Tolpat oli paikallaan. Tutkin tänään hieman paremmin tuota napsumis ääntä ja se kuulostaa tulevat ohjausvaihteesta. Aloin miettimään, että ajettavuus moottoritienopeuksissa ei ole niin hyvä kuin pitäisi. Keula on aika levoton ja hakee jokaisen uran tiestä. Ettei vaan olisi vääljää hammastangossa?! :think
Et olis ainut jolla hammastangossa väljää
Bmw -06 330d manuaali ex: Evolution IX, Evolution X, Audi s4 b5 stage III
Tolpat oli paikallaan. Tutkin tänään hieman paremmin tuota napsumis ääntä ja se kuulostaa tulevat ohjausvaihteesta. Aloin miettimään, että ajettavuus moottoritienopeuksissa ei ole niin hyvä kuin pitäisi. Keula on aika levoton ja hakee jokaisen uran tiestä. Ettei vaan olisi vääljää hammastangossa?! :think
Etuiskareiden ylätukilaakeri jos ruostunut ja jumissa niin ääni kuuluu liikkeeelle lähdössä käännettäessä napsuvana äänenä. Vaihda ne, helppo ja halpa homma ennen hammastankoa.
Onko kellään kokemusta bilsten B14 jousista?
Itellä tuntuu ehkä liianki mukavalle, takapää on tosi löysä. Ja tuntuu että takajoset on pikkasen liian lyhyet, säätövara tapissaa ja silti tuntuu olevan matala
Isommissa montuissa tuntuu että perä jää hyllymää... Keulasta ei tosin oo mitää huonoa sanottavaa. On pehmeämpi ku vakiona mutta mutkissa jämäkämpi.
Auto 318d LCI eli N47 -kone. Mistä tuo öljy tms. tihkuu?
Oiskohan noilla paikkeilla egr:n tiiviste, omassa vuosi samalla tavalla, mutta oli kyllä omasta mielestä vähän enemmän oikealla :think paremmin näkee ku irrottaa suojamuovit ja putsaa nykyset valumat, lyö käyntii ja vähän aikaa seurailee mistä tihkuu..
Mikä laite/johdot + läppäri/kännykkäsofta? 320d e91 LCI -09 vikakoodilukuun? leviää pää foorumia tutkiessa. :think
Kännykkäsofta ja ELM327 kannattaa unohtaa heti kättelyssä jos tarvii jotain mallikohtaisia tai tarkempia koodeja lukea.
Sinun autossasi on jo DCAN-väylä, joten tarvitset DCAN:ia tukevan OBD-USB piuhan (ihan se halvinkin kiinalainen toimii, mikäli vaan ei ole huono tuuri ja maanantaikappale). Siihen jatkoksi sitten INPA softaksi läppärille. Käytännössä noiden kaapelien mukana tulee usein CD-levyllä INPA, joten ei tarvitse sitäkään lähteä latailemaan erikseen
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Onko kellään ollut samanlaista ongelmaa, että aluksi led-angel eyesit alkaa sammuilemaan aika ajoin ja loppujen lopuksi eivät enää jaksa polttaa rinkuloita ollenkaan. Jonkun kerran olen nähnyt toisen yrittävän taas polttaa toisen puolen rinkuloita, mutta huvia ei ole kestänyt pitkään. Umpion sisään kun katsoo aivan läheltä, niin ledit eivät ole sammuneet kokonaan, mutta palavat todella himmeästi. Ymmärtäisin, että jos vain toinen ei palaisi, niin ledit itse olisivat tulleet matkansa päähän, mutta on kummallista että kummastakin häviää teho oikeastaan yhtä aikaa.
Alko tuossa yks aamu tuosta sigun toukasta kuuluun peräpäästä silloin tällöin erittäin vaimea "klunks"ääni perästä. Ajelin kuitenkin töihin ja enpä tuota sitten sen kummemmin ajatellut. Töistä kun lähdin, niin loppumatkasta kolisi jo tosi ilkeän kuuloisesti koloissa ja pari kertaa piti ihan pysähtyä kahtoon mikä siellä kolisee... Ajelin kuitenkin kotiin ja tänään käytin takapyörän irti että pääsee tutkiin mikäs siellä kolisee.
Ja tämähän siellä kolisi:
Onkohan miten yleistä että nuo alapään pultit lähtee tuolleen itekseen irti? :think
Millä kilometreillä vakioista bensa 335:sta on turbot alkaneet porsimaan?Eli mitä ajosuoritteita kestää ajella "huoletta"?
Itsellä taulussa jo 175tkm Auto sai ekan virisoftan n.75tkm paikkeilla.Kun auto siirtyi omistukseeni,taulussa oli 35tkm.Sen verran voin todeta,että huolettomia kilometrejä nämä 140tkm ovat olleet,jos ei yhtä vesipumpun porsimista 165tkm paikkeilla oteta huomioon.
Ja kysymykseen,niin itsellä ei vielä turboissa mitään moittimista.Ne turbot ovat niin pienet ja matalat paineet,niin en usko että kovin nopeesti kulahtavat.Mutta totuus on,että jossain vaiheessa ne porsivat ja sitten onkin kiva "päivittää" turbot
EDIT:Itse enemmän huolissaan automaattilaatikon kestävyydestä/kuinka pitkään kestää
No tuo on ihan hyvä tietää.Nuo vesipumput yms. lasken niin halpaan kategoriaan ja kulutusosiin,etten niistä paljoa ole kiinnostunutkaan.Nuo turbot jos poksahtaisi,niin touhutonneja saisi nostella pöytään paljon enemmin.Olen tässä vasta autoa ostelemassa ja siksi kartoitan kaikkia eri asioita ylläpitokustannuksien kannalta.
Comment