memebuy23buy

N43 moottorin tyyppiviat ja kokemukset - 316i/318i/320i /LCI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Laku
    replied
    Käyntiongelma ja vikavalo

    N43B20 on seissyt runsas 1,5 viikkoa. Eilen lyöty käymään, tärinää tyhjäkäynnillä, ajoa vajaa 3 km ja vikavalo tauluun. 10min tauko ja jatkoajo takaisin ilman valoa ja tärinää. Vikakoodeja lukematta, veikkauksia viasta ?

    Auto siis seissyt ulkona näillä keleillä eli vesisateessa toki.

    Leave a comment:


  • uijui
    replied
    N43, sain stratified moden toimimaan pienellä NOX jumpalla mutta vaihtaa homogenous modeen todella herkästi kun tulee vähän kuormaa. Oiskohan MAF vaihtoa vaille?

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Näin muistelinkin. Tässä mun yksilössä vaikuttaisi siltä, että vain yksi sylinteri aiheuttaa ongelmia.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Eikös tähän N43:een voi vaihtaa yhden suuttimen kerrallaan?

    Voi.

    Katso suuttimesta koodausnumero talteen jotta voit heti tai myöhemmin koodata suuttimen autoon, jotta autolle tulee kerrottua millainen kyseinen suutinyksilö on tehtaan testipenkissä ollut.

    En ole aivan 100% varma, ohjeistaako bmw vaihtamaan pareittain aina bank kohtaisesti suuttimet mutta se on aivan varmaa että autolla voi normaalisti ajaa vaikka vaihtaisi vain yhden.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Eikös tähän N43:een voi vaihtaa yhden suuttimen kerrallaan?

    Leave a comment:


  • AP535
    replied
    Imupuolen nokka-akseli ja softa.

    Leave a comment:


  • Jupi
    replied
    Osaakos joku muuten sanoa mitä eroa on 318i ja 320i -mallien N43-moottoreissa? Miten 318i:n moottorista on kuristettu 27 heppaa pois?

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Onkos kellään jäänyt ylimääräistä öljynpaineen säätöventtiiliä jouten?
    Testattavaksi lainaan tai jos uusi niin uuden hinta toki maksetaan.
    Osanumerolla 11417584990

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Originally posted by jyyrä View Post
    Kellään tietoa mistä voi johtua kun tunkee sytytyskatkoja 2 sylinteriin? On vaihdettu uusia puolia ja tulppia, suuttimia ristiin. Kansikin ollut jo irrallaan. Vaan vika pysyy. Kylmänä enemmäkseen rupeaa käymään kolmella. Lämpimänä vika tulee harvoin esille. Ehkä reilussa kiihdytyksessä.
    Pikkasen rupee jo närästämään.
    Johtosarja?

    Leave a comment:


  • jyyrä
    replied
    N43 sytytyskatkot

    Kellään tietoa mistä voi johtua kun tunkee sytytyskatkoja 2 sylinteriin? On vaihdettu uusia puolia ja tulppia, suuttimia ristiin. Kansikin ollut jo irrallaan. Vaan vika pysyy. Kylmänä enemmäkseen rupeaa käymään kolmella. Lämpimänä vika tulee harvoin esille. Ehkä reilussa kiihdytyksessä.
    Pikkasen rupee jo närästämään.

    Leave a comment:


  • O-Peksi
    replied
    Originally posted by fransesco View Post
    Kiitos vinkistä. Katsoin tuon ilmanputsarin läpi ja vähän ihmettelin maffia käsissäni. Mitään silmällä havaittavaa en löytänyt. Tämän jälkeen auto ei enää tunnu sammuttavan itseään. Lämpimänä kierrokset joskus (ei aina, en keksi tähän mitään logiikkaa) käyvät poikkeuksellisen alhaalla esim liikennevaloihin pysähtyessä, mutta auto ikäänkuin ehtii reagoimaan siihen nyt paremmin ja välttää sammumisen. Jos tämä pysyy tämän tasoisena, se saa luvan kelvata. Myöskään maffin vikakoodia ei ole tuon operaation jälkeen tullut, vielä.
    Näissähän on ollut jonkin verran myös kaasuläppävikoja. Vikakoodin tosin antaa läpästä ennen pitkää, jos se on syyllinen, mutta oireet vois hyvinkin viitata orastavaan läppävikaan.

    Leave a comment:


  • R1kuhh
    replied
    Originally posted by fransesco View Post
    Kiitos vinkistä. Katsoin tuon ilmanputsarin läpi ja vähän ihmettelin maffia käsissäni. Mitään silmällä havaittavaa en löytänyt. Tämän jälkeen auto ei enää tunnu sammuttavan itseään. Lämpimänä kierrokset joskus (ei aina, en keksi tähän mitään logiikkaa) käyvät poikkeuksellisen alhaalla esim liikennevaloihin pysähtyessä, mutta auto ikäänkuin ehtii reagoimaan siihen nyt paremmin ja välttää sammumisen. Jos tämä pysyy tämän tasoisena, se saa luvan kelvata. Myöskään maffin vikakoodia ei ole tuon operaation jälkeen tullut, vielä.
    E46:ssa joskus putsasin alla olevalla linkin tuotteella tuon maffin langan. Käynnistyksen jälkeen kierrokset heitti miten sattuu, mutta herken aikaa kun anto käydä niin alko pelittään. Muista yhtään miks tuon tein varmaan vikakoodia sieltä. Varmaan myös auttoi kun en muista sen jälkeen tapelleeni sen kans.

    Leave a comment:


  • fransesco
    replied
    Originally posted by R1kuhh View Post
    Olisko jossain ilman putsarin putkessa reikä tms? Auttasko maffin puhdistus?
    Kiitos vinkistä. Katsoin tuon ilmanputsarin läpi ja vähän ihmettelin maffia käsissäni. Mitään silmällä havaittavaa en löytänyt. Tämän jälkeen auto ei enää tunnu sammuttavan itseään. Lämpimänä kierrokset joskus (ei aina, en keksi tähän mitään logiikkaa) käyvät poikkeuksellisen alhaalla esim liikennevaloihin pysähtyessä, mutta auto ikäänkuin ehtii reagoimaan siihen nyt paremmin ja välttää sammumisen. Jos tämä pysyy tämän tasoisena, se saa luvan kelvata. Myöskään maffin vikakoodia ei ole tuon operaation jälkeen tullut, vielä.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Originally posted by R1kuhh View Post
    Mites näissä on pikkuvikanen puola ilmenny? Iskeekö samantien vikakoodia puolasta vai voiko viallinen puola tai tulppa olla antamatta vikakoodia?
    Vikakoodia erikseen puolasta ei mun tietääkseni ole. Missfire sylinteristä on se joka saattaa ilmaista puolan olevan viallinen, mutta tuossa saattaa olla muutama muukin asia syyllinen.

    Leave a comment:


  • R1kuhh
    replied
    Mites näissä on pikkuvikanen puola ilmenny? Iskeekö samantien vikakoodia puolasta vai voiko viallinen puola tai tulppa olla antamatta vikakoodia?

    Leave a comment:

Working...
X