Announcement

Collapse
No announcement yet.

DPF:n poisto / E9x Diesel viritys

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kimsah
    Newbiemmer
    • Apr 2015
    • 6
    • Joensuu

    Ostin tuossa noin kuukausi sitten e91 320d n47 koneella, mutta nyt iski sitten dpf valon mittaristoon ( cc-id 49). Auto oli 200tk ajettu. Koska ostin auton liikkeestä tuleeko siihen kuluttajasuojalain mukainen takuu ja kattaako se sitten sen suotimen vai pitääkö itse käyttää auto ohjelmoinnissa ja dpf poistatuksessa?

    Comment

    • Nettipepe
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1341
      • Kajaani

      Originally posted by kimsah View Post
      Ostin tuossa noin kuukausi sitten e91 320d n47 koneella, mutta nyt iski sitten dpf valon mittaristoon ( cc-id 49). Auto oli 200tk ajettu. Koska ostin auton liikkeestä tuleeko siihen kuluttajasuojalain mukainen takuu ja kattaako se sitten sen suotimen vai pitääkö itse käyttää auto ohjelmoinnissa ja dpf poistatuksessa?
      Kannattaa ensin katsoa pysyykö autossa moottorin lämmöt normaalissa (n 90-astetta)
      ja sitten näyttää autoa paikallisella osaajalla jolta löytyy inpa/dis.
      Noilla pakkopoltto päälle ja kovaa ajoa.
      Jos et siis välttämättä halua DPF:ää pois ja viriohjelmaa koneeseen.
      F30 320xia
      Ex E90 325da
      Ex E90 320da
      Ex E46 330D

      Comment

      • -rik
        BTCF Member
        • Nov 2009
        • 827
        • Rovaniemi

        Näin on. Itselläkin lävähti ilmoitus tauluun, osasin odottaa koska tiesin että kone ei lämmennyt kuin 60-70 välille. Termarit vaihtoon ja 100km läppärin kanssa pakkopolttoa dpf:lle, lämmöt huiteli parhaillaan 109 asteessa, oli helvetin tukossa. Nyt auki ja tehojakin tuntuu olevan paremmin
        ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

        Comment

        • kimsah
          Newbiemmer
          • Apr 2015
          • 6
          • Joensuu

          Kiitos vinkeistä. Himottelis kylläkin tuo hirvipuron kautta ohjelmointi ja dpf poisto, mutta toisaalta vähän pelottelee tuo n47 koneen jakopää.

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8972
            • Kellokoski

            Originally posted by kimsah View Post
            Kiitos vinkeistä. Himottelis kylläkin tuo hirvipuron kautta ohjelmointi ja dpf poisto, mutta toisaalta vähän pelottelee tuo n47 koneen jakopää.
            Jakopää nyt hajoaa jos hajoaa lastutti tai ei, joten
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • kimsah
              Newbiemmer
              • Apr 2015
              • 6
              • Joensuu

              Hirvipuron kautta mennäänkin ohjelmointiin ja dpf poistoon

              Comment

              • Hastra
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2011
                • 545
                • Espoo

                Mites tuon suuttimien vaihdon kanssa, jos 325d M57:aan vaihtaa x35d suuttimet niin onko auto ajokuntoinen? Rikkaallehan tuon kaiken järjen mukaan pitäisi mennä (jos ohjelmaan ei tehdä muutoksia), mutta meneekö niin paljon ettei pystyisi ajaa muutaman päivän ajoja?
                Audi A3 GTRON
                EX: BMW 325D Coupe -07
                EX: BMW 320ia -08

                Comment

                • tuikku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 1353

                  .
                  Savuttaa, eipä juuri muuta haittaa ole.
                  CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                  Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                  Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                  tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                  Comment

                  • sonikk
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 1664
                    • Kerava

                    Onko Uudellamaalla nelivetopenkkiä että pääsisi tuon xd:n ponnistamaan jos tulee softattua?

                    Comment

                    • Supra^
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 5150
                      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                      Originally posted by sonikk View Post
                      Onko Uudellamaalla nelivetopenkkiä että pääsisi tuon xd:n ponnistamaan jos tulee softattua?
                      http://www.stmotors.fi

                      Oli jossain aikoinaan puhetta että Tatech siirtyisi tuonne, yhteystiedotkin viittaa siihen suuntaan. Eiköhän siellä kuitenkin se nelivetopenkki jarrulla vieläkin ole.
                      Musti 8HP
                      Nokivasara M47
                      TeiniCoupé DCT
                      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                      Ex:
                      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                      Comment

                      • Neutrone
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 1320
                        • Tampere

                        Joopa, BMWhatilla tullu kateltua noita DPF:n vastapaineita, ja jostain syystä se kerran näytti suht suuriakin paineita. Rupesin sitten puuhasteleen ja sopimaan hiukkasloukun poistoo. Nyt kuitenkin kun muutaman kerran oon taas niitä ajossa seurannu, on lukemat ollu pienempiä. Tyhjäkäynnillä vajaa 10mbar, vedätettäessä maksimissaan vajaa 500mbar. Softa siis mitä ilmeisimmin sekoili tuon yhden kerran jolloin se näytti esim. vedätettäessä melkein 700mbar. Soot mass näytti äsken 9.8g ja ash mass ~53g, onkohan toi tuhkan määrä ok? Nyt tässä pohdin kannattaskohan se filtteri heittää mäelle vai ei? Auto on jo softattu ja poltot mitä ilmeisimmin toimii, vaikka ajo on pääasiassa lyhyttä. Kertokaa
                        F10 530d semiVOLL
                        ex. E90 320d M-Sport '06
                        ex. E39 523i M-Sport '00
                        ex. E36 325i Coupe '92
                        ex. E30 316i '89



                        Comment

                        • Supra^
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 5150
                          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                          Originally posted by Neutrone View Post
                          Joopa, BMWhatilla tullu kateltua noita DPF:n vastapaineita, ja jostain syystä se kerran näytti suht suuriakin paineita. Rupesin sitten puuhasteleen ja sopimaan hiukkasloukun poistoo. Nyt kuitenkin kun muutaman kerran oon taas niitä ajossa seurannu, on lukemat ollu pienempiä. Tyhjäkäynnillä vajaa 10mbar, vedätettäessä maksimissaan vajaa 500mbar. Softa siis mitä ilmeisimmin sekoili tuon yhden kerran jolloin se näytti esim. vedätettäessä melkein 700mbar. Soot mass näytti äsken 9.8g ja ash mass ~53g, onkohan toi tuhkan määrä ok? Nyt tässä pohdin kannattaskohan se filtteri heittää mäelle vai ei? Auto on jo softattu ja poltot mitä ilmeisimmin toimii, vaikka ajo on pääasiassa lyhyttä. Kertokaa
                          No aika paljon on kyllä vastapainetta jos 500mbar näyttää. Mulla oli toimivalla DPF:llä max. puolet tuosta kaasu pohjassa isolla vaihteella kierrosalueen läpi. Melkein voisi pakkopoltella sen puhtaaksi ja seurata tilannetta, jos menee uudestaan tukkoon niin pois vaan, mutta ota huomioon että sitten se pitää ohjelmoida uusiksi ettei se yritä enää tehdä polttoja.
                          Musti 8HP
                          Nokivasara M47
                          TeiniCoupé DCT
                          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                          Ex:
                          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                          Comment

                          • divinee
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2014
                            • 44
                            • Hämeenlinna

                            Sen kennon kun poistaa niin tulee "hiljanen" vikakoodi paineanturin epäloogisesta signaalista eli polttosekvenssinhän ei pitäis edes yrittää lähtee päälle?
                            E87 116i -08 M-Sport väliaikaiskulkine
                            EX: F36 420xd M-Sport -15, Audi A5 3.0TDI Quattro S-Line -09, F31 330dA M-Sport -13, e90 330dA -10, e90 320dA -07, e46 320i -00, 3B Passatti, Golf II, 2x 405Mi16 + toistakymmentä pösöö jne..

                            Comment

                            • Neutrone
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2002
                              • 1320
                              • Tampere

                              Originally posted by Supra^ View Post
                              No aika paljon on kyllä vastapainetta jos 500mbar näyttää. Mulla oli toimivalla DPF:llä max. puolet tuosta kaasu pohjassa isolla vaihteella kierrosalueen läpi. Melkein voisi pakkopoltella sen puhtaaksi ja seurata tilannetta, jos menee uudestaan tukkoon niin pois vaan, mutta ota huomioon että sitten se pitää ohjelmoida uusiksi ettei se yritä enää tehdä polttoja.
                              Joo, pikkusen vajaa 500 näytti. Pakkopolton laitoin joku aika sitten kun ajoin pidempään. Tarvii ohjelmoida uusiks juu, mutta samalla saa sitten myös egr:n pois pelistä. Jos ei ohjelmasta poista niin kyllä se niitä polttoja yrittää tehdä.
                              F10 530d semiVOLL
                              ex. E90 320d M-Sport '06
                              ex. E39 523i M-Sport '00
                              ex. E36 325i Coupe '92
                              ex. E30 316i '89



                              Comment

                              • divinee
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2014
                                • 44
                                • Hämeenlinna

                                Missä kohtaa polttosekvenssiä järjestelmä tarkistaa että ei ole vikakoodeja? Eli käytännössä mihin asti se suorittaa tota polttoo ennen kun totee että "no can do"?
                                E87 116i -08 M-Sport väliaikaiskulkine
                                EX: F36 420xd M-Sport -15, Audi A5 3.0TDI Quattro S-Line -09, F31 330dA M-Sport -13, e90 330dA -10, e90 320dA -07, e46 320i -00, 3B Passatti, Golf II, 2x 405Mi16 + toistakymmentä pösöö jne..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎