Announcement

Collapse
No announcement yet.

DPF:n poisto / E9x Diesel viritys

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nettipepe
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1341
    • Kajaani

    Originally posted by VolvoTDi View Post
    Tuon mukaan saa huudattaa huoletta. En äkkiseltään löytänyt muihin
    merkkeihin vastaavaa (kännyllä ei viitsi tuhertaa)
    Niin no... Huoletta kaasu pohjaan jos max. Aika 1,2 sekuntia
    Sitten löytyi viittaus vanhempiin bemareihin
    Last edited by Nettipepe; 20-01-2016, 16:12.
    F30 320xia
    Ex E90 325da
    Ex E90 320da
    Ex E46 330D

    Comment

    • works
      BTCF Member
      • Nov 2013
      • 123
      • Espoo

      Originally posted by -J-T-A- View Post
      Oliko jollakulla 330da LCI ohjelmoinnin tuloksia dpf paikallaan ja missä?
      Nyt vasta huomasin, täältä löytyy:

      (ja kas sen olikin joku jo aiemmin linkittänyt)

      Samaan jatkaen, onko jollain haisua siitä mihin asti tämä N57D30O0:n löpön syöttö taipuu? Motorbit oli sitä mieltä että kiisseli loppuu ennen ilmaa ja suositteli kovertamaan DPF:n ja hankkimaan (sairaan kalliin) uuden polttoainesyötön M550xd:stä päivitetyn Wagnerin välijäähyn kera ennen turboon koskemista. Tuikku jenkkifoorumilla taisi olla toista mieltä, mutta eipä tuosta salaperäisestä sedästä koskaan tiedä..

      Eli, kumpi perus-N57:ssa lopettaa ensin, pumppu+injektorit vai turbo?
      Last edited by works; 21-01-2016, 17:12.
      135 E82 flexfuel / stg1 turbot

      Comment

      • 530daa
        Bimmer Fanatic
        • May 2012
        • 231
        • ks

        Mistä saa tuon isomman välijäähdyttimen halvimmalla 335d vm 2006?

        Comment

        • Jalluton
          Bimmer Rookie
          • Mar 2009
          • 103
          • Vantaa



          Tuo todettu hyväksi, mutta kalliiksi. Itselle jäi hintaa muistaakseni 670e kun postit sain tingattua kaupan päälle. Isompaa tuonne ei taida saada edes laitettua.
          335d msport lci
          ex-Z3 m coupe

          Comment

          • 530daa
            Bimmer Fanatic
            • May 2012
            • 231
            • ks

            Originally posted by Jalluton View Post
            http://www.wagner-tuning.uk/200001029.html

            Tuo todettu hyväksi, mutta kalliiksi. Itselle jäi hintaa muistaakseni 670e kun postit sain tingattua kaupan päälle. Isompaa tuonne ei taida saada edes laitettua.
            Sama olikin hakusessa ja tuo on varmaan sitten halvin, täytyy tilata jossain vaiheessa kun penkittäjä sanoi että saa ahtolämmön laskemaan niin työntää jonkun kymmen heppaa lisää. Ja tietenkin savuaminen vähenee ja muutenkin koneelle parempi.

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9146
              • Oulu

              Muistanko väärin, vai olikos jollain foorumilaisella jotain suhteita tuonne Wagner tuningille? Lähinnä tätä mietin yhtä kehitysideaa ajatellen.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • E-rotu
                Bimmer Rookie
                • Mar 2014
                • 71
                • TRE

                Moro!

                330d preface ohjelmointi himottais kovasti.

                Onko jotain mitä pitää ottaa huomioon? Paljonko kohtuullinen teho ja vääntö jos vielä kuitenkin iso kriteeri on että auto toimii pitkään.

                Voiko ohjelmasta olla jotain haittaa mm laatikolle joka nyt jo vaitaa vähän nykäisevästi?

                Onko kulutukseen odotettavissa muutosta?
                E91 330dA

                Comment

                • suppari
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4049
                  • Turku

                  Vaikuttaisi että ohjelmointi ei ehkä ole sinun juttu. Aina siinä on riskinsä kun tehot=rasitus kasvaa, ja jos riskejä ei ole halua ottaa niin kannattaa ajaa vakiolla.
                  sigpic
                  P:0409699000

                  JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                  tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                  huollot/korjaukset!

                  BMW E&F sarjaan.
                  Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                  8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                  AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                  Comment

                  • E-rotu
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2014
                    • 71
                    • TRE

                    Originally posted by suppari View Post
                    Vaikuttaisi että ohjelmointi ei ehkä ole sinun juttu. Aina siinä on riskinsä kun tehot=rasitus kasvaa, ja jos riskejä ei ole halua ottaa niin kannattaa ajaa vakiolla.
                    jooo...

                    Viimekesänä tuplasin hevoset w203 cdi mersun ahdin, jäähy ja ohjelma päivityksellä.

                    Tämä vaan kun on vielä arvokkaampi auto niin en halua rikkoa mitään. Mikäli ootte sitä mieltä että se extra 50 hevosta hajottaa auton niin en aio ottaa riskiä, ymmärtääkseni näin ei kuitenkaan ole..
                    E91 330dA

                    Comment

                    • böntti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2011
                      • 2855
                      • Tampere

                      Ei ne hevoset mitään riko vaan vääntö. Totta kai osien käyttöikä lyhenee kun voimaa otetaan enemmän ulos, se on sitten toinen juttu että kuinka paljon lyhenee. Ei nämä käsiin hajoa kuitenkaan, keskimäärin.

                      300 hp/700Nm tuosta irtoaa, jos kaikki on kunnossa. Väännön voi jättää vaikka 650Nm ja sama huipputeho tulee silti. Pistä privaa jos kiinnostaa.
                      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                      Comment

                      • -J-T-A-
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2007
                        • 297
                        • Espoo

                        Originally posted by works View Post
                        Nyt vasta huomasin, täältä löytyy:

                        (ja kas sen olikin joku jo aiemmin linkittänyt)

                        Samaan jatkaen, onko jollain haisua siitä mihin asti tämä N57D30O0:n löpön syöttö taipuu? Motorbit oli sitä mieltä että kiisseli loppuu ennen ilmaa ja suositteli kovertamaan DPF:n ja hankkimaan (sairaan kalliin) uuden polttoainesyötön M550xd:stä päivitetyn Wagnerin välijäähyn kera ennen turboon koskemista. Tuikku jenkkifoorumilla taisi olla toista mieltä, mutta eipä tuosta salaperäisestä sedästä koskaan tiedä..

                        Eli, kumpi perus-N57:ssa lopettaa ensin, pumppu+injektorit vai turbo?
                        Kiitoksia!

                        Jotenkin mennyt ohi tai unohtunut...
                        ----------------‐‐‐--------
                        G21 330e x-drive
                        E34 530i
                        F800S
                        F30 330d (ex)
                        E91 330d (ex)
                        E81 120d (ex)

                        Comment

                        • E-rotu
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2014
                          • 71
                          • TRE

                          Originally posted by böntti View Post
                          Ei ne hevoset mitään riko vaan vääntö. Totta kai osien käyttöikä lyhenee kun voimaa otetaan enemmän ulos, se on sitten toinen juttu että kuinka paljon lyhenee. Ei nämä käsiin hajoa kuitenkaan, keskimäärin.

                          300 hp/700Nm tuosta irtoaa, jos kaikki on kunnossa. Väännön voi jättää vaikka 650Nm ja sama huipputeho tulee silti. Pistä privaa jos kiinnostaa.
                          Mikäs siinä voisi rikkoutua? Konekin on sama(?) kuin 335 eri ahtim(illa)ella ja suuttimilla, ja laatikkokin tehty kestämään 600 vai peräti 650nm?
                          E91 330dA

                          Comment

                          • böntti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2011
                            • 2855
                            • Tampere

                            No siitä voi hajota vaikka se turbo tai suuttimet, laatikko on speksattu 600Nm. En edelleenkään väitä että keskimäärin nämä kovin herkästi hajoaisivat, se on vaan hyvä tiedostaa että aina viritettäessä osien elinikä lyhenee ja ken leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön. Jos itsellä olis 30d niin kyllä siinä olisi 300/700, se on varma.
                            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                            Comment

                            • E-rotu
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2014
                              • 71
                              • TRE

                              Originally posted by böntti View Post
                              No siitä voi hajota vaikka se turbo tai suuttimet, laatikko on speksattu 600Nm. En edelleenkään väitä että keskimäärin nämä kovin herkästi hajoaisivat, se on vaan hyvä tiedostaa että aina viritettäessä osien elinikä lyhenee ja ken leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön. Jos itsellä olis 30d niin kyllä siinä olisi 300/700, se on varma.
                              Juu et oo väittänytkään, kunhan spekuloin
                              E91 330dA

                              Comment

                              • Whispi
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2009
                                • 131
                                • Tampere

                                Ainahan kaikki voi hajota, itsellä on kaikki nämä kulkineet kokeneet varsin raskaan kaasujalkani eikä vielä yht n. 300tkm aikana ole mitään hajonnut. (kop kop)
                                -12 E70 40d

                                Ex:
                                -11 Porsche 958
                                -11 F11 535dA
                                -09 E90 330dA
                                -09 E61 530dA
                                -09 E60 530xdA
                                -04 E60 530dA

                                +10 muuta kakkoskolmos värkkiä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎