Announcement

Collapse
No announcement yet.

DPF:n poisto / E9x Diesel viritys

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VolvoTDi
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1576
    • Tampere - Pori

    Mutta se alkuperäinen softa kannattaa sinne muistitikulle tai sähköpostiin kyllä tallentaa. Antaa muistitikun sitten harrastelijalle tai ammattilaiselle kun tarvii palautella tai tehdä muutoksia softaan.
    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
    Check:
    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
    Tampere 044-5867096

    Comment

    • AK-87
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2015
      • 324
      • Hml

      Originally posted by Supra^ View Post
      Tuo elinikä on viitteellinen. Ei sitä tukkoon saa menemään jos lämmöt on OK ja poltot tapahtuvat normaalisti. Omani irroitin n. 280-290tkm ajettuna ja oli kuin uusi.
      Selvä homma. Taitaa sitten olla fiksuinta pitää pönttö ennallaan, kunnes sille todella tarvitsee jotain tehdä.

      Kysytään nyt vielä sitten pari tarkennusta: miten kiire DPF-operaatiolla on silloin, kun ensimmäistä kertaa varoitusvalo helähtää ruutuun? Ja osaako joku sanoa alkaako ensin oireilu ja sitten lävähtää DPF-valo tauluun vai toisin päin? Ja toinen juttu: kuormittaako softaus DPF:ää enemmän kuin vakio-ohjelmalla ajaminen?
      V60 D4 AWD -16
      Civic "Track-spec" VTEC -02 kauppakassi
      ex V60 D4 -13
      ex E36 323i 4D -96
      ex E91 320d -06 Stage 1

      Comment

      • Supra^
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 5150
        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

        Originally posted by AK-87 View Post
        Selvä homma. Taitaa sitten olla fiksuinta pitää pönttö ennallaan, kunnes sille todella tarvitsee jotain tehdä.

        Kysytään nyt vielä sitten pari tarkennusta: miten kiire DPF-operaatiolla on silloin, kun ensimmäistä kertaa varoitusvalo helähtää ruutuun? Ja osaako joku sanoa alkaako ensin oireilu ja sitten lävähtää DPF-valo tauluun vai toisin päin? Ja toinen juttu: kuormittaako softaus DPF:ää enemmän kuin vakio-ohjelmalla ajaminen?
        Omien kokemusten mukaan valot lävähtää tauluun siinä vaiheessa kun pönttö on tukossa, jos silloinkaan. Vikakoodeja tulee jo aiemmin. Kaikki (tosin vain noin 10kpl otanta) tukkoon menneet on tähän mennessä ehjääntyneet pakkopoltolla, mutta varmasti muilta voi löytyä muunlaisiakin kokemuksia.


        Softaus=lisää syöttöjä -> lisää hiukkaspäästöjä-> loukku täyttyy nopeammin -> Tekee polttoja useammin (näin yksinkertaistettuna).


        EDIT: Minun mielestä riitää kun pitää termarit kunnossa ja antaa mennä vaan.
        Last edited by Supra^; 12-01-2016, 15:12.
        Musti 8HP
        Nokivasara M47
        TeiniCoupé DCT
        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

        Ex:
        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

        Comment

        • Nmeri
          Bimmer Enthusiast
          • May 2012
          • 1712
          • Nurmijärvi

          Originally posted by AK-87 View Post
          Selvä homma. Taitaa sitten olla fiksuinta pitää pönttö ennallaan, kunnes sille todella tarvitsee jotain tehdä.

          Kysytään nyt vielä sitten pari tarkennusta: miten kiire DPF-operaatiolla on silloin, kun ensimmäistä kertaa varoitusvalo helähtää ruutuun? Ja osaako joku sanoa alkaako ensin oireilu ja sitten lävähtää DPF-valo tauluun vai toisin päin? Ja toinen juttu: kuormittaako softaus DPF:ää enemmän kuin vakio-ohjelmalla ajaminen?
          Mulla päivä termareiden vaihdon jälkeen lävähti keltanen sukellusvene ruutuun ja hetkeä myöhemmin herja dpf.stä idriveen. Tehotkin oli ihan nollassa. Inpa kii ja nollausta ajellessasitä mukaan kun herjaa tuli. 50 kerran jälkeen poltto jäi päälle ja lämmöt pöntös oli normit 600 päälle ja polton jälkeen vastapaineet taas normaalit. Problem solved.
          E92 335d ///M335d 476hp/866nm

          Ex.
          E61 535D ///M-Sport 405hv/773nm
          E60 530d
          Audi A6 -07
          E87 116i -07

          "Siinä vaiheessa ku katoin et taustapeilistä näkyy valkosta savua nii vedin röökin suuhun ja annoin kaasua" #ESsej

          Comment

          • -rik
            BTCF Member
            • Nov 2009
            • 827
            • Rovaniemi

            Itsellä ei aivan yhtä onnellisesti päättynyt. Kun valo lävähti tauluun, ajettiin sitte pakkopoltoilla semmonen 100km lenkki ja pönttö saatiin auki ja vikavalot katoamaan. Tätä onnea kesti n. 1000km kunnes bling jälleen. Ilmeisesti pönttö oli jo niin paskassa, että tuommoinen edes 100km poltto ei enää riittänyt elvyttämään pönttöä kuin hetkeksi. Tällöin kilometrejä n. 195tkm.

            Jännintä tässä oli että kun pönttö sit otettii softauksessa pois, siinä oli valmistuspäivä joku 2008 ja auto on vuodelta 2006... eli joskus mennyt aiemmin jo tukkoon ja sakemanni vaihtanut varmaan käytetyn pöntön tilalle... että voi niitä pönttöjä näköjään saada tuhottua 2kpl tuohon 200tkm, eli kannattaa joskus niitä lämpöjä seurailla jos vielä pönttö löytyy..

            Vois tuon tallissa lojuvan tukkeutuneen pöntön tieten joskus pestä jollain ihan siihen tarkoitetuilla litkuilla, jos siitä vielä kamppeen saisi, jos joskus tarve vaatii palauttamaan.
            ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

            Comment

            • ohohh
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2012
              • 268
              • Porvoo

              Kukaan käynyt nyt alkuvuonna leimalla? Joko on jotain toimenpiteitä aloitettu, niin kun Trafi uhkasi?
              G20 330e M-Sport '21

              ex's

              F30 330e M-Sport '17
              F11 530d X-Drive M-sport '12
              E90 330d LCI M-Sport '10 327hp / 609nm
              E46 330Ci M-Sport II '03
              E36 323i Coupe '97

              Comment

              • Weilside
                Bimmer Rookie
                • Sep 2015
                • 60
                • Kuopio

                Tuttu käytti honda cr-v alkuvuodesta leimalla ja eivät mtn tutkineet. Auto ohjelmoitu ja DPF tyhjennetty. Tämä tarkitus koskee ilmeisesti vain euro 5 ja euro 6 autoja, eli 09 ja uudemmat ja vain siinä tapauksessa kun epäillään viritystä :think

                Comment

                • VolvoTDi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2006
                  • 1576
                  • Tampere - Pori

                  Originally posted by Weilside View Post
                  Tuttu käytti honda cr-v alkuvuodesta leimalla ja eivät mtn tutkineet. Auto ohjelmoitu ja DPF tyhjennetty. Tämä tarkitus koskee ilmeisesti vain euro 5 ja euro 6 autoja, eli 09 ja uudemmat ja vain siinä tapauksessa kun epäillään viritystä :think
                  Samanlaiset ajatukset ovat myös täällä!
                  Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                  Check:
                  www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                  Tampere 044-5867096

                  Comment

                  • ohohh
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2012
                    • 268
                    • Porvoo

                    Originally posted by Weilside View Post
                    Tuttu käytti honda cr-v alkuvuodesta leimalla ja eivät mtn tutkineet. Auto ohjelmoitu ja DPF tyhjennetty. Tämä tarkitus koskee ilmeisesti vain euro 5 ja euro 6 autoja, eli 09 ja uudemmat ja vain siinä tapauksessa kun epäillään viritystä :think
                    Tietoa mitä tarkastus pitää sisällään? Itsellä euro5, mutta trafilta kun katsoo tyyppihyväksyntätiedot, niin lukee hiukkassuodattimen kohdalla ei :think
                    G20 330e M-Sport '21

                    ex's

                    F30 330e M-Sport '17
                    F11 530d X-Drive M-sport '12
                    E90 330d LCI M-Sport '10 327hp / 609nm
                    E46 330Ci M-Sport II '03
                    E36 323i Coupe '97

                    Comment

                    • Weilside
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2015
                      • 60
                      • Kuopio

                      Jostain luin että tarkastus pitäisi sisällään vain hiukkaspäästöjen mittauksen, en ole varma :think

                      Comment

                      • salmol
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2013
                        • 244
                        • Helsinki

                        Originally posted by Weilside View Post
                        Jostain luin että tarkastus pitäisi sisällään vain hiukkaspäästöjen mittauksen, en ole varma :think
                        Eikös nuo dieselvehkeistä katsota joka kerta?
                        Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

                        Comment

                        • Neutrone
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 1320
                          • Tampere

                          Originally posted by salmol View Post
                          Eikös nuo dieselvehkeistä katsota joka kerta?
                          Ei, pelkkä savutus.
                          F10 530d semiVOLL
                          ex. E90 320d M-Sport '06
                          ex. E39 523i M-Sport '00
                          ex. E36 325i Coupe '92
                          ex. E30 316i '89



                          Comment

                          • TeRm0z
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2007
                            • 96
                            • Seinäjoki

                            Originally posted by ohohh View Post
                            Kukaan käynyt nyt alkuvuonna leimalla? Joko on jotain toimenpiteitä aloitettu, niin kun Trafi uhkasi?
                            Eilen -09 E60 530D käytetty leimalla. Ohjelma sisällä ja DPF tyhjätty, päästöt "erinomaisella tasolla". Eli ei ainakaan vielä muutosta aiempaan.Minäkin käsitin että uhkailu koskettaisi tuoreempia pirssejä mutta tiedä sitten totuudesta.
                            Last edited by TeRm0z; 14-01-2016, 10:46.
                            Tallissa: F48 X1 20D XDrive (-16),
                            Ex list:
                            F34 320iA GT (-13), F20 118DA M-Sport (-14), F30 320DA M-Sport (-12), E60 530DA M-Sport (-09), E91 330D M-Sport (-06), X1 20D Xdrive (-10), E91 330iA, E61 525ia, E91 320dA, E46 318i, e39 525tds, e46 320i, e36 316i, e30 316

                            Comment

                            • aku1979
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2015
                              • 1152
                              • Helsinki

                              Saako tuota 330xd -06 ZF6HP26:n laatikkoa kierrättää paikallaan sen verran, että päästöt saadaan mitattua?

                              Comment

                              • aku1979
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2015
                                • 1152
                                • Helsinki

                                Originally posted by aku1979 View Post
                                Saako tuota 330xd -06 ZF6HP26:n laatikkoa kierrättää paikallaan sen verran, että päästöt saadaan mitattua?
                                Toisin sanoen kieltääkö ZF6 yli 2500rpm kierrätyksen vaihteiston N tai P asennossa kuten olen kuullut? Vai koskeeko vain jotain vanhempia zf4-malleja?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎