Lukkoperä E9X sarjalaiseen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tuikku
    replied
    .
    Ei se kyllä pidä paikkaansa, jokaisessa ajotilanteessa molemmat takaset työntää.

    Jos kiihdytät ja vähän väliä toista takasta jarrutetaan, niin kyllä sillä on lopputuloksen kannalta väliä.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by JP-76 View Post

    Jos toisen pyörän luistaessa ajotilanteessa ei quaife lukitsisi lukkoa, niin mitä virkaa koko lukolla sitten olisi?
    Moni on kertonut, että esim. talvella yksi pyörä sutii eikä quaife lukita. Samoin tietyissä tilanteissa kuivalla asfaltilla.

    No oli miten oli, niin mitä haittaa on siitä että jarrutetaan sutivaa pyörää? Jos quaife toimii niin silloinhan sen ei tarvitse jarruttaa.

    Leave a comment:


  • JP-76
    replied
    Originally posted by Jakuza View Post
    Itseasiassa kuvittelisin, että tuo olisi Quaifen kanssa loistava ominaisuus juurikin pitää päällä. Tällöin myös "liukkaamman" puolen pyörällä on enemmän vastusta ja Quaife todennäköisesti toimii paremmin. Normaalisti Quaifehan sutii todella helposti yhdellä, jos toisella puolella on selkeästi vähemmän pitoa.
    Väärin, quaifen ainoa ongelma on se että jos joutuu tilanteeseen jossa toinen takapyörä on kokonaan ilmassa, ei lukko lukitu. Tällainen tilanne on esimerkiksi jos auto joutuu ns. ristiriipuntaa joka varmaan on enemmän tuttu termi "offroudaajille". Jos toisella takapyörällä on hiukankin vastusta, lukko lukittuu eli käytännössä tuosta em. tilanteestakin pääsee irti niin että painaa kevyesti jarrua jolloin ilmassa olevalle akselille tulee pieni vastus ja lukko lukittuu.

    Jos toisen pyörän luistaessa ajotilanteessa ei quaife lukitsisi lukkoa, niin mitä virkaa koko lukolla sitten olisi?

    Ja minulla siis on kyseinen quaifen lukko autossa joten tämä ei ole ihan mutuilua

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied

    Tuolla eLSD juttua.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Onko kuitenkaan sama systeemi kuin eLSD? Taisiis, meneepä hankalaksi, mutta eLSD:llä antaa tällaista:



    Ja tämä eLSD ei ainakaan pelkällä koodauksella käyttöön tule eikä varmaan löydykään E9x-sarjalaisista, jos kyseessä on tuo kuvan hässäkkä...
    Mistä tuo kuva on, ettei olisi M Variable differential?


    Käsittääkseni tuo eLSD käyttää vain jarruja, tuskin sitä saa koodattua normaali malleihin mutta idea taisi olla koodata se pois 35 mallista?

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Sama systeemi erinimellä löytyy nelivedoista.
    http://www.bmw.com/com/en/insights/t...erential_brake
    Onko kuitenkaan sama systeemi kuin eLSD? Taisiis, meneepä hankalaksi, mutta eLSD:llä antaa tällaista:



    Ja tämä eLSD ei ainakaan pelkällä koodauksella käyttöön tule eikä varmaan löydykään E9x-sarjalaisista, jos kyseessä on tuo kuvan hässäkkä...

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Sama systeemi erinimellä löytyy nelivedoista.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    AlpinWeiss ainakin puhuu DTC:stä joka löytyy tuosta 320d:stäkin, tarkoititko nixu samaa vai onko olemassa jotain koodaamalla saatavaa lisäsysteemiä vielä? :think
    -08 jälkeissä x35i:ssä on eLSD. Eli luistonestot pois kytkettynä jarruttaa sutivaa pyörää.



    "The 135i Coupe offers a BMW first by featuring an electronic differential lock to deliver a sporting and ambitious style of driving. The electronic differential lock works when the car is accelerating hard out of corners or tight bends. In this situation, it electronically slows the spinning inside rear wheel to enhance vehicle traction and ensure that all available power is transferred to the road.
    "

    Leave a comment:


  • Jakuza
    replied
    Originally posted by JP-76 View Post
    Tulis ensinnä mieleen että kun tuo sähköinen lukko haistelee muitakin arvoja kuin takapyörän/pyörien luistoa niin saattaa aiheuttaa "leikkiessä" turhaa takajarrujen aktivointia.
    Itseasiassa kuvittelisin, että tuo olisi Quaifen kanssa loistava ominaisuus juurikin pitää päällä. Tällöin myös "liukkaamman" puolen pyörällä on enemmän vastusta ja Quaife todennäköisesti toimii paremmin. Normaalisti Quaifehan sutii todella helposti yhdellä, jos toisella puolella on selkeästi vähemmän pitoa.

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    Quaifella nyt muutamia kuukausia ja tuhansia ajanneena.

    Ei se ihan nyt kesää tee.
    Talvella etenemiskyky paranee, selvästi muttei dramaattisesti.
    Pakko pitää esp päällä, jotta pystyy ajamaan reippaasti, muuten vauhdissa perä lähtee alta, ettet kerkiä kissaa sanoa. Sama ohitustilanteissa.

    Kesällä kiihtyvyys ja vaste kaasuun paranee, sen enemmän, mitä enemmän moottori jaksaa puskea.
    Mahdollisuus hirmuisiin sivuluisuihin, mikäli vaan taito riittää, minulla ei.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Oikealla softalla tyyliin raksi ruutuun, tai pois siinä tapauksessa.

    Joku tietävämpi voi kertoa millä softalla onnistuu..
    Originally posted by AlpinWeiss View Post
    Omasta mielestäni tuo sähkölukko on ainakin paljon parempi kuin ei mitään. Kivasti tuntee kun nappaa toisenkin pyörän mukaan suditukseen suoraan ajaessa ja voi ajella melkein kuin lukolla ikään.

    Itsellä se toimii silloin kun painetaan luistonestonappia kerran. Mielestäni kun pidät pohjassa ja kaikki estot lähtee, niin silloin tulee lukoton sierra efekti.

    AlpinWeiss ainakin puhuu DTC:stä joka löytyy tuosta 320d:stäkin, tarkoititko nixu samaa vai onko olemassa jotain koodaamalla saatavaa lisäsysteemiä vielä? :think

    Leave a comment:


  • AlpinWeiss
    replied
    Omasta mielestäni tuo sähkölukko on ainakin paljon parempi kuin ei mitään. Kivasti tuntee kun nappaa toisenkin pyörän mukaan suditukseen suoraan ajaessa ja voi ajella melkein kuin lukolla ikään.

    Itsellä se toimii silloin kun painetaan luistonestonappia kerran. Mielestäni kun pidät pohjassa ja kaikki estot lähtee, niin silloin tulee lukoton sierra efekti.

    Leave a comment:


  • JP-76
    replied
    Originally posted by KtKtuned View Post
    Mitä lisäharmia se tekee. Jarruttelee turhaan takajarruja kenties?
    Tulis ensinnä mieleen että kun tuo sähköinen lukko haistelee muitakin arvoja kuin takapyörän/pyörien luistoa niin saattaa aiheuttaa "leikkiessä" turhaa takajarrujen aktivointia.

    Leave a comment:


  • KtKtuned
    replied
    Originally posted by JP-76 View Post
    Mites tuo sähköinen lukko koodataan POIS käytöstä?

    Aiheuttaa vaan lisäharmia kun on Quaifen lukkoperä kiinni :think
    Mitä lisäharmia se tekee. Jarruttelee turhaan takajarruja kenties?

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by bmw323it View Post
    tuolla pyörien jarruttelulla ei kyllä ole mitään tekemistä lukkoperän kanssa.
    Ei olekkaan, mutta sellainen ominaisuus niissä on ja siihen tuossa edellä viitattiin.
    Tuo ominaisuus on ainakin 135/335i:ssä.

    Leave a comment:

Working...
X