E90 / E91 / E92 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Holotti
    replied
    Originally posted by touring39 View Post
    Tuo kone syö säännöllisesti öljyä. Eikös se ollut semmonen öljykannun kuva (en muista tarkkaan, kun on vaimon auto...). Joka tapauksessa se pyytää lisäämään litran moottoriöljyä. Meillä menee litra 5 tkm välein, mutta jotkut pääsee 10-15 tkm. Eräät itsensäkieltäjät eivät lisäile lainkaan vaihtovälillä

Ei ole siis mitään vakavaa, ja noin se kone vaan toimii. Ostat vaan hyllyyn litran purkkeja ja lisäät öljyä aina kun auto pyytää, niin kaikki ovat tyytyväisiä...
    Jees, juuri semmonen öljykannu jonka alla jonkunmoinen viivavänkyrä.
    Eli tarkottaako tämä kuva jo että lisää 1L? vai tuleeko siitä erikseen merkki?

Leave a comment:

• tanppu
    replied
    Originally posted by tanppu View Post
    Aapuva..

Omassa toukassa vähän kylmästartti ongelmaa. vm 06, ajettu ~65tkm, tulppia ei vaihdettu vielä. Ihan uus 95Ah/850CCA akku ja just vaihdettu uudet ölöt ja suodin, akku koodattu ym ym mut ongelma on seuraava:
    Kylmäkäynnistys alle -10 tai enemmän pakkasta niin starttauksen eka pyörähdys tosi laiska ja hitaan kuulonen, tokasta eteenpäin "normi kylmästarttauksen" kuulonen, mut silti sahaa monta kierrosta et käynnistyy. Lämpösenä ei mitään ongelmaa ja starttaa ennenku saa edes startti nappia pois pohjasta.

Vikakoodeissa ei ainakaan n. 2vkoa sit ollu mitään moitittavaa kun akkua kävin koodailemassa Rahun luona. Akun vaihdoin siis sen takia kun oletin sen olleen huonossa kunnossa. Vika siis ilmeni jo ekoilla pakkasilla, nyt oli lauhaa välissä ja tänään oli eka kylmä aamu kun sen starttasin. Töistä lähtiessä sama homma.

Mitä mestarit arpoo? Puolat? Tulpat? Huohotin putki tukossa (ei ole cold climate versio)?

Nonii.. Tänään auto käynnisty mut sammu heti perään, teki sen 2 kertaa ja kolmannella käynnisty. Ei käyny vajailla käynnistyksen jälkeen.

Leave a comment:

• touring39
    replied
    Tuo kone syö säännöllisesti öljyä. Eikös se ollut semmonen öljykannun kuva (en muista tarkkaan, kun on vaimon auto...). Joka tapauksessa se pyytää lisäämään litran moottoriöljyä. Meillä menee litra 5 tkm välein, mutta jotkut pääsee 10-15 tkm. Eräät itsensäkieltäjät eivät lisäile lainkaan vaihtovälillä

Ei ole siis mitään vakavaa, ja noin se kone vaan toimii. Ostat vaan hyllyyn litran purkkeja ja lisäät öljyä aina kun auto pyytää, niin kaikki ovat tyytyväisiä...

Leave a comment:

• Holotti
    replied
    E92 kysymyksiä

Tervehdys,

Tuli tuossa viikonlopulla hankittua E92 325i -07.
    Ensimmäinen bmw minulla, siksi selaillutkin hieman foorumin tarinoita malliin liittyen.
    Selaillessani en vastausta öljyn merkkivaloon ole vielä kuitenkaan löytänyt, ja siksi kysynkin nyt itse. Auton sammuttaessa syttyy öljyvalo mittaristoon, onko tämä vain tarkistusvalo vai tarviiko jo lisäillä öljyä koneeseen? ps. mallissa ei öljytikkua erikseen ole

Auto ollut minulla nyt melkein viikon, ja on ollut hieno peli ajella! Ripeä ja vakaa kulkemaan.

Kiitos jo etukäteen!

Leave a comment:

• TPM1
    replied
    Apua!

Perkele. Molemmat termarit on romuun nyt vaihdettu. Eilen päätermarin vaihdon jälkeen lähdin pajalta ja lämmöt nousi -12 pakkasessa 95 asti. Tänään aamulla ajoin noin 30 km töihin -14 pakkasessa ja lämmöt jumittui noin 65. Mitä vielä voisi tehdä?!? Järjestelmän ilmaus? Miten se tehdään oikein, että saisi varmuuden tästäkin? Siis 330d potilaana.

Leave a comment:

• JNIJNI
    replied
    Originally posted by katajama View Post
    Täytyypä vähän tutkia.. muija vaan kehu että olis sinne väliin hukkunu. Itse en viittiny vielä asiaan edes paneutua.
    Nappaa raitisilmasuodin irti ja kurkkaa, josko siellä näkyis jotain.

Leave a comment:

• katajama
    replied
    Originally posted by Hiace View Post
    Kuva auttas, miten sinne edes mitään saa jumiin?
    Täytyypä vähän tutkia.. muija vaan kehu että olis sinne väliin hukkunu. Itse en viittiny vielä asiaan edes paneutua.

Leave a comment:

• Hiace
    replied
    Justihin näin..
    Luiskahti työpaikan pysäköintilupa lappunen tuonne tuulilasin ja kojelaudan väliin.. mites sen sais sieltä pois? Vai saako mitenkään ilman purkua?:think
    Kuva auttas, miten sinne edes mitään saa jumiin?

Leave a comment:

• Hiace
    replied
    Originally posted by ReDDog View Post
    Jos jollakin on kokemusta e 92 335 D tai i olisko mahdollista kertoa vähän käyttökokemusta ja suosituksia. Itsellä auto nyt myynnissä ja uutta autoa katselemassa ja tommonen ois 1 mielenkiintonen vaihtoehto! Kiitos jo etukäteen
    Kyselepä 335i-ketjussa (haulla löytyy), niin sieltä saat paremmin tietoa.

Ps. E46 M3 jälkeen koeajoin 335d (vakio) ja 335i (kevyt ohjelma) ja dieseli ei sytyttänyt minua ainakaan vakiona. Ohjelmoituna eri peli varmasti, mutta sitä en päässyt testaamaan. Joku tuossa suora-6-bensan soundissa on se mikä vaan toimii. Toki M:n saundeihin ei päästä, mutta turbokone paukkuu ja röpisee

Leave a comment:

• ommiK
    replied
    Justihin näin..
    Luiskahti työpaikan pysäköintilupa lappunen tuonne tuulilasin ja kojelaudan väliin.. mites sen sais sieltä pois? Vai saako mitenkään ilman purkua?:think
    Jos se jumitti sinne lasin ja kojelaudan väliin kunnolla niin tuulilasin vaihdon yhteydessä. Kokeile ohutkärkisillä grillipihdeillä, nimim. ostin Fiskarsit.

Leave a comment:

• ReDDog
    replied
    Mielipidettä!

Jos jollakin on kokemusta e 92 335 D tai i olisko mahdollista kertoa vähän käyttökokemusta ja suosituksia. Itsellä auto nyt myynnissä ja uutta autoa katselemassa ja tommonen ois 1 mielenkiintonen vaihtoehto! Kiitos jo etukäteen

Leave a comment:

• katajama
    replied
    Justihin näin..

Leave a comment:

• Alpo
    replied
    Originally posted by Poppamies View Post
    Jäätähän siellä oli. Laitoin raakaa lasinpesuainetta ja lämmittelin mut ei vastakappaleesta ihan kaikkea saanut pois. Sen verran meni sisälle kun painoin että uskallan lähteä liikkeelle. Meneekö tuo sitten normaali tilanteessa eli sulana ja ehjänä painamalla vain paikalleen?
    Noissa on ollut paljon ongelmia. Hyvä asia on että se ei ole kallis palikka vaikka haet marmorilta ja vaihdat uuteen, mutta eihän sekään kestä. Ite ratkaisin ongelman ottamalla sulakkeen talveksi pois. Mulle vaihdettiin aikanaan molemmat uusiin..

Leave a comment:

• TPM1
    replied
    330d:hen ajattelin polttoaineen suodattimen vaihtaa. Onko kellään diy ohjeita helmassa, tai muita vinkkejä? Vai revinkö vaan irti ja toivon parasta? Kiitos.

Leave a comment:

• Poppamies
    replied
    Originally posted by touring39 View Post
    Normaalistihan se menee paikalleen vissiin jonkun jousen vetämänä. Vedenpaine pullauttaa sen sitten ruiskimisen ajaksi ylös. Luulisin... Pirusti sitä ainakin saa vetää, jos sormilla nostaa.

Eikun nyt mä hokasin, että se on sulla jotenkin irronnut. Mä olen niitä pari vaihtanut, mutta en muista kylmiltään, meneekö vain painamalla.

Itse olen nostanut sen rungon sieltä sormilla ylös ja äheltänyt peitelevyn paikoilleen oikeaan koloonsa.
    Kiitos nopeasta vastauksesta! Tutkin jos sais jotain samantapaista tehtyä. Tai sitten vien pajalle ja asennutan samalla nuo teholedit parkkeihin... Hmm, mahtaakohan ne muuten häikäistä kun ovat jotain 20W mallia? Eipä tullut edes mieleen...
    Last edited by Poppamies; 14-01-2014, 10:54.

Leave a comment:

Working...
X