Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaatin öljyjen vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9143
    • Oulu

    #91
    Originally posted by TJJ View Post
    Ei kai E90/E91/E92 ole jenkeissä tehty? Ja sama laatikkohan niissä on. Entä jos tuossa onkin takana se, että lakimiesten luvatussa maassa USA:ssa pelätään joukkokannetta ja siksi tuo lukee siellä. Täällä taas voidaan vedota yksittäistapauksiin ja asiakas maksaa laskun.
    Tämä lienee todennäköisin syy. Jenkkilässähän on aiemminkin joitakin Bemareiden tyypillisiä vikoja korjattu takuuajan jälkeen maahantuojan piikkiin, kun muualla maailmassa saman vian takia on käyty asiakkaan taskulla.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Raimo Miettinen
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2004
      • 320

      #92
      Huh, tulipas asiasta keskustelua! Toisaalta jos oma mielipide/pointti on jo esitetty niin tarvitseeko siitä sivutolkulla vääntää, kun ulkopuoliselle tulee vain sivukaupalla luettavaa jossa samat pointit ja näkökulmat toistuvat toistumiseltaan?

      Onko jollain täällä foorumilla kokemuksia hajonneista laatikoista?
      BMW 530dA x-drive F10 # Auto: k u v a t | v i d e o t

      Comment

      • Kennedy
        Bimmer Rookie
        • Feb 2003
        • 103
        • Järvenpää

        #93
        Originally posted by Hemi View Post
        Edelleen, BMW:n virallinen kanta näiden laatikoiden öljynvaihtoihin:

        ..."Laatikon öljyn/suodattimen vaihto ei kuulu mihinkään vaihto-ohjelmaan = vaihdetaan vain asiakkaan pyynnöstä"....
        Tuo oli yhden huollossa olevan tutun kommentti Autokeskukselta kun kysyin onko miten usein yleensä vaihdettu.
        Ei siis virallinen kanta mihinkään.


        Se, että ei kuulu huolto-ohjelmaan ei tarkoita, etteikö niitä kannattaisi vaihtaa.
        Jo se syy, että kaikki öljynsä vaihdattaneet ovat kehuneet miten paljon paremmaksi laatikko on muuttunut riittää itselle syyksi tehdä sen.

        Itse en tule myöskään noudattamaan BMW:n/autonantureiden suosittelemaa moottoriöljyn vaihtoväliä vaan vaihdan ne joka kevät ja syksy eli n.15k välein.

        Originally posted by Raimo Miettinen View Post
        Onko jollain täällä foorumilla kokemuksia hajonneista laatikoista?
        Ei ole pikasella selauksella tullut vastaan, mutta paljon kehuja laatikon toiminnasta vaihdon jälkeen.
        Nissan 300ZX Z31 '88 Turbo
        Passat '13
        Ex: E91LCI, A3 TDI

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #94
          Originally posted by Kennedy View Post
          Tuo oli yhden huollossa olevan tutun kommentti Autokeskukselta kun kysyin onko miten usein yleensä vaihdettu.
          Ei siis virallinen kanta mihinkään.
          Se on nimenomaan myös BMW:n virallinen kanta, eli näihin laatikoihin ei ole edes huoltosuositusta jossa olisi öljyjen vaihto.

          Originally posted by Kennedy View Post
          Se, että ei kuulu huolto-ohjelmaan ei tarkoita, etteikö niitä kannattaisi vaihtaa.
          Jo se syy, että kaikki öljynsä vaihdattaneet ovat kehuneet miten paljon paremmaksi laatikko on muuttunut riittää itselle syyksi tehdä sen.
          Siinä tapauksessa pitäisi kuitenkin olla edes jonkinlaista näyttöä siitä että vaihto oikeasti kannattaa, koska ihan ilmaistahan se joka tapauksessa ei ole.
          Ehjää on täysin järjetön korjata ja siitä lisäksi vieläpä maksaa.
          Ne kuusipykäläisen öljynvaihtoon käytetyt rahat voi mielummin lahjoittaa vaikka punaiselle ristille, kuin isoille ykikansallisille korporaatioille, jos ne jostain syystä tilillä niin polttelee.

          ...tai mikäli nyt muutenkin on taipuvainen kaikkeen huuhaaseen ja hypetykseen tässä maailmassa, voi rahansa kantaa vaikkapa Scientologeille. Eli yhteyttä tuonne ja saat rahoillesi tasan yhtä paljon vastinetta kuin siitä kuusipykäläisen öljynvaihdosta:

          Suomen Scientologia yhdistys ry
          PL 245 Peltolantie 2
          01301 VANTAA

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #95
            Originally posted by Raimo Miettinen View Post
            Onko jollain täällä foorumilla kokemuksia hajonneista laatikoista?
            Tätä minäkin olen tässä vähän etsiskellyt...missähän ne topikit oikein luuraa, vaikka nämä laatikot ovat olleet ajossa jo kohta 10-vuotta?

            Comment

            • esa`pentula
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2009
              • 1390
              • Tampere

              #96
              Originally posted by Hemi View Post
              Eli, onko tämä nyt sitä "faktaa" jonka perusteella mm.minun pitäisi tuohon omaan LCI e90 Suomiautooni suunnitella öljynvaihdot, jotta ko.aski ei vain "leipoisi kiinni"?
              Originally posted by Hemi View Post
              Teillä on siis nyt sitten tästä jotakin näyttöä/faktaa kuinka nämä kuusipykäläiset "leipoo kiinni" ja nimenomaan faktaa siitä että se johtuu vaihtamattomista öljyistä?
              Vai onko tämä tällaista kevyttä jutustelua ja toisten huuhaa uskovaisten psyykkaamista?

              Eli nyt teiltäkin niitä kuusipykäläisten "kiinni leiponeiden" kuvia ja keskustelutopikkeja vaikkapa BTCF:ltä ja pappakerholta?
              Missä niihin "kiinni leiponeisiin" laatikoihin ja niiden tarinoihin voi tutustua, josta tekin olette omat "tietonne" saaneet?
              Minua todella ärsyttää, että muutat toisten sanoja. Missä kohtaa joku väitti, että laatikot on LEIPOUT kiinni öljyn VAIHTAMATTOMUUDEN takia.

              Originally posted by esa`pentula View Post
              Täällä paljon keskustelua aiheesta: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=77005 Selaile sinne loppuunpäin, niin on vähän tuoreempaa tekstiä. Ja on mielestäni syytä jo vaihtaa, jos ei ole tietoa onko koskaan vaihdettu. Öljypohja + huuhtelu, taitaa siellä 500e puolin jos toisin pyöriä liikkeissä.
              Tästähän se lähti. Kun sanoin, että MINUN omasta mielestäni ne kannattaisi vaihtaa. En edes perustellut asiaa, että se rikkoutuu jos et vaihda. Tai, että se ei rikkoudu jos vaihdat.

              Originally posted by esa`pentula View Post

              Oma mielipiteeni perustuu muiden ja omiin kokemuksiin. Öljynvaihdolla on myös pelastettu muutamia laatikoita hetkeksi, en toki väitä, että se korjaa vian. Se vaan voi poistaa/laimentaa kitkapinnoista irronnutta sakkaa joka kerääntyy venttiilikoneistoon, mäntien seinämiin, kitkapintojen väliin, voitelureikien sisäseinämiin yms. Joka taas vähentää esim venakoneiston karojen tökkimistä/leikkaamista.
              Tässä kerroin, että sillä voidaan mahdollisesti pidentää askin elämää. Koska se poistaa sakkaa joka jää venakoneistoon. Joka taas VOI jumittaa karan ja se vaikuttaa jo moneen asiaan. Eli se öljyn voitelun riittävyys ei nyt liittynyt asiaan mitenkään.

              Originally posted by Cell View Post
              Hemi, anna olla, toi sun paasaus suuresta totuudesta on sillä tasolla ettei ketään kiinnosta. Askivalmistaja antaa vaihtovälin, se on mainittu useita kertoja ja sivuutat sen täysin niinkuin et asiaa olisi huomannut edes. Niele se, suositus on olemassa. Ei auta pyristellä. Tähänkin tosin keksit varmaan n. 20 riviä pitkän vastineen ja hassun kuvan perään, sama kuin olisi kirjoitellut olkihatuista.


              Hydrauliviat on nykyaskeissa(kin?) ehdottomasti yleisimpiä. Joskus ne rikkoo siinä sivussa pakkoja tai turbiinin tms., mutta useimmiten se vaan lähtee jostain sieltä venakoneistosta. Hydrauliikassa vikaantumistodennäköisyys kasvaa hurjaa vauhtia öljyn partikkelimäärän mukana, samaten elinikä laskee. Öljyn vaihtaminen nyt vaan on helpoin tapa saada suurin osa siitä schaissesta ulos askista. Ei se poista vikaantumismahdollisuutta, mutta se pienentää merkittävästi todennäköisyyttä. Aski voi silti porsia vaikka heti, se on siitä ikävä eläin se todennäköisyys.

              Jokainen voi sitten omalla kohdallaan miettiä miten tekee. Ei ole yhtä totuutta. Oman auton askin pieni vika korjaantui aikanaan öljynvaihdolla, ei harmita että tein. Kukaan ei kuitenkaan voi sanoa kannattaako se öljynvaihto rahallisesti, suuressa otannassa vikaantumiset vähenee, mutta yksilöt on yksilöitä ja vaihto maksaa rahaa.
              Tässä se vielä toiseen kertaan.

              Originally posted by Raimo Miettinen View Post
              Huh, tulipas asiasta keskustelua! Toisaalta jos oma mielipide/pointti on jo esitetty niin tarvitseeko siitä sivutolkulla vääntää, kun ulkopuoliselle tulee vain sivukaupalla luettavaa jossa samat pointit ja näkökulmat toistuvat toistumiseltaan?

              Onko jollain täällä foorumilla kokemuksia hajonneista laatikoista?
              Mulla on pari 6hp19 ja 6hp26 ollut korjattavana, näistä voidaan privalla puhua jos tarvitsee.

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #97
                Originally posted by esa`pentula View Post
                Minua todella ärsyttää, että muutat toisten sanoja. Missä kohtaa joku väitti, että laatikot on LEIPOUT kiinni öljyn VAIHTAMATTOMUUDEN takia.
                Miten tämä Lassen kommentti on ymmärrettävissä topikissa jossa keskustellaan juurikin öljynvaihtojen tarpeellisuudesta?

                Originally posted by LasseE View Post
                Laatikko kestää takuuajan, jonka jälkeen leipoo kiinni ja taas saa bmw rahaa..
                Originally posted by esa`pentula View Post
                Tästähän se lähti. Kun sanoin, että MINUN omasta mielestäni ne kannattaisi vaihtaa. En edes perustellut asiaa, että se rikkoutuu jos et vaihda. Tai, että se ei rikkoudu jos vaihdat.
                Siinäpä se ongelma juuri on, totesit vain: "että olisi syytä vaihtaa"?
                Eli sitähän minä nyt tässä olen ajanut koko ajan kuin käärmettä piippuun, että miksi niiden vaihtoa sitten suositellaan, jos kuitenkaan asiaa ei haluta mitenkään järkisyin perustella?
                Jokin perusteltavissa oleva järkisyyhän sinullakin on oltava sille että "ne olisi syytä vaihtaa", jos kerran itsensä BMW:n mielestä niitä ei ole syytä vaihtaa, eikä vaihtoa tue myöskään vaihtolaatikoiden kysyntä vaikka ajosuoritteet näillä on jo usein yli 400tkm ilman vaihtoja?
                Nämä vaihdot eivät kuitenkaan ole kenellekkään ilmaisia, joten mikä on se logiikka jolla voidaan lähteä repelemään satasia tuuleen, vain repelemisen ilosta(perustella ei siis tarvitse?)
                Ymmärrän että sinulla on tässä öljyjenvaihto asiassa oma bisnes kyseessä, mutta joku raja se nyt pitäisi olla asiasta oikeasti tietämättömien ihmisten pelottelussakin. Hehän niitä toki vaihtaa ja siitä maksaa jos "asiantuntijat" niin suosittelee?
                Aika vähän...jos kuitenkaan ollenkaan on maailmalla keskustelua näiden kuusipykäläisten laukeamisista, joten sieltä e60-e90/91:stä on kyllä löydettävissä paljon muita todennäköisemmän toteutumiskenaarion vikakohteita kuin laatikot.


                Originally posted by esa`pentula View Post
                Tässä kerroin, että sillä voidaan mahdollisesti pidentää askin elämää. Koska se poistaa sakkaa joka jää venakoneistoon. Joka taas VOI jumittaa karan ja se vaikuttaa jo moneen asiaan. Eli se öljyn voitelun riittävyys ei nyt liittynyt asiaan mitenkään.
                Ok, ok, missä tästä "mahdollisesti", "voi ja voi" sitten on näyttöä tuon "voi" verran, mihin voi tutustua?
                Se "voi" kun voidaan esittää vaikka meteoriitin osumalla konepeitolle heti huomenaamulla, kun kuitenkaan juuri näiden takuupurkulaatikoiden kysyntä on käytännön tasolla nollan ja parin välillä Suomessa vuosittain?
                Ampiaisen pistoon kuolee Suomessa enemmän ihmisiä kuin mitä näitä 6hp laatikoita poikii, joten tämän tason vikatiheyteen ja siihen varautumiseen ei todellakaan kannata millään matematiikalla siihen sijoitetulla pääomalla ryhtyä.
                Eli ainakaan minulle se "voi" ei nyt riitä siihen että lähtisin läträämään 6hp vaihdelaatikon öljyjen kanssa, niin vainoharhaiseksi en sentään näillä perustein ryhdy.
                Muussa tapauksessa en voisi ajaa BMW:llä lainkaan, vaan ehkä siinä tapauksessa kannattaisi siirtyä kokonaan julkisiin?


                Originally posted by esa`pentula View Post
                Mulla on pari 6hp19 ja 6hp26 ollut korjattavana, näistä voidaan privalla puhua jos tarvitsee.
                Miksi privalla? Miksi näiden mahdolliset viat/ongelmat pitää keskustella privassa, eikä kaikkien kuullen ja punnittavissa olevassa päivänvalossa, jos niitä kerran on?
                Siis ne 6hp laatikko ongelmat mitkä poistuvat ja ovat oikeasti vältettävissä öljynvaihdoilla, jota BMW itse ei kuitenkaan suosittele??
                Last edited by Hemi; 09-03-2013, 01:22.

                Comment

                • creative 22
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2005
                  • 560
                  • Alavus

                  #98
                  Kertokaapa te, ketkä olette öljyjä vaihdelleet miten tuo laatikon toiminta on parantunut?Onko esim. tuo E39:n Zf:n laatikossa joskus 2-3 vaihdossa tapahtuva "töksäytys" kadonnut öljynvaihdon myötä.Tuo taitaa olla enemmänkin
                  ominaisuus kuin vika.Omiin autoihin en ole lootaöljyjä vaihdellut, yhdestäkään ei ole loota hajonnut, (kopkop) 2 manuaalia ja 3 automaattia on bemareita ollut.
                  Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                  Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                  BMW Freude Am Fahren

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #99
                    Originally posted by creative 22 View Post
                    Kertokaapa te, ketkä olette öljyjä vaihdelleet miten tuo laatikon toiminta on parantunut?Onko esim. tuo E39:n Zf:n laatikossa joskus 2-3 vaihdossa tapahtuva "töksäytys" kadonnut öljynvaihdon myötä.Tuo taitaa olla enemmänkin
                    ominaisuus kuin vika.Omiin autoihin en ole lootaöljyjä vaihdellut, yhdestäkään ei ole loota hajonnut, (kopkop) 2 manuaalia ja 3 automaattia on bemareita ollut.
                    Siis kyllähän tuon laatikon käytös aina öljynvaihdon myötä enemmän tai vähemmän muuttuu, koska öljyn viskositeetti ja sitä kautta paineet vähäksi aikaa muuttuu ja vaihtotapahtumat voivat hetkeksi esim.terävöityä.
                    Kuitenkin aina ne palautuu viimeistään muutamassa kuukaudessa vaihtoa edeltävälle tasolle kun öljy laatikossa normalisoituu, siihen sille ominaiseen ja suunniteltuun viskositeettiin.
                    Tosin mukautumien nollaaminen on osa tätä hetkittäistä muutosta, mutta sekin kyllä palautuu "vakiotilaan" muutaman tuhannen ajokilometrin kuluttua.
                    Mitkään vaihto-ongelmat tai epäloogisuudet laatikon toiminnassa eivät koskaan lopulta korjaannu öljynvaihdolla, mikäli alkuperäinen määrä ja laatu ovat olleet oikeat.

                    Comment

                    • atte.o
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2009
                      • 894
                      • haukipudas

                      Itse vaihdoin omaan 430tkm ajettuun steppiin öljyt. Aikasemmin ei ollut öljyjä vaihdettu. Laatikko toimi täysin ja toimii nytkin.
                      E61 M-sport

                      Comment

                      • LasseE
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2008
                        • 416
                        • Kontiolahti/Joensuu

                        Originally posted by Hemi View Post
                        Miten tämä Lassen kommentti on ymmärrettävissä topikissa jossa keskustellaan juurikin öljynvaihtojen tarpeellisuudesta?
                        Originally posted by LasseE View Post
                        Laatikko kestää takuuajan, jonka jälkeen leipoo kiinni ja taas saa bmw rahaa..
                        Tämä nyt sarkastinen heitto, joita muutamia on sieltäkin suunnalta tullut tähän keskusteluun..
                        Ei voi käsittää, että jollekin on noin vaikeaa, jos joku haluaa vaihtaa öljyt laatikkoon ja tällä tavoin huoltaa autoaan. Joskushan se voi olla turhaa, mutta menee sitä rahaa turhempaankin. Sinä se et varmaan vaihataisi moottoriöljyjäkään, jos bmw ei sitä suosittelisi.
                        Sulla on, Hemi, monia hyviä mielipiteitä mm.ruostesuojauksen turhuudesta näihin uudempiin bemareihin, joista olen kanssasi samaa mieltä. Mutta anna periksi jos joku haluaa laatikkoöljyt vaihtaa niin oikein tehtynä siitä ei mitään haittaakaan ole..
                        Ex. E46 330d -05
                        Ex. e61 530da -05
                        Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
                        Member of Team EastAudio
                        Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          Originally posted by LasseE View Post
                          Tämä nyt sarkastinen heitto, joita muutamia on sieltäkin suunnalta tullut tähän keskusteluun..
                          Ei voi käsittää, että jollekin on noin vaikeaa, jos joku haluaa vaihtaa öljyt laatikkoon ja tällä tavoin huoltaa autoaan. Joskushan se voi olla turhaa, mutta menee sitä rahaa turhempaankin. Sinä se et varmaan vaihataisi moottoriöljyjäkään, jos bmw ei sitä suosittelisi.
                          Sulla on, Hemi, monia hyviä mielipiteitä mm.ruostesuojauksen turhuudesta näihin uudempiin bemareihin, joista olen kanssasi samaa mieltä. Mutta anna periksi jos joku haluaa laatikkoöljyt vaihtaa niin oikein tehtynä siitä ei mitään haittaakaan ole..

                          Nämä jutut tuntuu aina lopulta päätyvän tähän..."ei siitä ole haittaakaan"...?
                          No, kyse ei nyt ollutkaan siitä, ettäkö niistä olisi varsinaista haittaa(se voi olla ihan eri keskustelun aihe), vaan tämä lähti nyt siitä että ne nimenomaan "kannattaa" vaihtaa jossain kohdin.
                          Tälle: "kannattaa vaihtaa" olen hakenut perusteita ja faktoja, jotka yksiselitteisesti kumoavat BMW:n itsensä ottaman kannan näiden vaihtojen tarpeellisuudesta.
                          BMW ei todellakaan ole ainoa autonvalmistaja jonka automaattilaatikot ovat tänä päivänä LL-tekniikkaa.
                          Tänä päivänä itse asiassa ne uusimmat automaatit joihin öljynvaihto on määrätty on huolto-ohjelmaan, katsotaan helposti edustavan vanhentunutta tekniikkaa.
                          Väitän, että kun nyt tästä vielä mennään muutamia vuosia eteenpäin ja ensinnäkin, automaattivaihteistolla varustettujen autojen määrä kasvaa ja kuluttajien luottamus niihin paranee, niin näitä vaihtojuttuja luetaan samalla huvittuneisuudella kuin muovipintojen tervaamisesta.
                          BMW:llä vain syntyi trauma niistä GM diesel askeista joiden vikatiheys oli merkittävä ja tätä kautta tätä traumaa yritetään edelleen "taikoa" tällä öljynvaihtoimnnolla näillä nettisaiteilla.
                          Kuitenkin perustotuus on jo tätä kirjoittaessa se, että nämä "öljynvaihtajat" ovat jo suhteellisen pieni ja koko ajan edelleen pienenevä vähemmistö, näiden laatikoiden perusluotettavuuden kasvaessa.
                          Eli loppujen lopuksi suurin osa kaikista tällä hetkellä tien päällä olevista e60 ja e90/91:stä omaa edelleen ne tehtaalla asennetut öljyt laatikossaan, oli kilometrejä takana mitä tahansa(eli ne ex.taksit jo lähelle 500tkm).
                          Kuitenkin nämä laatikot eivät oikeasti mitenkään eroa vikaherkkyydeltään niistä laatikoista joihin "harrastajat" vaihtelevat öljyjä, vaan voisin väittää että jopa päinvastoin(ne määrät ja laadut?).
                          Eli koko se suuri BMW kuluttajaryhmä mikä ei ole koskaan kuullutkaan BTCF:stä ja siellä käytävästä öljynvaihtokeskustelusta, pelaa virallisilla huolto-ohjeilla ja silloin ei öljyjä askeihin vaihdella(kuitenkin tuolla tienpäällä ne edelleen jauhaa kilometrejä täysin tietemättä että niitä öljyjä pitäisi vaihdellakkaan).
                          En oikein vain henkilökohtaisesti ymmärrä sitä menttaliteettiä jossa autoa "huolletaan" sillä perusteella että koska "ei siitä ole haittaakaan" ja tällä öljynvaihtoa perustellaan myös niille kysyjille jotka asiaan haluaisivat oikeita vastauksia.
                          Mielestäni, kun periaatteellisesti kaikkien pitäisi olla kaikkea muutakin aitoa huuhaata vastaan, miksi ihmeessä juuri tämän huuhaan tukemiseksi käydään niin raivokasta taistelua jossa muuta perustetta ja faktaa ei tarvitse olla...kuin että no..."ei siitä ole haittaakaan"..?

                          Comment

                          • BreeZi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2004
                            • 2371
                            • Jyväskylä

                            Onko porukka koskaan pähkäillyt mikä tuo Lifetime fill oikein tarkoittaa Saksalaisen insinöörin mielestä?

                            Toyotan toimitusjohtaja sanoi jo tuossa jokunen vuosi sitten: "Suunnittelemme automme kestämään noin 3v, ja tämän jälkeen ne olisi syytä kierrättää".

                            Mikäli tilanne sattuisikin jollain tasolla olemaan myös eurooppalaisessa autoteollisuudessa näin, niin vedetään nyt sitten premium merkille 5v ja 300tkm. Tämän jälkeen olisi autot kierrätettävä.
                            - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                            - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                            - E- ja F- sarjan avaimet.
                            - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                            - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                            .

                            Finmodi oy
                            050-3063926
                            [email protected]

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8258
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              Originally posted by Hemi View Post
                              Nämä jutut tuntuu aina lopulta päätyvän tähän..."ei siitä ole haittaakaan"...?
                              No, kyse ei nyt ollutkaan siitä, ettäkö niistä olisi varsinaista haittaa(se voi olla ihan eri keskustelun aihe), vaan tämä lähti nyt siitä että ne nimenomaan "kannattaa" vaihtaa jossain kohdin.
                              Tälle: "kannattaa vaihtaa" olen hakenut perusteita ja faktoja, jotka yksiselitteisesti kumoavat BMW:n itsensä ottaman kannan näiden vaihtojen tarpeellisuudesta.
                              BMW ei todellakaan ole ainoa autonvalmistaja jonka automaattilaatikot ovat tänä päivänä LL-tekniikkaa.
                              Tänä päivänä itse asiassa ne uusimmat automaatit joihin öljynvaihto on määrätty on huolto-ohjelmaan, katsotaan helposti edustavan vanhentunutta tekniikkaa.
                              Väitän, että kun nyt tästä vielä mennään muutamia vuosia eteenpäin ja ensinnäkin, automaattivaihteistolla varustettujen autojen määrä kasvaa ja kuluttajien luottamus niihin paranee, niin näitä vaihtojuttuja luetaan samalla huvittuneisuudella kuin muovipintojen tervaamisesta.
                              BMW:llä vain syntyi trauma niistä GM diesel askeista joiden vikatiheys oli merkittävä ja tätä kautta tätä traumaa yritetään edelleen "taikoa" tällä öljynvaihtoimnnolla näillä nettisaiteilla.
                              Kuitenkin perustotuus on jo tätä kirjoittaessa se, että nämä "öljynvaihtajat" ovat jo suhteellisen pieni ja koko ajan edelleen pienenevä vähemmistö, näiden laatikoiden perusluotettavuuden kasvaessa.
                              Eli loppujen lopuksi suurin osa kaikista tällä hetkellä tien päällä olevista e60 ja e90/91:stä omaa edelleen ne tehtaalla asennetut öljyt laatikossaan, oli kilometrejä takana mitä tahansa(eli ne ex.taksit jo lähelle 500tkm).
                              Kuitenkin nämä laatikot eivät oikeasti mitenkään eroa vikaherkkyydeltään niistä laatikoista joihin "harrastajat" vaihtelevat öljyjä, vaan voisin väittää että jopa päinvastoin(ne määrät ja laadut?).
                              Eli koko se suuri BMW kuluttajaryhmä mikä ei ole koskaan kuullutkaan BTCF:stä ja siellä käytävästä öljynvaihtokeskustelusta, pelaa virallisilla huolto-ohjeilla ja silloin ei öljyjä askeihin vaihdella(kuitenkin tuolla tienpäällä ne edelleen jauhaa kilometrejä täysin tietemättä että niitä öljyjä pitäisi vaihdellakkaan).
                              En oikein vain henkilökohtaisesti ymmärrä sitä menttaliteettiä jossa autoa "huolletaan" sillä perusteella että koska "ei siitä ole haittaakaan" ja tällä öljynvaihtoa perustellaan myös niille kysyjille jotka asiaan haluaisivat oikeita vastauksia.
                              Mielestäni, kun periaatteellisesti kaikkien pitäisi olla kaikkea muutakin aitoa huuhaata vastaan, miksi ihmeessä juuri tämän huuhaan tukemiseksi käydään niin raivokasta taistelua jossa muuta perustetta ja faktaa ei tarvitse olla...kuin että no..."ei siitä ole haittaakaan"..?
                              laatikon valmistaja suosittaa 160tkm vaihtoväliä. autonvalmistaja ottaa riskin ja ilmoittaa markkinointimielessä että ei ole tarpeellista vaihtaa lainkaan.

                              jokainen voi ihan itse miettiä että kannattaako.
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                Originally posted by Hemi View Post
                                Eli nyt teiltäkin niitä kuusipykäläisten "kiinni leiponeiden" kuvia ja keskustelutopikkeja vaikkapa BTCF:ltä ja pappakerholta?
                                Missä niihin "kiinni leiponeisiin" laatikoihin ja niiden tarinoihin voi tutustua, josta tekin olette omat "tietonne" saaneet?
                                Ei viallinen 6hp aski ole millään tasolla erikoinen harvinaisuus. Se, etteivät ne yleensä räjähdä käsiin ja matkanteko lopu kerrasta, ei tarkoita sitä etteikö niitä korjattaisi. Kyllä korjataan. Suuressa osassa on turbiinin lukitusvika, joka ei matkantekoa pysäytä. Vaan on niitä muitakin vikoja, esim. loppuun kuluneita alumiiniholkkeja jotka taas aiheuttavat jo pahempaa.

                                En silti tälläkään tarkoita että riski hajoamiselle tai kulumisongelmille poistuisi öljynvaihdolla, mutta ainakin riski pienenee. Hinnakas se vaihto vaan on eikä iso osa hajoa joka tapauksessakaan.
                                Last edited by Cell; 10-03-2013, 01:19.
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎