Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 / E91 / E92 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mani88
    Bimmer Rookie
    • Feb 2013
    • 100
    • Helsinki

    Originally posted by Kellis View Post
    Tolpat oli paikallaan. Tutkin tänään hieman paremmin tuota napsumis ääntä ja se kuulostaa tulevat ohjausvaihteesta. Aloin miettimään, että ajettavuus moottoritienopeuksissa ei ole niin hyvä kuin pitäisi. Keula on aika levoton ja hakee jokaisen uran tiestä. Ettei vaan olisi vääljää hammastangossa?! :think
    Et olis ainut jolla hammastangossa väljää
    Bmw -06 330d manuaali
    ex: Evolution IX, Evolution X, Audi s4 b5 stage III

    Comment

    • coupe e46
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2005
      • 228
      • espoo

      Originally posted by Kellis View Post
      Tolpat oli paikallaan. Tutkin tänään hieman paremmin tuota napsumis ääntä ja se kuulostaa tulevat ohjausvaihteesta. Aloin miettimään, että ajettavuus moottoritienopeuksissa ei ole niin hyvä kuin pitäisi. Keula on aika levoton ja hakee jokaisen uran tiestä. Ettei vaan olisi vääljää hammastangossa?! :think

      Etuiskareiden ylätukilaakeri jos ruostunut ja jumissa niin ääni kuuluu liikkeeelle lähdössä käännettäessä napsuvana äänenä. Vaihda ne, helppo ja halpa homma ennen hammastankoa.

      Comment

      • Juhus
        Newbiemmer
        • Apr 2012
        • 12
        • Helsinki

        Jostain tihkuu öljyä

        Click image for larger version

Name:	FOTC4DD.jpg
Views:	1
Size:	55.2 KB
ID:	4827167

        Auto 318d LCI eli N47 -kone. Mistä tuo öljy tms. tihkuu?

        Comment

        • Rankka Ankka
          Bimmer Rookie
          • May 2007
          • 157
          • MYRSKYLÄ

          Onko kellään kokemusta bilsten B14 jousista?
          Itellä tuntuu ehkä liianki mukavalle, takapää on tosi löysä. Ja tuntuu että takajoset on pikkasen liian lyhyet, säätövara tapissaa ja silti tuntuu olevan matala
          Isommissa montuissa tuntuu että perä jää hyllymää... Keulasta ei tosin oo mitää huonoa sanottavaa. On pehmeämpi ku vakiona mutta mutkissa jämäkämpi.

          e91 LCI 325da
          sigpic

          Comment

          • Tourister
            BTCF Member
            • Jul 2012
            • 834
            • Kotka

            Originally posted by Juhus View Post
            [ATTACH]113319[/ATTACH]

            Auto 318d LCI eli N47 -kone. Mistä tuo öljy tms. tihkuu?
            Oiskohan noilla paikkeilla egr:n tiiviste, omassa vuosi samalla tavalla, mutta oli kyllä omasta mielestä vähän enemmän oikealla :think paremmin näkee ku irrottaa suojamuovit ja putsaa nykyset valumat, lyö käyntii ja vähän aikaa seurailee mistä tihkuu..
            e30 328i Alpinweiss 2
            e46 330i M-sport2

            Comment

            • Mani88
              Bimmer Rookie
              • Feb 2013
              • 100
              • Helsinki

              Attachment 113319

              Auto 318d LCI eli N47 -kone. Mistä tuo öljy tms. tihkuu?
              Huohotusletku mahdollisesti vuotaa tai jostain huohotuspuolelta menny tiivisteet?
              Bmw -06 330d manuaali
              ex: Evolution IX, Evolution X, Audi s4 b5 stage III

              Comment

              • streetti
                Bimmer Rookie
                • Dec 2009
                • 44
                • Ii

                Mikä laite/johdot + läppäri/kännykkäsofta? 320d e91 LCI -09 vikakoodilukuun? leviää pää foorumia tutkiessa. :think
                BMW E91 320d -09

                ex BMW E46 328 -98

                Comment

                • Haggis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 1570
                  • Wackyland

                  Pari kysymystä,autona e90 318d vm.2008

                  Konehuoneesta kuuluu aina välillä metallinen "parin sekunnin kirskahdus" vaikka auto parkissa,kuullostaa säännölliseltä. Mikä kyseessä?

                  Nopeusmittari heittää reilusti,vaikka vakio koon renkaat,voiko huollossa säätää heittoa?

                  Autossa ei ole talvea varten mitään esilämmitintä,tarvitseeko ja mikä olisi paras valinta jos ei halua webastoa?
                  Käyttis:Kia Optima TF

                  Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

                  Comment

                  • Dualfun
                    Moderator
                    • Jan 2003
                    • 17838
                    • PKS

                    Originally posted by streetti View Post
                    Mikä laite/johdot + läppäri/kännykkäsofta? 320d e91 LCI -09 vikakoodilukuun? leviää pää foorumia tutkiessa. :think
                    Kännykkäsofta ja ELM327 kannattaa unohtaa heti kättelyssä jos tarvii jotain mallikohtaisia tai tarkempia koodeja lukea.

                    Sinun autossasi on jo DCAN-väylä, joten tarvitset DCAN:ia tukevan OBD-USB piuhan (ihan se halvinkin kiinalainen toimii, mikäli vaan ei ole huono tuuri ja maanantaikappale). Siihen jatkoksi sitten INPA softaksi läppärille. Käytännössä noiden kaapelien mukana tulee usein CD-levyllä INPA, joten ei tarvitse sitäkään lähteä latailemaan erikseen
                    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                    E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                    ½ E36
                    ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                    Muut talouden vehkeet:
                    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                    Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                    Comment

                    • convert
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2007
                      • 57
                      • Susiraja

                      Onko kellään ollut samanlaista ongelmaa, että aluksi led-angel eyesit alkaa sammuilemaan aika ajoin ja loppujen lopuksi eivät enää jaksa polttaa rinkuloita ollenkaan. Jonkun kerran olen nähnyt toisen yrittävän taas polttaa toisen puolen rinkuloita, mutta huvia ei ole kestänyt pitkään. Umpion sisään kun katsoo aivan läheltä, niin ledit eivät ole sammuneet kokonaan, mutta palavat todella himmeästi. Ymmärtäisin, että jos vain toinen ei palaisi, niin ledit itse olisivat tulleet matkansa päähän, mutta on kummallista että kummastakin häviää teho oikeastaan yhtä aikaa.

                      Ja niin, ledithän ovat samaiset kuin linkissä: http://www.ebay.co.uk/itm/Xenon-Whit...E:L:OC:US:3160

                      Tähän asti pelasivat ilman ongelmia.
                      e91 330d m-sport saphirschwarz-metallic -07, e46 320da schwarz II -03
                      ex: e36 ///m3 3.0 avusblau -93, e30 318i -86 maston,
                      e39 530i m-sport imolarot II -01, e36 325i sedan diamantschwarz -91

                      Comment

                      • Dualfun
                        Moderator
                        • Jan 2003
                        • 17838
                        • PKS

                        Juuri noin ne alkavat reagoimaan sitten kun ballasti on hajonnut - Ei riitä jännite syttämään niitä kunnolla...
                        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                        E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                        E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                        ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                        ½ E36
                        ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                        Muut talouden vehkeet:
                        E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                        Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                        Comment

                        • Bemu500
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2005
                          • 2992
                          • INvaLA

                          Alko tuossa yks aamu tuosta sigun toukasta kuuluun peräpäästä silloin tällöin erittäin vaimea "klunks"ääni perästä. Ajelin kuitenkin töihin ja enpä tuota sitten sen kummemmin ajatellut. Töistä kun lähdin, niin loppumatkasta kolisi jo tosi ilkeän kuuloisesti koloissa ja pari kertaa piti ihan pysähtyä kahtoon mikä siellä kolisee... Ajelin kuitenkin kotiin ja tänään käytin takapyörän irti että pääsee tutkiin mikäs siellä kolisee.

                          Ja tämähän siellä kolisi:



                          Onkohan miten yleistä että nuo alapään pultit lähtee tuolleen itekseen irti? :think
                          -Official member of BTCF-Sauna team-


                          e91 325i -06

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 10001
                            • KVLA

                            Millä kilometreillä vakioista bensa 335:sta on turbot alkaneet porsimaan?Eli mitä ajosuoritteita kestää ajella "huoletta"?

                            Comment

                            • b mutteri kasa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 1461
                              • Area 03

                              Originally posted by Heguli 31 View Post
                              Millä kilometreillä vakioista bensa 335:sta on turbot alkaneet porsimaan?Eli mitä ajosuoritteita kestää ajella "huoletta"?
                              Itsellä taulussa jo 175tkm Auto sai ekan virisoftan n.75tkm paikkeilla.Kun auto siirtyi omistukseeni,taulussa oli 35tkm.Sen verran voin todeta,että huolettomia kilometrejä nämä 140tkm ovat olleet,jos ei yhtä vesipumpun porsimista 165tkm paikkeilla oteta huomioon.

                              Ja kysymykseen,niin itsellä ei vielä turboissa mitään moittimista.Ne turbot ovat niin pienet ja matalat paineet,niin en usko että kovin nopeesti kulahtavat.Mutta totuus on,että jossain vaiheessa ne porsivat ja sitten onkin kiva "päivittää" turbot

                              EDIT:Itse enemmän huolissaan automaattilaatikon kestävyydestä/kuinka pitkään kestää
                              Last edited by b mutteri kasa; 06-08-2013, 21:57.
                              BMW F11 530 dA VOLL
                              Carbon-schwarz Metallic

                              BMW E30 325i Sport

                              Comment

                              • Heguli 31
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 10001
                                • KVLA

                                No tuo on ihan hyvä tietää.Nuo vesipumput yms. lasken niin halpaan kategoriaan ja kulutusosiin,etten niistä paljoa ole kiinnostunutkaan.Nuo turbot jos poksahtaisi,niin touhutonneja saisi nostella pöytään paljon enemmin.Olen tässä vasta autoa ostelemassa ja siksi kartoitan kaikkia eri asioita ylläpitokustannuksien kannalta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎