Originally posted by KtKtuned
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
335i ja JB4
Collapse
X
-
Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
-
-
Originally posted by Tommix View PostNiin, tuon laatikon GA6HP19Z ilmoitettu väännönkesto on vain 400 Nm. Mutta ei maailmaltakaan ole kuulunut juttua rikkoontuneista automaattilaatikoista. Tehoa/vääntöä noista N54 mosista varsinkin jenkkilässä revitään oikein huolella. Joten kyllä noista uskaltaa yli 400 Nm ulos ottaa. Manuaali laatikko kestää varmasti pajon tuota 400 Nm enemmän mutta kytkin/vauhtipyöräpaketti pitää päivittää kestävämmäksi.
Comment
-
-
Originally posted by brainsurgery View PostEilen taas kiihdyttäessä vilkautti keltaista moottorivaloa ja tipautti map4:n päälle. Käytössä oli map1 ja tankissa 98E. Ei muita virejä. Välillä tuo JB4 ei kyllä oikein vakuuta.
Nii-i, mutta onhan se hyvä, että ovat näitä failsafeja sinne rakentaneet, että me ei näitä moottoreita saatas niin helposti hajalle
Itsellä sama homma (johtuen siitä, että trimmit katossa het, ku polkasee), joten disabloin tuon 'Open Loop Learning' -toiminnon (asettamalla FUD=2). Open Loop arvo (FOL) laitettu nyt 80:neen ja sillä trimmit pysyy aisoissa (pelkällä 98:silla siis).
(Mulla jostain syystä tuo 'Open Loop Learning' toiminto normaaliajossa alkaa tiputtamaan tuota FOL arvoa alaspäin ja sitten kun seuraavan kerran taas joskus polkasee, niin arvo on liian alhaalla, jotta trimmit pysyisivät toiminta-alueella)
Sä joudut tietysti loggaamalla varmistamaan, että mistä tuo sulla johtuu (overboost/AFR laihalla/bensanpaineet) ja sen mukaan sitten pitää toimia.
Comment
-
-
Originally posted by KtKtuned View PostVarmaan ennekin käsitelty asia ,mutta en jaksanut nyt ettiä enempiä. Mikä se Map numero oli ,joka ei liian paljon menis ZF tomaatin ilmoitetun vääntökeston (450Nm) yli. Semmonen Alpinen 360hv/500Nm olis ihan tarpeeksi.
Paljon enemmänkin ilmeisesti on ulos otettu vääntöä automaateistakin ,mutta keston kannalta ajattelin pitäytyä kohtuudessa.
Originally posted by brainsurgery View PostMap 4?
Originally posted by brainsurgery View PostTäyttää vaaditut speksit
Eiköhän tuo automaatti kestä paremmin kuin manuaali vakiona.
Sanotaanko näin, että automaatin voimansiirto kokonaisuutena kestää vahvistamatta pidemmälle kuin manuaalin. Manuaalissa alkaa kytkin luistamaan ja ehkä jopa kaksoismassavauhtipyörän kanssa tulemaan ongelmia siinä missä automaattimies ei vielä huomaa ongelmia. Itse vaihteisto kuitenkin kestää. 335i:n manuaaliaski on sama kuin M3:ssa (perä, kytkin, vauhtipyörä eri).
Mutta kun alkaa olla vähän enemmän viriä niin väännöt on tosiaan kaksinkertaiset vakioon nähden. Joten se kyllä ihan takuulla näkyy myös automaattilaatikon kestossa. Välttämättä siellä ei tule mitään niin selvää stoppia kuin manuaalivaihteisen kytkimen luistaminen, mutta lisävääntö nopeuttaa huomattavasti kulumista ja oireet tuppaavat tulemaan pikkuhiljaa. Esimerkiksi automaatin levyjen kulumista, jolloin automaattikin alkaa luistamaan. Esim: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=707805
Useimmat kovempia virityksiä rapakon takana tehneet ajavatkin manuaalilla, jossa on pitävämpi kytkin ja yksmassavauhtipyörä. Toisaalta automaattimiehet vahvistavat laatikoitaan. http://www.importboost.com/content.p...mission&page=3BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Originally posted by tnurmine View PostHienoa, palataan taas oikeaan aihepiiriin !
Nii-i, mutta onhan se hyvä, että ovat näitä failsafeja sinne rakentaneet, että me ei näitä moottoreita saatas niin helposti hajalle
Itsellä sama homma (johtuen siitä, että trimmit katossa het, ku polkasee), joten disabloin tuon 'Open Loop Learning' -toiminnon (asettamalla FUD=2). Open Loop arvo (FOL) laitettu nyt 80:neen ja sillä trimmit pysyy aisoissa (pelkällä 98:silla siis).
(Mulla jostain syystä tuo 'Open Loop Learning' toiminto normaaliajossa alkaa tiputtamaan tuota FOL arvoa alaspäin ja sitten kun seuraavan kerran taas joskus polkasee, niin arvo on liian alhaalla, jotta trimmit pysyisivät toiminta-alueella)
Sä joudut tietysti loggaamalla varmistamaan, että mistä tuo sulla johtuu (overboost/AFR laihalla/bensanpaineet) ja sen mukaan sitten pitää toimia.
Voisihan sitä ajella muutamat vedot loggaus päällä, niin ehkä niistä näkisi seilaako siellä jokin arvo.
Comment
-
-
Originally posted by brainsurgery View PostNiin pitääkö vai eikö pidä paikkaansa, että automaatin voimansiirto vakiona kestää paremmin kuin manuaalin voimansiirto vakiona?
Manuaalin kytkin menee nopeemmin kuin automaatin levyt, mutta manuaalin kytkin on hivenen huokeampi ja helpompi päivittää paremmin kestävään ratkaisuun. Sitä en uskalla lähteä arvailemaan, että kumpiko isoilla voimilla kestää pidempään, tomaattilaatikko vai manuaalin kaksmassapyörä. Luultavasti kaksmassa alkaa oireilemaan aiemmin, mutta mikä on niillä voimilla enää tomaatin kestävyys, niin... ei ainakaan sitä mitä valmistaja on ajatellut. Tomaatissa kun on se, että se ei juurikaan oireile ja sit kun se on särki niin se on särki.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Originally posted by miyli View PostTänään vaihdettu toimivasta autosta kokeilumielellä matalapaine bensapumppu ja se toisen puolen bensansuodatin paketti eikä mitään vaikutusta.
Eli samalla tavalla humppaa tyhjäkäynnillä ja kun kuuntelee ja koskettaa bensaputkilinjastoa auton alla siitäkin tulee sellainen runksuttava ääni / tuntemus. Eli ihan selkeästi bensan virtauksessa jotakin häikkää.
Samalla kokeiltiin vaihtaa se boxi joka ohjaa bensapumppua, mutta ei vaikutusta silläkään. Voisiko olla jossain bensa putkessa joku tukos ?
Erillistä bensansuodatintahan näissä ei tietääkseni ole missään ulkopuolella.
Täytyy koittaa saada auto johonkin kunnon piuhan päähän, noita bensanpaineita tutkimaan, kun oma tietokone lainassa tyttärellä ja en ole vielä kerinnyt siihen noita jb4 juttuja lautailemaan.
Matalapainepuolen bensapumpun paine testattu ottamalla anturi irti ja laittamalla sen tilalle painemittari ja syöttämällä suoraan virtaa bensapumpulle, eli paine ok 5 Bar. Bensapumpun virtakin tarkistettu yleismittarilla auton käydessä oli ok, eli ohjausboksissakaan ei pitäisi olla vikaa. Pystyykö tuota korkeapainepuolen painetta tutkimaan näillä bemariin tarkoiteuilla ohjelmilla, Tommix tulossa huomenna käymään ja pitäisi tutkia sen ohjelmilla livedataa.
Olisko jollain heittää jotakin arvoja mitä ne pitäisi olla missäkin ohjelmassa.
tommixilla käsittääkseni ainakin ihka ja impa.
Jb4 kokeiltu poistaa, mutta eipä ollut silläkään vaikutusta.
Tää vika nyt ei vissiin suoranaisesti tälle thredille kuuluu, mutta en viitsi nyt muuallekaan siitä ruveta kirjoittelemaan kun täällä sen aloitin.
Itse kyllä rupean epäilemään sitä korkeapainepumppua vaikka auto toimii suht normaalisti, paitsi kylmä käynnistäessä tulee pari kertaa se29f2 koodi ja tyhjäkäynnillä vaeltaa, isoilla kierroksilla ei mitään vikaa ainakaan vielä.Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
Originally posted by miyli View PostMatalapainepuolen bensapumpun paine testattu ottamalla anturi irti ja laittamalla sen tilalle painemittari ja syöttämällä suoraan virtaa bensapumpulle, eli paine ok 5 Bar. Bensapumpun virtakin tarkistettu yleismittarilla auton käydessä oli ok, eli ohjausboksissakaan ei pitäisi olla vikaa. Pystyykö tuota korkeapainepuolen painetta tutkimaan näillä bemariin tarkoiteuilla ohjelmilla, Tommix tulossa huomenna käymään ja pitäisi tutkia sen ohjelmilla livedataa.
Olisko jollain heittää jotakin arvoja mitä ne pitäisi olla missäkin ohjelmassa.
tommixilla käsittääkseni ainakin ihka ja impa.
Jb4 kokeiltu poistaa, mutta eipä ollut silläkään vaikutusta.
Tää vika nyt ei vissiin suoranaisesti tälle thredille kuuluu, mutta en viitsi nyt muuallekaan siitä ruveta kirjoittelemaan kun täällä sen aloitin.
Itse kyllä rupean epäilemään sitä korkeapainepumppua vaikka auto toimii suht normaalisti, paitsi kylmä käynnistäessä tulee pari kertaa se29f2 koodi ja tyhjäkäynnillä vaeltaa, isoilla kierroksilla ei mitään vikaa ainakaan vielä.
Impa kertoo siitä tälläistä: P-code p3090 fuel rail pressure flow rate controlled minimum pressure fallen bellow.
Live data rail pressuresta tyhjäkäynnillä 20000-50000 hpa ( 20-50bar) ja rail pressure OBD 1000-4800 kpa ( 10-48 Bar ) foorumilta luin että tyhjäkäynnillä sen pitäisi olla luokkaa 200 Bar.( käynnistäessä se nousee 100 Bar ) eikö tämä selvältä korkeapainepumppuvialta näytä ????
Sit auto on ruvennut nyt antamaan vikakoodia map anturista, olikos se joku jb4 ominaisuus vai onko anturi mennyt nyt rikki.Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
Originally posted by miyli View PostImpa kertoo siitä tälläistä: P-code p3090 fuel rail pressure flow rate controlled minimum pressure fallen bellow.
Live data rail pressuresta tyhjäkäynnillä 20000-50000 hpa ( 20-50bar) ja rail pressure OBD 1000-4800 kpa ( 10-48 Bar )
Eli näyttäisi seilaavan nuo lukemat liian alas?
Originally posted by miyli View Postfoorumilta luin että tyhjäkäynnillä sen pitäisi olla luokkaa 200 Bar.
Omasta JB4 logista katsottuna bensanpaineet on maksimissaan (kaasu pohjassa kiihdytys) ~3000 - 6000rpm ja max. paine about 180 bar.
Originally posted by miyli View PostSit auto on ruvennut nyt antamaan vikakoodia map anturista, olikos se joku jb4 ominaisuus vai onko anturi mennyt nyt rikki.
Onhan se tavallaan JB4 ominaisuus, sillä ko. anturin informaatio (siis tuo paineanturin signaali) kiertää JB4:sen kautta. (Eli kun JB4 alkaa mättämään ahtopainetta, niin DME:lle pitää 'huijata' tuo imusarjan ahtopainelukema sellaseksi, että se näkee tilanteen 'normaalina', eikä ala heittään vikakoodia).Last edited by tnurmine; 20-10-2014, 10:42.
Comment
-
-
Ok kiitti tiedoista.
Eilen illalla pistin Vemon korkeapainepumpun tilaukseen Autonvaraosat24.fi 234,00 euroa plus lähetyskulut 9,95€. Toivotaan että vika korjaantuu tällä, vai voisiko olla railin päässä olevassa anturista vikaa, antaa kyllä käsittääkseni vika koodin 29f3 jos siinä vikaa. No loppu viikosta ollaan viisaampia kun saan osan paikoilleen.Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
Originally posted by tnurmine View PostKun tiedetään tuo HPFP historia, niin olethan jostain varmistanut, että kyseessä on sama päivitetty osa, mitä BMW:ltä saa varaosana?
Tästa Vemon osasta tuskin on vielä paljoa käyttökokemuksi?
Ajattelin ottaa riskin ja olla vaikka koekaniinina tuosta pumpusta, kun aika halpa hinta on, sittenhän se nähdään mitä kestää. Enpä kyllä edes kysynyt mitä alkuperäinen maksaa esim. marmorilla.Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
Originally posted by miyli View PostJoo eipä tuosta Vemosta oikein löydy mitään googlettamallakaan, mutta en myöskään usko että tuo schmiedmannin 300 euron pumppu on alkuperäinen.
Ostin sieltä E91:een takaluukun pumput ja niiden yhteydessä luki: "Tuote on tarvike, mutta OE laatua"
Comment
-
Comment