Suuttimia ei tarvitse irrottaa venttiilikopan tiivisteen vaihdossa, riittä kun irrotat suuttimiin tulevat putket. Jakotukista ei tarvitse irrottaa niitä putkia, vaan nostaa yhtenä könttänä pois.
E9x 325i käyntihäiriöt? N53
Collapse
X
-
Tämä olisikin hyvä juttu, luin vaan jonkun valittavan ettei N53:ssa saisi venttiilikoppaa irti kun suuttimet paikallaan, mutta toivotaan parasta, helpottaisi kovastiOriginally posted by Cunttory View PostSuuttimia ei tarvitse irrottaa venttiilikopan tiivisteen vaihdossa, riittä kun irrotat suuttimiin tulevat putket. Jakotukista ei tarvitse irrottaa niitä putkia, vaan nostaa yhtenä könttänä pois.
E90lci'09
Comment
-
No lueppa tämä nyt: venttiilikopan saa N53:sta pois paikaltaan, ilman että suuttimia tarvitsee irrottaaOriginally posted by tiakri View PostTämä olisikin hyvä juttu, luin vaan jonkun valittavan ettei N53:ssa saisi venttiilikoppaa irti kun suuttimet paikallaan, mutta toivotaan parasta, helpottaisi kovasti
Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Comment
-
e91 325xi n53
Auto alko käymään huonosti pitemmän seisomisen jälkeen muutama viikko sitte niin nyt päivällä nyppäsin puolat ja tulpat veks, niin kutos pytyn tulppa pikumusta ja paskan peitossa ja tosi vahva bensan haju tuli myös samasta pytystä. Tulpat on pari tonnia ajetut ngk:n tulpat niin ne nyt ei kyllä voi olla rikki
. Bank 2 kattia se on kans herjannu välillä stratified charge tilassa, bank 2 takimmainen lambda hyppii 0V-0,9V ekat pari minuuttia ja muutaman kilsan ajon jälkeen ongelmat poistuu. Liitteenä kuvia puolista ja tulpista 1-6 pytyt vasemmalta oikialle. Rail paineetkin mittasin n. 5000mbar sammutuksen jälkeen ja aamulla pitää katsoa uudestaan. Oisko hyviä arvauksia että onko ne nuo kaikista halvimmat eli suuttimet rikki?:think
https://drive.google.com/file/d/1Ppn...ew?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1Q3d...ew?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1CjU...ew?usp=sharinge91 325xi manuaali toukka
entisiä:
-e46 320da toukka
-e39 525i toukka
Comment
-
Nyt aamulla railpainéet oli tippunu 4400mbar.Originally posted by Nastalauta View PostAuto alko käymään huonosti pitemmän seisomisen jälkeen muutama viikko sitte niin nyt päivällä nyppäsin puolat ja tulpat veks, niin kutos pytyn tulppa pikumusta ja paskan peitossa ja tosi vahva bensan haju tuli myös samasta pytystä. Tulpat on pari tonnia ajetut ngk:n tulpat niin ne nyt ei kyllä voi olla rikki
. Bank 2 kattia se on kans herjannu välillä stratified charge tilassa, bank 2 takimmainen lambda hyppii 0V-0,9V ekat pari minuuttia ja muutaman kilsan ajon jälkeen ongelmat poistuu. Liitteenä kuvia puolista ja tulpista 1-6 pytyt vasemmalta oikialle. Rail paineetkin mittasin n. 5000mbar sammutuksen jälkeen ja aamulla pitää katsoa uudestaan. Oisko hyviä arvauksia että onko ne nuo kaikista halvimmat eli suuttimet rikki?:think
https://drive.google.com/file/d/1Ppn...ew?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1Q3d...ew?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1CjU...ew?usp=sharinge91 325xi manuaali toukka
entisiä:
-e46 320da toukka
-e39 525i toukka
Comment
-
Romukasa toimii jälleen.
Elikkäs ongelmat ratkaistu ja ihan halvaksihan se ei tullu: Kutosen suutin vuoti eli kolme kappaletta index 11 suutinta, decouplerit ja venakopan tiiviste Leebmann24.de sivulta hintaan 680€ ja sitten kahdessa puolassa oli tiivisteet huonot niin yökosteus pääsi kastelemaan puolat ihan kunnolla ja tämän takia käynti oli todella huonoa välillä, niin motonetistä 6 kipaletta boschin puolia 215€. Nyt käy oikein ja ei oo ainakaan pariin sataan kilsaan valittanu bank 2 katista(29f5 ja joku muu samaan liittyvä koodi).Originally posted by Nastalauta View PostNyt aamulla railpainéet oli tippunu 4400mbar.e91 325xi manuaali toukka
entisiä:
-e46 320da toukka
-e39 525i toukka
Comment
-
Kertokaa näkemyksenne tilanteesta:
Auto on 325i N53 moottorilla. 2 bankin suuttimet ovat uusittu n. 20tkm sitten, tulpat uusittu noin 30tkm sitten.
Autossa syttyi moottorin häiriövalo pitkän moottoritiellä ajelun päätteeksi kun nousin rampista ylös ja tyhjäkäynti meni huonoksi. Vika poistui pysäyttämällä moottori ja uudelleen käynnistämällä. Vikakoodeina 2. ja 3. sylinterien misfire.
Tällä hetkellä tallentuneena vain epätasaisen käynnin koodi (0x3104).
Auto toimii normaalihkon oloisesti, mitä nyt tyhjäkäynti joskus huokaisee vähän.
Tutkailin auton arvoja INPA:lla ja Scanmasterilla ja havaitsin seuraavaa tyhjäkäynnillä:
Lamda sensor 1 arvot tasaiset 2,0V pintaan
Bank 1 Lambda sensor 2 n. 0,75V ja liikkuu normaalin oloisesti
Bank 2 Lambda sensor 2 jännite on n. 0,08V (liikkuu vähänlaisesti)
Bank 1 correction injection time on 2,89%
Bank 2 correction injection time on 0.89%
Rough running valikossa ei mitään silmiinpistäviä poikkeamia. Jostain syystä en saa misfire countereita näkymään ISTA:lla sen enempää kuin Scanmasterilla.
Uudet tulpat ja puolat on hankittu, mutta mielelläni selvittäisin missä vika on, ennen kuin vaihtaa osia.E93 325i -07
Comment
-
Kysytääs täällä, pitäisi vaihtaa venttiilikopan tiiviste ja sitä varten irrottaa nuo suuttimien putket yms rojua edestä pois.
Otan kyllä akun miinusjohdon irti, mutta miten saan helpoiten tyhjennettyä nuo korkeapaineputket ettei lennä bensat pitkin konehuonetta irrottaessa?E90lci'09
Comment
-
Kun olet akunkengän irroituksen jälkeen odotellut pari minuuttia, niin linjastossa ei ole enää paljoakaan painetta. Avaat varovasti ykkössuuttimelle menevän linjan ja pidät rättiä/paperia tms. muuta bensiiniä imevää materiaalia alapuolella. Siitä sitten etenet kohti kuutossuutinta, yksi linja auki kerrallaan.Originally posted by tiakri View PostOtan kyllä akun miinusjohdon irti, mutta miten saan helpoiten tyhjennettyä nuo korkeapaineputket ettei lennä bensat pitkin konehuonetta irrottaessa?IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
No niin, täällä n53 tärisee kylmänä. Kone kun lämpiää, niin käynti tasoittuu. Kylmänä kierrokset tyhjäkäynnillä 400-1000. Kylmä ajossa kierrokset hyppii, kun heittää kytkimen pohjaan. Voi noustaa 1500 hetkeksi, kunnes taas tippuu. Auto antaa vika koodeja 30e9, 2a2b, 2a2c
Jotain nox hommaan nuo koodit ovat. Voiko viallinen nox tehdä tuon kierroksien heittelyn. Apuja?Kokovartalokyrpä
Nyt ajossa:
BMW X5 E45 M-Sport -20
BMW X5 Sport package -07
EX: Pirusti Pemareita
Comment
-
Oma kokemus on, että käyntihäiriöt aiheuttaa NOX-koodeja. Itse kun sain vuotavat suuttimet jne kuntoon, ei enää NOX-järjestelmän koodeja ole näkynyt. Noin minuutin googlaamisella vaikuttaisi olevan seokseen liittyviä koodeja nuo kaksi muuta. Kokeile nyt vaikka ihan ensin avata öljykorkkia käynnissä ollessa selvittääksesi, että onko huohottimen kalvo antanut periksi.
Eli jos korkin avaaminen vaatii voimaa, imee moottori ilmaa väärää reittiä.
Oliko mitään epätasaisen käynnin koodeja tai misfireä?E93 325i -07
Comment
-
Jos Bimmerprofsin analyysiin on luottaminen niin ei ongelma ole pelkästään nox-sensorissa.Originally posted by DannyBoy View PostNo niin, täällä n53 tärisee kylmänä. Kone kun lämpiää, niin käynti tasoittuu. Kylmänä kierrokset tyhjäkäynnillä 400-1000. Kylmä ajossa kierrokset hyppii, kun heittää kytkimen pohjaan. Voi noustaa 1500 hetkeksi, kunnes taas tippuu. Auto antaa vika koodeja 30e9, 2a2b, 2a2c
Jotain nox hommaan nuo koodit ovat. Voiko viallinen nox tehdä tuon kierroksien heittelyn. Apuja?
When fuel consumption grows, most probably, the rough run of the engine has also started… If MSD80 has registered following error messages (one or few of them): 2AEC Nitrogen Oxide Sensor Self Diagnostics 2AF0; 2B05 nitric oxide sensor, heating 2AF2; 2B06; 2B09 nitric oxide sensor, Lambda linear 2AF4; 2B07; 2B0A […]E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
30e9 tarkottaa nox katin ikääntymistä. Välttämättä mitään vikaa ei siis ole, istalla voi suorittaa ilmotuksen autolle uudesta katista. En tiedä mitä netissä kirjotetaan, mutta omaan autoon olen suorittanu silleen onnistuneesti 30e9 vikakoodin poistamisen pysyvästi.
2a2b, 2a2c koodeihin löytyy vastaus kirjottamalla googleen: 2a2b bmw, jos ei jaksa käyttää searchia.Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Comment
-
Ei ollut muita koodeja tai misfireä. Öljykorkki lähti helposti irti, eikä moottorista kuulu viheltävää ääntä.Originally posted by ahat View PostOma kokemus on, että käyntihäiriöt aiheuttaa NOX-koodeja. Itse kun sain vuotavat suuttimet jne kuntoon, ei enää NOX-järjestelmän koodeja ole näkynyt. Noin minuutin googlaamisella vaikuttaisi olevan seokseen liittyviä koodeja nuo kaksi muuta. Kokeile nyt vaikka ihan ensin avata öljykorkkia käynnissä ollessa selvittääksesi, että onko huohottimen kalvo antanut periksi.
Eli jos korkin avaaminen vaatii voimaa, imee moottori ilmaa väärää reittiä.
Oliko mitään epätasaisen käynnin koodeja tai misfireä?
Pitääkin yrittää tuota. Jos tuo 30e9 vikakoodi poistuisi. nuo 2a2b, 2a2c ovat tosiaan: fuel mixture control ja fuel mixture control 2.Originally posted by Cunttory View Post30e9 tarkottaa nox katin ikääntymistä. Välttämättä mitään vikaa ei siis ole, istalla voi suorittaa ilmotuksen autolle uudesta katista. En tiedä mitä netissä kirjotetaan, mutta omaan autoon olen suorittanu silleen onnistuneesti 30e9 vikakoodin poistamisen pysyvästi.
2a2b, 2a2c koodeihin löytyy vastaus kirjottamalla googleen: 2a2b bmw, jos ei jaksa käyttää searchia.Kokovartalokyrpä
Nyt ajossa:
BMW X5 E45 M-Sport -20
BMW X5 Sport package -07
EX: Pirusti Pemareita
Comment
Comment