Kuinka e91:n takaluukun merkin saa irti? Onko se vain liimalla ja voimaa peliin vai kuinka?
Tesla Model 3 Performance
EX: BMW F36 420d Gran Coupé x-drive M-Sport
EX: VW Touran 2.0 TDI
EX: VW R6 Polo GTI
EX: Audi 4F A6 Avant 3.0Tdi Quattro
EX: BMW E91 325dA M-sport
EX: BMW E46 320d touring M-sport
EX: VW Golf IV Variant 1.9 Tdi PD
EX: Seat Leon 1.9 Tdi PD
EX: Peugeot 605 3.0 v6 sr
EX: Ford Sierra 4D 2.0i DOCH
Kuinka e91:n takaluukun merkin saa irti? Onko se vain liimalla ja voimaa peliin vai kuinka?
kyllä se ihan vaan sellasilla nastoilla siellä on. Itse väänsin sen ihan meisselillä irti, mut kannattaa otta varovasti (nimim. naarmut takapaksissa). ja jos ja kun se toinen nasta katkeaa sinne, ni poraa sen läpi ja painaa sisää
E93 325i -07 N53 on alkanut käymään kylmänä vajailla. Ei vikakoodeja kuin misfirestä. Uudet tulpat ja 3x puolaa laitettiin, mutta ei auttanut kokonaan. Nyt ilmeisesti suutinhommiin, eli kysymys kuuluu, mistä näitä suuttimia saisi halvalla ja tarvitsenko erikoistyökaluja tms. vaihtoon? Onkohan näihin joku kampanja vielä voimassa?
E93 325i -07 N53 on alkanut käymään kylmänä vajailla. Ei vikakoodeja kuin misfirestä. Uudet tulpat ja 3x puolaa laitettiin, mutta ei auttanut kokonaan. Nyt ilmeisesti suutinhommiin, eli kysymys kuuluu, mistä näitä suuttimia saisi halvalla ja tarvitsenko erikoistyökaluja tms. vaihtoon? Onkohan näihin joku kampanja vielä voimassa?
Veikkaisin että kampanjat hyvin autokohtaisia.Minun 2009 n53 ei ainakaan ollut suuttimien osalta kampanjaa auki..Eikä niitä ainakaan viellä vaihdettukaan.Joskaan ei voi sanoa olisiko vika noissa kumminkin.Autoai ei siis myöskään anna mitään koodia tällä hetkellä?
Näin ne on täällä forumilla väittäneet
Paras varmaan että menet käymään merkkihuollossa ja annat tiskillä katsoa avaimestasi jos siellä on takuutyö auki.
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Veikkaisin että kampanjat hyvin autokohtaisia.Minun 2009 n53 ei ainakaan ollut suuttimien osalta kampanjaa auki..Eikä niitä ainakaan viellä vaihdettukaan.Joskaan ei voi sanoa olisiko vika noissa kumminkin.Autoai ei siis myöskään anna mitään koodia tällä hetkellä?
Aikaisemmin kun käväsin merkkitiskillä, niin tyyppi sanoi että korkeapainepumppu olisi vaihdettu n.2v sitten sekä yksi suutin. Mitään vikakoodia ei tule. On sytyttänyt moottorivalon kerran, mutta ainoa koodi oli misfire pytyille 5 ja 6. Eli kaksi takimmaista. 5:sen tulppa oli myös musta verrattuna muihin, jotka olivat ok. Jos on jotain muita vinkkejä heittää niin arvostan! Mikä se kaapelinvaihto näihin oli, se takuuhomma?
E93 325i -07 N53 on alkanut käymään kylmänä vajailla. Ei vikakoodeja kuin misfirestä. Uudet tulpat ja 3x puolaa laitettiin, mutta ei auttanut kokonaan. Nyt ilmeisesti suutinhommiin, eli kysymys kuuluu, mistä näitä suuttimia saisi halvalla ja tarvitsenko erikoistyökaluja tms. vaihtoon? Onkohan näihin joku kampanja vielä voimassa?
Paraniko käynti kumminkin tuon remontin jälkeen?Jättääköhän esim vaihtotyössä mahdollisesti vaurioittuneet tulpat laisinkaan mitään koodia?
Ohjaustehostin lopetti toimintansa kesken ajon. Mitään vikailmoituksia tmv. ei tullut.
Muita ideoita mahdollisesta viasta kuin ohjaustehostimen pumppu? Öljyä oli ylimerkkiin asti, tuoksui aavistuksen palaneelle, kuitenkin kohtuu kirkasta. Ebaysta 100e, suomesta romikselta reilu 200e ja laakkosella realoemin mukaan 500-600e. Lienee se ja sama testata ebayn pumpulla ja kattoa lähteekö toimimaan.
Paraniko käynti kumminkin tuon remontin jälkeen?Jättääköhän esim vaihtotyössä mahdollisesti vaurioittuneet tulpat laisinkaan mitään koodia?
No se ei enää ole sytyttänyt vikavaloa, ja siellä on nyt uudet tulpat ja ne kolme puolaa, mutta erityisesti kylmänä käy edelleen vajailla. Vikakoodeja ainoastaan misfirestä.. Esimerkiksi liikennevaloissa saattaa alkaa tyhjäkäynnillä putoomaan pyttyjä pelistä, mutta kun käynnistää uudelleen niin saattaa olla kuin ei mitään olisi ollutkaan.
Ohjaustehostin lopetti toimintansa kesken ajon. Mitään vikailmoituksia tmv. ei tullut.
Muita ideoita mahdollisesta viasta kuin ohjaustehostimen pumppu? Öljyä oli ylimerkkiin asti, tuoksui aavistuksen palaneelle, kuitenkin kohtuu kirkasta. Ebaysta 100e, suomesta romikselta reilu 200e ja laakkosella realoemin mukaan 500-600e. Lienee se ja sama testata ebayn pumpulla ja kattoa lähteekö toimimaan.
Syypää olikin loikannut apulaitehihna, en vain huomannut sitä aikaisemmin kun pimeässä tallissa tutkin. Kuulusiko rullien olla täysin linjassa? Vaikuttaa siltä, että ohjaustehostimen rulla olisi noin 3-6mm ulompana kuin moottorin päässä oleva. Muistelisin, että joku vastaava tapaus olisi täällä forumillakin ollut, mutta haku ei kyllä sitä löydä. Ko. tapapauksessa hihnaa nosteltiin takaisin ~3 kertaa kunnes keksittiin joku lopullinen ratkaisu.
Edit: löytyi. Hihnapyörää vaihdeltu jos ongelmat jatkunu, toisessa tapauksessa urat kulunut veke ja toisessa haljennut koko pyörä. Täytyypä seurailla ja vaihtaa/vaihdattaa jos jatkaa loikkimista.
Morjes, olen tässä saannut tehtäväkseni vaihtaa äiteelle auton kun hän ei niistä mitään ymmärrä eli Bmw.
No olen tuossa nyt katsellut e91 318d ja 320d malleja automaattilootalla ja vähän alle 100tkm ajettuja. Omakohtaista kokemusta noista koneista ei ole joten kertokaas vähän mitä kannattais ottaa huomioon tommoista ostaessa, tyyppivikoja jne.
Osaiskohan joku auttaa tämmöisen ongelman kanssa, auto alkaa pitää hyvin ikävää "naksatusta/räminää" aina kun ilmastointi joutuu rasitukseen.. Naksatus myös loppuu heti jos ilmastoinnin ottaa pois päältä tai pistää lähemmäs auton lämpötilaa.. Välillä ääntä ei kuulu ollenkaan, vaihtelee kierrosten mukaan ja välillä taas häviää kokonaan kierrosten noustessa.. Ilmastoinnin huolto tehty, ei auttanut asiaa.
E93 330dA LCI -10 M-Sport
F31 320d -12 Luxury Line
Comment