Tuli hankittua 1.5 kk sitten 335i e92 coupe ja nyt lueskellessani foorumia alkoi kiinostaa laittaa autoon tuo jb4. Pikku ongelma. katsoin asennusviedoita, mutta näytti hieman haastavalta näin suht tumpelon silmiin. Onnistuuko jb4 asennus kaverilta, joka ei ole koskaan ruuvaillut tällaisia paikalleen ? Ajattelin hankkia jb4 tuolta R-motorsportista. Paikallinen huoltopaja joka tekee näitä softa päivityksiä, sanoi että 409 hp saa softalla irti ja maksaisi 990e. Hieman tyyris hinta minusta siihen nähden, että jb4: llä pystyt itse vaihdella niitä tehoja Ja muitakin asetuksia. hmetyttää että huoltoliikkeen kaveri ei ollut edes kuullut koko jb4:sta
Vähän epäilen tota 409 hv softaa ja ei ainakaan ilman DP vaihtoa tollaisia tehoja saa irti pelkällä softalla. JB4 ja DP maksavat n. 1000€ luokkaa ja silloin tehoja saa n.360-450hv riippuen millaisilla modeilla ajaa. esim. JB4, Downpipet, kartiosuodattimet ja 30% etanoliseos tankissa todistetusti tälläkin foorumilla hevosvoimat luokkaa 420-450hv. Foorumilla nimimerkki Bliz myy ja asentaa myös Jb4/DP, kannattaa kysellä myös häneltä.
Mistäs päin muuten olet?
Käyttis:BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual" Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Vähän epäilen tota 409 hv softaa ja ei ainakaan ilman DP vaihtoa tollaisia tehoja saa irti pelkällä softalla. JB4 ja DP maksavat n. 1000€ luokkaa ja silloin tehoja saa n.360-450hv riippuen millaisilla modeilla ajaa. esim. JB4, Downpipet, kartiosuodattimet ja 30% etanoliseos tankissa todistetusti tälläkin foorumilla hevosvoimat luokkaa 420-450hv. Foorumilla nimimerkki Bliz myy ja asentaa myös Jb4/DP, kannattaa kysellä myös häneltä.
Mistäs päin muuten olet?
Mahtavaa että näin ripeästi vastattiin ! Espoosta. lueskelinkin foorumilta että joku asentelee espoossa päin. Mielellään antasin asennettavaksi kaverille joka oikeasti tietää mitä tekee.
Mahtavaa että näin ripeästi vastattiin ! Espoosta. lueskelinkin foorumilta että joku asentelee espoossa päin. Mielellään antasin asennettavaksi kaverille joka oikeasti tietää mitä tekee.
Bliz juuri siellä, laita yksityisprivaa hänelle.
Käyttis:BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual" Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Vähän epäilen tota 409 hv softaa ja ei ainakaan ilman DP vaihtoa tollaisia tehoja saa irti pelkällä softalla. JB4 ja DP maksavat n. 1000€ luokkaa ja silloin tehoja saa n.360-450hv riippuen millaisilla modeilla ajaa. esim. JB4, Downpipet, kartiosuodattimet ja 30% etanoliseos tankissa todistetusti tälläkin foorumilla hevosvoimat luokkaa 420-450hv. Foorumilla nimimerkki Bliz myy ja asentaa myös Jb4/DP, kannattaa kysellä myös häneltä.
Mistäs päin muuten olet?
No mulla on pelkkä jb4 +98 ja heppojahan oli vähän päälle 400 että ei välttämättä tarvita kaikkia mahdollisia virityksiä.
Ja Niko kyllä sen boxin ihan helposti niiden ohjeiden avulla pystyy itse asentamaan.
Jb4:n päivityksestä kyssäri,ei ole tullut ennemmin edes ajateltua koko asiaa,just tsekkasin kännyllä tuon oman firmis version niin näyttää olevan 9/16/2011.eli aika vanha.Hyötyykö tuon päivityksestä mitään,kun auto pelittää hyvin.Ja voiko tuota edes enää päivittää suoraan vai pitääkö tuo mokkula vaihtaa tuohon-->http://www.burgertuning.com/N54_JB4_upgrades.html että voi latailla uudet firmwaret? Alapiiput ja kuuleri tulossa ensiviikolla, niin tuli mieleen että toimiiko vaihdon jälkeen ok tuolla vanhallakin.Aika näyttää..
Vastataampa itselle,nyt on wagnerin pipet ja ic paikallaan.Kohtuu työläs nelikkooon nuo asennella paikalleen.mutta auto toimii hyvin,nyt oikeastaan vasta heräs henkiin kunnolla tuo kampe.Onhan tuossa aika helvetillinen ero pelkkään jb4 purkkiin.Kohtuu raisusti tulee nyt teho ulos Nuo ois kyllä pitäny laitella jo aikaa sitten paikoilleen..
Minullahan on tuo race softa moottorin ecussa +jb4. Nyt on pari viikkoa ajettu 50/50 viinaseoksella ja autodelete vikakoodeille on ollut pois päältä, kertaakaan ei ole tullut herjaa etukateista... Vakiosoftalla tuo paukahti lähes heti :think
Minullahan on tuo race softa moottorin ecussa +jb4. Nyt on pari viikkoa ajettu 50/50 viinaseoksella ja autodelete vikakoodeille on ollut pois päältä, kertaakaan ei ole tullut herjaa etukateista... Vakiosoftalla tuo paukahti lähes heti :think
Sulla ei tule enää vikakoodia kateista, koska BMS:n softissa ovat seuraavat vikakoodit poissa käytöstä:
Tuossahan täytyy olla sitten varma ettei autossa ole esim. ahtovuotoja, jos niistä ei vikakoodiakaan tule?
Totta. Oletuksena varmaankin on, että tässä kohtaa käyttäjä seuraa logeista ja mittareista ahtoja. 30FF aiheuttaa myös monilla vääriä hälytyksiä ja harmaita hiuksia, joten siksi se on poistettu käytöstä. Softaa muokkaamalla koodin saa kyllä aktivoitua, jos niin haluaa.
Tossa aiemmin kirjoittelin että map1 heittää vedoissa map4:n päälle ja näkyi se vilauttavan moottorivaloakin siinä samalla. Vaihdoin map5 päälle ja sen kanssa ei ongelmia ole ollut. Hirveästi en ole raaskinnut revitellä ,ennen kuin saan logia kannettavaan. Ja nastatkin kärsii
Tänään sain usb kaapelin vedettyä ohjaamoon eculootan pohjasta. Joku oli youtuben videolla saanut sen pujotettua sieltä yläkautta ilman koko liitinsetin irrotusta ,mutta multa ei taipunu millään sillä tavalla. kaikki vaan pois tieltä ja sit onnistui.
Koekäytin autoa ennen kaikien paneelien takaisinlaittoa ja ihmettelin startin jälkeen ,että nyt ne hukkaportit sit alko jostain syystä kilisemään oikeen urakalla ,mutta ääni tulikin ruiskusuuttimista ja kuului ilman venakopan muovisuojaa varsin terävästi. Lämmettyään ääni väheni kun kierrokset laski ,mutta kyllä vierestä hyvin kuului metallinen napsunta ja bensaputket sormin pideltynä napsuna tuntui samaan tahtiin. Ei ole turhaan äänieristys fylliä sen muovisuojan alla.
Comment