Mulla olisi kasa noita suuttimia jos joku haluaa kokeilla. Otettu purkuautosta, joten toiminnasta ei tietoa, mutta en usko että ne nyt kaikki rikkikään voi olla. Menee roskiin muuten.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E9x 325i käyntihäiriöt? N53
Collapse
X
-
Originally posted by kemo81 View PostNyt meni neljä 09 indeksin suutinta mottiin ja niiden koodaus päälle.Käytin äskön pakokaasu testissä ja co:t meni läpi.Tosin kylmä käynnistus edelleen melkoisen heikkoa.Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Comment
-
-
Nostetaanpa tätä aihetta. Tuttu hankki 325 ix vm-09 206 tkm ajettu, liikkeestä ostettu. Koeajolla ei huomattu mitään erikoista.
Seuraavana aamuna kylmäkäynnistyksen jälkeen syttyi vikavalo. Vikakoodit luettiin kaverin toimesta, tuloksena misfire sylintereissä 1 ja 6. Seuraavana päivänä auto oli mulla, kylmästartin jälkeen täristää, joka loppuu sitten kun kone lämpenee. Sitä seuraavana päivänä sama homma, kun olin ajamassa autoa pajalle diagnoosiin. Korjaamon mukaan paikallaan oli index 3 suuttimet, ei kuulemma tuon vuosimallin autossa edes pitäisi olla noin vanhoja. Vikakoodit löytyivät historiasta, uusia ei näkynyt. Korkeapainepumpun paineet normaalit.
Reklamaatio on siis tehty, annettu myös myyjäliikkeelle korjaamon kommentit, että vika oletettavasti suuttimissa, sekä suuttimien uusinnan kustannusarvio. Myyjäliikkeen suhtautuminen todella ala-arvoista asian selvittelyyn, kuulemma tarvitaan varmuus missä vika, koska "korjaamon arvelu ei ole mikään diagnoosi". Okei, ymmärrän että halutaan varmuus. Sovittiin että vien auton pajalle ja katotaan mitä selviää kylmäkäynnistyksessä, tuleeko vikakoodeja jne. Koitin myös kysyä, että mikä on heidän mielestään riittävä diagnoosi. Kuulemma suuttimet pitää tutkia ja viallinen vaihtaa. Seuraavaksi sitten kysyin, että miten haluavat autoa tutkittavan (jotta saavat mielestään riittävän diagnoosin) ja miten kustannukset jaetaan. Koska jos nyt pitääkin sitten suuttimia alkaa tutkimaan yksitellen, niin se nyt maksaa ihan eri summan kuin vikakoodien luku ja auton datan tutkiminen kylmäkäynnistyksessä.
Vastauksena tuli: Ohjeet on annettu. Päättäkää itse mitä teette autonne kanssa. Me ei enää tämän kanssa jappasta.
Vähintäänkin mielenkiintoista reklamaation käsittelyä, mutta kukin tyylillään. Kaupan purkuakin tässä on ehdotettu useampaan kertaan, se ei liikkeelle käy.
No, minä nyt vien auton vielä tutkittavaksi. Katotaan selkeääkö sieltä lisää.Tässä vaiheessa kysymys noista bank1 ja bank2 jaotteluista. Eli miten nuo menee sylintereittäin? Jos misfire koodia pukkaa sylintereistä 1 ja 6 niin onko ne samassa bankissa minkä sylinterin kanssa?F11 530 XD -12
Entinen: E61 525 XD -07
Comment
-
-
Bank 1 = sylinterit 1, 2 ja 3. Bank 2: 4, 5 ja 6.
Situation with N53 series engine (x23i/x25i/x30i) is pretty simple: first bank – cylinders 1/2/3; second bank – cylinders 4/5/6. For N43 series engine (x20i), make attention to the exhaust manifold: As we see, for N43 series engine (x20i): first bank – cylinders 1 and 4; second bank – cylinders 2 […]
Ovat siis eri sylintereissä.
Index 3 on kyllä aika outo. Oliskohan eka mahdollinen suuttimen indeksi 7 tohon koneeseen?E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Lainataas topiccia taas vähän tuonne E6X puolelle. Kaverin 525iX N53B30 vm 2008 bank 1 suuttimet (1, 2 ja 3) eivät tee yhtään mitään. Inpalla tai Istalla ei saatu yhteyttä autoon, mutta Carlyllä saatiin kaivettu ulos vikakoodi 0030BA: "DME: Injectors 1, 2, 3 or DME, internal fault".
Aikamme pähkäiltyämme päädyimme, että DME on viisainta lähettää testattavaksi/ korjattavaksi. Onko muita hyviä ideoita, mistä voisi johtua, että toisen bankin suuttimet ovat täysin mykkänä?Current: F10 528iA '11
EXs:
E38 740iA '95
Subaru Impreza 2.0R '06
E61 520dA '07
Comment
-
-
Originally posted by Akron View PostOnko muita hyviä ideoita, mistä voisi johtua, että toisen bankin suuttimet ovat täysin mykkänä?B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View Post
Jos autoon on vaikea saada yhteyttä OBD:n kautta, niin monenlaista sähkö/ohjelmistovikaakin saattaa olla. Olettaen kuitenkin että kaikki tulpat on kutakuinkin kunnossa, testaa nyt ennen korjauttamista vaihtaa puolat bank 1 ja 2 välillä päikseen -> muuttuuko mikään, ja ellei, niin seuraavaksi suuttimilla sama testi. Jos tilanne ennallaan, niin DME korjattavaksi tai purkuosaa tilalle.Current: F10 528iA '11
EXs:
E38 740iA '95
Subaru Impreza 2.0R '06
E61 520dA '07
Comment
-
Comment