Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x 325i käyntihäiriöt? N53

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dumo
    Bimmer Rookie
    • Aug 2013
    • 84
    • N/A

    #16
    Originally posted by bemu2000 View Post
    Ettei sulla nyt vaan olis liian herkkä perse? Pientä nyppimisä itselläkin oli N53b30 motissa ja tuntuu että alkaa olla ominaisuus...

    Edit: noi sun linkit tuolla ekassa postauksessa ei toimi
    Niissä linkeissä, jotka eivät enää toimi, oli INPA:n "rough running" videota ko. autosta. Tyhjäkäynti täysin hukassa erityisesti kylmänä, mutta myös lämpimänä. Aiempaan tätä probleemaa käsittelevään ketjuun postasin vertailuksi samaa dataa omasta autostani samalla moottorilla ja näytti täysin erilaiselta. Eli jos nuo loggaukset on tehty siinä tilassa missä auto nyt on, sanoisin että kyllä siinä varmasti jotain vikaa on.

    Sinänsä olet oikeassa, pieni "nyppiminen" pienillä kierrosluvuilla on varmaan kohtalaisen yleistä ja harmitonta. Tyhjäkäynti on silti ehjässä moottorissa tasainen.

    Comment

    • Juppe
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 4541
      • TURKU

      #17
      Samaa rykimistä oli e90 -07 318i:ssä. Suuttimien vaihdolla korjaantui. Välillä toimi ihan normaalisti, ja toisinaan lämmettyään alkoi satunnaisesti käydä todella epätasaisesti. Lopulta se sammui kotipihaan, eikä lähtenyt edes käyntiin. Hinattiin autokeskukseen, jossa vaihtoivat suuttimet.

      Comment

      • Ola
        Newbiemmer
        • Dec 2011
        • 20
        • Lohja

        #18
        Vahvasti kuulostas suutin ongelmilta... Ymmärsinkö oikein että niitä ei ole vielä vaihdettu?

        Jos haluat vaihtaa itse niin netissä on ihan hyviä ohjeita videon ja kuvien kera. Muista hommata se "tiivisterengas" myös uusi jos irroitat suuttimen. tarkista myös se rauta joka pitää suutinta pohjassa että on "suora" ja painaa suutinta oikein.

        Itsellä sen suutinkanavan halkeaminen johtui joko siis kannen valuviasta tai siitä että joskus oli suutin laitettu huonosti ja siten että ei ollut pohjassa tms... ei voi tietää

        Tosin tuo suutin oli vaihdettu jo aiemminkin


        Jos kerran softa on jo päivitetty niin uskoisin sen ongelman olevan suuttimissa.

        Kannattaa myös INPA naru hommata ja softa niin voi seurailla niitä "suutin arvoja" (mitä olivatkaan) lennossa josta varmaan voisi päätellä jos joku sylinteri erilainen?

        Siellähän on niitä testejä myös (mm että anturi narut on oikein - lean / rich)

        Suuttimista selvittelin että niitä saa muualtakin kuin BMW liikkeestä mutta halpoja ne ei ole. vanhaa varastoa ei kannattane ostaa eli paikassa missä ne vaihtuu on varmaan uusimmat "vaihtokelpoisuudet" tarjolla tai sitten netistä. Muistaakseni koodeilla kun haki niin "siemens" teki niitä.

        Silloin kun se suutin kenkkuilee niin sen huomasi ainakin mulla sellaisesta "röpöttävästä" pakoäänestä jos kaasutteli sopivasti. Lisäksi kylmänä hyvä testi saada valo tulille on suoraan nousevalle rampille moottoritielle tai jyrkkään ylämäkeen ja hana kaakkoon jonnekin reiluun satkuun asti niin kylmällä koneella syttyy kun vaan kuormittaa ja menee vikatilaan.

        Sit vaan seis ja uudelleen käyntiin niin jatkamaan pääsee taas jos ei ihan loppu suuttimet

        Comment

        • Robi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2002
          • 7606
          • Vantaa

          #19
          BMW:n ohje noihin käyntihäiriöihin on yksiselitteinen. Puolat, suuttimet, tulpat ja korkeapainebensapumppu vaihtoon..kaikki samalla kertaa niin loppuu ongelmat. Tiedän useita tapauksia joissa on takaisinkutsun myötä noi roinat vaihdettu ja tämän jälkeen on autot toimimeet ongelmitta.

          Jos ei takaisinkutsua ole enää voimassa niin omasta pussukasta sitten vaan suuttimet ja korkeapainepumppu alkuun niin saattaa ruveta toimimaan. Vikakoodeja näistä ei vättämättä tule, pitää vaan olla tietoinen kyseisen koneen ongelmista ja niiden korjauksista.
          Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
          Tiedustelut priva tai 0452210069

          Current
          E61 530d
          E39 530d
          E39 520iA
          E46 330xd
          E28 528i

          Comment

          • kemo81
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2010
            • 1248
            • ylöjärvi

            #20
            Originally posted by Robi View Post
            BMW:n ohje noihin käyntihäiriöihin on yksiselitteinen. Puolat, suuttimet, tulpat ja korkeapainebensapumppu vaihtoon..kaikki samalla kertaa niin loppuu ongelmat. Tiedän useita tapauksia joissa on takaisinkutsun myötä noi roinat vaihdettu ja tämän jälkeen on autot toimimeet ongelmitta.

            Jos ei takaisinkutsua ole enää voimassa niin omasta pussukasta sitten vaan suuttimet ja korkeapainepumppu alkuun niin saattaa ruveta toimimaan. Vikakoodeja näistä ei vättämättä tule, pitää vaan olla tietoinen kyseisen koneen ongelmista ja niiden korjauksista.
            Se on kun tuollaisen mällin vaihtelee osia omasta pussista,on se konkurssi.Suuttimet alkaa oleen viimmeinen vaihtamaton asia.Joskin osia on vaihdeltu pikkuhiljaa eikä kerrallaan.

            Koitan saada nuo linkin pelittään tai järkkään ne videot jollai muulla konstein tänne..
            e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
            Ex.
            e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
            e91 325i 2009 lci SaphireBlack
            e91 325i 2005 ArktisMetal
            e46 320ci 2001 TobassBlue
            e39 523i 1996 AlpinWhite 2

            S1000rr 2010 Thunder grey

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17799
              • Jämsä

              #21
              Originally posted by kemo81 View Post
              Se on kun tuollaisen mällin vaihtelee osia omasta pussista,on se konkurssi.Suuttimet alkaa oleen viimmeinen vaihtamaton asia.Joskin osia on vaihdeltu pikkuhiljaa eikä kerrallaan.

              Koitan saada nuo linkin pelittään tai järkkään ne videot jollai muulla konstein tänne..

              Eikö ne suuttimet nyt vaan kannattais vaihtaa, jos ei ole kerta vaihdettu...
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • Juppe
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 4541
                • TURKU

                #22
                Joo, tää on kyllä ihan turhaa vatvomista, jos niitä suuttimia ei ole vaihdettu. Oireet viittaa aika vahvasti niihin. Ei tullut vikakoodeja tuohon 318i bemariinkaan. Siihen ei tosin sitä pumppua vaihdettu. Ensin meni puolat ja sitten suuttimet. Ne ei tosin menneet mihinkään kampanjaan, vaikka auto oli todella vähän ajettu ja muutaman vuoden vanha. Kyllä se autokeskuskin arpomista suoritti noiden kanssa. Puolat vaihdettiin turhaan.
                Last edited by Juppe; 29-10-2013, 11:28.

                Comment

                • MazterI
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2004
                  • 312
                  • Jyväskylä

                  #23
                  Itsellä oli vastaavia haasteita E60 LCI:ssä (eli koneena N53B25). Oireilu alkoi kesken motariajon kun kone meni "Reduced engine power tilaan". Sattui olemaan Laakkoselle huolto seuraavalle päivälle ja tuomiona oli NOX sensori joka vaihdettiin. Vika poistui alle päiväksi, seuraavalla viikolla sama vika päälle. Surkea tyhjäkäynti kylmänä, keltaista valoa ja käynnistyminen alkoi olla muutenkin hankalaa.

                  Auto takaisin Laakkoselle ja sieltä tuomiona tuli polttoainepumppu (siis se tankissa oleva matalapainepuolen). Vaihdoin sen itse, samoin kuin suodattimen, ei mitään apua. Sitten alettiinkin lukea oikeiden ammattilaisten, eli foorumilaisten, kanssa tarkemmin koodeja ja tosiasiassa syypää oli korkeapainepumppu. Laakkosella se ei ollut antanut mitään koodia, tai ei oltu osattu katsoa, mutta sitten vain schmiedmanilta uusi pumppu, se vaihtoon ja homma alkoi toimia. Katosi tyhjäkäyntihärö, moottorivalot ja käynnistyminen on taas kuten pitää.

                  Mystistähän tuossa oli että jonain päivänä homma toimi ihan jees, toisinaan ei oikein mitenkään. Ja jos ajamaan lähti heti startin jälkeen niin yleensä ei mitään oireita.

                  Eli jos ei ole korkeapainepumppua vaihdettu niin katsomisen arvoinen, ja vaikka ei tulisi vikakoodia niin katsokaa minkälaisia paineita siellä korkeapainepuolella on. Niin, ja tuohon omaan yksilöön meni takaisinkutsussa puolat ja suuttimet jo aiemmin. Positiivinen ylläri oli myös hinta, pumppu maksoi vaan sen reilun 200€.

                  Comment

                  • duckland
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2003
                    • 418

                    #24
                    En mä tiedä musta täs kuullostaa vähän siltä et autoo ropannut millon kukakin ja taitanut kaikki vaihdetut osat olla vääriä. Noi kotivikakoodi laitteet ei sit pääse läheskään samalle tasolle autoon kun laakkosen laitteet esim. Tästäkin kokemusta entisen e90 325 kanssa. Ei siitä enempää, mut ei löytynyt vikakoodeja foorumin yhen guruimmista hemmoista laitteilla. vaikka vikakoodia oli. Syy ei ollut kyl hänen. Hemmetin ammattitaitonen tyyppi. Yks parhaista ketä tiedän. Laitteet ei päässyt vaan riittävän syvälle.

                    Mut auto merkkihuoltoon ja sanoo et pistäkää kuntoon. En mä montaa autoa oo ikinää kuullu, joita ei ois kuntoon saatu. Kuten Robi totes niin merkkihuollolla ois tainnu olla lääke tähän ja homma ois ollu päivässä kunnossa. Nykyisen kai vuoden vai kahden häröilyn jälkeen tilailtu osia ties mistä ja vaihdeltu täysin summanmutikassa. Sama koskee kai 5 eri huoltopajaa. Ois vieny yhteen oikeeseen niin homma ois jo hoidettu.

                    Comment

                    • kemo81
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2010
                      • 1248
                      • ylöjärvi

                      #25
                      Kyllä ne suuttimet ja korkeapaine pumppu olis varmaan seuraavat vaihdettavt osat listalla..Pitää vaan aina välillä vetää henkeä ja tienata rahaa että selviää edellistä huolloista ja laskuista.Motivaatioo laskee tässä urakassa se että saa vaihdella osa kerrallaan ja kuntoon ei tule millään.Kun sais koodin ja asiasta varmuuden voisi taas muutaman tuhat lappusen laittaa pöytään.Näihin arpajaisiin on nyt kulunut liki 4000€ tähän mennessä.

                      Autocenter on bmw valtuutettu huoltoliike!Heillä on bmw:n oma testeri jolla tähän autoon on taidettu tehdä täys joka kohdan testi jo kolmeen kertaan.Testi saattaa kestää kuulemma tunninkin eli aikas syvällä se käy.Hintaa testi kerralla on n95€ laaki.EI KOODEJA!Auto on siis ollut pari kertaa tässä tämän vian puitteissa merkkikorjaamolla ja kädet nousee pystyyn kun ei tule koodia.Mitään dataa ovat tuskin autosta tarkemmin vaivautuneet lukemaan kylmänä.
                      Kai se on käännyttävä autokeskuksen puoleen asian tiimoilta.
                      Korkeapaine pumppu oli uusittu huoltotietojen mukaan jo ruotsissa ollessaan.Nox sensori siellä kerran ja nyt täällä kerran..
                      e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                      Ex.
                      e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                      e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                      e91 325i 2005 ArktisMetal
                      e46 320ci 2001 TobassBlue
                      e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                      S1000rr 2010 Thunder grey

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

                        #26
                        Originally posted by kemo81 View Post
                        Kyllä ne suuttimet ja korkeapaine pumppu olis varmaan seuraavat vaihdettavt osat listalla..Pitää vaan aina välillä vetää henkeä ja tienata rahaa että selviää edellistä huolloista ja laskuista.Motivaatioo laskee tässä urakassa se että saa vaihdella osa kerrallaan ja kuntoon ei tule millään.Kun sais koodin ja asiasta varmuuden voisi taas muutaman tuhat lappusen laittaa pöytään.Näihin arpajaisiin on nyt kulunut liki 4000€ tähän mennessä.

                        Autocenter on bmw valtuutettu huoltoliike!Heillä on bmw:n oma testeri jolla tähän autoon on taidettu tehdä täys joka kohdan testi jo kolmeen kertaan.Testi saattaa kestää kuulemma tunninkin eli aikas syvällä se käy.Hintaa testi kerralla on n95€ laaki.EI KOODEJA!Auto on siis ollut pari kertaa tässä tämän vian puitteissa merkkikorjaamolla ja kädet nousee pystyyn kun ei tule koodia.Mitään dataa ovat tuskin autosta tarkemmin vaivautuneet lukemaan kylmänä.
                        Kai se on käännyttävä autokeskuksen puoleen asian tiimoilta.
                        Korkeapaine pumppu oli uusittu huoltotietojen mukaan jo ruotsissa ollessaan.Nox sensori siellä kerran ja nyt täällä kerran..


                        Oliko se pumppu uusittu merkkiliikkeessä, eli olikohan varmasti uusi? Paljonko on ajettu sen vaihdon jälkeen?
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • Dualfun
                          Moderator
                          • Jan 2003
                          • 17837
                          • PKS

                          #27
                          Originally posted by kemo81 View Post
                          Korkeapaine pumppu oli uusittu huoltotietojen mukaan jo ruotsissa ollessaan.Nox sensori siellä kerran ja nyt täällä kerran..
                          Minusta tähän infoon kannattaa luottaa ja jatkaa niillä suuttimilla nyt ekana.
                          Maksaa kuitenkin 6 suutinta saman kuin se pumppu...

                          Tämä toki oma mielipide.
                          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                          E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                          ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                          ½ E36
                          ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                          Muut talouden vehkeet:
                          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                          Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                          Comment

                          • kemo81
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2010
                            • 1248
                            • ylöjärvi

                            #28
                            Olettaisin että pumppu vaihdettu merkkiliikkeessä koska oli jälki bmw:n tietokannassa.Muuten en moista olisi tiennytkään.Onko kellää heittä arvioo tai kokemusta mitä tuollainen suutin jumppa maksaisi?
                            e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                            Ex.
                            e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                            e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                            e91 325i 2005 ArktisMetal
                            e46 320ci 2001 TobassBlue
                            e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                            S1000rr 2010 Thunder grey

                            Comment

                            • bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17799
                              • Jämsä

                              #29
                              Originally posted by kemo81 View Post
                              Olettaisin että pumppu vaihdettu merkkiliikkeessä koska oli jälki bmw:n tietokannassa.Muuten en moista olisi tiennytkään.Onko kellää heittä arvioo tai kokemusta mitä tuollainen suutin jumppa maksaisi?

                              Pumppu http://eshop.original-teile.de/index...am=13517616170

                              suuttimet http://eshop.original-teile.de/index...am=13537589048

                              posteineen alle tonnilla koko läjä...
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

                              Comment

                              • Dualfun
                                Moderator
                                • Jan 2003
                                • 17837
                                • PKS

                                #30
                                Originally posted by bemu2000 View Post
                                posteineen alle tonnilla koko läjä...
                                Ai se ei ton kalliimpi ole se pumppu, nelareihin se maksaa meinaa saman verran kun 6 suutinta - erehdyin aiemmin!

                                @Kemo: Kyllä jos tuollainen tieto löytyy BMW:n tietokannasta, on se merkkiliikkeessä sinne todella vaihdettu. Eihän nekään toki ikuisia ole, mutta mieluummin vaihtaa ensin semmoisia osia (suuttimet) mitä ei ole vielä vaihdettu ollenkaan?
                                E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                                E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                                E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                                ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                                ½ E36
                                ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                                Muut talouden vehkeet:
                                E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                                Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                                Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎