Announcement

Collapse
No announcement yet.

F3x Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vmslehtinen
    Newbiemmer
    • Mar 2015
    • 12
    • Finland

    Originally posted by salmol View Post
    1. Jos piuha on kiinni, niin multimediasta äänilähde USB:lle ja jos ei piuha, niin äänilähde Bluetoothille. Myös puhelimesta voi säätää mihin ääni ohjataan. Kokeile Google Mapsia iPhonella, siinä voi mielestäni äänilähdettä säätää.

    2. Jos vaihdat comfortilta sportille, niin ohjaus jäykistyy.
    1. iPhonen navinkin saa kuulumaan, pitää vaan navin omista äänivalinnoista käydä näköjään sallimassa HFP-kehotteet, kun reitti valittu, nyt toimii. Tuolloin tulee "puheluna" läpi ja katkaisee radion.

    2. Niinpä näyttää tekevän, ajelin ECO-Prolla koko matkan kotiin ja siinä oikein hyvä ohjausvaste, comfort vetää löysäksi.

    Comment

    • Pekumie
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 243
      • -

      Originally posted by vmslehtinen View Post
      2. Niinpä näyttää tekevän, ajelin ECO-Prolla koko matkan kotiin ja siinä oikein hyvä ohjausvaste, comfort vetää löysäksi.
      Ecoprolla ja comfortilla pitäis olla sama ohjausvaste :think


      Comment

      • salmol
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2013
        • 244
        • Helsinki

        Originally posted by Pekumie View Post
        Ecoprolla ja comfortilla pitäis olla sama ohjausvaste :think
        Samaa mieltä. Kokemusperäisesti sanoisin, että näin onkin. Olen itse huomannut eron vain Sportin ohjauksessa. Toki kaasuun reagointi eroaa muillakin asetuksilla, mutta vain sportilla ohjaus.
        Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

        Comment

        • miyli
          BTCF Member
          • Dec 2008
          • 2089
          • Naantali

          Meillä ainakin edellisessä f30 ja nykyisessä f36 eroa on econ ja comfortin välillä ohjauksessa, eli juurikin comfortilla paljon tunnottomanpi / kevyempi kuin ecolla.
          Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
          Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
          Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

          Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
          Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



          Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
          1/4 maili 11.8 / 205 km/h
          0-200km/h 11.40s
          100-200km/h 6,00s
          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

          Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

          Comment

          • salmol
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2013
            • 244
            • Helsinki

            Tuli mieleen kysyä, että miten tuo Launch Control toimii F36:ssa? Meneekö se jotenkin näin:

            - Sport+
            - DS-mode
            - DSC off
            - Vasen jalka jarrulle
            - Oikea jalka kaasulle
            - Syttyy Launch Control
            - Jalka pois jarrulta ja MORO

            :think
            Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

            Comment

            • |foder|
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 7087
              • Forssa

              Pekumie:n laittamassa kuvassa alimmainen dsc-off ja viimeinen sarake eLSD. Tarkoittaako tuo sitä että luistonesto pois päältä ollessa takajarruilla luodaan ns lukkoperä?
              Jos niin onko tämä kaikissa vai vaan m-sporteissa tai sporttilaatikollisissa? :think

              Mielenkiintoinen taulukko kyllä. Talteen meni.
              Nyt:
              E82 135i -11

              Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

              Comment

              • juBz
                BTCF Member
                • Jan 2011
                • 581
                • Espoo

                Originally posted by salmol View Post
                Tuli mieleen kysyä, että miten tuo Launch Control toimii F36:ssa? Meneekö se jotenkin näin:

                - Sport+
                - DS-mode
                - DSC off
                - Vasen jalka jarrulle
                - Oikea jalka kaasulle
                - Syttyy Launch Control
                - Jalka pois jarrulta ja MORO

                :think
                Sport + ajotila ja keppi DS puolelle ja sitten tosiaan jarru ja kaasu pohjaan niin aktivoituu
                F20 M140i xdrive - 18 Alpinweiss 3
                E30 318i - 88 Alpinweiss II

                Ex F31 330d M-sport -14, E92 335i M-sport -09, E36 328i M-sport -96, E36 323ti - 98, E36 318is -94, E36 316ti x2 -99, E34 525i M-technic -90, E30 316i -89

                Comment

                • Petteri75
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 2553
                  • Kirkkonummi

                  Originally posted by AC* View Post
                  Alustassa kopisee töyssyissä. Onko koiranluut ekat mitkä antautuu vain tulisiko katsoa jotakin muuta? Autolla ajettu 90tkm ja Adaptive M-sport suspension.
                  Omassa 37tkm ajetussa M Sport -alustaisessa kolisi oikea takapää jo viime talvena ja nyt tänä talvena. Ongelmana oli, että kolina alkoi vasta kun pakkasta oli tarpeeksi, min -5°C. Kun sitten käytiin koeajolla, niin totta kai yleensä lauhaa oli silloin. Lisäksi muitakin lähteitä löytyi, esim. takakontin (sedan) sisäverhoilun kiinnitysnastoista ainakin yksi löystyi pakkasessa aina jolloin verhoilu liikkui, takakontin lukko oli ilmeisesti liian löysällä -> vastakappaletta pari milliä alaspäin, koska lukko hakkasi siihen.

                  Mutta nyt viimein löytyi. Toinen takaiskunvaimentaja todettiin kylmänä epämääräisemmin toimivaksi, eli todennäköisesti iskuvaimentajan öljy hyytyy pakkasessa enemmän kuin pitäisi. Vaihto menee yläpään kanssa takuuseen, mutta vain toinen puoli.

                  Valtuutettu etsi & diagnosoi, mutta kyllä BMW-laatukuva koki kolauksen. Kirjaimellisesti. Muualta ainakaan vielä kolinoita, mutta on kuitenkin ostettu 3. takuuvuosi. Ikävä kyllä vaihtoehtoja ei taida olla, sijaisautona oli G30 ja se ei ollut lainkaan niin kiva ajettava kuin oma. Toivottavasti F30 ei kasva proomuksi.
                  BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                  Comment

                  • Jocular
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 478
                    • Järvenpää

                    Apukuskin sivupeilin himmennys

                    Onkos muilla facelift f30 -malleissa huomattu, että apukuskin peilissä ei ole himmennystoimintoa lainkaan? Varustelistassa mainitaan vain peilien himmennys, ottamatta kantaa siihen himmentyykö molemmat sivupeilit vai vain toinen.

                    Käytin auton takuukorjauksessa bensatankin luukun venkoilun takia ja samalla kyselin tuon oikean peilin perään. Asentaja ja työnjohtaja olivat sitä mieltä, että peilissä on virhe, vaihdetaan takuuseen. Eilen sitten korjausten yhteydessä kävikin ilmi, että ilmeisesti Suomeen tilatuissa fl -malleissa ei ole tätä himmennystoimintaa lainkaan edes saatavilla. Ainakaan 330e -malliin. Voiko tosiaan olla näin? Kyselin jopa jos tilaisin uuden peilin mutta kytkentäkaavioiden puitteissa tämän vaihto ei liene edes mahdollista?:think

                    Comment

                    • jaegarmaisteri
                      BTCF Member
                      • Jan 2015
                      • 384
                      • Turku

                      Originally posted by salmol View Post
                      1. Jos piuha on kiinni, niin multimediasta äänilähde USB:lle ja jos ei piuha, niin äänilähde Bluetoothille. Myös puhelimesta voi säätää mihin ääni ohjataan. Kokeile Google Mapsia iPhonella, siinä voi mielestäni äänilähdettä säätää.
                      Itse käytän Android puhelinta ja kun on piuha puhelimessa kiinni, niin se ei vaikuta mihinkään. Eli silti ihan normaalisti yhteys on BT:llä ja Media valikon kautta sen klikkaan, jos auton käynnistäessä ei yhdistä.

                      Hankalaa (epäkäytännöllistä) on silloin, kun ei BT ollut puhelimessa päällä ja auto on jo käynnissä kun sen yritän yhdistää autoon. Ottaa aikaa ja useamman yrityksen Media valikon kautta.
                      F13 640i - 12 - 375hp/500Nm
                      --------------------------------------------
                      ex. E63 635d -09 - 372hp/680Nm
                      ex. F30 330da -12 - 331hp/618Nm
                      ex. E46 320Cia -99 - ~150hp
                      ex. E90 335dA -08 - 346hp/633Nm
                      ex. vRS -11 - 270hp/428N
                      ex. S60 -01 - ~170hp/xxxN :think
                      ex. VW Jetta :think
                      ex. Opel Ascona :think

                      Comment

                      • Pekumie
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2010
                        • 243
                        • -

                        Originally posted by |foder| View Post
                        Pekumie:n laittamassa kuvassa alimmainen dsc-off ja viimeinen sarake eLSD. Tarkoittaako tuo sitä että luistonesto pois päältä ollessa takajarruilla luodaan ns lukkoperä?
                        Jos niin onko tämä kaikissa vai vaan m-sporteissa tai sporttilaatikollisissa? :think

                        Mielenkiintoinen taulukko kyllä. Talteen meni.
                        Juurikin tuota se ainakin minun käsityksen mukaan meinaa. En osaa sanoa onko eroavaisuuksia mallien välillä, mutta koodaamalla tuon ilmeisesti(?) saa kaikkiin F-korisiin, mikäli ei ole ennestään.

                        Originally posted by Jocular View Post
                        Onkos muilla facelift f30 -malleissa huomattu, että apukuskin peilissä ei ole himmennystoimintoa lainkaan? Varustelistassa mainitaan vain peilien himmennys, ottamatta kantaa siihen himmentyykö molemmat sivupeilit vai vain toinen.

                        Käytin auton takuukorjauksessa bensatankin luukun venkoilun takia ja samalla kyselin tuon oikean peilin perään. Asentaja ja työnjohtaja olivat sitä mieltä, että peilissä on virhe, vaihdetaan takuuseen. Eilen sitten korjausten yhteydessä kävikin ilmi, että ilmeisesti Suomeen tilatuissa fl -malleissa ei ole tätä himmennystoimintaa lainkaan edes saatavilla. Ainakaan 330e -malliin. Voiko tosiaan olla näin? Kyselin jopa jos tilaisin uuden peilin mutta kytkentäkaavioiden puitteissa tämän vaihto ei liene edes mahdollista?:think
                        Ilmeisesti BMW on 2016 alkaen karsinut tuon apukuskin peilin himmennyksen pois osasta malleista, eikä sitä taida saada edes lisähintaan. F30 kohdalla heinäkuun 2016 tuotannosta eteenpäin on poistunut.

                        "BMW is stripping the automatic dimming passenger mirror feature from may 2017 models. BMW did not justify why the feature is being removed for 2017 or if there was going to be a price adjustment for Option Code 430.

                        The automatic dimming function will continue to be operational on the driver’s side mirror and rear view mirror.

                        Affected 2017 BMW Models

                        F22 (2-Series Coupe) from March 2016 production
                        F23 (2-Series Convertible) from March 2016 production
                        F48 (X1) from March 2016 production
                        F15 (X5) from April 2016 production
                        F16 (X6) from April 2016 production
                        F85 (X5M) from April 2016 production
                        F86 (X6M) from April 2016 production
                        F25 (X3) from April 2016 production
                        F26 (X4) from April 2016 production
                        F30 (3-Series Sedan) from July 2016 production
                        F31 (3-Series Sports Wagon) from July 2016 production
                        F32 (4-Series Coupe) from July 2016 production
                        F33 (4-Series Convertible) from July 2016 production
                        F34 (3-Series Gran Turismo) from July 2016 production
                        F36 (4-Series Gran Coupe) from July 2016 production
                        F80 (M3 Sedan) from July 2016 production
                        F82 (M4 Coupe) from July 2016 production
                        F83 (M4 Convertible) from July 2016 production"

                        Itsellä on 01/2016 F30 lci ja apukuskin puolellakin on himmentyvä peili.

                        Comment

                        • Jocular
                          BTCF Member
                          • Feb 2014
                          • 478
                          • Järvenpää

                          Ilmeisesti mokomat eivät ole ajelleet lahdenmotarilla pimeässä kun eivät käsitä miten raivostuttava puute se on!

                          Originally posted by Pekumie View Post

                          Ilmeisesti BMW on 2016 alkaen karsinut tuon apukuskin peilin himmennyksen pois osasta malleista, eikä sitä taida saada edes lisähintaan. F30 kohdalla heinäkuun 2016 tuotannosta eteenpäin on poistunut.

                          "BMW is stripping the automatic dimming passenger mirror feature from may 2017 models. BMW did not justify why the feature is being removed for 2017 or if there was going to be a price adjustment for Option Code 430.

                          The automatic dimming function will continue to be operational on the driver’s side mirror and rear view mirror.

                          Comment

                          • salmol
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2013
                            • 244
                            • Helsinki

                            Originally posted by salmol View Post
                            Tuli mieleen kysyä, että miten tuo Launch Control toimii F36:ssa? Meneekö se jotenkin näin:

                            - Sport+
                            - DS-mode
                            - DSC off
                            - Vasen jalka jarrulle
                            - Oikea jalka kaasulle
                            - Syttyy Launch Control
                            - Jalka pois jarrulta ja MORO

                            :think
                            Itselleni vastaan, että:
                            - Kone lämmin
                            - Sport+
                            - Vaihteisto DS:lle
                            - Vasen jalka voimakkaasti jarrulle
                            - Oikea jalka kaasulle pohjaan asti
                            - Syttyy Lippu ja kun irrottaa jarrun niin johan mennään. Eli ei tarvitse koskea DSC-asetukseen. Toki tuossa lippu-tilassa ei kannata kauaa pitää jotta ei momenninmuunnin ota kipeää.
                            Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

                            Comment

                            • JoniLah
                              Newbiemmer
                              • Aug 2017
                              • 6
                              • hanko

                              F30 Harman Kardon ovipilari diskanttien vaihto?

                              Hifiketjuja olen lueskellut läpi, mutta pari kyssäriä jäi uupumaan tietoa..

                              Autonani F30 320, ankeimmalla äänentoistolla. Eli ovipilareissa ei ole esim. diskantteja. Tuleeko sinne piuhat valmiiksi? Jos ostaa vaikka ebaystä nuo harman&kardonin diskantit kehyksineen niin onko ihan plug&play asennus?

                              Ja mikähän olisi järkevä hinta noista maksaa ebayssä(kehykset + diskantit niihin)?

                              Onko kova homma vaihtaa, onko olemassa ohjeita jossain?

                              Myöhemmin tarkoitus jatkaa kaiuttimien vaihtoa, mutta tästä voisi aloittaa.

                              Toivottavasti joku viitsii vinkata neuvoja, vähän vieraita vielä nämä bemarit =)

                              Comment

                              • AC*
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2007
                                • 205
                                • Tampere

                                Originally posted by salmol View Post
                                Alkupään (2012->) F3x-malleissa oli suunnitteluvirhe ainakin takaiskunvaimentimien yläpään kiinnityksessä. Minulla lotisi myös, kunnes takuuseen aikanaan vaihdettiin uudet yläpäät. Sitten ei lotissut enää.
                                Tuon tiesin kyllä, mutta mitä olen tuosta lukenut niin ei pitäisi olla ongelma adaptiivi-iskareiden kanssa?

                                Autossa on vielä tuo Premium Selection -takuu voimassa, joten pitänee käyttää näytillä.
                                i4 M50

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎