Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i ja JB4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ASDTurku
    Bimmer Rookie
    • Dec 2013
    • 145
    • Turku

    Originally posted by Veeksi View Post
    Jos meinaa viinaa laittaa yli 40% niin matalapainepumppu ei jaksa pumpata. Viinaa kun tarvitaan tilavuudeltaan huomattavasti isompi määrä sekunnissa kuin bensaa.

    Itsekin olen tilaamassa pumppua ensi kesäksi. Itse ajattelin ihan valmista ämpäriä mikä olis plug and play, niin osais itse asennella paikalleen. Eikös siellä sellainenkin ollut? Toinen tietysti olis lähettää sinne joku rikkinäinen modattavaks, mutta ootteko selvittänyt, että paljonko maksaa Suomesta tavaran lähettäminen sinne jenkkeihin? Muistelisin joskus, että college-puvun lähettäminen Ruotsiin maksoi jo jotain 40-60€... koska Posti. Oon kyllä mukana kimpassa jos tuohon löytyy sellanen ratkaisu, että saan pumpun rokkaamaan.
    Tuo on kyllä totta. Olisi pitänyt varmaan lukea koko viesti ketju. Onks tietoo
    koska nuo org suuttimet käy viinalla pieneksi ja mihin ne riittää? Jos joku tarvii
    lsäsuuttimille adapterilevyä kannen ja imusarjan väliin. Niin pystyn toimitamaan. Levy tehty Audi S4 suuttimille ja tiivistyy kanteen alkuperäisillä
    o-renkailla.

    Comment

    • Tommix
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 5419
      • S:t Karins

      Originally posted by ASDTurku View Post
      Tuo on kyllä totta. Olisi pitänyt varmaan lukea koko viesti ketju. Onks tietoo
      koska nuo org suuttimet käy viinalla pieneksi ja mihin ne riittää? Jos joku tarvii
      lsäsuuttimille adapterilevyä kannen ja imusarjan väliin. Niin pystyn toimitamaan. Levy tehty Audi S4 suuttimille ja tiivistyy kanteen alkuperäisillä
      o-renkailla.
      Faktaa ei ole mutta vakioilla ollaan jenkeissä päästy yli 700 hv:n.
      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

      Comment

      • hoikkas
        BTCF Member
        • Oct 2005
        • 1579
        • TURKU

        Originally posted by miyli View Post
        Kumpaa vaihtoehtoa olet ajatellut stage 2 vai 3. Kakkosessahan on yksi walbron 450 pumppu ja kolmosessa näyttäisi olevan modattu kaksi pumppua ämpäriin.

        Tosiaan Tommix ja Hoikkas täältä foorumilta ovat tilaamassa kimppaan kans pumppuja tuolta fuel-it. Hoikkas hoitaa asiaa ja ollut yhteydessä sinne. Lupasivat alennuksia jos tilaus ylittää 1000 taalaa ja kuittia lupasivat kirjoittaa ystävällisimmäksi veroja ja alveja varten. Kannattaa ottaa hoikkakseen yhteyttä jos kiinnostaa kimppatilaus.
        Nyt on kimppatilaus tapissa ja lopullinen. Laitan infoa kaikille tässä tänään vielä, meilillä. Valitaan vaan enää millaisen alennuksen haluamme��
        BMW i4M50

        Comment

        • Veeksi
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 2177
          • Kuopio

          Originally posted by ASDTurku View Post
          Tuo on kyllä totta. Olisi pitänyt varmaan lukea koko viesti ketju. Onks tietoo
          koska nuo org suuttimet käy viinalla pieneksi ja mihin ne riittää? Jos joku tarvii
          lsäsuuttimille adapterilevyä kannen ja imusarjan väliin. Niin pystyn toimitamaan. Levy tehty Audi S4 suuttimille ja tiivistyy kanteen alkuperäisillä
          o-renkailla.
          Originally posted by Tommix View Post
          Faktaa ei ole mutta vakioilla ollaan jenkeissä päästy yli 700 hv:n.
          Jep. Suuttimet riittää vaikka minne asti (suorasuihkutus). Jos E85 väkevyyttä miettii, niin suuttimet ei käy koskaan pieneks. Ne riittää vaikka 100% asti, mutta bensapumput tarvii apua niihin.

          Sama homma sinänsä bensan kanssa. N54:ään kärsii laittaa singe turbo -kittiä ja jotain 700-800hv ja lisäks tarvii "vain" tommosen shotgun tai doublebarrel shotgun pumpun mikä tyrkkää painetta. Ne ei oo ihan halpoja, mutta toisaalta eipä siinä vaiheessa ole ihan halpaa ollut muutenkaan.
          BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
          BMW E63 630iA '05

          Comment

          • racediesel
            BTCF Member
            • Jun 2003
            • 248
            • porvoo

            moi
            yrittäkääpä myös muistaa että Amerikan hevoset on lyhytjalkaisia koska heitto hevosvoimissa tänne suomen maalle on merkittävä.
            n.1000hv Amerikassa on 750-800 hevosvoimaa suomessa....
            Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
            Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
            Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
            Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
            Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
            BMW 330d-00 250hv ja 630nm
            BMW 330D-05 vakio 2005
            BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
            BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
            BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm

            Comment

            • Pluto
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2002
              • 1860
              • Raisio

              Mites jos tulee hommattuu walbro 450 ja pistää ton BMS flashin ni tuleeko katsastuksessa jotain ropleemaa lähinnä ton flashin takia?
              BMW F32 435d

              Comment

              • Bullitt
                BTCF Member
                • Jul 2002
                • 2786
                • Turku

                Originally posted by Veeksi View Post
                Korjaamolla vai huollossa? Ei korjaamo kuulosta oikein hyvältä.
                Originally posted by Tommix View Post
                Sanoisin että remontissa käy ne autot joissa on tyyppiviat korjaamatta, esim. puolat, lpfp, hpfp, vanokset ym.
                Nää viat paljastuu yleensä vasta kun otetaan ruutia irti JB4:lla.
                Sanoisin, että ihan normihuoltoja tehdään eniten. Lukkoperiä ja alasputkia on myös asenneltu aika paljon. Puolia, suuttimia, pumppuja ja kytkimiä jonkun verran, mutta kai nekin on ihan perusjuttuja näissä, ei mitään sellaista, että kannataisi meteliä nostaa.


                Comment

                • 315i
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2014
                  • 241
                  • Arctopolis

                  Iltaa

                  Olen 335 onnellinen omistaja, ja seuraillut näitä sivuja jo hetken aikaa.
                  JB4 kysyisin, olin lukevinaan, että sillä voisi säätää automaatin max kierroksia, eli millon vaihataa isommalle, jos ei käsivalinta päällä. Olenko sekoittanut vaihteenvaihto valoon vai eri softaan, niin tai nähnyt unta?

                  Nykyään menee mielestäni melko korkealle kierrokset ennenkuin pistää seuraavaa silmään, olisko joku 6800-6900.
                  Jos max. (vakion) teho tulee n.5600 ja vääntökin alkaa hiipumaan noin korkealla, niin ei kuulosta ihan parhaalta vaihtokohdalta.

                  Kerran MissFire juuri ennen vaihtoa kun rampissa pieni töyssy ja kierrokset tais mennä 7000 kun renkaat keveni....

                  Comment

                  • brainsurgery
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2011
                    • 1355
                    • Helsinki

                    Kyllä se on vain vaihtovalo, jota voi säätää.

                    Aika isossa osassa bensa-autoista paras vaihtokohta on 1rpm ennen rajoittajaa. Jos siis haluaa poistua paikalta mahdollisimman nopeasti.

                    Comment

                    • 315i
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2014
                      • 241
                      • Arctopolis

                      Ok, tänks.

                      Siis tarkoitit varmaa 1000rpm ennen rajoitinta ?

                      Täytyy siis manuaalipuolella vaihdella, ja paremmlta se tuntuukin kun ei oo nii paljo luistoo laatikossa.

                      Onko tietoo onko tolle laatikolle edes mitään säätöjä, jos sen vaihtokohdan haluais aikaisemmaksi?

                      Comment

                      • Tommix
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 5419
                        • S:t Karins

                        Originally posted by 315i View Post
                        Ok, tänks.

                        Siis tarkoitit varmaa 1000rpm ennen rajoitinta ?

                        Täytyy siis manuaalipuolella vaihdella, ja paremmlta se tuntuukin kun ei oo nii paljo luistoo laatikossa.

                        Onko tietoo onko tolle laatikolle edes mitään säätöjä, jos sen vaihtokohdan haluais aikaisemmaksi?
                        Tuosta jos autosi on 3/2007 jälkeen valmistettu: http://www.btcf.fi/forum/showthread....ghlight=alpina
                        Last edited by Tommix; 29-01-2015, 17:41.
                        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                        Comment

                        • brainsurgery
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2011
                          • 1355
                          • Helsinki

                          Originally posted by 315i View Post
                          Ok, tänks.

                          Siis tarkoitit varmaa 1000rpm ennen rajoitinta ?

                          Täytyy siis manuaalipuolella vaihdella, ja paremmlta se tuntuukin kun ei oo nii paljo luistoo laatikossa.

                          Onko tietoo onko tolle laatikolle edes mitään säätöjä, jos sen vaihtokohdan haluais aikaisemmaksi?
                          Ei kun 1, mutta kannattaa jatkaa tuosta jossain teho vs. vääntö topicissa

                          Ei mulla automaattipuolikaan luista kun vain antaa riittävästi monoa. Pintakaasulla kyllä pehmentää.

                          Comment

                          • 315i
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2014
                            • 241
                            • Arctopolis

                            Kiitti tiedoista, oma on 06 otettu jo käyttöö, mennää manuaalipuolelle kun aikaisempaa vaihtoa vaatii.

                            Katsastaja ei muuten päässy OBD lukijalla sisään ollenkaan, kun katsastin heti oston jälkeen autoa, ei tosin vaikuttanut läpipäsyyn.
                            Luulin ite jo et tuli hylsy.

                            Auto vielä vakio (kai).

                            Nii ja itte kyl jollain bluetuutti murikalla sain dataat ulos kännykkään...

                            Comment

                            • brainsurgery
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2011
                              • 1355
                              • Helsinki

                              Mitenköhän toi JB4 tunnistaa esim downpipet sillä map5:llä?

                              Jos käyttää map2:sta, pitäisi olla downpipet ja silloin ahtaa 14.5psi.

                              Käytän map5:ttä, downpipejä ei ole ja 98 oktaanisella ahtaa 15.5psi.

                              Comment

                              • Veeksi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2003
                                • 2177
                                • Kuopio

                                Originally posted by brainsurgery View Post
                                Mitenköhän toi JB4 tunnistaa esim downpipet sillä map5:llä?

                                Jos käyttää map2:sta, pitäisi olla downpipet ja silloin ahtaa 14.5psi.

                                Käytän map5:ttä, downpipejä ei ole ja 98 oktaanisella ahtaa 15.5psi.
                                Ahtaa 15.5 psi ihan pelkällä 98-oktaanisella? Kuulostaa jotenkin omiin muistikuviin nähden yllättävän paljolta.

                                En oikein jaksa uskoa, että map5 tunnistaa downpipeja. Olishan se teoriassa mahdollista vikakoodeista tunnistaa... mutta eihän nekään suoraan tule, eikä sille map5:lle ole mitään "sisäänajoa" määritetty.

                                Sen tähdenhän tuota map2:ta ei suositella ilman downpipeja kun tulee turhan paljon pakopainetta mikä rasittaa ahdinta. Siinä mielessä 15.5psi ei kuulosta hyvältä. Toki vähintään samanlaisia ahtoja tulee niille ketkä käyttää etanolia ilman downpipeja, joka ei kuitenkaan ihan harvinaista ole.
                                BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                                BMW E63 630iA '05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎