Announcement

Collapse
No announcement yet.

DPF:n poisto / E9x Diesel viritys

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JP-76
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2009
    • 1060
    • Kanta-Häme

    Originally posted by Jacques View Post
    Vähän on loppupeleissä juttuja kirjoiteltu x35d öljynpolttimista.. samaa perhettä ollaan joten eiköhän topiceissakin voida mennä ihan vapaasti ristiin korimalleista välittämättä. Todella hyvät luvut Laku saanut! Itse tykkään jos korkea teho saavutetaan matalemmalla alakierrosten huippuväännöllä, sehän on vain ohjelmoijan hyvyyttä!

    Täällä on myös railipumppu vaihdettu vanhempaan 90mg tuottavaan ja kuten Make kirjoittikin, mietitty sen nostavan kulutusta vakio 70mg pumppuun nähden. DPF tyhjennys, leveämmät takarenkaat, IC, pumppu.. tällä hetkellä tuntuu että kulutus on kasvanut ainakin 1l/100km vakioon nähden, tosin tehoakin on reilusti enemmän. Kilsoja tulee 30-40tkm vuoteen joten tankillisella päästävien kilometrien määrä painaa vähän vaakakupissa myös (vain vähän).
    Onko motorbitin softa vielä?
    Kalusto:
    BMW 550i xDrive -14
    BMW S1000R -17
    Toyota Proace -15

    Comment

    • makeclick
      BTCF Member
      • Mar 2005
      • 268
      • Turku

      Originally posted by Jacques View Post
      Vähän on loppupeleissä juttuja kirjoiteltu x35d öljynpolttimista.. samaa perhettä ollaan joten eiköhän topiceissakin voida mennä ihan vapaasti ristiin korimalleista välittämättä. Todella hyvät luvut Laku saanut! Itse tykkään jos korkea teho saavutetaan matalemmalla alakierrosten huippuväännöllä, sehän on vain ohjelmoijan hyvyyttä!

      Täällä on myös railipumppu vaihdettu vanhempaan 90mg tuottavaan ja kuten Make kirjoittikin, mietitty sen nostavan kulutusta vakio 70mg pumppuun nähden. DPF tyhjennys, leveämmät takarenkaat, IC, pumppu.. tällä hetkellä tuntuu että kulutus on kasvanut ainakin 1l/100km vakioon nähden, tosin tehoakin on reilusti enemmän. Kilsoja tulee 30-40tkm vuoteen joten tankillisella päästävien kilometrien määrä painaa vähän vaakakupissa myös (vain vähän).
      Eipäs nyt jaska innostutta voi olla ohjelmassakin joku mikä kusee . teho kuitenkin puhuu muolestaan
      Harrastepaholainen 335d:
      Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
      Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

      Comment

      • Jacques
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2008
        • 573
        • pk

        JP, nyt on Maken ^ softa. Aika samoilla moottoripuolen muutoksilla muutenkin mennään.
        *Jokos sulla tekee mieli palata öljynkeittimien pariin, vai jatkatko bensapuolella?* Jahas, luinkin sun sigun.. M550d!!

        Make, kulutus nousi "fyysisten" muutosten myötä yksitellen, aina muutaman kymmenyksen korkeammaksi - siitä tuo melkein 1l/100km ero siihen nähden miten pienellä auto meni täysin vakiona.
        Softan osuudesta en vielä sano enempää, selvinnee kilometrien myötä. Tehoa löytyy.
        G30 540i
        F32 435d

        Comment

        • tepabmw
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2004
          • 834
          • LAITAMAA

          Originally posted by Laku View Post
          Nyt en oikein ymmärrä. Aiemmassa postissasi ja tuossa ekassa kappaleessa on ristiriita. Mulla ei ole tuota pumppua, orkkis välijäähy ja AJ:n ohjelma. Heppoja on yli 400hv kyllä, rajoituksia ei ole tehty, mutta vääntö on selkeästi alle 900Nm.

          Oletko nyt sanomassa, että vakiona noilla hepoilla pitäisi vääntö olla 900 ja autossani on vikaa ?
          Nyt ei ole lähistöllä rautalankaa,mutta lue postaamani kirjoitus uudelleen,niin ehkä käsität asian ytimen,joka lyhykäisyydessään on se,että normaalisti noilla tehoilla väännön tulisi olla suurempi kuin sinun autossasi,elikä yleisesti noista ei tule noin suurta teholukua VAKIONA,vaan kun moottorin komponentteja parannetaan ja tehot nousevat yli neljän sadan,myöskin vääntö nousee liki,tai monesti yli 900nm.

          Jos ei tämä esittämäni mennyt vieläkään perille,niin valitettavasti en osaa sitä paremminkaan selittää,mutten myöskään yöuniani asian tiimoilta menetä..
          -Tepan Paja-
          Veikkola city
          0405203098
          Maalaustyöt yli 25v kokemuksella

          Comment

          • Kissvesala
            Moderator
            • Jun 2010
            • 3110
            • Liminka

            Kyllä yleisesti tulee x35d:stä vakio osilla se 400hp jos kaikki on kunnossa, mutta kauas jää silti tuosta 900nm. Pääasiassa juurikin siihen karvan päälle 800nm

            Sitten taas osia vaihtamalla päästään kyllä neljällä sadallakin jo sinne 900nm ja ylikin. Mutta tarkotushan on kasvattaa sitä huipoutehoa, eikä vääntöä.
            Esim tuikun vanha 530d työnsi parhaimmillaan päälle tonnin väännöt sillä neljän sadan päälle olevalla softalla. Se vääntö kyllä piisaa jo mihin vaan. Teho vaan ei maestrolle itelle piisannut vaikka nopia kauppa kassi olikin.
            Samoten Aj:n oma kikotin pukkaa sen päälle 550hp ja vajaa 1400nm ja siitäkään ei tarkotus ole herralla enää vääntöä kaivaa lisää vaan sitä kuuluisaa soppaa ku saa lisää menemään niin sitämyötä sitä tehoakin alkaa taas tulla enemmän.
            Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
            Kissvesala.fi
            Priva tai o443424479

            Comment

            • tepabmw
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2004
              • 834
              • LAITAMAA

              Originally posted by Kissvesala View Post
              Kyllä yleisesti tulee x35d:stä vakio osilla se 400hp jos kaikki on kunnossa, mutta kauas jää silti tuosta 900nm. Pääasiassa juurikin siihen karvan päälle 800nm

              Sitten taas osia vaihtamalla päästään kyllä neljällä sadallakin jo sinne 900nm ja ylikin. Mutta tarkotushan on kasvattaa sitä huipoutehoa, eikä vääntöä.
              Esim tuikun vanha 530d työnsi parhaimmillaan päälle tonnin väännöt sillä neljän sadan päälle olevalla softalla. Se vääntö kyllä piisaa jo mihin vaan. Teho vaan ei maestrolle itelle piisannut vaikka nopia kauppa kassi olikin.
              Samoten Aj:n oma kikotin pukkaa sen päälle 550hp ja vajaa 1400nm ja siitäkään ei tarkotus ole herralla enää vääntöä kaivaa lisää vaan sitä kuuluisaa soppaa ku saa lisää menemään niin sitämyötä sitä tehoakin alkaa taas tulla enemmän.
              Nimenomaan,jos kaikki on kunnossa,harvoissa kuitenkin on ja sen vuoksi esitin argumenttini..

              Tuikku on asia erikseen,nostan hattua miehelle,jolla on natsoja huudellakkin,vaikkei sitä ainakaan röyhistely-meiningellä teekkään,toista voi sanoa moniinkin topikkeihin turhaa paskaa suolttaneista,omaa huonoa itsetuntoa potevista "asiantuntijoista"..

              Menipäs ooteeks,mutta modet poistaa,jos tulkitsee asian niin

              UGH!
              -Tepan Paja-
              Veikkola city
              0405203098
              Maalaustyöt yli 25v kokemuksella

              Comment

              • Laku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 17509
                • Turku

                Originally posted by tepabmw View Post
                Nyt ei ole lähistöllä rautalankaa,mutta lue postaamani kirjoitus uudelleen,niin ehkä käsität asian ytimen,joka lyhykäisyydessään on se,että normaalisti noilla tehoilla väännön tulisi olla suurempi kuin sinun autossasi,elikä yleisesti noista ei tule noin suurta teholukua VAKIONA,vaan kun moottorin komponentteja parannetaan ja tehot nousevat yli neljän sadan,myöskin vääntö nousee liki,tai monesti yli 900nm.

                Jos ei tämä esittämäni mennyt vieläkään perille,niin valitettavasti en osaa sitä paremminkaan selittää,mutten myöskään yöuniani asian tiimoilta menetä..
                En minäkään menetä . Olenko/kuka muroihisi on kussut? Ollaan kuitenkin naamakkainkin tavattu ja lähekkäin asutaan, joten voidaan jatkaa kasvokkainkin, jos jokin ärsyttää.

                Alla näet toisenlaisen näkemyksen asiaan. Jos luet oman kirjoitukseni uudelleen, en ole omaa mielipidettäni asiaan esittänyt, vaan todennut vain faktat tehoistani ja kysynyt sinulta mahdollista vikaa autossani :think.

                Originally posted by Kissvesala View Post
                Kyllä yleisesti tulee x35d:stä vakio osilla se 400hp jos kaikki on kunnossa, mutta kauas jää silti tuosta 900nm. Pääasiassa juurikin siihen karvan päälle 800nm
                Näillä mennään:
                - BMW E81 118i since 2017
                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                Comment

                • TorQuel
                  BTCF Member
                  • Jan 2012
                  • 1927
                  • HKI / JKL / KHM

                  Heitetäänpä tuohon välikysymys kun tuli nyt topiccia selatessa mieleen, enkä ainakaan söörchsillä löytänyt suoraa vastausta..

                  Onkos noita moponmoottorisia kuinka ohjelmoitu, ajattelin vain että mihinkäs lukemiin noin suunnilleen voisi Seinäjoen pajalla (miksei tietysti muuallakin) päästä tuon N47 twinpowerturbon kanssa? Niin ja sigun D20 siis kyseessä.. Ja olikos näissä pienikoneisissa nyt niin, että sen deepeeäffän poisto ei hirveästi auta suuntaan eikä toiseen, että liekkö kannattaisi jättää vain paikoilleen?

                  Olisi näet pieni kevätreissu sitten aikanaan tarkoitus käydä ohjelmoinnin merkeissä heittämässä, luulen että siihen mennessä olisi käyttiksessä sen verran meetrejä mittarissa että raskii sisäänajon ajatella loppuneen ja viitsii rueta ropaamaan.
                  Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.

                  Comment

                  • Kissvesala
                    Moderator
                    • Jun 2010
                    • 3110
                    • Liminka

                    Originally posted by tepabmw View Post
                    Nimenomaan,jos kaikki on kunnossa,harvoissa kuitenkin on ja sen vuoksi esitin argumenttini..

                    Tuikku on asia erikseen,nostan hattua miehelle,jolla on natsoja huudellakkin,vaikkei sitä ainakaan röyhistely-meiningellä teekkään,toista voi sanoa moniinkin topikkeihin turhaa paskaa suolttaneista,omaa huonoa itsetuntoa potevista "asiantuntijoista"..

                    Menipäs ooteeks,mutta modet poistaa,jos tulkitsee asian niin

                    UGH!
                    Ei kai sentään lähes kaikki softattavat autot ole rikki, tuo 400/800 nyt vaan on semmonen maaginen raja että se tulee jos on tullakseen ja PITÄS kyllä kaikella kunnioituksella piisata ihan itse kullekkin. Maailma vaan on menny ihan hulluksi näissä teholukema asioissa, (näitä pioneerien topikkeja lukiessa mikään ku ei riitä). kaks vuotta taakseppäin oli paaaljon vähempäänki tehoon porukka tyytyväistä.
                    Yhtä kaikki itse en ainakaan laita edes ohjelmaa ennen huolellista vikakoodinlukua tai ihan konkreettista koeajoa.


                    Originally posted by Laku View Post
                    En minäkään menetä . Olenko/kuka muroihisi on kussut? Ollaan kuitenkin naamakkainkin tavattu ja lähekkäin asutaan, joten voidaan jatkaa kasvokkainkin, jos jokin ärsyttää.

                    Molemmille tasapuolinen huomautus että jäitä hattuun!
                    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                    Kissvesala.fi
                    Priva tai o443424479

                    Comment

                    • Kissvesala
                      Moderator
                      • Jun 2010
                      • 3110
                      • Liminka

                      Originally posted by TorQuel View Post
                      Heitetäänpä tuohon välikysymys kun tuli nyt topiccia selatessa mieleen, enkä ainakaan söörchsillä löytänyt suoraa vastausta..

                      Onkos noita moponmoottorisia kuinka ohjelmoitu, ajattelin vain että mihinkäs lukemiin noin suunnilleen voisi Seinäjoen pajalla (miksei tietysti muuallakin) päästä tuon N47 twinpowerturbon kanssa? Niin ja sigun D20 siis kyseessä.. Ja olikos näissä pienikoneisissa nyt niin, että sen deepeeäffän poisto ei hirveästi auta suuntaan eikä toiseen, että liekkö kannattaisi jättää vain paikoilleen?

                      Olisi näet pieni kevätreissu sitten aikanaan tarkoitus käydä ohjelmoinnin merkeissä heittämässä, luulen että siihen mennessä olisi käyttiksessä sen verran meetrejä mittarissa että raskii sisäänajon ajatella loppuneen ja viitsii rueta ropaamaan.

                      Twinturbo???

                      Eikö sigun auto ole 320d 177hp tai 184hp??
                      Twinturbohan on esim 123d

                      Jos tuo n47d20 niin siitä saa 210-220hp pönttö joko paikollaan, tai poistettuna, otata vaan suosiolla samalla pois missä ikinä softan laitatkaan.
                      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                      Kissvesala.fi
                      Priva tai o443424479

                      Comment

                      • TorQuel
                        BTCF Member
                        • Jan 2012
                        • 1927
                        • HKI / JKL / KHM

                        Originally posted by Kissvesala View Post
                        Twinturbo???

                        Eikö sigun auto ole 320d 177hp tai 184hp??
                        Twinturbohan on esim 123d

                        Jos tuo n47d20 niin siitä saa 210-220hp pönttö joko paikollaan, tai poistettuna, otata vaan suosiolla samalla pois missä ikinä softan laitatkaan.
                        184hp twinpowerturbo, ei twin turbo, joka nimenomaan on käsittääkseni 123d (204 hp) teknologiaa.

                        Eikös näiden ero ole se, että twinpowerturbossa ei ole kahta erillistä ahdinta vaan yksi bmw:n termein "twin scroll ahdin" jossa käytännössä kaksi siipeä peräkkäin: Näin

                        Ja tuossa konkreettisessa bi turbossa on jo sitten aikuisten oikeesti kaksi erillistä ahdinta?

                        Vai olenko väärässä käsityksessä? :think Ainakin koneen kuomun päältä meikäläisen pirssissä löytyy "twinpowerturbo" merkinnätkin.. Tiedä häntä sitten :think
                        Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.

                        Comment

                        • salmol
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2013
                          • 244
                          • Helsinki

                          Originally posted by TorQuel View Post
                          Eikös näiden ero ole se, että twinpowerturbossa ei ole kahta erillistä ahdinta vaan yksi bmw:n termein "twin scroll ahdin" jossa käytännössä kaksi siipeä peräkkäin
                          Bi-turbossa on 2 ahdinta, ilmeisesti syöttää eri sylinteriryhmiäkin. Mutta tuo Twinpower on kaksikanavainen ahdin joka siis pyrkii toimimaan kuin twin-turbo eli toinen ahtokanava on käytössä määrätyillä kierroksilla ja toinen sitten isommilla kierroksilla (toinen suljettuna?), ajatuksena ilmeisesti että höökä riittäisi sitten koko kierrosalueen yhden ahtimen toimesta. Mutta omassa F30 320dA:ssa tuo kyllä toimii hienosti. Ajoin kaverin 2015 vuoden VW Passat 190 heppaista dieseliä ja kyllä siinä oli isot turboviiveet verrattuna tähän minun 184 heppaiseen verrattuna, ja nimenomaan ilmeisesti ahdintyypin takia.
                          Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

                          Comment

                          • TorQuel
                            BTCF Member
                            • Jan 2012
                            • 1927
                            • HKI / JKL / KHM

                            Originally posted by salmol View Post
                            Bi-turbossa on 2 ahdinta, ilmeisesti syöttää eri sylinteriryhmiäkin. Mutta tuo Twinpower on kaksikanavainen ahdin joka siis pyrkii toimimaan kuin twin-turbo eli toinen ahtokanava on käytössä määrätyillä kierroksilla ja toinen sitten isommilla kierroksilla (toinen suljettuna?), ajatuksena ilmeisesti että höökä riittäisi sitten koko kierrosalueen yhden ahtimen toimesta. Mutta omassa F30 320dA:ssa tuo kyllä toimii hienosti. Ajoin kaverin 2015 vuoden VW Passat 190 heppaista dieseliä ja kyllä siinä oli isot turboviiveet verrattuna tähän minun 184 heppaiseen verrattuna, ja nimenomaan ilmeisesti ahdintyypin takia.
                            Omasta mielestänikin käytännössä varsin toimiva konsepti, ja juurikin tuo turboviiveen puuttuminen, ymmärrettävää kyllä, on yksi suuri kyseisen systeemin eduista!

                            Mutta taitaa vähitellen karata ot:n puolelle joten tämä tästä aiheesta!
                            Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.

                            Comment

                            • tepabmw
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2004
                              • 834
                              • LAITAMAA

                              Originally posted by Kissvesala View Post
                              Ei kai sentään lähes kaikki softattavat autot ole rikki, tuo 400/800 nyt vaan on semmonen maaginen raja että se tulee jos on tullakseen ja PITÄS kyllä kaikella kunnioituksella piisata ihan itse kullekkin. Maailma vaan on menny ihan hulluksi näissä teholukema asioissa, (näitä pioneerien topikkeja lukiessa mikään ku ei riitä). kaks vuotta taakseppäin oli paaaljon vähempäänki tehoon porukka tyytyväistä.
                              Yhtä kaikki itse en ainakaan laita edes ohjelmaa ennen huolellista vikakoodinlukua tai ihan konkreettista koeajoa.





                              Molemmille tasapuolinen huomautus että jäitä hattuun!
                              Vikakoodien tarkistaminen ja koeajo ei kerro esim,ahtimien ja moottorin kunnosta koko totuutta,faktahan on,ettei suurin osa näistä ole niin moottoriltaan,kuin laatikoltaan_/turbiiniltaan enää kilometrien kertyessä uudenveroisia,aiheuttaa varmasti osaltaan mun epäilyksen näihin "lähes jokainen ylittää 400hv" juttuihin..

                              Meidän piireissä on ollut useita joille tuo 400hv ei ole ylittynyt,ennen muutoksia..


                              Ja lopuksi,en syö muroja,mutta jos jossain vaiheessa alan niitä syömään,pidän kyllä huolen siitä,ettei niihin kukaan tule kusemaan..

                              Rest my case..
                              -Tepan Paja-
                              Veikkola city
                              0405203098
                              Maalaustyöt yli 25v kokemuksella

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17509
                                • Turku

                                Rauhoitupas nyt Vikström, en ihan ymmärtänyt tuota hyökkäystäsi alun alkaenkaan. Kissvesala jo huomautti asiasta. Jatketaanpa topikin aiheesta nyt
                                Näillä mennään:
                                - BMW E81 118i since 2017
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎