Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i ja JB4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • brainsurgery
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2011
    • 1355
    • Helsinki

    Originally posted by Veeksi View Post
    Ahtaa 15.5 psi ihan pelkällä 98-oktaanisella? Kuulostaa jotenkin omiin muistikuviin nähden yllättävän paljolta.

    En oikein jaksa uskoa, että map5 tunnistaa downpipeja. Olishan se teoriassa mahdollista vikakoodeista tunnistaa... mutta eihän nekään suoraan tule, eikä sille map5:lle ole mitään "sisäänajoa" määritetty.

    Sen tähdenhän tuota map2:ta ei suositella ilman downpipeja kun tulee turhan paljon pakopainetta mikä rasittaa ahdinta. Siinä mielessä 15.5psi ei kuulosta hyvältä. Toki vähintään samanlaisia ahtoja tulee niille ketkä käyttää etanolia ilman downpipeja, joka ei kuitenkaan ihan harvinaista ole.
    Ei sulla (tai kenelläkään muulla) satu olemaan mitään vanhoja logeja tallella missä olisi pelkkä JB4 ja map5 ilman DP:itä tai muita virejä?

    Comment

    • Veeksi
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 2177
      • Kuopio

      Originally posted by brainsurgery View Post
      Ei sulla (tai kenelläkään muulla) satu olemaan mitään vanhoja logeja tallella missä olisi pelkkä JB4 ja map5 ilman DP:itä tai muita virejä?
      Ei nähtävästi ole itsellä enää tallessa sellasia logeja :(. Ilmeisesti en ole kokenut siinä välissä tarpeelliseks logitella. Tosin eipähän mulla sellaista tilannetta tainnut ollakaan kuin 1-2 kuukauden ajan.

      DP:tten kanssa pelkällä korkeaoktaanisella on sit ahtanut kadulla n. 15psi. Dynossa vaan 12-13psi...

      Mutta onhan toi 15.5psi:täkin varmaan ihan mahdollinen. Ei se varmaan niitä downpipeja mistään haistele. 0.5psi:n ero voi kenties tulla olosuhteiden (ulkolämpötila, ilman paine tms.) tai autojen eroista.
      BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
      BMW E63 630iA '05

      Comment

      • brainsurgery
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2011
        • 1355
        • Helsinki

        Originally posted by Veeksi View Post
        Ei nähtävästi ole itsellä enää tallessa sellasia logeja :(. Ilmeisesti en ole kokenut siinä välissä tarpeelliseks logitella. Tosin eipähän mulla sellaista tilannetta tainnut ollakaan kuin 1-2 kuukauden ajan.

        DP:tten kanssa pelkällä korkeaoktaanisella on sit ahtanut kadulla n. 15psi. Dynossa vaan 12-13psi...

        Mutta onhan toi 15.5psi:täkin varmaan ihan mahdollinen. Ei se varmaan niitä downpipeja mistään haistele. 0.5psi:n ero voi kenties tulla olosuhteiden (ulkolämpötila, ilman paine tms.) tai autojen eroista.
        Taisi syksyllä tosiaan olla pari astetta pakkasella kun kävin logittelemassa joten se varmaan jo nostaa jonkin verran ahtoja.

        Comment

        • KtKtuned
          Bimmer Rookie
          • Dec 2013
          • 127
          • Finland

          Huomasin äsken ,että suomessakin myydään jb4 boxia r-motosportissa jb4 g5 539€.
          Tuskin jenkeistä tulleineen paljon halvemmaksi tulee. Keväällä piti jb4 hankkia ,mutta nyt jo himottaa
          BMW 335i E90 -07

          Comment

          • brainsurgery
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2011
            • 1355
            • Helsinki

            Originally posted by KtKtuned View Post
            Huomasin äsken ,että suomessakin myydään jb4 boxia r-motosportissa jb4 g5 539€.
            Tuskin jenkeistä tulleineen paljon halvemmaksi tulee. Keväällä piti jb4 hankkia ,mutta nyt jo himottaa
            Taitaa olla kalliimpi jo kun $ on noussut niin paljon €:a vasten.

            Comment

            • miyli
              BTCF Member
              • Dec 2008
              • 2089
              • Naantali

              Originally posted by KtKtuned View Post
              Huomasin äsken ,että suomessakin myydään jb4 boxia r-motosportissa jb4 g5 539€.
              Tuskin jenkeistä tulleineen paljon halvemmaksi tulee. Keväällä piti jb4 hankkia ,mutta nyt jo himottaa
              Itse hommasin juuri tuolta jb4 ja downpipet, homma toimi ok.
              Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
              Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
              Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

              Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
              Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



              Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
              1/4 maili 11.8 / 205 km/h
              0-200km/h 11.40s
              100-200km/h 6,00s
              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

              Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

              Comment

              • yarski
                BTCF Member
                • Sep 2013
                • 311
                • Rauma

                Originally posted by brainsurgery View Post
                Ei sulla (tai kenelläkään muulla) satu olemaan mitään vanhoja logeja tallella missä olisi pelkkä JB4 ja map5 ilman DP:itä tai muita virejä?
                Ei taida olla logeja mullakaan tallessa mutta muistaakseni ahdot on jäänyt 14psi tasolle map5:lla. Eikä sitä nyt talvikeleillä oikein saa testattua, katsellaan keväämmällä sitten...
                Joskus on poukannut ihan piikkinä 17psi kun vakionopsäädin toimii jb4+map5 tosi huonosti. Ahdot tippui samantien takas ja peljästyin helvetisti että mitä nyt oikein tapahtui.
                Haluaisitko muuten ostaa DP:t xdrivelle, mulla olis ylimääräiset iskemättömät...
                G26 i4 M50 supercharged
                ex: F36 440i xdrive msport
                ex: E91 335 lci xdrive msport

                Comment

                • KtKtuned
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2013
                  • 127
                  • Finland

                  Originally posted by miyli View Post
                  Itse hommasin juuri tuolta jb4 ja downpipet, homma toimi ok.
                  Postin matkassa mullakin jb4 sieltä
                  BMW 335i E90 -07

                  Comment

                  • brainsurgery
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2011
                    • 1355
                    • Helsinki

                    Originally posted by yarski View Post
                    Ei taida olla logeja mullakaan tallessa mutta muistaakseni ahdot on jäänyt 14psi tasolle map5:lla. Eikä sitä nyt talvikeleillä oikein saa testattua, katsellaan keväämmällä sitten...
                    Joskus on poukannut ihan piikkinä 17psi kun vakionopsäädin toimii jb4+map5 tosi huonosti. Ahdot tippui samantien takas ja peljästyin helvetisti että mitä nyt oikein tapahtui.
                    Haluaisitko muuten ostaa DP:t xdrivelle, mulla olis ylimääräiset iskemättömät...
                    Kiitos tarjouksesta mutta luulen että vakiohilppeillä mennään.

                    Liitteenä vielä tuo logi jossa hakkaa yli 15psi pitkän aikaa.
                    Last edited by brainsurgery; 09-09-2021, 13:00.

                    Comment

                    • Tommix
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 5425
                      • S:t Karins

                      Piti ottaa talteen tuo moottorin ECU:n softa. Alkuun kaikki meni ok:



                      Sitten kyykkäsi läpäri. Tämän jälkeen tuo softa ei enää näyttänyt tuota ECU:n volttimäärää. En uskaltanut jatkaa enää uudestaan koska ohjeissa mainitaan että voltit pitää näkyä tuossa, tai muuten homma ei onnistu (siis ainakaan uuden softan flässäys). 50A laturi oli kytkettynä koko ajan, eli virtaa piti riittää.
                      Mikäköhän tökkii :think?
                      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                      Comment

                      • Blitz
                        BTCF Member
                        • Apr 2003
                        • 260
                        • Helsinki

                        Originally posted by Tommix View Post
                        Piti ottaa talteen tuo moottorin ECU:n softa. Alkuun kaikki meni ok:



                        Sitten kyykkäsi läpäri. Tämän jälkeen tuo softa ei enää näyttänyt tuota ECU:n volttimäärää. En uskaltanut jatkaa enää uudestaan koska ohjeissa mainitaan että voltit pitää näkyä tuossa, tai muuten homma ei onnistu (siis ainakaan uuden softan flässäys). 50A laturi oli kytkettynä koko ajan, eli virtaa piti riittää.
                        Mikäköhän tökkii :think?
                        Vaikka onkin 50A laturi, niin anna auton akun latautua hetki ensin ja yritä sitten uudestaan. Sammuta autosta valot ja muut laitteet, jotka kuluttavat sähköä. Ensin kaapeli kiinni autoon, virrat päälle ja sitten johto läppäriin. K-LINE on välillä vähän oikukas näissä hommissa.
                        X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
                        YV:llä lisätietoja

                        Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
                        996 Turbo X50
                        500whp.net

                        Comment

                        • Blitz
                          BTCF Member
                          • Apr 2003
                          • 260
                          • Helsinki

                          Originally posted by brainsurgery View Post
                          Kiitos tarjouksesta mutta luulen että vakiohilppeillä mennään.

                          Liitteenä vielä tuo logi jossa hakkaa yli 15psi pitkän aikaa.
                          Onkohan tuo logi ensimmäisiä vetoja MAP 5:lle vaihdon jälkeen vai oliko useampi veto alla?

                          Multa löytyy logeja autosta, jossa oli vain JB4, MAP 5 ja 98:a tankissa: n. 13,5psi tasolle asettuivat ahdot 98:lla. Ensimmäiselä vedolla ahdot olivat n. 15psi.
                          X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
                          YV:llä lisätietoja

                          Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
                          996 Turbo X50
                          500whp.net

                          Comment

                          • brainsurgery
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2011
                            • 1355
                            • Helsinki

                            Originally posted by Blitz View Post
                            Onkohan tuo logi ensimmäisiä vetoja MAP 5:lle vaihdon jälkeen vai oliko useampi veto alla?

                            Multa löytyy logeja autosta, jossa oli vain JB4, MAP 5 ja 98:a tankissa: n. 13,5psi tasolle asettuivat ahdot 98:lla. Ensimmäiselä vedolla ahdot olivat n. 15psi.
                            Sen 3-4 kertaa "sopeutin" ennen tuon login ottoa.

                            Comment

                            • Tommix
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 5425
                              • S:t Karins

                              Originally posted by Blitz View Post
                              Vaikka onkin 50A laturi, niin anna auton akun latautua hetki ensin ja yritä sitten uudestaan. Sammuta autosta valot ja muut laitteet, jotka kuluttavat sähköä. Ensin kaapeli kiinni autoon, virrat päälle ja sitten johto läppäriin. K-LINE on välillä vähän oikukas näissä hommissa.
                              Ei tuo vaan onnistunut mitenkään eilen. Löin jopa buustilla virtaa tuonne hetken, ei näy voltit. No pitää koittaa joku ilta rauhassa uudelleen.
                              Mittasin äsken akun jännitteen, näytti 12,2V. Virrat oli pois päältä, onko liian vähän?
                              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                              Comment

                              • Blitz
                                BTCF Member
                                • Apr 2003
                                • 260
                                • Helsinki

                                Originally posted by Tommix View Post
                                Ei tuo vaan onnistunut mitenkään eilen. Löin jopa buustilla virtaa tuonne hetken, ei näy voltit. No pitää koittaa joku ilta rauhassa uudelleen.
                                Mittasin äsken akun jännitteen, näytti 12,2V. Virrat oli pois päältä, onko liian vähän?
                                12,2V on todennäköisesti aavistuksen liian vähän. Jännite tietenkin nousee, kun on laturi kiinni, mutta en muistaakseni ole nähnyt flash-softan näyttävän alle 12,3V jännitettä. Eli ne kerrat, kun yhteys K-LINEen on onnistunut, on jännite ollut suurempi kuin 12,2V. Toisilla läppäreilläkin homma onnistuu ilmeisesti helpommin kuin toisilla.
                                X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
                                YV:llä lisätietoja

                                Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
                                996 Turbo X50
                                500whp.net

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎