Originally posted by e46touring
View Post
Ne vähätkin autot jotka suomeen tilataan, ovat usein hinnat alkaen varustelulla, jonka valmistus autotehtaalle maksaa noin kolmanneksen myyntihinnasta...
Miksi siis tämä valmistajakaan olisi kiinnostunut siitä miten kauan tämmöisessä kylmässä pohjolan persläävässä jokin tuote kestää takuuajan jälkeen? Tai yleensäkkään... Asia olisi täysin eri, jos samanlaiset oireet(esim. Toyotan dieseleiden huohotinjäätymiset->turbot hajoaa ym, sillä turbon/putkistojen sijainti on suunniteltu niin huonosti suomen olosuhteita vastaavaksi) tapahtuisivat jollain päämarkkina-alueella(U.S.A, Keski-Eurooppa)
Summasummarum:
Suomen markkina-alueet ovat niin pienet, ettei näihin olosuhteisiin autoteollisuuden yksinkertaisesti kannata suunnitella yhtään mitään.
Comment