Announcement

Collapse
No announcement yet.

DPF:n poisto / E9x Diesel viritys

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tagti
    Newbiemmer
    • Jul 2013
    • 17
    • Uusimaa

    #46
    Täältäkin Isoa +:ssaa Aj-Techin suuntaan, turha noita muita miettiäkkään.
    Dpf lähti että heilahti. Ei muuta ku nokka sinneppäin ja nautit ajolenkistä, varsinkin takaisin tullessa.

    Niin ja kiitoksia JP-76:lle 'kyydeistä', hyvinhän se tourinki vääntää

    Comment

    • bear3
      Bimmer Rookie
      • Jul 2008
      • 131
      • laitila

      #47
      nii "kaikki irti" ja dpf paikallaan,ei nyt varmaa tullu yllätyksenä ettei se ikuisuutta kestä,lämpökuorma kuitenki lisääntyy kun mennää aivan rajoille.mut potkuu ainaki oli
      kyl niitä "guru"karalankin ohjelmia on korjattu,(kokemusta on).
      no jos palataan aiheeseen,eli mis kannatta poistattaa dpf
      kohtuu hintaan,ni motorbit ol vaa ehdotus,ei mitään hajuu mitä vois ottaa.
      "itse tein...siksi hyvä "

      e91 330xd 2007

      Comment

      • JP-76
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2009
        • 1060
        • Kanta-Häme

        #48
        Originally posted by bear3 View Post
        nii "kaikki irti" ja dpf paikallaan,ei nyt varmaa tullu yllätyksenä ettei se ikuisuutta kestä,lämpökuorma kuitenki lisääntyy kun mennää aivan rajoille.mut potkuu ainaki oli
        kyl niitä "guru"karalankin ohjelmia on korjattu,(kokemusta on).
        no jos palataan aiheeseen,eli mis kannatta poistattaa dpf
        kohtuu hintaan,ni motorbit ol vaa ehdotus,ei mitään hajuu mitä vois ottaa.
        Tietysti olis kyllä pitänyt olla softan tekijälläkin tiedossa että mitä uskaltaa ottaa DPF:n kanssa, eihän asiakkaalla välttämättä tollasista oo mitään hajua :think

        Motorbitissä oli muistaakseni samoja rahoja softaus ja DPF kuin tuolla AJ-Techillä mutta tosiaan ite suosittelen tuota jälkimmäistä.

        Originally posted by Tagti View Post
        Täältäkin Isoa +:ssaa Aj-Techin suuntaan, turha noita muita miettiäkkään.
        Dpf lähti että heilahti. Ei muuta ku nokka sinneppäin ja nautit ajolenkistä, varsinkin takaisin tullessa.

        Niin ja kiitoksia JP-76:lle 'kyydeistä', hyvinhän se tourinki vääntää
        Eipä mittää, ootko saanu jo cooleerin paikalleen
        Last edited by JP-76; 11-04-2014, 18:46.
        Kalusto:
        BMW 550i xDrive -14
        BMW S1000R -17
        Toyota Proace -15

        Comment

        • Tagti
          Newbiemmer
          • Jul 2013
          • 17
          • Uusimaa

          #49
          Eipä mittää, ootko saanu jo cooleerin paikalleen [/QUOTE]

          Pääsiäisenä kokeillaan, samalla kun öljyt vaihtuu.

          Comment

          • Spetke
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 3452
            • Janakkala

            #50
            Originally posted by Hastra View Post
            Minkä takia tuo kattikenno kannattaa ja "täytyy" jättää paikalleen? Vaikuttaa tietysti päästöihin ja sen poisto on laitonta, niinkuin pelkän partikkelisuodatinkennoston poistokin. Ebaysta rosterinen suora korvausputki näytti olevan 349£. Harkinnassa on yksi 325d, jossa on ongelmia DPF:n kanssa.

            Pakokaasujen haju on aika epämiellyttävä jos ilman kattia mennään.
            Ja ei tuo korvausputki nyt mikään edullinen ole. Ja monesti noiden sopivuus / istuvuus on mitä sattuu. Mutta jäähän silloin talteen ehjä orkkis pönttö.
            Tuossa yksi pönttö levällään jossa kattikenno jätettiin paikoilleen:

            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

            Comment

            • bear3
              Bimmer Rookie
              • Jul 2008
              • 131
              • laitila

              #51
              mites noi korvausputket menee katsastuksest läpi?luulis ku pönttö puuttuu ni-no way ei käy ?eix toi katti yleensä jätetä paikoillee vaix dpf poistetaanki?
              "itse tein...siksi hyvä "

              e91 330xd 2007

              Comment

              • exautisti
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 1267
                • oulu

                #52
                Originally posted by bear3 View Post
                mites noi korvausputket menee katsastuksest läpi?luulis ku pönttö puuttuu ni-no way ei käy ?eix toi katti yleensä jätetä paikoillee vaix dpf poistetaanki?
                Tuossa se on vähän työläs poistaa siististi siten että katti jää... Luulisin,että korvausputki vois hyvinkin mennä läpi konttorilla,kun on niin hyvin piilossa muovien alla.
                -99 punane passatti

                https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                Tuikun softat
                Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                www.mcars.fi

                Kysy 041-5056506

                https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                Comment

                • bear3
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2008
                  • 131
                  • laitila

                  #53
                  kyl sen näkee kuipäi vaa jos koko pönttö korvattu suoral putkel,ei niit muovei alapuolel oo...
                  "itse tein...siksi hyvä "

                  e91 330xd 2007

                  Comment

                  • Spetke
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 3452
                    • Janakkala

                    #54
                    Originally posted by bear3 View Post
                    kyl sen näkee kuipäi vaa jos koko pönttö korvattu suoral putkel,ei niit muovei alapuolel oo...
                    Niinhän sen näkee jos koko pönttöhässäkkä on poissa. Ei siellä alhaalla mitään suojamuoveja ole näköesteenä, jos olisi niin ne sulaisi pois kuumuudesta.
                    Mutta kun sen pöntön laikkaa ja hitsaa asiallisesti ja niputtaa siististi lämpösuojapellit takaisin päälle niin eroa ei juurikaan tehdastekoiseen huomaa.
                    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                    Comment

                    • bear3
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2008
                      • 131
                      • laitila

                      #55
                      Originally posted by Spetke View Post
                      Niinhän sen näkee jos koko pönttöhässäkkä on poissa. Ei siellä alhaalla mitään suojamuoveja ole näköesteenä, jos olisi niin ne sulaisi pois kuumuudesta.
                      Mutta kun sen pöntön laikkaa ja hitsaa asiallisesti ja niputtaa siististi lämpösuojapellit takaisin päälle niin eroa ei juurikaan tehdastekoiseen huomaa.
                      juurikin näin...itsellä tehty kuvailemallasi tavalla ja kun itse tiedän mist pönttö o n avattu ja mist hitsisauma menee nii huomaa pienen pätkän saumast alapuolelt....katti jätetty paikoilleen,vaikka senkin vois poistaa,kunhaha pönttö antureineen paikolllaan....
                      "itse tein...siksi hyvä "

                      e91 330xd 2007

                      Comment

                      • VolvoTDi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2006
                        • 1576
                        • Tampere - Pori

                        #56
                        Katin saa kyllä siististi jätettyä paikoilleen kun katsoo ensin missä asennossa hitsisaumaa ei näy ja ei sen luukun nyt tarvitse olla kuin 10cm x 10cm. Katti on hyvä jättää niin ei kirvele silmiä niin pahasti käryt ja se nyt ei ainakaan ahdista savuja kun ei ole kuin 5cm paksu pötkäle, josta näkee lähes läpi.
                        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                        Check:
                        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                        Tampere 044-5867096

                        Comment

                        • arben
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2011
                          • 1120
                          • suomi

                          #57
                          autossa ohjelmointi,sen jälkeen katti ja dpf poistettu. ohjelmasta ei siis poistettu noita viellä.

                          huomasin että kaasua päästessä pölläyttää hiukan sinistä.."dieselguru" oli sitä mieltä että johtuisi tuosta ettei noita ole poistettu ohjelmasta.

                          itse olen kyllä ahtimen kannalla..autona 325d. toki ei haise mielestäni palaneelle öljylle..

                          Comment

                          • exautisti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 1267
                            • oulu

                            #58
                            Niin tarkoitin että se on vähän työläämpi,kun esmes viissatkuissa. Niissä ei ole lämpösuojat haitolla. Kyllähän se pönttö sieltä näkyy kun tietää mitä katsoo,mutta onhan noita vanhempiakin katsastettu korvausputkella,missä pönttö on vielä keskellä autoa.
                            -99 punane passatti

                            https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                            Tuikun softat
                            Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                            BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                            Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                            Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                            www.mcars.fi

                            Kysy 041-5056506

                            https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                            INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                            Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                            Comment

                            • Iltsu
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2004
                              • 778
                              • Espoo

                              #59
                              Nyt on kysytty hintoja. Ei kai nää mitään salaisuuksia ole, joten Tuusulassa hinta sama kun Karalalla = 900e ja koko päivä menee
                              AJ-tech n. 40% halvempi, ei liene vaikea arvata minne varasin ajan
                              Tesla Model Y Performance
                              E36 318iS "jäärata/rallicross"

                              Comment

                              • bear3
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2008
                                • 131
                                • laitila

                                #60
                                Originally posted by Iltsu View Post
                                Nyt on kysytty hintoja. Ei kai nää mitään salaisuuksia ole, joten Tuusulassa hinta sama kun Karalalla = 900e ja koko päivä menee
                                AJ-tech n. 40% halvempi, ei liene vaikea arvata minne varasin ajan
                                eli dpf:n poisto,polttojen poisto ohjelmasta ja normi optimointi?
                                "itse tein...siksi hyvä "

                                e91 330xd 2007

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎