Announcement

Collapse
No announcement yet.

DPF:n poisto / E9x Diesel viritys

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nettipepe
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1341
    • Kajaani

    Originally posted by divinee View Post
    Onkos kellään mitään hajua mihin asti zf on speksannu lci n57 330d:n automaatin? Vakionahan on jo 520nm niin luulisi jossain ainakin 600nm huudeilla olevan?
    Kopioitu toisesta ketjusta

    ZF:n speksit antaa maksimi väännöksi:

    "The input torque limits are:
    GA6HP19 max. torque: 420 Nm
    GA6HP26 max. torque: 600 Nm
    GA6HP32 max. torque: 750 Nm"

    Tosin myöhemmin mainitaan että GA6HP19 max. on 400Nm/ ja 4wd versiossa 420 Nm.
    GA6HP32 Bensassa 700 ja dieselissä 750 Nm.

    Lähde: "ZF Functional Descriptions Automatic-Transmission 6HP19 6HP26 6HP32"

    Edi: kaivelin sisää noita hp mallien kestoja:
    GA6HP 1 gen
    GA6HP19 400 Nm
    GA6HP26 600 Nm
    GA6HP32 750 Nm

    GAHP6 2 gen (2007>)
    GA6HP21 450 Nm (ex. 6HP19)
    GA6HP28 700 Nm (ex. 6HP26)
    GA6HP34 850 Nm (ex. 6HP32)
    F30 320xia
    Ex E90 325da
    Ex E90 320da
    Ex E46 330D

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8972
      • Kellokoski

      Originally posted by Nettipepe View Post
      Ilmeisesti suuttimet ei ole ongelma vaan turbo tulee ensin vastaan.
      Ja jos Automaattivaihteisto niin yli 500nm ei kestä.

      Seurailemaan piilovalikosta moottorin lämpöä... Voi olla termarit jumissa ja lämmöt ei nouse normaaliajossa yli 75c. -> EI DPF polttoa.
      325d on pienet suuttimet, ne loppuu ekana. Sitten turbo on seuraava mikä alkaa rajoittaa
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • Toni 325i
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 209
        • Raisio

        Originally posted by JP-76 View Post
        AJ tech?

        Kannattaa soittaa, Antti vastaa huonosti sähköpostiin.

        Uskon että saat tuolta kilpailukykyisen tarjouksen.
        Aika varattu syyskuun alkupuolelle AJ:lle ja sovittiin silloin että tuon oman putken mukana kun siihen hätään ei ollut valmiita saatavilla.

        Katsotaan mitä Puolan pojat vastaa takaisin. Ebaystä löytyi lisäksi yksi vaihtoehto mistä saisi noin viikossa osan.

        Comment

        • Jacques
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2008
          • 573
          • pk

          Ecotunelta hommasin aikanaan E39:n downpipen, laatu vaikutti hyvältä ja sopi ongelmitta paikalleen. Sivuilla sitä tarjotaan vain pakettina softan kanssa, mutta aina voi kysyä. Hinta todennäköisesti suolaisempi vrt. ebayn halvimpiin.
          G30 540i
          F32 435d

          Comment

          • TFV
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 3080
            • Nurmijärvi

            Uhhuh. Siis ajatteko te kaikki satkun pintaan vuodessa? Se, että pääsee vähän pienemmällä polttoaineen kulutuksella ei ainakaan mulla toiminut. Aina joku turbo solmussa, pumppu vuotaa tai nokipönttö täynnä. Dieselvero sen seittemänsataaseittemänkymppiä vielä lipaksi lakkiin. Se on se, kun väenväkisin haetaan tehoa. Ajelen ite vieläkin viiskymppiä vuoteen, hullut ajat ovat onneksi takana, mutta bensavaparilla mennään. Mun perse ei kestä ajaa dieselillä.
            E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

            Comment

            • Atom
              BTCF Member
              • Dec 2014
              • 102
              • Mäntsälä

              Mites manuaalilootat? Itsellä n57 manuaali neliveto.



              Originally posted by Nettipepe View Post
              Kopioitu toisesta ketjusta

              ZF:n speksit antaa maksimi väännöksi:

              "The input torque limits are:
              GA6HP19 max. torque: 420 Nm
              GA6HP26 max. torque: 600 Nm
              GA6HP32 max. torque: 750 Nm"

              Tosin myöhemmin mainitaan että GA6HP19 max. on 400Nm/ ja 4wd versiossa 420 Nm.
              GA6HP32 Bensassa 700 ja dieselissä 750 Nm.

              Lähde: "ZF Functional Descriptions Automatic-Transmission 6HP19 6HP26 6HP32"

              Edi: kaivelin sisää noita hp mallien kestoja:
              GA6HP 1 gen
              GA6HP19 400 Nm
              GA6HP26 600 Nm
              GA6HP32 750 Nm

              GAHP6 2 gen (2007>)
              GA6HP21 450 Nm (ex. 6HP19)
              GA6HP28 700 Nm (ex. 6HP26)
              GA6HP34 850 Nm (ex. 6HP32)
              G21 330e xDrive M-sport


              Ex:F11 530d xDrive M-sport, E91 LCI 330d xDrive, e39 520d

              Uudenmaan Moottorioptimointi
              +358407496923

              Comment

              • Raadon
                BTCF Member
                • Sep 2013
                • 55
                • PKS

                Originally posted by Nettipepe View Post
                Kopioitu toisesta ketjusta

                ZF:n speksit antaa maksimi väännöksi:

                "The input torque limits are:
                GA6HP19 max. torque: 420 Nm
                GA6HP26 max. torque: 600 Nm
                GA6HP32 max. torque: 750 Nm"

                Tosin myöhemmin mainitaan että GA6HP19 max. on 400Nm/ ja 4wd versiossa 420 Nm.
                GA6HP32 Bensassa 700 ja dieselissä 750 Nm.

                Lähde: "ZF Functional Descriptions Automatic-Transmission 6HP19 6HP26 6HP32"

                Edi: kaivelin sisää noita hp mallien kestoja:
                GA6HP 1 gen
                GA6HP19 400 Nm
                GA6HP26 600 Nm
                GA6HP32 750 Nm

                GAHP6 2 gen (2007>)
                GA6HP21 450 Nm (ex. 6HP19)
                GA6HP28 700 Nm (ex. 6HP26)
                GA6HP34 850 Nm (ex. 6HP32)
                Hyvin kestää.......
                F46 218d - 18
                Ex E 91 330 xD a -10 318 / 682

                Comment

                • Järppä
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 1108
                  • Stadi, ladon takana.

                  Offtopic: oliko olemassa paikka mistä näkee mikä laatikko missäkin sukkulassa on. Mulla eroaa vessa normaalista sen verran että kone on N47T ei siis N47DXXX

                  Olettaisin kuitenkin että se on tuo GA6HP21 ku 2011 valmistettu.
                  Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
                  Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
                  Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
                  If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
                  Top Gear review

                  Comment

                  • Nettipepe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1341
                    • Kajaani

                    Originally posted by huTsu View Post
                    Offtopic: oliko olemassa paikka mistä näkee mikä laatikko missäkin sukkulassa on. Mulla eroaa vessa normaalista sen verran että kone on N47T ei siis N47DXXX

                    Olettaisin kuitenkin että se on tuo GA6HP21 ku 2011 valmistettu.
                    Realoem ista näkee kun valitsee oman auton ja sitten laatikon.
                    Plus ilmeisesti tuo em.tieto että 6hp19 päivittynyt 6hp 21
                    F30 320xia
                    Ex E90 325da
                    Ex E90 320da
                    Ex E46 330D

                    Comment

                    • huupi
                      BTCF Member
                      • Aug 2007
                      • 1197
                      • Tyrnävä

                      Originally posted by huTsu View Post
                      Mulla eroaa vessa normaalista sen verran että kone on N47T ei siis N47DXXX
                      Ei vastaa kysymykseen, mutta sanonpa kuitenkin: N47T = N47D20C ja jossain jopa N47N, lähteestä riippuen kirjoitusasu.
                      Last edited by huupi; 19-08-2016, 23:15.
                      I01 i3s 94

                      Comment

                      • Järppä
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 1108
                        • Stadi, ladon takana.

                        Originally posted by Nettipepe View Post
                        Realoem ista näkee kun valitsee oman auton ja sitten laatikon.
                        Plus ilmeisesti tuo em.tieto että 6hp19 päivittynyt 6hp 21
                        Kiitos tarkistan.
                        Edit: 19Z on mulla

                        Originally posted by huupi View Post
                        Ei vastaa kysymykseen, mutta sanonpa kuitenkin: N47T = N47D20C ja jossain jopa N47N, lähteestä riippuen kirjoitusasu.
                        Hyvin mahdollista? N47T löytyy omat juttunsa.
                        Last edited by Järppä; 20-08-2016, 00:11.
                        Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
                        Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
                        Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
                        If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
                        Top Gear review

                        Comment

                        • divinee
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2014
                          • 44
                          • Hämeenlinna

                          Originally posted by huTsu View Post
                          Kiitos tarkistan.
                          Edit: 19Z on mulla
                          19z ilmeisesti on sama kuin 21 ja 26z on sama kuin 28. Joku voi tietenkin korjata jos olen väärässä..
                          E87 116i -08 M-Sport väliaikaiskulkine
                          EX: F36 420xd M-Sport -15, Audi A5 3.0TDI Quattro S-Line -09, F31 330dA M-Sport -13, e90 330dA -10, e90 320dA -07, e46 320i -00, 3B Passatti, Golf II, 2x 405Mi16 + toistakymmentä pösöö jne..

                          Comment

                          • works
                            BTCF Member
                            • Nov 2013
                            • 123
                            • Espoo

                            Kappas, 26z omassa näköjään, kyllähän se sit vielä vähän kestäis. Pitäisköhän sitä sitten miettiä sitä ProTurbon hybridiä..
                            135 E82 flexfuel / stg1 turbot

                            Comment

                            • Driver22
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2006
                              • 2093
                              • *

                              Realoem varaosanumeron tuolle minun auton turbolle 11657796312. Onko minkä merkin ja mallinen ahdin tuo?
                              F31 330D Xdrive M-Sport

                              Comment

                              • aku1979
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2015
                                • 1152
                                • Helsinki

                                Onko kellään jäänyt dieseli päästöjen vuoksi leimaamatta?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎