noista kiertokangista.

        Toivottavasti löydät itsellesi sopivan auton, itse ainakin tykkään DCT:stä aivan helvetin paljon. Ainoa miinus on kun pakilta vaihtaa ykköselle, niin aika kauan kestää ennen kuin auto liikkuu. Noin yleisesti ylivoimaisesti hienoin auto mikä itsellä ollut ja Bemareitakin ollut jo reilusti yli 10. 150k kilsoja mutta pelti täysin virheetön ja nahat noin samat kuin normisti 40-50k ajetuissa autoissa. Toki omaa on hoidettu jo ennen mun omistusta poikkeuksellisen hyvin Kuitenkin koko auton sydän on tuo huikea moottori, aivan käsittämättömän hieno pannu. Uusissa F80/82 malleissa oleva turboahdettu rivikuutonen kalpenee kyllä mennen tullen. Vaikka toki ovat vähän tehokkaampia.

        Suosittelen ehdottomasti vuosimalleja 2010 ja uudempia, noissa vanhemmissa on varsinkin tuo i-drive aika kökkö. Myös koneviat (joita muuten liiotellaan paljon) ovat LCI-malleissa hyvin harvinaisia. Mobile.de:stä löytyy paljon paremmin hyviä vaihtoehtoja. Tässä nettiauton yksilössä https://www.nettiauto.com/bmw/m3/9294090 on hyvät varusteet ja varsinkin tuo Competition pack tekee autosta vielä paremman (mulla ei sitä ole). Toki nahat voi olla väärän väriset ja kattoluukku Carbonkaton tilalla on kyllä ollut erikoinen valinta. Kilsoja en säikkyis, itsekin ostin 2,5 vuotta sitten omani 93tkm, vaikka tarjolla oli halvempaa 50t ja 55t ajettua.

        Toivottavasti löydät omasi!

        Comment

        • Reeperbahn
          BTCF Member
          • May 2012
          • 602
          • EFOU

          Minkä hintainen oli kk-laakeriremontti Schmiedmannilla? Omassa tullee 100 tkm täyteen ensi syksynä ja kartoitan paikkaa jossa remontin teettäisin.
          -BMW M3 -09
          -MB E320 Coupe -94
          -MB E250 CGI -10
          -Husqvarna R320 -14

          Comment

          • juho-85
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2003
            • 753
            • Pirkkala

            Originally posted by Reeperbahn View Post
            Minkä hintainen oli kk-laakeriremontti Schmiedmannilla? Omassa tullee 100 tkm täyteen ensi syksynä ja kartoitan paikkaa jossa remontin teettäisin.
            Sama kiinnostaa minuakin ja tiedot muistakin paikoista/hinnoista missä tuon remontin voi teettää otetaan mielellään vastaan.
            F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
            Tilattu i4 M50

            Exät:
            e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

            Comment

            • Vibex
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2014
              • 1997
              • Lohja

              Jotain omia fiiliksiä näistä myös:

              Kolmisen kesää tuli painettua e93 m3:lla, musta avo punaisella nahkasisustalla ja DCT askilla. Yleisesti auto jäi todella vahvasti mieleen, moottori on ihan ehdottomasti parhaimmistoa tämän luokan autossa, vaihteisto toimii vähän paremmin kuin ajatus. Alaspäin vaihtaessa remuksen putkisto murahteli erittäin kivasti pienessäkin vauhdissa, ja oikealla nilkalla herää kyllä erittäin kunnioitettavin sävelin tuon moottorin luonne.

              Sekä yhtäkään sellaista katselukulmaa autolle ei ole,jossa se näyttäisi huonolta, ajaton ja kaunis muotoilu.

              Avona voin autoa suositella vaikka jo pelkkien äänien fiilistelyn takia. Alusta on juuri sitä mitä saa tällaiselta autolta odottaa, erittäin jämäkkä ja tarkka, mielettömän hieno päästellä mutkaisemmallakin tiellä. Omasta mielestäni kokonaisuutena parhaimmistoa M-sarjalaisista, ellei jopa varauksella paras. Jos jotain muuttaisin, niin se olisi paino. Autossa on tärkeää fiilis, ja näinkin uudeksi autoksi tässä sitä kyllä on!
              Husqvarna Svartpilen
              BMW e36 318iA

              Ex:

              BMW e85 Z4 3,0
              BMW e36 316ti
              MINI Cooper S
              BMW Z3 Coupé
              BMW e46 325iA
              BMW Z3 Roadster
              BMW e46 328ci
              BMW e36 316ti

              Comment

              • Chris Sharma
                Bimmer Rookie
                • Nov 2013
                • 43
                • Espoo

                Originally posted by Reeperbahn View Post
                Minkä hintainen oli kk-laakeriremontti Schmiedmannilla? Omassa tullee 100 tkm täyteen ensi syksynä ja kartoitan paikkaa jossa remontin teettäisin.
                Tosta laskusta on vaikea poimia kaikkia osia tarkalleen, mutta varmaan töineen noin 2500-3000eur. Kokonaislasku oli 5700eur, mutta tuossa oli ESS softa, alkuperäinen Performance takaspoileri, pulley kit, moottorin kiinnityskumit ja öljyntason anturi, mikä piti vaihtaa. Lisäksi laskussa vuokra-auto ja tietenkin paljon työtä. Laakerit on ESS:n, jotka pitäisi olla huippulaatuisia.

                Kannattaa pyytää tarjous sieltä.

                Comment

                • Reeperbahn
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 602
                  • EFOU

                  Kiitos, samansuuntaisen tarjouksen sain myös JR Autocenteriltä Oulusta, joka on paikallinen BMW Motorsport -osaaja.

                  Tuosta softauksesta omia kokemuksia, laitoin syksyllä Evolven softan ja samalla katittoman putkiston autoon, ja ero on kyllä huomattava alkuperäiseen nähden. Ei tietysti pysty sanomaan kummalla on suurempi vaikutus, kattien poistolla vai remappauksella, mutta kombona sanoisin että pakollinen päivitys S65:een. Moottori vetää huomattavasti vaivattomammin ja keveämmin läpi kierrosalueen. Alkuun tuli vedeltyä vahingossa rajoittimelle asti kun oli tottunut vielä alkuperäiseen kierrosherkkyyteen, joka ei toki huono sekään ole. Samoin äänimaailma muuttuu jyrkästi erittäin vakuuttavaksi ja kilpa-automaiseksi. Mulla on tossa lisänä vielä M Performance -takavaimennin.
                  Last edited by Reeperbahn; 27-01-2018, 11:59.
                  -BMW M3 -09
                  -MB E320 Coupe -94
                  -MB E250 CGI -10
                  -Husqvarna R320 -14

                  Comment

                  • kno1
                    BTCF Member
                    • Nov 2012
                    • 46
                    • Vantaa

                    Originally posted by Chris Sharma View Post
                    Ei helvetti oikeasti, miten joku firma pystyy tuolla asenteella myymään autoja?

                    Tuossahan saitkin jo vastauksia mutta M-Drive on käytännössä jokaisessa M3 E9X sarjalaisessa. Halpa varuste jonka jokainen ostaja on ruksannut. M Driversin paketti nostaa huippunopeuden 280 km/h mutta parempihan se olisi täysin vapaana, jolloin huippu menee hieman yli 300 km/h (todellinen nopeus). Itse laitatin syksyllä ESS softan omaan autoon, sitä voi kyllä lämpimästi suositella. Koko moottori kiertää paljon herkemmin ylös ja nyt kierrokset nousee 8600 asti. Samalla vaihdatin Schmiedmannilla myös kiertokankien laakerit ja laitettiin uusi pulley-kit. Eipä tarvi ainakaan stressata noista kiertokangista.

                    Toivottavasti löydät itsellesi sopivan auton, itse ainakin tykkään DCT:stä aivan helvetin paljon. Ainoa miinus on kun pakilta vaihtaa ykköselle, niin aika kauan kestää ennen kuin auto liikkuu. Noin yleisesti ylivoimaisesti hienoin auto mikä itsellä ollut ja Bemareitakin ollut jo reilusti yli 10. 150k kilsoja mutta pelti täysin virheetön ja nahat noin samat kuin normisti 40-50k ajetuissa autoissa. Toki omaa on hoidettu jo ennen mun omistusta poikkeuksellisen hyvin Kuitenkin koko auton sydän on tuo huikea moottori, aivan käsittämättömän hieno pannu. Uusissa F80/82 malleissa oleva turboahdettu rivikuutonen kalpenee kyllä mennen tullen. Vaikka toki ovat vähän tehokkaampia.

                    Suosittelen ehdottomasti vuosimalleja 2010 ja uudempia, noissa vanhemmissa on varsinkin tuo i-drive aika kökkö. Myös koneviat (joita muuten liiotellaan paljon) ovat LCI-malleissa hyvin harvinaisia. Mobile.de:stä löytyy paljon paremmin hyviä vaihtoehtoja. Tässä nettiauton yksilössä https://www.nettiauto.com/bmw/m3/9294090 on hyvät varusteet ja varsinkin tuo Competition pack tekee autosta vielä paremman (mulla ei sitä ole). Toki nahat voi olla väärän väriset ja kattoluukku Carbonkaton tilalla on kyllä ollut erikoinen valinta. Kilsoja en säikkyis, itsekin ostin 2,5 vuotta sitten omani 93tkm, vaikka tarjolla oli halvempaa 50t ja 55t ajettua.

                    Toivottavasti löydät omasi!
                    Sen verran vielä tosta Tuusulan "mustasta leskestä" että siinä ei ole i-drivea ollenkaan, eli näyttö puuttuu. Mä otin kuvan sarjanumerosta ja katsoin netin kautta varustelista. Se oli varsin lyhyt ja vaatimaton. Eipä silti, ei tuo näytön näppäily ole ollenkaan syy siihen, miksi minä moista autoa edes havittelen. Ajaminen ja nautiskelu mutkaisilla teillä on ennemminkin hyvä syy. Myöhempi markkina-arvokaan ei oikeastaan kiinnosta, koska jos moinen auto tulee hommattua harrastukseksi, niin sitä ei osteta hetken hurmion huumassa, vaan vakain mielin pitkäaikaiseksi harrasteautoksi. Nykyinenkin harrasteauto on ollut omistuksessa 33 vuotta.

                    Comment

                    • ChristianH
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2016
                      • 53
                      • Hyvinkää

                      Kaasuläppämoottori fiksattu eli molempiin vaihdettiin odometergearsin rattaat ja toiseen vaihdettiin palanut trankku ja viereinen varmuuden vuoksi. Kiitokset nimimerkille Rale, jolta sain nopeasti trankut enkä joutunut niitä ulkomailta kalastelemaan. Jos jollain on ongelmia näiden kanssa niin multa löytyy 2 ylimääräistä trankkua ja voin vinkata kolvivelhon pk-seudulta joka korjailee piirilevyjä työkseen. Kiikutin oman kaasuläppämoottorin ilman ennakkovaroitusta ja sain sen ehjättynä takaisin tunnissa

                      Comment

                      • Chris Sharma
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2013
                        • 43
                        • Espoo

                        Originally posted by Reeperbahn View Post
                        Tuosta softauksesta omia kokemuksia, laitoin syksyllä Evolven softan ja samalla katittoman putkiston autoon, ja ero on kyllä huomattava alkuperäiseen nähden. Ei tietysti pysty sanomaan kummalla on suurempi vaikutus, kattien poistolla vai remappauksella, mutta kombona sanoisin että pakollinen päivitys S65:een. Moottori vetää huomattavasti vaivattomammin ja keveämmin läpi kierrosalueen. Alkuun tuli vedeltyä vahingossa rajoittimelle asti kun oli tottunut vielä alkuperäiseen kierrosherkkyyteen, joka ei toki huono sekään ole. Samoin äänimaailma muuttuu jyrkästi erittäin vakuuttavaksi ja kilpa-automaiseksi. Mulla on tossa lisänä vielä M Performance -takavaimennin.
                        Juuri noin! Mullakin vetää läpi kierrosalueen jotenkin helposti ja vaivattomasti. Omassa autossa ei ole katteja poistettu, on vain Eisenmann Sport takavaimennin, jossa oikein hyvä ei kuitenkaan mikään räyheä soundi.

                        Mitä mieltä olet tuosta kattien poistosta, onko tuosta mahdollista narahtaa jotenkin katsastukseen? Itseä kyllä kiinnostais ja ehkä vähän enemmän voisi vielä ääntä olla .

                        Comment

                        • Chris Sharma
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2013
                          • 43
                          • Espoo

                          Originally posted by kno1 View Post
                          Eipä silti, ei tuo näytön näppäily ole ollenkaan syy siihen, miksi minä moista autoa edes havittelen. Ajaminen ja nautiskelu mutkaisilla teillä on ennemminkin hyvä syy. Myöhempi markkina-arvokaan ei oikeastaan kiinnosta, koska jos moinen auto tulee hommattua harrastukseksi, niin sitä ei osteta hetken hurmion huumassa, vaan vakain mielin pitkäaikaiseksi harrasteautoksi. Nykyinenkin harrasteauto on ollut omistuksessa 33 vuotta.
                          Ihan ymmärrettävää, eikä harrasteautossa tosiaan tartte mitään navia olla. Itsellä taas ämmäläinen on daily driver, joten ainoana autona haluaa siihen vähän "luksusta" ja esim. naviin on niin tottunut jo, että vaikea olisi ostaa autoa ilman

                          Semmoinen kysäri muuten ammattilaisille, että mitä kannattaa tehdä, kun perä lähtee kesärenkailla kostealla hyppimään kun kiihdyttää kovaa? Ainoa semmoinen epämiellyttävyys omassa autossa. Schmiedmannilla sanoivat, että vois yrittää vaihtaa taka-apurungon helat. Ois semmoinen tonnin remppa.
                          Last edited by Chris Sharma; 28-01-2018, 22:04.

                          Comment

                          • Reeperbahn
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 602
                            • EFOU

                            Originally posted by Chris Sharma View Post
                            Mitä mieltä olet tuosta kattien poistosta, onko tuosta mahdollista narahtaa jotenkin katsastukseen? Itseä kyllä kiinnostais ja ehkä vähän enemmän voisi vielä ääntä olla .
                            Katsastukseen ei kyllä kannata edes yrittää suoralla putkella. Eli vaatii kerran vuodessa vaihtojumpan. M3:n putki on kuitenkin helppo pudottaa pois, pohjapanssaria ja vaihteiston lämpösuojaa lukuunottamatta ei muita esteitä ole. Nuo joutuu siis irrottamaan että saa lambdojen piuhat irti. 30 minuutissa vaihtuu putket kaverin kanssa kun kerran on harjoitellut. Harkitsin aluksi Evolven etuputkea jossa on yksi metallikennokatti, mutta 1800 punnan hinta putkenpätkästä tuntui kovalta, joten päädyin sitten tilaamaan Saksasta edullisemman suoran rosterirännin.

                            M3:en putkistohan on siis 8-sylinteristen tapaan kaksiosainen, ja molemmissa putkissa on peräkkäin 2 katalysaattoria. Tämän lisäksi resonaattori ja perässä sitten takavaimennin.
                            Last edited by Reeperbahn; 29-01-2018, 06:44.
                            -BMW M3 -09
                            -MB E320 Coupe -94
                            -MB E250 CGI -10
                            -Husqvarna R320 -14

                            Comment

                            • Jamppa
                              BTCF Member
                              • Jul 2002
                              • 387
                              • Kerava

                              Tuli aikanaan ainakin ilman etukatteja katsastettua (evolven testpipes) ongelmitta. Tokihan nuoki on aina konttori kohtaisia tapauksia.

                              Comment

                              • Chris Sharma
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2013
                                • 43
                                • Espoo

                                Originally posted by Reeperbahn View Post
                                Katsastukseen ei kyllä kannata edes yrittää suoralla putkella. Eli vaatii kerran vuodessa vaihtojumpan. M3:n putki on kuitenkin helppo pudottaa pois, pohjapanssaria ja vaihteiston lämpösuojaa lukuunottamatta ei muita esteitä ole. Nuo joutuu siis irrottamaan että saa lambdojen piuhat irti. 30 minuutissa vaihtuu putket kaverin kanssa kun kerran on harjoitellut. Harkitsin aluksi Evolven etuputkea jossa on yksi metallikennokatti, mutta 1800 punnan hinta putkenpätkästä tuntui kovalta, joten päädyin sitten tilaamaan Saksasta edullisemman suoran rosterirännin.

                                M3:en putkistohan on siis 8-sylinteristen tapaan kaksiosainen, ja molemmissa putkissa on peräkkäin 2 katalysaattoria. Tämän lisäksi resonaattori ja perässä sitten takavaimennin.
                                Kiitos tiedoista. Joo, ongelmia varmaan tulee jos ei ole "tuttua" konttoria kuten Jamppakin totesi, niin eroja on.

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎