Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 / E91 / E92 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pyroz
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 6750
    • PK-seutu

    #31
    Originally posted by pyroz View Post
    '08 PRO-navilla varustettu auto. Minkälaisia CD-R levyjä ja miten pitää polttaa, että soitin niitä suostuu toistamaan? Ei tahdo ymmärtää niin MP3-tiedostoja sisältäviä levyjä, kuin poltettuja audio-CD:täkään. Edellisen omistajan poltettua MP3-levyä kyllä toistaa mukisematta. Omat levyt poltettu Windowsin vakiokilkkeellä ja valittu "toisto CD-soittimilla", eli levyt pitäisi olla päätetty ihan normaalisti. Ainakin E39:n ja E46:n vaihtajat ovat näitä audio-CD:tä soittaneet...
    Itse itselleni vastaten, ratkaisin asian näillä poltto-ohjeilla:

    Code:
    Normal Data CD-ROM (ISO)
    No Multisession
    Data Mode 1
    File System ISO 9660:1999 (this is a KEY setting)
    File Name Length Max 207 chars (will automaticly set when you select the file system above)
    Burn Speed 8x -- don't burn your CD's at max speed because there's more room for error
    Disc-at-Once write method
    Make sure to check off "Finalize CD" before burning
    Lähde: http://forums.5series.net/frequently...-mp3-cd-24018/
    S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

    Comment

    • MAKELA
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2011
      • 497
      • Kymenlaakso

      #32
      Ehkä ostamassa..

      Kumpaa suosittelisitte e9x korisena, 325i vai 320d?

      Diisselin taitaa saada menemään paremmin lastuttamalla?

      Ja pensa tulisi n. 40tkm vähemmän ajettuna. Molemmat kuitenkin alle 200tkm ajettuja vaihtoehtoja.

      Onko kumpi luotettavampi ja pitkäikäisempi?

      Molemmat siis 2005.

      Kiitos jo etukäteen!

      Comment

      • Nettipepe
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1341
        • Kajaani

        #33
        Originally posted by MAKELA View Post
        Kumpaa suosittelisitte e9x korisena, 325i vai 320d?

        Diisselin taitaa saada menemään paremmin lastuttamalla?

        Ja pensa tulisi n. 40tkm vähemmän ajettuna. Molemmat kuitenkin alle 200tkm ajettuja vaihtoehtoja.

        Onko kumpi luotettavampi ja pitkäikäisempi?

        Molemmat siis 2005.

        Kiitos jo etukäteen!
        Kyllähän se suomessa pitää miettiä paljonko ajaa.
        Diesel edullinen ajella jos ajaa enemmän.
        Vähäisillä ajoilla bensa.
        Jos ei väliä niin ääneni [OOOOOO]
        F30 320xia
        Ex E90 325da
        Ex E90 320da
        Ex E46 330D

        Comment

        • Zeta
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7548
          • Kotona

          #34
          Dieseleissä on ollut enemmän vikoja (turbot, läpät yms) ja kuutosbensat ovat koneeltaan olleet kestäviä (poislukien puolaviat ja anturit)

          Dieseliin saa ohjelmoinnilla reilut 200hv, joka löytyy myös bensakutosesta. Vääntö vs kierrokset, kulkupuolessa ei muuten isoa eroa löydy vaikka perstuntumalla ohjelmoitu diesel voi alkuun tuntua hätäisemmältä.
          -
          Käyttöautona: F20
          Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
          Myydään: HP 12.5" kannettava **220e**
          -

          Comment

          • Mani88
            Bimmer Rookie
            • Feb 2013
            • 100
            • Helsinki

            #35
            Eikös noissa pikku kiisseleissä ollu ongelmia jakohihnan kanssa ( kiristin )
            Bmw -06 330d manuaali
            ex: Evolution IX, Evolution X, Audi s4 b5 stage III

            Comment

            • LAtee_
              BTCF Member
              • Aug 2012
              • 595
              • Espoo

              #36
              Omalla kiisselillä mennyt vuoden aikana n. 40tkm eikä mitään ongelmia eli eiköhän ne sieltä kohta ala
              F31 320iA M-sport LCI '17
              Ex: E90 320d '06 (Non-sport), Opel Vectra '99

              Comment

              • Juspa
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 1240
                • Pori

                #37
                Originally posted by Mani88 View Post
                Eikös noissa pikku kiisseleissä ollu ongelmia jakohihnan kanssa ( kiristin )
                Suurin ongelma lienee, että se sieltä puuttuu KETJUN kiristimen kans ollu LCI -malleissa (177hp) ongelmia. Pre-LCI -koneissa ei peruskulumisia enempää ongelmia ole.
                E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                Ex.
                F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                E90 320d -05 Schwartz 2
                E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                E36 352i -91 Diamantschwartz

                Comment

                • Jalippo
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2010
                  • 55
                  • Seinäjoki

                  #38
                  Onkos kellään mitään kikkaa miten saisi E91 318D -09 auton coming home valoja modattua?

                  Eli nythän pitää väläyttää pitkiä sammutuksen jälkeen, jotta saattovalot jäävät palamaan, mutta saako ohjelmoitua jotenkin niin että ne jäisivät automaattisesti palamaan?
                  BMW F10 530d xDrive M-sport

                  Comment

                  • kemo81
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2010
                    • 1248
                    • ylöjärvi

                    #39
                    Katalysaattori

                    Tietääkö kukaan onko n52b25 ja n53b30 etummaiset katalysaattorit/pakosarjat samanlaisia?Entä n54b30?Vai onko jokaiseen omansa?Näyttäis vaan olevan noit vanhemman mallisia n52 koneen kyljessä olleita olevan enemmän tarjolla käytettynä..
                    e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                    Ex.
                    e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                    e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                    e91 325i 2005 ArktisMetal
                    e46 320ci 2001 TobassBlue
                    e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                    S1000rr 2010 Thunder grey

                    Comment

                    • Dualfun
                      Moderator
                      • Jan 2003
                      • 17845
                      • PKS

                      #40
                      Originally posted by kemo81 View Post
                      Tietääkö kukaan onko n52b25 ja n53b30 etummaiset katalysaattorit/pakosarjat samanlaisia?Entä n54b30?Vai onko jokaiseen omansa?Näyttäis vaan olevan noit vanhemman mallisia n52 koneen kyljessä olleita olevan enemmän tarjolla käytettynä..
                      Jos yhtään ETK on uskomista, niin eri ovat ainakin N52 ja N53 moottoreissa:


                      Käytännön eroa en osaa tosin sanoa.
                      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                      E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                      ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                      ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                      ½
                      G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
                      Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                      Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                      Comment

                      • Blacksatin
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2007
                        • 954
                        • Mäntsälä

                        #41
                        Jos sais nyt itteensä niskasta kiinni ja yrittäis vaihtaa tuollaiseen e91 320da vm 2006 turbo, kun hajosi tossa loppu talvesta. Eli mites tuon vaihto onnistuu ylökautta?? Olisiko jollain kokemusta??

                        Comment

                        • Zeta
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7548
                          • Kotona

                          #42
                          Originally posted by Blacksatin View Post
                          Jos sais nyt itteensä niskasta kiinni ja yrittäis vaihtaa tuollaiseen e91 320da vm 2006 turbo, kun hajosi tossa loppu talvesta.
                          Ja juuri vähän aikaa sitten joku e90 320d omistaja yritti tässä puolustella, ettei näissä pre-lci mikään moottorissa hajoa....

                          Sorry OT.
                          -
                          Käyttöautona: F20
                          Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                          Myydään: HP 12.5" kannettava **220e**
                          -

                          Comment

                          • Neutrone
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2002
                            • 1320
                            • Tampere

                            #43
                            Originally posted by Zeta View Post
                            Ja juuri vähän aikaa sitten joku e90 320d omistaja yritti tässä puolustella, ettei näissä pre-lci mikään moottorissa hajoa....

                            Sorry OT.
                            Vikoja on kaikissa, myös niissä kutosbensoissa. Melko varmoja koneita noi pre-lci 20d:t on mutta turbo noista menee jos joku.
                            Last edited by Neutrone; 20-05-2013, 22:38.
                            F10 530d semiVOLL
                            ex. E90 320d M-Sport '06
                            ex. E39 523i M-Sport '00
                            ex. E36 325i Coupe '92
                            ex. E30 316i '89



                            Comment

                            • kemo81
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2010
                              • 1248
                              • ylöjärvi

                              #44
                              Originally posted by Dualfun View Post
                              Jos yhtään ETK on uskomista, niin eri ovat ainakin N52 ja N53 moottoreissa:


                              Käytännön eroa en osaa tosin sanoa.
                              Mistähän asiaan keksisi varmuuden?Nyt olis yksi kokonainen kone n52 sopivasti tarjolla.Saa halvemmalla kuin uuden katalysaattori kappaleen ja niitäkin kun tarvis olla kaksin kappalein ainakin jollei sitten ole nuo taaemmatkin menneet.Ihanan halpaa hommaa..
                              e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                              Ex.
                              e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                              e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                              e91 325i 2005 ArktisMetal
                              e46 320ci 2001 TobassBlue
                              e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                              S1000rr 2010 Thunder grey

                              Comment

                              • Nakkisoturi
                                Aluevastaava
                                • Apr 2011
                                • 1262
                                • Helsinki

                                #45
                                Originally posted by Blacksatin View Post
                                Jos sais nyt itteensä niskasta kiinni ja yrittäis vaihtaa tuollaiseen e91 320da vm 2006 turbo, kun hajosi tossa loppu talvesta. Eli mites tuon vaihto onnistuu ylökautta?? Olisiko jollain kokemusta??



                                Tuossa nyt tuollainen ohje, tiedä sitten jos jostain löytyy parempi... :think
                                Myllytykset, vahaukset ja pinnoitteet, kysy lisää privalla!

                                G08 LCI iX3 M-sport -22

                                ex e90 LCI M3 Competition Individual -11
                                ex f30 LCI 330e iPerformance M-Sport -16
                                ex e91 LCI ALPINA D3 BITURBO TOURING #115 -09
                                ex e90 LCI 320d M-Sport -09
                                ex e36 328is M-Sport -95

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎