E90 / E91 / E92 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• sönkkö
    replied
    Originally posted by Vekaas View Post
    Mulla e91 veteli ja seilaili ketjurempan jälkeen aivan jäätävästi ja joka tuulenvire vei autoa. Etutuennan pihassa tarkistin ja kävin kanssa vanteet ja navat läpi. Viaksi paljastui merkkihuollon osaamattomuus kulmien säädöissä jotka eivät olleet sinnepäinkään minne pitäs. Euromaster sääti ja oireilu loppu
    Joo käytiin vähän vääntelemässä nosturilla ja molemmissa etutukivarsissa tuntu pientä välystä.. Täytyy paremmalla ajalla irrottaa toinen ja katsoa miltä näyttää. Jos oltiinkin väärässä ja varret kunnossa niin täytyy varmaan nelipyöräsuuntaukseen suunnata. Jos tukivarret menee vaihtoon niin varmaan senkin jälkeen suuntaus paikallaan?

E: Tää tapaus ei tosiaan tuulessa tai muussa vetele. Ja nyttenkin menty parikymmentä kilometriä illan aikana aika tasaseen. Jännästi se välillä menee ihan miten sattuu ja välillä taas ihan hienosti.. ihme pewejä :think
    Last edited by sönkkö; 02-04-2014, 21:21.

Leave a comment:

• bmw323it
    replied
    Originally posted by Holotti View Post
    näinkö on? :O jos näin, niin en olis uskonu noin huomattavaa eroa.
    ei kyllä talvirenkailla huomannut minkään näköistä vetoa ja nyt tuntuu siltä että urat vie mukanaan.
    Kuluneet renkaatkin kyllä osaa aiheuttaa vetelyä, näin ainakin e61:ssä.

Leave a comment:

• Holotti
    replied
    Originally posted by Kissvesala View Post
    Ei vaan nämä johtuu kyllä yleensä välyksistä nivelissä jne. Tulee vaan herkemmin esille kesärenkailla. Ei muuta ku rengasraudan kans vääntelemään joka nivel ja hatarat vaihtoon ja nelipyöräsuuntauksee
    näinkö on? :O jos näin, niin en olis uskonu noin huomattavaa eroa.
    ei kyllä talvirenkailla huomannut minkään näköistä vetoa ja nyt tuntuu siltä että urat vie mukanaan.

Leave a comment:

• Vekaas
    replied
    Originally posted by sönkkö View Post
    Mikähän tuola nyt on keturallaan..

Vaihtelin kerrankin kotipihassa kesärenkaat alle, bmw omat vanteet 205/55/16 nokia hakkablue renkailla ja vetelee nii pirusti. Välillä mennään aivan suoraan, kun välillä taas vetää väkisin vasemmalle ja mutkan, töyssyn tai joskus ihan vaan suoralla tiellä esim. tien epätasaisuuden takia lähtee pakottamaan oikealle. Pomppii ihan miten sattuu ja ajettavuus aikalailla hanurista.

Nyt on sen verta monesti irroteltu ja kiristelty ja tutkiskeltu, ettei ainakaan mun konstit riitä. Ja tosiaan kun kotona vaihtelin niin ei tullu mitään tasapainotushommia katottua, jotain viime vuoden painoja sielä näytti olevan, mutta ei kai tollanen levoton ajo voi niistä johtua?

Renkaat/vanteet on mulla ensimmäistä kertaa käytössä, joten tiedä sitten miten on viime omistajalla toiminut..

Ainoa, mikä mulla on mielessä, joka tollasta tekee on huono kiinnitys, mutta vaikken mikään autoinsinööri ole niin on sen verran kuitenkin tullut renkaitakin vaihdeltua, että en jaksa siihen enää uskoa..

Vinkkejä?

Mulla e91 veteli ja seilaili ketjurempan jälkeen aivan jäätävästi ja joka tuulenvire vei autoa. Etutuennan pihassa tarkistin ja kävin kanssa vanteet ja navat läpi. Viaksi paljastui merkkihuollon osaamattomuus kulmien säädöissä jotka eivät olleet sinnepäinkään minne pitäs. Euromaster sääti ja oireilu loppu

Leave a comment:

• Kissvesala
    replied
    Originally posted by Holotti View Post
    ite vaihtelin kanssa viikonlopulla kesänakit alle ja vetelee niin pirusti!
    Veikkailin että johtuu kuitenkin isosta erosta kun takana oli 225 nyt 255 leveys.
    Ei vaan nämä johtuu kyllä yleensä välyksistä nivelissä jne. Tulee vaan herkemmin esille kesärenkailla. Ei muuta ku rengasraudan kans vääntelemään joka nivel ja hatarat vaihtoon ja nelipyöräsuuntauksee

Leave a comment:

• TPM1
    replied
    Moro.

Mistä kummasta johtuu ajotietokoneen 0,6l virhenäyttämä kulutuksessa? Järjestään jo seitsemännellä tankkauksella. Ennen oli 0,1-0,2 erot, jotka nyt voi johtua maan pyörimisestä...

Leave a comment:

• Holotti
    replied
    Originally posted by sönkkö View Post

Vaihtelin kerrankin kotipihassa kesärenkaat alle, bmw omat vanteet 205/55/16 nokia hakkablue renkailla ja vetelee nii pirusti. Välillä mennään aivan suoraan, kun välillä taas vetää väkisin vasemmalle ja mutkan, töyssyn tai joskus ihan vaan suoralla tiellä esim. tien epätasaisuuden takia lähtee pakottamaan oikealle. Pomppii ihan miten sattuu ja ajettavuus aikalailla hanurista.

Nyt on sen verta monesti irroteltu ja kiristelty ja tutkiskeltu, ettei ainakaan mun konstit riitä. Ja tosiaan kun kotona vaihtelin niin ei tullu mitään tasapainotushommia katottua, jotain viime vuoden painoja sielä näytti olevan, mutta ei kai tollanen levoton ajo voi niistä johtua?

Renkaat/vanteet on mulla ensimmäistä kertaa käytössä, joten tiedä sitten miten on viime omistajalla toiminut..

Ainoa, mikä mulla on mielessä, joka tollasta tekee on huono kiinnitys, mutta vaikken mikään autoinsinööri ole niin on sen verran kuitenkin tullut renkaitakin vaihdeltua, että en jaksa siihen enää uskoa..

Vinkkejä?
    ite vaihtelin kanssa viikonlopulla kesänakit alle ja vetelee niin pirusti!
    Veikkailin että johtuu kuitenkin isosta erosta kun takana oli 225 nyt 255 leveys.

Leave a comment:

• LAtee_
    replied
    Originally posted by Veeksi View Post
    Anturit ei oo ikuisiaaa aaa. Mitä luultavimmin joudut vaihtamaan ko. anturin. En oo ihan varma onko joku herkistelly noita kuntoon. Varmaan vinkkejä saa kun hakee PDC antureista tietoa vanhoista ketjuista.

Originally posted by Dualfun View Post
    Anturi rikki joo. Selvitä ensin mikä niistä on viallinen. Jos ei INPA:a ole käytössä, laita virrat päälle ja pakki silmään, pysy itse auton sivulla ja ojenna kättäsi yksi kerrallaan anturin päälle samalla kuunnellen auton kaiuttimista kuuluvaa ääntä niin saat selville kuka on hengetön. Kannattaa myös kuunnella jokaisen anturin kohdalla korvalla kuuluuko kaikista tikittävä ääni, jos ei on anturi dead.

Jees, kiitokset vastauksista.
    Pitääpä alkaa tutkimaan että mikä anturi sano sopimuksen irti.

Leave a comment:

• sönkkö
    replied

Vinkkejä?

Leave a comment:

• Dualfun
    replied
    Originally posted by LAtee_ View Post
    Onkos mitään hyviä arvauksia kun on ruvennut tuo sigun peruutustutka sekoilemaan.
    Piippailee vähän itekseen millon sattuu vaikka mitään ei ole takana. Onko tohon joku kalibrointijuttu olemassa vai alkaako se vaan sanomaan itteään irti?
    Anturi rikki joo. Selvitä ensin mikä niistä on viallinen. Jos ei INPA:a ole käytössä, laita virrat päälle ja pakki silmään, pysy itse auton sivulla ja ojenna kättäsi yksi kerrallaan anturin päälle samalla kuunnellen auton kaiuttimista kuuluvaa ääntä niin saat selville kuka on hengetön. Kannattaa myös kuunnella jokaisen anturin kohdalla korvalla kuuluuko kaikista tikittävä ääni, jos ei on anturi dead.

Leave a comment:

• saM5
    replied
    Originally posted by casey View Post
    Juu selväpeli. Kyllähän täs 2kk aikana oon jo oppinu huomaamaan koska menee kiinni ja koska auki..
    Juu, sama täällä. On varmaaan liian tiivis auto, kun ikkunan tai oven ollessa hieman auki menee takaluukku aina ihan nätisti kiinni.

Leave a comment:

• Veeksi
    replied
    Originally posted by LAtee_ View Post
    Onkos mitään hyviä arvauksia kun on ruvennut tuo sigun peruutustutka sekoilemaan.
    Piippailee vähän itekseen millon sattuu vaikka mitään ei ole takana. Onko tohon joku kalibrointijuttu olemassa vai alkaako se vaan sanomaan itteään irti?
    Anturit ei oo ikuisiaaa aaa. Mitä luultavimmin joudut vaihtamaan ko. anturin. En oo ihan varma onko joku herkistelly noita kuntoon. Varmaan vinkkejä saa kun hakee PDC antureista tietoa vanhoista ketjuista.

Leave a comment:

• LAtee_
    replied

Leave a comment:

• casey
    replied
    Originally posted by bsm View Post
    Takaluukku on ajoittain rasite. Itellä e91 -09. Välistä nätisti kiinni ja välistä jää puolittain auki eli valo jää palamaan ja tietokone rupee herjaamaan. Joko opit kuulemaan äänestä, et millon kiinni tai sit paiskaat aina täysillä.
    Juu selväpeli. Kyllähän täs 2kk aikana oon jo oppinu huomaamaan koska menee kiinni ja koska auki..

Leave a comment:

• bsm
    replied
    Originally posted by casey View Post
    Sellane kysymys liittyen tohon e91, vm-10.
    Onko muillakin takaluukku raskas käyttöinen tai muuten vaan ärsyttävä. Käytännössä joka kerta joudun laittamaa takaluukun uudestaan kiinni ku ei mene ensimmäisellä kerralla vai säälinkö liikaa enkä paiskaa tarpeeks kovaa sit vaa ekal kerralla :o

Se ikkunaluukku menee ihan asiallisesti kyl kiinni..
    Takaluukku on ajoittain rasite. Itellä e91 -09. Välistä nätisti kiinni ja välistä jää puolittain auki eli valo jää palamaan ja tietokone rupee herjaamaan. Joko opit kuulemaan äänestä, et millon kiinni tai sit paiskaat aina täysillä.

Leave a comment:

Working...
X