Coupessa ja cabriossa on aina uudemman mallin DSC, sedanissa ja toukassa ei. 2008 autossa on joka tapauksessa uudempi. 2006 330d:ssä on vanha ja siihen lukkoa ei saa edes koodaamalla, ainakaan jos dsc on väärää tyyppiä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Lukkoperä E9X sarjalaiseen
Collapse
X
-
Last edited by böntti; 03-12-2015, 01:06.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
-
-
Originally posted by böntti View Postcabriossa on aina uudemman mallin DSCHelkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
Comment
-
-
Originally posted by mikkod View PostNo niin. Tämä oli hyvä tieto. Eli koodausta kehiin.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Tietääkö joku onko tämä ominaisuus myös xDrivessä? Jos kyllä, missä malleissa? Pelkästään takana vai myös edessä?
Ja toisena kysymyksenä, onkohan E91 LCI 325ix vs. 330ix DSC:n koodauksissa eroja? Voi olla kaukaa haettua, mutta jos on 325i koodattu DSC ja moottori muutettu 330i speksille, ei toimi ihan synkassa? Tuntuu varsinkin talvikumeilla tuo luistonesto turhan herkältä. Jos vaikka kuivalla tiellä 90km/h vauhdissa lyö kolmosen sisään ja suht. nopeasti lapun lattiaan ohitusta varten, meno hyytyy hetkeksi kun alkaa DSC-valo vilkkua (ja cruisehan ei toimi DTC tai DSC-off -asennoissa, eikä jaksaisi koko ajan DTC-nappia sörkkiä).
Comment
-
-
Eli summa summarum:
Jotta sähköisen lukkoperän myös DSC/DTC:n ollessa poiskytkettynä saa koodaamalla toimimaan, pitää DSC-moduulin olla mallia "uudempi", toisin sanoin auto vähintään vm. 2008 tai coupé/cabrio. Toiminto on myös jo tehtaalta ruksittu käyttöön ainakin vm. 2008 uudemmissa 330/335-malleissa.
Esimerkkejä:
325d vm. 2008 löytyi ko. toiminto (ei käytössä), koodattiin käyttöön, testattu ja toimii.
330d vm. 2006 vanha DSC, ei mahdollista.
130i vm. 2006 vanha DSC, ei mahdollista.
320d vm. 2006 vanha DSC, ei mahdollista.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostEli summa summarum:
Jotta sähköisen lukkoperän myös DSC/DTC:n ollessa poiskytkettynä saa koodaamalla toimimaan, pitää DSC-moduulin olla mallia "uudempi", toisin sanoin auto vähintään vm. 2008 tai coupé/cabrio. Toiminto on myös jo tehtaalta ruksittu käyttöön ainakin vm. 2008 uudemmissa 330/335-malleissa.
Esimerkkejä:
325d vm. 2008 löytyi ko. toiminto (ei käytössä), koodattiin käyttöön, testattu ja toimii.
330d vm. 2006 vanha DSC, ei mahdollista.
130i vm. 2006 vanha DSC, ei mahdollista.
320d vm. 2006 vanha DSC, ei mahdollista.
Comment
-
-
Ei kai sille mitään pomminvarmaa logiikkaa ole, vaan se toimii niissä autoissa joissa tuo parametri yleensäkin on.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by hcaape View Posttulisipa jo liukkaita pääsisi kokeilemaan mitä se "böntti"koodasi-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by böntti View PostMuistaakseni tässä autossa oli oikea parametri. Jos kävit Tampereella bt-purkkien softapäivityksessä.sDrive23i A E89 Roadster -10
ex E92 325i -09
ex E65 735i -02
ex E38 730d -98 ;(
Comment
-
-
Originally posted by _Sylin_teri_ View PostMulla ainakin -07 pre lci 325 niin siitä löytyi tuo parametri ja tuntu se toimivankin mitä yhen illan kerkes testailla ennenku lumet suli
tehot kun se on päällä. Kun sen painaa pois kokonaan niin tehot nousee
vapaasti ilman vääntömomentin rajoitusta. Siihen jää enää päälle g-voimien
valvonta. Eli sammuttaa koneen jos kiihtyvyys nousee liian suureksi,
sekä tiputtaa tehot jos jarrut lämpenee liikaa ja hidastuvuus kärsii.
Näin ainakin e82 135. Eli lukko päällä ei tule voimaa ja pois kytkettynä
sutii ihan älyttömästi. Auto nyt talvi seisonnassa ja sinä aikana pitäis asentaa
lukko. Tuota hitsattua versiota pitäis alkaa sorvaamaan. Kumpi on tohon kevyeen 135:een parempi levy lukko vai torsen? Kumpi toimii isolla väännöllä
paremmin. Nyt vääntöä 760Nm
Comment
-
-
Puurot ja vellit sekaisin, se sähköinen lukkoperä jää siis käyttöön vaikka on kaikki avut pois päältä, ja tehoa se ei leikkaa kyllä yhtään.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by suppari View PostPuurot ja vellit sekaisin, se sähköinen lukkoperä jää siis käyttöön vaikka on kaikki avut pois päältä, ja tehoa se ei leikkaa kyllä yhtään.
painettu kerran. Jos tuo sun kertoma pitää paikkansa, että kun kaikki painettu
pois niin lukkoperä jää käyttöön. Niin sillonhan tosta mekaanisesta lukosta ei
ole mitään hyötyä? Toi väittämä voi pitää kyllä paikkansa, kun liikkeelle
lähdettäessä on piirtänyt kahta viivaa useasti. Mutta kun taas satasen vauhdissa
runtaa kaasua kunnolla, niin on heittänyt niin paljon poikittain, että on tuntunut että vain
yksi pyörä vetää. Tuntemus on ollut että se sutiva pyörä ottaa sen tupla nopeuden ja kestää tosi pitkään ennenkuin pito palautuu. Eli onko tässä
toiminnossa joku nopeus raja? Onko nyt lukon tilalle vaan harkittava
leveämpää rengasta ja lisä painoja? Nyt menee vähän ohi, mutta kuinka
leveää takakumia mahtuu 1-sarjaseen? Nyt alla 245/ 30 /19
Comment
-
-
.
Entäpä jos kaiken juupas-eipäs juttelun keskellä mietittäisiin sen "sähkölukon" toimintaperiaatetta, niin kaikki muukin saattaisi siinä selvitä. Sähkölukko on hiukan eri asia kun ESP, ajonvakautus.
Kuvittelisin, en siis tiedä oikeasti, vaan kuvittelen, että toimintaperiaate on suunnilleen seuraavanlainen.
Normi tasauspyörästössä rakenne on sellainen, jossa voima pyrkii sinne, mihin se helpoimmin pääsee, siihen on hyvä syy, mutta ei siitä sen enempää, ettei rönsyile liikaa. Tämä, "helpoimman reitin valinta" aiheuttaa pidonmenetystilanteessa sen että sutiva rengas pyörii aina vaan holtittomammin, jollei tilanteelle tehdä jotain. Tasauspyörästöä itsessään ei voi ohjailla mitenkään, vaan se on täysin "autonomisesti" toimiva mekaaninen osa.
Normaalitilanteessa ESP, tai vastaava järjestelmä on huomattavasti kuljettajaa aikaisemmin huomannut jo tulevan tilanteen renkaiden pyörimisnopeuden muutoksesta ja koettanut ennakoida vähentämällä hiukan syöttöjä (tehoa) estääkseen täydellisen pidon menetyksen, tämä toiminta ei vielä näy mitenkään mittaristossa.
Sitten lopuksi, kun ja jos aikaisemmat toimet eivät ole auttaneet, aletaan jarruttamaan sutivaa pyörää, jotta saataisiin aikaan tilanne, jossa sutivalla pyörällä on enemmän kokonaisvastusta kun sillä toisella, jolloin tasauspyörästö "automaattisesti", toimintaperiaatteensa mukaisesti, "kääntää" voiman kulkemaan sinne toisen renkaan suuntaan. Tämä, jarruttelu näkyy sitten mittaristossakin.
Siinä pohjustusta.
Itse sähkölukon luulen toimivan siten, että kun se on ohjelmoitu jarrujen ohjausboxiin "päälle", niin espi päällä tuo luistoa ennakoiva tehonvähennys jää pois päältä ja ainoaksi luistonestotoimeksi jää se sutivan pyörän jarrutus ja sitäkautta pakotetaan sitä vetoa toisellekkin renkaalle.
Keltaista valoa näkyy vasta sitten kun rakkine on lähtemässä lapasesta ja espi puuttuu peliin.
Kun espi sitten painetaan päältä poikkeen, niin vakioasetuksesta poiketen tuo sutivan pyörän jarrutus jää kuitenkin päälle - "lukoksi".
Se, miksi toisiin koodaus onnistuu ja toisiin ei, perustuu ohjaimeen. Boksissa olevan raudan pitää tukea tätä toimintoa ja softan pitää myös olla sellainen, tai se pitää pystyä sinne päivittämään. Uskoisin, että vanhemmissa bokseissa ei laskentateho tai ohjelmalle varattu muistitila riitä.
Sähkölukon toiminta perustuu siis aina jarrun käyttöön.
Mutta, vaikka jarrutetaan, niin pidon kannalta ja etenemiskyvyn kannalta se on parempi, kun toisen renkaan holtiton sutiminen.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
Comment