Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaatin öljyjen vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    Originally posted by b mutteri kasa View Post
    Heh.Itse rullannut sigun auton mittariin pian 180tkm ja laatikko toimii edelleen hyvin,enkä ole huomannut mitään muutoksia siihen,kun auton hankin ja silloin mittarissa n.40tkm.Itse en tee mitään 800-1000€ öljynvaihtoja/per kerta.Jos laatikko rupee reistailemaan niin tuonne vien http://www.recro.eu/en/

    Koska jos automaatti laatikko ei toimi oikein jne.Siellä on silloin kulunut/mennyt rikki jotain,ja öljynvaihto ei sitä paranna.Tosin öljyjä kannattaa vaihtaa tietenkin,mutta näissä huuhtelu tapauksissa se on suht kallista,kun vertaa että yllä olevasta paikasta saa laatikon tarkastus ja kunnostustyön n.1000-2200€ (riippuu uusitaanko mitä osia) ja siihen sisältyy myös luonnollisesti se öljynvaihto
    Juuri näin.
    Plus että varmasti pitäisi jossain olla edes niteeksi oikeasti tutkittua näyttöä siitä että nämä laatikot poikii ennen aikojaan ILMAN öljynvaihtoja?
    Kummallista kuitenkin että mm.suurin osa Suomen BMW takseista kulkee alkuperäisen maahantuojan holtosuunnitelman mukaan, eikä niistä näin ollen öljyjä vaihdella ja kuitenkin nyt tiedetään ihan Suomen taksissa mm.+400tkm ajettuja e60:iä jotka edelleen rullaa ilman ensimmäistäkään öljynvaihtoa?
    Eli missä kohtaa näiden askien pitäisi poikia ilman vaihtoa ja kuinka pitkälle mennään vaihtoja tekemällä?
    Tästähän voisimme laskea mitä tuo erotus oikeasti maksaa tehtyinä vaihtoina?
    Ihan oikeasti mitään tilastollista eroahan ei tässä ole, vaan paljon parempi olisi pistää nuo "öljynvaihtotrahat" säästöpossuun ja säästää ne laatikonvaihtoon...jos sellainen joskus on eteen tulossa?
    Kuitenkin, sekin tiedetään, että ei ne öljynvaihdot e39:ssä lisänneet metriäkään ko.laatikoiden kestoikää, vaan niitä nyt pamahteli ihan täysin riippumatta siitä oliko öljyjä vaihdeltu vai ei.
    Kuitenkaan itse en ole vielä nähnyt yhtäkään avattua rikkinäistä laatikkoa jonka menon loppumisen syynä olisi öljyjen vaihtamattomuus?

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8258
      • Järvikylä (Nakkila)

      Originally posted by Harrison View Post
      Yksi hyvä pointti on kanssa jäänyt huomioimatta, nimittäin olosuhde vaihtelut(pakkasta tarkoitan)? Robi mainitsikin jo ZF:n omassa lanseerauksessa osat tekijät olosuhteista, mutta mielestäni keli vaihtelut ovat yksi osatekijä öljynvaihto "bisneksessä".

      Sen verta puusta pudonnut apina kaveri, että pelaan hydrauliikan kanssa ympäri maapalloo ja kyllä se vaan on niin että pohjolan olosuhteet tuo omat haastavuudet kehiin (kuten täälä jo aikasemmin mainittu). Saksalaisen per&¤reikä suunnittelun/kulttuurin tuntien, niitä ei kovin paljoa kiinnosta pohjolan olosuhteet.

      En ole vielä kovin montaa BMW-inssiä nähnyt tuolla -40 asteen pakkasessa rypevän noitten vehkeiten kanssa ja mittailemassa öljyn partikkelien määriä yms. Näytän keskimmäistä sormee bmw-insseille ja luotan laatikon omaan valmistajaan ja kuuntelen heitä mielummin.

      Itsellä ei ole ainakaan ongelmia tullut 60tkm välein pelkän öljynvaihdon kanssa, ja laatikon suorituskyky on pysynyt tasaisena ~200tkm asti. En mene muihin vaihtoväleihin/suodatin operaatioihin kommentoimaan, kun ei ole kokemusta siitä...
      Juurikin näin. On täyttä urbaanilegendaa että mikään öljylaatu kestäisi ikuisesti. Pelkkää markkinointia koko ikiöljy-käsite.

      Jos haluaa maksimoida laatikon käyttöiän, öljyt vaihdetaan laatikon valmistajan ohjeiden mukaisesti.
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        Originally posted by Hemi View Post
        Juuri näin.
        Originally posted by peto2 View Post
        Juurikin näin.

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          Originally posted by peto2 View Post
          Juurikin näin. On täyttä urbaanilegendaa että mikään öljylaatu kestäisi ikuisesti. Pelkkää markkinointia koko ikiöljy-käsite.
          Väärin.
          Tätä "ikiöljykäsitettähän" ei viljele kuin ne joiden mielessä kummittelee nämä romanttiset puhtaaseen taikauskoon perustuvat mielikuvat "ikiöljyistä"?
          Mitään "ikiöljyjä" kun ei ole olemassakaan eikä "ikiöljyjä" myöskään kukaan ole koskaan missään markkinoinut, ei BMW Suomi, eikä kukaan muukaan.
          Tässä maaimankaikkeudessa ei mikään ole ikuista, ei edes aika...bmw:n laatikkoöljyistä nyt puhumattakaan.
          BMW:llä on kyllä "life time" öljyt, joka tarkoittaa juuri 100%:sti sitä miten se luetaankin, eli laatikon koko eliniän kestävät öljyt(vai perustuuko tämä ns."automiesten" öljynvaihtohysteria vain luetun väärin ymmärtämiseen?).
          Eli, ne öljyt ei ole todellakaan tarkoitettu kestävän "ikuisesti", kuten ei nämä laatikotkaan.
          Ne öljyt on kyllä suunniteltu kestämään ENEMMÄN kuin laatikon mekaaninen kestoikä ja mikäli joku "automies" muuta väittää, pitäisi väitteen takaa löytyä edes jonkinlaista tutkittua faktaa, eikä ihan pelkkää puhdasta taikauskoa ja huuhaata?

          Originally posted by peto2 View Post
          Jos haluaa maksimoida laatikon käyttöiän, öljyt vaihdetaan laatikon valmistajan ohjeiden mukaisesti.
          Kerro nyt minulle ja kaikille muillekkin mitä tämä "maksimointi" ihan käytännössä tarkoittaa?
          Vaihdetaanko siis öljyjä jos kerran valmistaja ei sitä suosittele(muistutan että mm.ZF:n omat suositukset ovat ihan eri asia kuin BMW:n itsensä antamat OHJEET)?
          Kuinka paljon saan lisäsuoritetta laatikolle jos vaihtelen siihen öljyjä 100tkm:n välein?
          Missä voi tutustua siihen tutkimusaineistoon joka tämän selkeästi ja kiistatta minulle tämän kertoo?

          Comment

          • Raimo Miettinen
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2004
            • 320

            Hemi, miten suhtaudut ZF:n suosituksiin? Varsinkin, kun ne ovat ristiriidassa BMW:n suositusten kanssa. En ainakaan huomannut, että olisit kommentoinut tätä. Entä mihin perustat sen, että laatikkon öljyt on suunniteltu kestämään enemmän mitä laatikon mekaaninen kestoikä, kun vaadit vastaväittäjältä todisteita pöytään?

            Tämä hyvässä hengessä ilman vittuilua.
            BMW 530dA x-drive F10 # Auto: k u v a t | v i d e o t

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              Originally posted by Raimo Miettinen View Post
              Hemi, miten suhtaudut ZF:n suosituksiin? Varsinkin, kun ne ovat ristiriidassa BMW:n suositusten kanssa. En ainakaan huomannut, että olisit kommentoinut tätä. Entä mihin perustat sen, että laatikkon öljyt on suunniteltu kestämään enemmän mitä laatikon mekaaninen kestoikä, kun vaadit vastaväittäjältä todisteita pöytään?

              Tämä hyvässä hengessä ilman vittuilua.
              Olen tästä ZF:n omista suosituksista kirjoittanut jo ihan tolkuttomasti, mutta lyhyesti karrikoiden ZF:n omat laatikot ja niiden sisällä olevat öljyt ovat eri spekseillä kuin BMW:lle alihankintana valmistetut ZF.t.
              aivan samoin kuin mikä tahansa muukin alihankintana valmistettu osa jota valmistaja myy "tarvikkeena" omalla tuotemerkillään.
              Vaikka päällisinpuolin ne ovt identtisiä, ei mm.käytetyt materiaalit suinkaan ole identtisiä.
              Eli, ZF ei suinkaan suosittele mitään vaihtoja BMW:ssä olevaan ZF:ään, vaan sen huolto-ohjeen antaa BMW ja BMW siitä vastaa.
              Ainoastaan BMW ja ZF tietävät miten ja kuinka paljon tällainen BMW speksein valmistettu ling life laatikoksi suunniteltu ZF eroaa siitä "tarvikelaatikosta".
              Joka tapauksessa BMW on ZF:ltä tilannut ja maksanut tilaamastaan long life laatikosta ja mikäli lupaus ei pidä on BMW suorassa vastuussa kuluttajilleen ja ZF BMW:lle.

              Eli, niillä ZF:n omilla suosituksilla omiin laatikoihinsa ei ole mitään merkitystä eikä yhteyttä BMW:n alla olevaan ja ZF:n valmistamaan laatikkoon, koska jo öljyt ovat kokonaan eri tavaraa.
              Joka tapauksessa, tuo ZF:n "tarvikelaatikko" ei ole mikään long life laatikko, vaan siinä on öljynvaihtovälit, eli se on periaatteessa mustalla läykällä, kun bemarilaatikko on vihreällä.

              BMW Suomi takaa että heidän myymiensä autojen laatikkoöljyt kestävät pidempään kuin itse laatikot ja tästä syystä niille ei ole annettu ohjetta, eikä edes suositusta vaihtoväleistä.
              Eli tämä on FAKTA joka ei oikeasti perustu mihinkään tieteellisesti kestävään ja vapaasti arvosteltavaan aineistoon, vaan on siis puhdasta "automiesten" mutuilua= huuhaata/taikauskoa.
              Last edited by Hemi; 24-09-2013, 00:31.

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                Originally posted by Hemi View Post
                Olen tästä ZF:n omista suosituksista kirjoittanut jo ihan tolkuttomasti, mutta lyhyesti karrikoiden ZF:n omat laatikot ja niiden sisällä olevat öljyt ovat eri spekseillä kuin BMW:lle alihankintana valmistetut ZF.t.
                aivan samoin kuin mikä tahansa muukin alihankintana valmistettu osa jota valmistaja myy "tarvikkeena" omalla tuotemerkillään.
                Vaikka päällisinpuolin ne ovt identtisiä, ei mm.käytetyt materiaalit suinkaan ole identtisiä.
                Vaikea tuota juttua on uskoa. Kuitenkin ZF myy varaosia laatikoihin, eikä niissä sanota, ettei joku osa käykään BMW:n laatikkoon. Ja öljykin on samaa.
                E39 528iA

                Comment

                • Nettipepe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1341
                  • Kajaani

                  Tässä keskustelussa on tainnut eri henkilöt kaivaa sellaiset poterot, ettei pois pääsyä ole

                  Parempaa tietoa kun ei kenelläkään ole niin nyt taistellaan teorioiden pohjalta.

                  Voihan olla, että bmw on tutkinut että öljy pysyy tietyissä spekseissä esim 200tkm jonka jälkeenkin se on voiteluun riittävä. sitten bmw laskee teoreettisen auton käyttöiän ja ilmoittaa laatikon öljyjen olevan lifetime:n kestävät. lifetime on sitten varmaan saksalaisen insinöörin mielestä miljoona kilometriä vähemmän kuin suomalaiskäyttäjän mielestä

                  Itse miettinyt... siis ilman MITÄÄN tietoa aiheesta, että olisiko bmw:llä omat specsit zf:lle.

                  Tämä teoria perustuu oman auton laatikkoon 6hp19z...
                  Löytämäni zf:n specsit (zf6hp19)lupaa maksimiväännöt laatikolle 450nm ja 325d tuottaa bmw:n mukaan 400nm vääntöä... mielestäni jos laatikon specsit pitäisi paikkansa on bmw kyllä vetänyt "varmuusvaran" melko tappiin... mitä kyllä epäilen.
                  Tässähän on tietysti se ongelma, että ko. laatikossa on tuo Z loppuosa jonka specsejä en ole löytänyt.
                  F30 320xia
                  Ex E90 325da
                  Ex E90 320da
                  Ex E46 330D

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8258
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    Originally posted by TJJ View Post
                    Vaikea tuota juttua on uskoa. Kuitenkin ZF myy varaosia laatikoihin, eikä niissä sanota, ettei joku osa käykään BMW:n laatikkoon. Ja öljykin on samaa.
                    se on valmistajalle myös kallimpaa tehdä kahta eri versiota laatikosta = ei mitään järkeä.. Tekevät yhtä laatikkoa joista valtaosa myydään bmw:lle ja pieni osa varastoon, myytäväksi varaosatukkureille.
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • Spetke
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 3449
                      • Janakkala

                      Itse olen laatikkoöljyjen vaihdon kannalla. Sehän nyt on päivän selvä asia (niin kuin todettu jo moneen kertaan tässä topikissa), että kyseessä on markkinointi kikka. Ei tuollaisia ikiöljyjä olekkaan. Öljyjen sekaan muodostuu aina epäpuhtauksia ja suodatin tukkeutuu jne.

                      Onko sitten ideoita mistä johtuu juurikin näiden GA6HP26Z eli 6 vaihteisten laatikkojen "tyhjät" kohdat jonka seurauksena paukahtaa vaihde pesään ja niskat nytkähtää ja tuntuu siltä, että joku menee tuollaisella rysäyksellä rikki.
                      Pihassa tälläkin hetkellä vastaavia tapauksia jossa puskee vikakoodia 4F51 Gear Check 5 ?
                      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                      Comment

                      • makeclick
                        BTCF Member
                        • Mar 2005
                        • 268
                        • Turku

                        Originally posted by Raimo Miettinen View Post
                        Hemi, miten suhtaudut ZF:n suosituksiin? Varsinkin, kun ne ovat ristiriidassa BMW:n suositusten kanssa. En ainakaan huomannut, että olisit kommentoinut tätä. Entä mihin perustat sen, että laatikkon öljyt on suunniteltu kestämään enemmän mitä laatikon mekaaninen kestoikä, kun vaadit vastaväittäjältä todisteita pöytään?

                        Tämä hyvässä hengessä ilman vittuilua.
                        Jep.. Mikä tässä lootassa edes kamalasti kuluisi, jos olosuhteet (eli voitelu) on jatkuvasti hyvät? Voi olla, että 320 menee automaatti vaikka 700tkm nilkutellen samoilla öljyillä. Ajomukavuus ei varmasti ole samalla mallilla, mutta x35d:ssä on jo sen verran sihinää takana, että suoisin laatikolle mahdollisimman hyvän tilan operoida.

                        Tuo elinikäiset öljyt - käsite olisi minun mielestä hyvä, jos seuraavanlaiset ehdot olisivat siinä: Jos ja kun vaihdelaatikko hajoaa (sen kuitenkin on toimittava vähintään 300tkm), voi sen kiikuttaa bmw:lle ja saat vaihdossa uuden laatikon 1500€ hintaan ja vanha menee kiertoon.
                        Silloin et joutuisi plutaamaan öljyillä ja saisit aina "uuden" huolletun laatikon ja mihinkään huoltoihin ei olisii mennyt rahaat tuon 300tkm aikana.
                        Harrastepaholainen 335d:
                        Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
                        Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          Originally posted by Nettipepe View Post
                          Parempaa tietoa kun ei kenelläkään ole niin nyt taistellaan teorioiden pohjalta.

                          Voihan olla, että bmw on tutkinut että öljy pysyy tietyissä spekseissä esim 200tkm jonka jälkeenkin se on voiteluun riittävä. sitten bmw laskee teoreettisen auton käyttöiän ja ilmoittaa laatikon öljyjen olevan lifetime:n kestävät. lifetime on sitten varmaan saksalaisen insinöörin mielestä miljoona kilometriä vähemmän kuin suomalaiskäyttäjän mielestä
                          Niin, näihän tosiaan voisi ollakkin, mutta siinä tapauksessa pitäisi sitten olla faktaa siitä että Saksalainen insinääri ei ole huomioinut Suomalaista kuluttajaa ja Suomalaisen kuluttajan kilometrisuoritetta.
                          Eli jos näin ajatellaan, pitäisi olla jotakin aineistoa/tutkimustulosta siitä että nämä laatikot oikeasti poikii ennen aikojaan mikäli öljynvaihtoja ei tehdä?
                          Eli missä tällaiseen kiistattomaan ja puolueettomaan tutkimusaineistoon voi tutustua, joka tämän "insinöörimokan" kertoo/todistaa?
                          Mehän voimme spekuloida vaikka että tontut käy joulun aikaan kuseskelemassa ko.laatikoihin ja öljyt pitää siksi vaihtaa, kuin mikä tahansa muu spekulaatio joka kumoaa BMW Suomen antaman huolto-ohjeen?
                          Samaan aikaan kuitenkn TIEDETÄÄN että taksikäytössä on ja on ollut todella paljonkin ajettuja autoja joihin ei öljynvaihtoja ole tehty ja ne rullaa edelleen orggislaatikolla/öljyillä?
                          Eli tämä kuitenkin todistaisi siihen suuntaan että se saksalainen insinööri olisi sittenkin ajatellut myös Suomen olosuhteet ja ajosuoritteet?
                          Tosin, ei Suomi ole mikään ihmeellinen paikka kun ajatellaan pitkiä ajosuoritteita, koska näitä nyt kuitenkin on takseissa, poliiseilla, tiepalveluilla,ym,ym. ympäri maailman.
                          Kuitenkin nämä uudemmat kuusipykäläiset kestää myös maailmalla pitkiä siivuja ihan ilman yhtäkään öljynvaihtoa, eikä myöskään sieltä löydy mitään faktatietoa siitä että tähän öljyrumbaan pitäisi ryhtyä, laatikon kestoiän merkittävästi kestoiän kasvattamiseksi.
                          BMW olisi aivan varmasti reagoinut antamalla edes suosituksia öljynvaihtotarpeesta mikäli nämä laatikot sitä oikeasti tarvitsevat, eli että ne öljyt sittenkään eivät kestä enempää kuin laatikon mekanikka itsessään.

                          On totta että tämän aiheen ympärillä taikausko ja huuhaa "nettivertaistukineen" on todella vahvaa, eikä mikää oikeasti looginen realiteetteihin perustuva päättelyketju tähän "uskontoon" tunnu vaikuttavan.
                          Nämäkin keskustelut käytäisiin toki puolin ja toisin ihan eri tasolla mikäli näitä laatikoita makaisi maailmalla rikkinäisinä ja selkeästi ennenaikaisesti loppuun kuluneina koska öljynvaihtoja ei ole tehty.
                          Näin ei kuitenkaan ole ja kun itse on nähnyt tuollaisen kolarivaurioituneen 470tkm ajetun v.-04 e60 vanhan taksin laatikon sisälle johon ei öljyjä ole ikinä vaihdettu, tajuaa kyllä kuinka todellakin on kyse nykyajan taikauskosta ja puhtaasta huuhaa lähtökohdista näitä vaihtotarpeita netin vertaistukiryhmissä "perustellaan".
                          Ok, pikkuhiljaa onneksi kuluttajissa alkaa olemaan luottoa tämänkin asian suhteen ja näitä kalliita täysin typeriä ja turhia "huoltoja" tehdään vähemmän ja vähemmän.
                          Enemmän se on näiden nuorten miesten "huolittelu...hellittely harrastus" jotka saavat "automiehiltä" vertaistukea internetin ihmeelisestä maailmasta.
                          Normaalikuluttajat onneksi eivät näitä huuhaajuttuja lueskele ja säästävät nämä öljynvaihdoissa tuuleen revityt pääomat johonkin oikeasti järkevään.

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            Originally posted by makeclick View Post
                            Jep.. Mikä tässä lootassa edes kamalasti kuluisi, jos olosuhteet (eli voitelu) on jatkuvasti hyvät?
                            Siellä on ihan "kytkinlevyt" jotka todellakin kuluvat, vaihtoi öljyjä tai ei.
                            Eli näiden kulumisnopeuteen öljynvaihdoilla ei ole käytännön merkitystä, koska ne öljyjen laativaatimukset riittävät kevyesti koko näiden kestoiän ajaksi(tähän perustuu tämä long life laskelma=öljy kestää riittävän laatuisena koko kytkinpakkojen kestoiän ja suodatin poistaa kiertoon irronneen kytkinmassan).

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              Originally posted by Hemi View Post
                              Olen tästä ZF:n omista suosituksista kirjoittanut jo ihan tolkuttomasti, mutta lyhyesti karrikoiden ZF:n omat laatikot ja niiden sisällä olevat öljyt ovat eri spekseillä kuin BMW:lle alihankintana valmistetut ZF.t.
                              Heitäppä mitä öljyjä ZF ja mitä taas bemari suosittaa? Mitä eroja näissä on?
                              Esimerkiksi vaikka 5HP24 ja 6HP19 tmv.

                              EDIT: Tämä vielä ZF:n virallisesta julkaisusta:

                              ZF automatic transmissions are filled with specially developed semi-synthetic oils.
                              At very high operating temperatures, the oil ages faster than under normal conditions.
                              Examples:
                              Many trips at high speeds.
                              Many trips with a trailer in tow.
                              Sporty driving.
                              Depending on the driving style, ZF therefore recommends a transmission oil change every 80 000 to 120 000 km, or after 8 years at the latest.

                              EDIT2:
                              6HPxx virallisessa öljyntason tarkistusohjeessa sanotaan:
                              Use only ZF-LifeguardFluid6 or OE approved transmission fluid.

                              Miksi ZF siis speksaa että voi käyttää OE approved öljyjä jos kerran on eroa ja kärjistetysti bemarin käyttämä öljy tuhoaa laatikon vaihdettaessa?
                              Last edited by Supa; 24-09-2013, 16:02.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • makeclick
                                BTCF Member
                                • Mar 2005
                                • 268
                                • Turku

                                Tossapa mielenkiintoista luettavaa. Kivasti kerrottu noita ongelma puolia autokohtaisesti -> Painappa

                                lainaus "Service interval recommendations are too long (BMW). On BMW vehicles equipped with this transmission, the factory rates the fluid to last a lifetime. The unfortunate fact is that this is simply not accurate. Tests have shown that the fluid starts breaking down at around 62,000 miles. It is therefore recommended that the fluid be changed every 50,000 miles. Doing so will assure you a long transmission life span."

                                :think Eli vieläkin öljyn vaihdon puolella..

                                Tossa vielä toinenkin.. Painappa
                                Last edited by makeclick; 24-09-2013, 16:58.
                                Harrastepaholainen 335d:
                                Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
                                Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎