Announcement

Collapse
No announcement yet.

F3x Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tojopa
    BTCF Member
    • Mar 2004
    • 1592
    • Kuopio

    Onko vielä laajemmin tietoa, miten moottoreiden päivittyminen näihin B4x-motteihin vaikutti luotettavuuteen? Onko esim. jakopäät kestävämpiä ym.?

    Comment

    • juuhee
      Bimmer Rookie
      • Sep 2010
      • 163
      • Pohjanmaa

      Itsellä 518d b47 ja toiminut moitteetta. Ajettu toki vasta 83tkm. Käsittääkseni on jakopään osalta paljon parempi mitä oli n47. Se että onko täysin murheeton niin en tiärä...

      Comment

      • grz
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2003
        • 274
        • Helsinki

        Originally posted by Tojopa View Post
        Onko vielä laajemmin tietoa, miten moottoreiden päivittyminen näihin B4x-motteihin vaikutti luotettavuuteen? Onko esim. jakopäät kestävämpiä ym.?
        Eipä näin "uusista" taida vielä kauheasti olla tietoa. B47:ssä on vaihdettu takuuseen EGR-venttiilejä.
        1990 325i M Technic II
        2016 420d Gran Coupe
        ex:2006 330d M Sport
        ex:2004 325i M Sport

        Comment

        • kt10734
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2008
          • 370
          • Uusimaa

          Originally posted by juuhee View Post
          Itsellä 518d b47 ja toiminut moitteetta. Ajettu toki vasta 83tkm. Käsittääkseni on jakopään osalta paljon parempi mitä oli n47. Se että onko täysin murheeton niin en tiärä...
          Paljon parempi? Onko näissä 2013 kevään jälkeen valmistuneissa N47:ssa ollut jotain ongelmia?


          Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...

          Comment

          • Tojopa
            BTCF Member
            • Mar 2004
            • 1592
            • Kuopio

            Originally posted by grz View Post
            Eipä näin "uusista" taida vielä kauheasti olla tietoa. B47:ssä on vaihdettu takuuseen EGR-venttiilejä.
            Onhan näistäkin ensimmäiset jo kuitenkin "vuosia" vanhoja

            Comment

            • juuhee
              Bimmer Rookie
              • Sep 2010
              • 163
              • Pohjanmaa

              Niin eipä nämä b47 myllyt kovin uusia enää ole. Tuli kuitenkin jo 2014 keväällä X3/X4 ja syksyllä 5-sarjaan. N47 kun tuli niin menikö vuottakaan kun tuli ilmi et susi jakopää. Joku egr lauhdutin mulle on vaihdettu kampanjana muuten ei mitään ongelmaa.

              Comment

              • kt10734
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2008
                • 370
                • Uusimaa

                Originally posted by juuhee View Post
                Niin eipä nämä b47 myllyt kovin uusia enää ole. Tuli kuitenkin jo 2014 keväällä X3/X4 ja syksyllä 5-sarjaan. N47 kun tuli niin menikö vuottakaan kun tuli ilmi et susi jakopää. Joku egr lauhdutin mulle on vaihdettu kampanjana muuten ei mitään ongelmaa.
                Joo, kyllähän nuo aika nopeasti selviää kun Helsingissä taksilla voi tulla vuodessa 150tkm ajoa.

                Pitää tosin muistaa, että N47:sta on monta eri jakopään "osapakettiversiota", joita on paranneltu kuukausien ja vuosien saatossa.
                Last edited by kt10734; 08-03-2018, 18:09.


                Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...

                Comment

                • Tojopa
                  BTCF Member
                  • Mar 2004
                  • 1592
                  • Kuopio

                  Eli vuonna 2013 N47-koneen jakopäähän tuli kestävä päivitys. Tietääkö joku, miten rakenne muuttui? Onko tuo viimeisin kehitysversio laitettavissa myös alkupään N47-koneisiin?

                  Comment

                  • arben
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2011
                    • 1121
                    • suomi

                    Originally posted by Tojopa View Post
                    Eli vuonna 2013 N47-koneen jakopäähän tuli kestävä päivitys. Tietääkö joku, miten rakenne muuttui? Onko tuo viimeisin kehitysversio laitettavissa myös alkupään N47-koneisiin?
                    Eiköhän laahaimet/ketju/kiristin päivitetty,rakenne täysin sama.

                    Nopeasti vilaistuna uudemmassa b47 koneessa yläketju/kiristin yms täysin samat kuin n47.

                    Comment

                    • Bochys
                      Newbiemmer
                      • Mar 2018
                      • 1
                      • Joensuu

                      Ajattelin parantaa saabismisairauteni ja siirtyä bmw-maailmaan. Tarkoituksena on käydä hakemassa 2014-vuosimallia oleva F31 320d tai 318d x-drive automaatti Saksasta sulostuttamaan Itä-Suomen välillä harvinaisen paskassa kunnossa olevia teitä.

                      Olenko nyt aivan väärässä jos auto on varustettu leveämmällä näytöllä, navilla ja ConnectedDrivellä niin kännykkäni yhdistyy aivan varmasti Bluetoothilla kaiuttimiin? Jos nuo edellämainitut löytyvät niin saako iDriveen ohjelmoitua Applen Carplayn käyttöön vai vaatiiko rautamuutoksia?

                      Tän prosessin aikana nykyinen kolmihenkinen turvaistuimia tarvitsematon perheemme muuttuu nopeasti auton hakemisen jälkeen nelihenkiseksi, joten mahtuuko tuohon kolmosen takapenkille turvaistuin ja silti edessä vielä olemaan vai onko se pakko ruveta katsomaan vitossarjalaista (ja vanhempaa ja isommilla kilometreillä)?

                      Sporttipenkit on ilmeisesti ehdoton lisävaruste löytää mukaan?

                      Jakopääviat ei tuon vuosimallin moottoreita enää pitäisi lukemani mukaan vaivata, mutta onko 100t ajettuun jotain muuta olla syytä tehtynä?

                      Comment

                      • Petteri75
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 2550
                        • Kirkkonummi

                        Originally posted by Bochys View Post
                        Ajattelin parantaa saabismisairauteni ja siirtyä bmw-maailmaan. Tarkoituksena on käydä hakemassa 2014-vuosimallia oleva F31 320d tai 318d x-drive automaatti Saksasta sulostuttamaan Itä-Suomen välillä harvinaisen paskassa kunnossa olevia teitä.

                        Olenko nyt aivan väärässä jos auto on varustettu leveämmällä näytöllä, navilla ja ConnectedDrivellä niin kännykkäni yhdistyy aivan varmasti Bluetoothilla kaiuttimiin? Jos nuo edellämainitut löytyvät niin saako iDriveen ohjelmoitua Applen Carplayn käyttöön vai vaatiiko rautamuutoksia?

                        Tän prosessin aikana nykyinen kolmihenkinen turvaistuimia tarvitsematon perheemme muuttuu nopeasti auton hakemisen jälkeen nelihenkiseksi, joten mahtuuko tuohon kolmosen takapenkille turvaistuin ja silti edessä vielä olemaan vai onko se pakko ruveta katsomaan vitossarjalaista (ja vanhempaa ja isommilla kilometreillä)?

                        Sporttipenkit on ilmeisesti ehdoton lisävaruste löytää mukaan?

                        Jakopääviat ei tuon vuosimallin moottoreita enää pitäisi lukemani mukaan vaivata, mutta onko 100t ajettuun jotain muuta olla syytä tehtynä?
                        Ei saabismista koskaan täysin parane..

                        Oma on MY2017, mutta norminäytöllä, jokin S6AC INTELLIGENTER NOTRUF löytyy, myös edellinen F30 2012 sama homma ja Bluetooth toimi, joku jonka tietää paremmin voisi varmistaa?

                        Sport-penkit ovat aivan ehdoton lisävaruste. Muutama vuosi Suomen F30-tarjontaa seuranneena, kaikki ne muuten kivat ja hyvin hinnoitellut yksilöt jotka jostain syystä eivät liiku, ovat normipenkeillä. Ne ovat epämukavat ja huonot, ei missään nimessä kannata valita niitä.

                        Turvaistuin mahtuu, riippuu toki hiukan mallista, mutta ainakin apumatkustajan taakse pitäisi. Jos kuljettajankin taakse tulee, niin sitten pitäisi kokeilla?

                        100tkm kohdalla suositellaan vaihteistoöljyjen vaihtoa, tai 80-100tkm kohdalla mutta ei virallisesti koskaan ikinä. Jakopääepidemiasta ei ole vielä kantautunut ääniä. Auto on kuitenkin ollut markkinoilla jo vuodesta 2012 ja vaihtuu tänä vuonna, ehkä bemari osaa tehdä koossa pysyvän rivinelosen tällä harjoittelulla.
                        BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                        Comment

                        • JoniLah
                          Newbiemmer
                          • Aug 2017
                          • 6
                          • hanko

                          M3 konepelti

                          Sopiiko F80 M3 konepelti suoraan F30 330d?
                          Vai pitääkö vaihtaa myös lokareita tms?

                          Löytyykö noita suomesta muualta kuin marmorilta, itse en ole bongannut!?

                          Comment

                          • Hapex
                            Bimmer Rookie
                            • May 2012
                            • 33
                            • Savonlinna

                            moro... tässä vähän mietiskellyt auton vaihtoa ja f30 bemmejä alkaisi saamaan 2.0 bensakoneellakin melko kohtuu hintaa. Elikkäs nämä uudemmat turbo motit arveluttaa että onko niihin luottaminen? Mitä mahtaa mennä rikki niistä jos menee? Itsellä tällähetkellä e60 bemari ja m54 motilla... niin bensa kyllä kelpaa mutta onko halvempi ajella vanhalla bensa ahneella bemarilla kun uudella bensa pihillä jos siinä onkin kalliita remppaus kohteita?

                            Comment

                            • Petteri75
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 2550
                              • Kirkkonummi

                              Originally posted by Hapex View Post
                              moro... tässä vähän mietiskellyt auton vaihtoa ja f30 bemmejä alkaisi saamaan 2.0 bensakoneellakin melko kohtuu hintaa. Elikkäs nämä uudemmat turbo motit arveluttaa että onko niihin luottaminen? Mitä mahtaa mennä rikki niistä jos menee? Itsellä tällähetkellä e60 bemari ja m54 motilla... niin bensa kyllä kelpaa mutta onko halvempi ajella vanhalla bensa ahneella bemarilla kun uudella bensa pihillä jos siinä onkin kalliita remppaus kohteita?
                              Hyvin lyhyesti, 2-litrainen bensakone N20B20 / B48B20A ei ole osoittanut samanlaisia jakopääoireita kuin edeltäjänsä.

                              Omalla kohdalla on vasta n. 90tkm täynnä kahdella F30:llä ja molemmilla ajot alle 100tkm rajan, mutta ei oikeastaan mitään erikoista koneen puolelta. Öljynvaihtovälit ovat olleet 10-15tkm välein kummassakin, joka on tiuhempaan kuin tehdassuositus (max 30tkm?).

                              Suora kutonen on oikein kiva kone, mutta kyllä ahdettu moottori on dynaamisempi ja jos pitäisi valita saman tehoisista vaihtoehdoista, niin henk. koht. ottaisin sen ahdetun vapaastihengittävän sijaan. Äänissä tietenkin menettää, sille ei voi mitään.

                              Kulutus on ollut 5.8-6.3L/100km, riippuen renkaista. Kylmäkäynnistykset pakkaskaudella näkyvät lähes välittömästi. Halvin vaihtoehtohan on aina pitää vanha hyvässä ajokunnossa mutta jostain kumman syystä keväisin tulee kaikenlaisia muitakin syitä pintaan, miksi autonvaihto onkin järkevää. Kannattaa käydä ehdottomasti kokeilemassa niin pian kuin mahdollista, koska jos norminelonen 184hp ei olekaan tarpeeksi, niin voi käyttää aikansa muiden vaihtoehtojen metsästämiseen.
                              BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                              Comment

                              • ocram
                                Newbiemmer
                                • Nov 2014
                                • 13
                                • PKS

                                En ainakaan itse enää ostaisi tuota N20- koneista autoa. Niidenkin jakopäässä (ohjurit, öljypumpun ketju) ollut kuitenkin jonkinverran ongelmia. Jenkeissä joukkokanne vireillä.

                                Toki seuraamalla moottorin ääntä, vaihtamalla öljyt riittävän usein ja olla käyttämättä start-stoppia voi ainakin itse asiaan vaikuttaa.

                                Originally posted by Petteri75 View Post
                                Hyvin lyhyesti, 2-litrainen bensakone N20B20 / B48B20A ei ole osoittanut samanlaisia jakopääoireita kuin edeltäjänsä.

                                Omalla kohdalla on vasta n. 90tkm täynnä kahdella F30:llä ja molemmilla ajot alle 100tkm rajan, mutta ei oikeastaan mitään erikoista koneen puolelta. Öljynvaihtovälit ovat olleet 10-15tkm välein kummassakin, joka on tiuhempaan kuin tehdassuositus (max 30tkm?).

                                Suora kutonen on oikein kiva kone, mutta kyllä ahdettu moottori on dynaamisempi ja jos pitäisi valita saman tehoisista vaihtoehdoista, niin henk. koht. ottaisin sen ahdetun vapaastihengittävän sijaan. Äänissä tietenkin menettää, sille ei voi mitään.

                                Kulutus on ollut 5.8-6.3L/100km, riippuen renkaista. Kylmäkäynnistykset pakkaskaudella näkyvät lähes välittömästi. Halvin vaihtoehtohan on aina pitää vanha hyvässä ajokunnossa mutta jostain kumman syystä keväisin tulee kaikenlaisia muitakin syitä pintaan, miksi autonvaihto onkin järkevää. Kannattaa käydä ehdottomasti kokeilemassa niin pian kuin mahdollista, koska jos norminelonen 184hp ei olekaan tarpeeksi, niin voi käyttää aikansa muiden vaihtoehtojen metsästämiseen.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎