Announcement

Collapse
No announcement yet.

DPF:n poisto / E9x Diesel viritys

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Weuli
    BTCF Member
    • Feb 2008
    • 1169
    • Turku

    Originally posted by Weilside View Post
    Kenen ohjelma, miten kytkin kesti?

    ilmamassa(g/s) / 0,8 on semmoinen yleinen laskukaava. Ei ehkä täysin tarkka mutta riittävän lähelle osuu.
    Ahokas sen laittoi. www.bemarihuolto.fi Eiköhän ne ole niitä Karalan tekemiä. Kytkin oli ihan kunnossa kun vaihdoin auton ~235tkm.
    F10 530da xDrive -14
    ----------------
    E92 330d -09
    E93 325i -08
    E92 330d -08
    E61 535d -06
    E91 320d -08
    E46 330Ci -01
    E61 525d -06
    E90 320i -05
    E46 325i -01
    E46 318i -99
    E36 316i -91

    Comment

    • suppari
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4049
      • Turku

      Originally posted by Weilside View Post
      Ootteko te tai joku tuttunne laittanut optimoiautosi.fi softia? Tästä N47 näyttäisi saavan 225hp ja 438nm, tunteekohan eroa tähän 210hp ja 400nm? Onkohan paikat jo tiukilla noilla tehoilla?
      Hyvin on nuo stage 2 kestäneet mitä olen itse laittanut. Tosin jos sulla on sielä jo hyvä ohjelma niin mahtaako maksaa vaivaa..
      sigpic
      P:0409699000

      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
      huollot/korjaukset!

      BMW E&F sarjaan.
      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

      Comment

      • tuikku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 1353

        .
        Ei se nyt ihan niinkään näissä dieselissä mene, että ilman määrästä voi aina laskea syöttömäärän.
        Ensinnäkin, sellaisia ohjelmia joissa syötön/ilman määrä ohjelmassa on kerrottu niin oikein, että tämä, oikeanlainen seossuhteen määräytyminen toteutuu, on taaaaavattoman vähän. Se ei ihan helppokaan asia loppupelissä ole. Mutta tehoa saa lisää, vaikkei siitä paljon ymmärtäisikkään.
        Toiseksi, ilmalle ja syötölle on rajoitteita, eli vaikka ilmaa menee, niin ei välttämättä syöttöjä tule, muutoin kun suutinkarttaa vääntelemällä - ja silloin se "oikea" säätö jo onkin pielessä.
        Kolmanneksi, yleensä kaikki rajoittaa syöttöä jollain väännönrajoittimella.
        Vaikkei tarvitsisikaan, jos osaisivat laskea sen syöttömäärän, jonka se ohjelma oikeasti antaa .... mutta se on oikeastaan toinen juttu se.

        Oikeastaan kaikista saa voimansiirron helpostikkin nöyrtymään.
        Yksi poikkeus on ja se on tuo 335d - siitä ei saa vakiotekniikalla voimansiirtoa kyykkyyn, kun siinä cr-pumpussa ei riitä potku, että saisi tarpeeksi syöttöjä.
        CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
        Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
        Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
        tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

        Comment

        • Mikae91
          Bimmer Rookie
          • Nov 2015
          • 39
          • Tampere

          Originally posted by Weuli View Post
          Mulla penkitettiin joskus 222hv/446Nm tollasesta DPF paikallaan.
          Missä oli penkitys? Mukavat lukemat.

          Comment

          • Weuli
            BTCF Member
            • Feb 2008
            • 1169
            • Turku

            Originally posted by Mikae91 View Post
            Missä oli penkitys? Mukavat lukemat.
            Olin Lokalahdella Saarisen penkissä, eli ihan btcfn Turun alueaktiivien järjestämässä tilaisuudessa. Tämän keväinen dynopäiväkin täyttyi hetkessä. Tarkoitus oli viedä 330d tällä kertaa penkkiin. Saarisen dyno on maineeltaan armoton tai ainakin monilla on muualla ollut enempikin voimaa kun mitä tuolla on paperiin kirjattu.
            F10 530da xDrive -14
            ----------------
            E92 330d -09
            E93 325i -08
            E92 330d -08
            E61 535d -06
            E91 320d -08
            E46 330Ci -01
            E61 525d -06
            E90 320i -05
            E46 325i -01
            E46 318i -99
            E36 316i -91

            Comment

            • AK-87
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2015
              • 324
              • Hml

              Kertokaas pöljälle, että jos DPF on tyhjennetty ja auto samalla softattu, niin millainen operaatio uuden DPF-pöntön asennus on? Lähinnä siis siitä vinkkelistä, että aiheuttaako virisofta jotain vaikeuksia, pitääkö softaa nikkaroida uudelleen? Ja jos pitää, niin pystyykö sen tekemään muut kuin alkuperäisen virisoftan koodaaja?

              Kysyn ihan siksi, että jos nuo virkamiehet oikeasti alkavat narauttelemaan näitä viilattuja autoja, niin onhan se hyvä tietää valmiiksi miten kärryn saa leimattua
              V60 D4 AWD -16
              Civic "Track-spec" VTEC -02 kauppakassi
              ex V60 D4 -13
              ex E36 323i 4D -96
              ex E91 320d -06 Stage 1

              Comment

              • Supra^
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 5150
                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                Originally posted by AK-87 View Post
                Kertokaas pöljälle, että jos DPF on tyhjennetty ja auto samalla softattu, niin millainen operaatio uuden DPF-pöntön asennus on? Lähinnä siis siitä vinkkelistä, että aiheuttaako virisofta jotain vaikeuksia, pitääkö softaa nikkaroida uudelleen? Ja jos pitää, niin pystyykö sen tekemään muut kuin alkuperäisen virisoftan koodaaja?

                Kysyn ihan siksi, että jos nuo virkamiehet oikeasti alkavat narauttelemaan näitä viilattuja autoja, niin onhan se hyvä tietää valmiiksi miten kärryn saa leimattua
                No pitäähän sinne saada DPF poltto ym. käytöstä poistetut jutut takaisin. Joko käyttää uudestaan asiansa osaavalla softaajalla, tai vaihtoehtoisesti päivittää moottorinohjaimeen vakiosoftan.
                Musti 8HP
                Nokivasara M47
                TeiniCoupé DCT
                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                Ex:
                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                Comment

                • makkis
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 5152
                  • Kouvola, Savisto

                  Originally posted by AK-87 View Post
                  Kertokaas pöljälle, että jos DPF on tyhjennetty ja auto samalla softattu, niin millainen operaatio uuden DPF-pöntön asennus on? Lähinnä siis siitä vinkkelistä, että aiheuttaako virisofta jotain vaikeuksia, pitääkö softaa nikkaroida uudelleen? Ja jos pitää, niin pystyykö sen tekemään muut kuin alkuperäisen virisoftan koodaaja?

                  Kysyn ihan siksi, että jos nuo virkamiehet oikeasti alkavat narauttelemaan näitä viilattuja autoja, niin onhan se hyvä tietää valmiiksi miten kärryn saa leimattua
                  Sinne tosiaan pitää saada softa missä sitä dpf:ää ei ole poistettu.
                  Eli toisin sanoen joko päivittää autoon vakio ohjelmisto tai sitten siltä kuka virisoftan sinne on joskus laittanu, ni löytyy varmaankin se vakio ohjelma sulle takaisin.

                  Mutta jos haluaa sinne viriohjelmiston dpf:n kanssa, niin suosittelen ottamaan yhteyttä siihen virisoftan laittajaan, jos sillä olisi se vakiosofta tallessa ja sit tekee sen pohjalta siihen vain virisoftan ilman dpf:n poistoa.

                  Jos sitä ei ole tallessa, ni sit jollekkin foorumilaiselle tai merkkiliikkeeseen päivitykseen ja sitten kelle tahansa optimointeja suorittavalle optimointiin, ilman dpf:n poistoa. Toki tuo nykyinen ohjelma kannattaa myös ottaa sieltä talteen ennen päivitystä.
                  Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                  Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                  Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                  Comment

                  • AK-87
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2015
                    • 324
                    • Hml

                    OK, kuulostaa ihan järkeen käyvältä. AJ Techille tuo e91 on tarkoitus kiikuttaa piakkoin toimenpiteisiin, niin täytyypä samalla pyytää että saa tuon orkkissoftan talteen. Onko se sitten niinkin simppeli operaatio vaihtaa takaisin, että jostain muistitikulta importataan fileet autoon samalla kun DPF-pönttö on asennettu?
                    V60 D4 AWD -16
                    Civic "Track-spec" VTEC -02 kauppakassi
                    ex V60 D4 -13
                    ex E36 323i 4D -96
                    ex E91 320d -06 Stage 1

                    Comment

                    • mikkod
                      BTCF Member
                      • Aug 2007
                      • 5201
                      • Stadi

                      Originally posted by AK-87 View Post
                      OK, kuulostaa ihan järkeen käyvältä. AJ Techille tuo e91 on tarkoitus kiikuttaa piakkoin toimenpiteisiin, niin täytyypä samalla pyytää että saa tuon orkkissoftan talteen. Onko se sitten niinkin simppeli operaatio vaihtaa takaisin, että jostain muistitikulta importataan fileet autoon samalla kun DPF-pönttö on asennettu?
                      Eiköhän tuo ajtech saa tehtyä sellaisenkin softan jossa dpf on paikallaan :think
                      Helkama S3000
                      Myydään kutosen alustaosia
                      This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                      Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                      Comment

                      • suppari
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4049
                        • Turku

                        Originally posted by AK-87 View Post
                        OK, kuulostaa ihan järkeen käyvältä. AJ Techille tuo e91 on tarkoitus kiikuttaa piakkoin toimenpiteisiin, niin täytyypä samalla pyytää että saa tuon orkkissoftan talteen. Onko se sitten niinkin simppeli operaatio vaihtaa takaisin, että jostain muistitikulta importataan fileet autoon samalla kun DPF-pönttö on asennettu?
                        Ei onnistu miltään muistitikulta, vaan vaatii aikamoiset laitteistoinvestoinnit
                        sigpic
                        P:0409699000

                        JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                        huollot/korjaukset!

                        BMW E&F sarjaan.
                        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                        Comment

                        • Supra^
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 5150
                          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                          Originally posted by mikkod View Post
                          Eiköhän tuo ajtech saa tehtyä sellaisenkin softan jossa dpf on paikallaan :think
                          +1 tälle jos mietityttää DPF:n poisto. Ei se siellä varsinkaan millään perus 200/400-ohjelmalla ahdista. Eri asia sitten jos aletaan ottaa irti "kaikki mitä lähtee", joka ei sekään kyllä paljoa ole.
                          Musti 8HP
                          Nokivasara M47
                          TeiniCoupé DCT
                          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                          Ex:
                          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                          Comment

                          • AK-87
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2015
                            • 324
                            • Hml

                            DPF:ää olin siis poistattamassa siksi, että sen käyttöikä alkaa tulla täyteen. Se on siis lähtökohta koko hommalle, ei niinkään tehojen nostaminen. Mutta toki sitä voimaakin samalla vaivalla mielellään ottaa pykälän verran lisää. Mittarissa nyt 191tkm ja 185tkm öljynvaihdon yhteydessä todettiin, että tietokone näyttää filsulle 5% elinikää/kilometrejä jäljellä. Mitään oireita se ei sinänsä ole vielä aiheuttanut (kiertää normaalisti, kulutus normaali) eikä sytytellyt varoitusvaloja mittaristoon.

                            Mielelläänhän sen DPF:n pitäisi paikoillaan, mutta ihan tuon lähestyvän vaihdon vuoksi ajattelin suorittaa toimenpiteitä. Ja laskin myös niin, että jos tuon sitten myöhemmin joutuukin korvaamaan uudella syystä tai toisesta, niin eipä siinä konkurssissa tuo AJ Techin veloitus palveluistaan paljoa paina.

                            Yksi vaihtoehtohan voisi tietty olla, että samalla reissulla vaihdattaisi uuden filtterin. Ei kai se ainakaan monimutkaisempi toimenpide voi olla, kuin vanhan puukotus? Tutkailin Ebaysta, että sakemanneilta saisi DPF:iä noin 400-500e hintaan, jotain tarvikkeita tietenkin. Olisikohan tällaisessa vaihtoehdossa mitään ideaa?
                            Last edited by AK-87; 12-01-2016, 10:23.
                            V60 D4 AWD -16
                            Civic "Track-spec" VTEC -02 kauppakassi
                            ex V60 D4 -13
                            ex E36 323i 4D -96
                            ex E91 320d -06 Stage 1

                            Comment

                            • AK-87
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2015
                              • 324
                              • Hml

                              Originally posted by suppari View Post
                              Ei onnistu miltään muistitikulta, vaan vaatii aikamoiset laitteistoinvestoinnit
                              Hyvä tieto, kerrotko vielä tietämättömälle miten tuo käytännössä oikeasti menee?
                              V60 D4 AWD -16
                              Civic "Track-spec" VTEC -02 kauppakassi
                              ex V60 D4 -13
                              ex E36 323i 4D -96
                              ex E91 320d -06 Stage 1

                              Comment

                              • Supra^
                                BTCF Member
                                • Jul 2005
                                • 5150
                                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                                Originally posted by AK-87 View Post
                                DPF:ää olin siis poistattamassa siksi, että sen käyttöikä alkaa tulla täyteen. Se on siis lähtökohta koko hommalle, ei niinkään tehojen nostaminen. Mutta toki sitä voimaakin samalla vaivalla mielellään ottaa pykälän verran lisää. Mittarissa nyt 191tkm ja 185tkm öljynvaihdon yhteydessä todettiin, että tietokone näyttää filsulle 5% elinikää/kilometrejä jäljellä. Mitään oireita se ei sinänsä ole vielä aiheuttanut (kiertää normaalisti, kulutus normaali) eikä sytytellyt varoitusvaloja mittaristoon.

                                Mielelläänhän sen DPF:n pitäisi paikoillaan, mutta ihan tuon lähestyvän vaihdon vuoksi ajattelin suorittaa toimenpiteitä. Ja laskin myös niin, että jos tuon sitten myöhemmin joutuukin korvaamaan uudella syystä tai toisesta, niin eipä siinä konkurssissa tuo AJ Techin veloitus palveluistaan paljoa paina.

                                Yksi vaihtoehtohan voisi tietty olla, että samalla reissulla vaihdattaisi uuden filtterin. Ei kai se ainakaan monimutkaisempi toimenpide voi olla, kuin vanhan puukotus? Tutkailin Ebaysta, että sakemanneilta saisi DPF:iä noin 400-500e hintaan, jotain tarvikkeita tietenkin. Olisikohan tällaisessa vaihtoehdossa mitään ideaa?
                                Tuo elinikä on viitteellinen. Ei sitä tukkoon saa menemään jos lämmöt on OK ja poltot tapahtuvat normaalisti. Omani irroitin n. 280-290tkm ajettuna ja oli kuin uusi.

                                Originally posted by AK-87 View Post
                                Hyvä tieto, kerrotko vielä tietämättömälle miten tuo käytännössä oikeasti menee?
                                Sinun tapauksessasi (EDC16) ajetaan sopivalla laitteistolla OBD-portin kautta DDE-moduuliin uusi flash nykyisen tilalle. Toimenpide kestää alle 10min.

                                Hinnallisesti noita laitteita on monenlaisia. Omat laitteistoinvestoinnit olivat alle 60e, mutta olenkin vaan harrastelija, ja pärjään noilla klooneilla. Ammattilaisilla toki käytössä supparin kuvailemat monen tonnin laitteet, ja niillä tekeekin jo sitten merkistä ja ohjainlaitteesta riippumatta mitä vaan.
                                Ja niin, näissä jutuissa on aina riski että saa rikottua ohjainlaitteen, sen takia kannattaa ammattilaisia suosia.
                                Last edited by Supra^; 12-01-2016, 12:04.
                                Musti 8HP
                                Nokivasara M47
                                TeiniCoupé DCT
                                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                                Ex:
                                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎