Riippuu alustasta. Minulla oli F30 Modern Line tavallisella alustalla = Aivan susipaska, vetelee ja ei todellakaan tunnokas. Nyt on F36 jossa siis jo vakiona Sport-alusta = Aivan perkeleen hyvä ajaa.
Tosin nyt on neliveto ja edellinen oli takatuuppari, mutta alustasta tuo ero enemmän johtuu.
Luonnollisesti, adaptiivisella M-Sport alustalla oma auto.
Autojen kiillotusta, sisustanpesuja, ajovalojen kiillotusta, kovavahauksia, pinnoituksia ym. ym. n. 20 vuoden kokemuksella parhaimmalla lopputuloksella mistään tinkimättä. Kysy lisää!
o44-531 82oo
Omassa on Variable Sport Steering, on kevyt ja en sitä vaihtaisi takaisin normiraskaaseen "bemarimaiseen", paitsi jos sen ex E46:n ohjaustuntuman saisi takaisin, se oli hyvä. Comfort on päällä koko ajan, joten ehkä koko VSS on käyttämättömänä? Täytyykin katsoa mitä iDrive tarjoaa, vaikka ei olekaan sähkösäätöistä alustaa kun se maksoi hirveästi..
Auton takavetoinen, M Sport -alustalla. Nyt alla on 16-tuumaiset kitkat, kesällä 17-tuumaiset normirenkaat. Verrattuna 18-tuumaisiin RTF:iin, joilla auto tuli, niin totta kai vetelee enemmän, mutta kun ajo on yli 90%:sti suoraa menoa moottoritiellä Cruise päällä, niin vakaus ja mukavuus on parempi. Mutkissa sitten on se kolikon toinen puoli, ei enää mennä miten vain.
Käytiin ajamassa 316dA ja pari päivää myöhemmin 320dA. Molemmat oli saman verran ajettuja ja vm. 2013. Onko ohjauksessa eroa vai miten 316d tuntui jotenkin huterammalta? Ohjaus ei ollut ihan yhtä hyvä.
Voihan se olla, että siinä oli nivelissä väljää tai pehmeärunkoiset renkaat.
Käytiin ajamassa 316dA ja pari päivää myöhemmin 320dA. Molemmat oli saman verran ajettuja ja vm. 2013. Onko ohjauksessa eroa vai miten 316d tuntui jotenkin huterammalta? Ohjaus ei ollut ihan yhtä hyvä.
Voihan se olla, että siinä oli nivelissä väljää tai pehmeärunkoiset renkaat.
Näihin on saanut kolmea erilaista ohjausta niin niistäkin voi tulla pientä eroa.
(Tavallinen, Servotronic ja mukautuva Sport)
Näihin on saanut kolmea erilaista ohjausta niin niistäkin voi tulla pientä eroa.
(Tavallinen, Servotronic ja mukautuva Sport)
Kiitti vastauksesta! Ainakaan VIN-varustelistassa ei ole merkintää kummassakaan mistään ohjaukseen liittyvästä vissiin. Voihan se olla, että liukkaampi pakkaskeli vrt. plussakeli teki sen eron, joka hämäsi hommia. Pitääpä käyttää Autotohtorilla varuilta.
Moro. Te varmaan osaatte kertoa kun jälleenmyyjä ei osannut, että miten 428-430i.n M performance vaimentajan saa istumaan 420i.n? 420.een bensaan kun ei kuulemma ole suoraan kyseistä tuotetta tarjolla.
Toinen kysymys kuuluu, että onko tuo edes väärti jo haluaa hiukan sportimpaa soundia jota kuitenkin jaksaa matka-ajossa kuunnella?
Pari päivää on nyt auton kanssa yritetty sinuiksi ja muutamia kysymyksiä tuli eteen.
Mihin kaikkeen nuo ajomodet (Eco, Comfort, Sport a Sport+) vaikuttaa, onko niillä muuta vaikutusta kuin vaihteiston toimintaan? Varusteina on sport vaihteisto, adaptiivinen M jousitus ja variable sport ohjaus.
Entä alla mainitut varusteet, onko noilla käyttöä Suomessa vai onko meillä hyödyttömiä.
S6ACA Intelligent emergency SOS call
S6AEA Teleservices
S6AKA Connected Drive Services
S6AMA Real-Time Traffic Information
S6ANA Concierge Services
S6APA Remote Services
S6NSA Convenience phone, expanded
Smartphone
Pari päivää on nyt auton kanssa yritetty sinuiksi ja muutamia kysymyksiä tuli eteen.
Mihin kaikkeen nuo ajomodet (Eco, Comfort, Sport a Sport+) vaikuttaa, onko niillä muuta vaikutusta kuin vaihteiston toimintaan? Varusteina on sport vaihteisto, adaptiivinen M jousitus ja variable sport ohjaus.
Entä alla mainitut varusteet, onko noilla käyttöä Suomessa vai onko meillä hyödyttömiä.
S6ACA Intelligent emergency SOS call
S6AEA Teleservices
S6AKA Connected Drive Services
S6AMA Real-Time Traffic Information
S6ANA Concierge Services
S6APA Remote Services
S6NSA Convenience phone, expanded
Smartphone
Autohan on f30 335d Xdrive -14
sport ja sport + ajomoodit vaikuttavat voimalinjaan, ohjaukseen ja jousitukseen. joko yhdessä tai erikseen.
idrivessa on valittavissa sportille joko drivetrain tai chassis tai molemmat.
mikäli vain vaihteiston toiminta muuttuu sportilla niin sinne ei ole valittu kuin em drivetrain aktiiviseksi. ja tietenkin kaasupolkimen vasteeseen vaikuttaa kanssa.
Autojen kiillotusta, sisustanpesuja, ajovalojen kiillotusta, kovavahauksia, pinnoituksia ym. ym. n. 20 vuoden kokemuksella parhaimmalla lopputuloksella mistään tinkimättä. Kysy lisää!
o44-531 82oo
Itse kyselin kolmesta paikkaa kokemuksia tuohon laatikkoon liittyen autoa ostaessa ja samalla kyselin hintoja laatikon öljynvaihdolle ja muille huolloille.
Hintahaarukka oli 450-700e. Edullisin oli Konehuolto Siekkinen Maaningalla ja hän käyttää ZF:n omaa Lifeguard8 -öljyä ja tekee vaihdon huuhtelemalla.
Autojen kiillotusta, sisustanpesuja, ajovalojen kiillotusta, kovavahauksia, pinnoituksia ym. ym. n. 20 vuoden kokemuksella parhaimmalla lopputuloksella mistään tinkimättä. Kysy lisää!
o44-531 82oo
Onko kellään ollut ongelmaa vielä idriven toimimisen kanssa?
Kyseisessä autossa on business navi. Ongelma ettei koko laite käynnistynyt aamun muutaman kilometrin matkalla. Näyttöön syttyi valo, vaan mitään ei näkynyt, eikä mitkään äänet kuulunut. Aikaisemmin ei ole ollut mitään ongelmia.
F31 316dA, autossa on ilmennyt hassuja juttuja eli:
1) Sähköinen kontti ei aina aukea (ainakaan kylmässä). Olen tarkastuttanut auton kahdessa eri korjaamossa (mm. Autokeskuksella), mutta he ovat testanneet konttia lämpimässä, jolloin kontti on auennut joka kerta. Vian ollessa päällä lukko naksahtaa mielestäni auki, mutta moottorit ei nosta EIKÄ LASKE luukkua (jos siis nostaa luukun käsin ylös). Vikakoodeja vain lukosta. Ehdotuksia?
2) Autossa on toisinaan liukkaalla viivettä liikkeellelähdössä, vaikka mielestäni renkaat ei luista. Ei vikakoodeja. Onko muilla vastaavaa eli onko ennemminkin ominaisuus kuin vika?
Comment