Announcement

Collapse
No announcement yet.

F3x Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • |foder|
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 7085
    • Forssa

    Sigun käyttis menossa ohjelmointiin. Kone N47D20.
    Mikäs on laatikon tai koneen maksimi tehot mitä vakiosisuskaluilla uskaltaa ottaa?
    Nyt 143hp/320Nm. Ohjelma lupais 215hp/420Nm.
    Kuulostaako fiksulta tai turvallisilta lukemilta?
    Kunhan pähkin ja mietin vaan että samaan rahaan saisi mahdollisimman paljon potkua mutta myös kestäis jatkossakin. :think
    Nyt:
    E82 135i -11

    Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

    Comment

    • jannes
      Bimmer Rookie
      • Jul 2005
      • 124
      • Koria

      Ei pitäisi laatikon ja voimansiirron osalta olla ongelmaa. Kuulostaa tosin melko kovilta lukemilta vaihtamatta ahdinta ja suuttimia, Celticin ohjelma varmaankin kyseessä?

      Comment

      • arben
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2011
        • 1121
        • suomi

        N47 316d/318d kaiken tutkiman perusteella poikkeaa 320d

        -ahdin
        -suuttimet
        -männät
        -laatikko/turbiini

        Itsellä jw servicen asentama ohjelma,hienosti toimii sekä asiallisen hintainen.

        Mutta eipä oo vastaan tullut että n47 olisi ohjelmoinnin vuoksi hajonnut(mäntä tms)

        Itsellä löytyy ds/sport+ asetus,jos koodaa sport askiksi muuttaako se vaihtonopeutta tms? Pitänyt mennä jw servicelle tuo koittamaan.

        Comment

        • |foder|
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2006
          • 7085
          • Forssa

          Originally posted by jannes View Post
          Ei pitäisi laatikon ja voimansiirron osalta olla ongelmaa. Kuulostaa tosin melko kovilta lukemilta vaihtamatta ahdinta ja suuttimia, Celticin ohjelma varmaankin kyseessä?
          Lisäätehoa.fi ohjelma.

          No otetaan noi lukemat ulos ja katsotaan mikä porsii ensin.
          Nyt:
          E82 135i -11

          Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

          Comment

          • Puistis
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2013
            • 849
            • 09

            Originally posted by arben View Post

            Itsellä löytyy ds/sport+ asetus,jos koodaa sport askiksi muuttaako se vaihtonopeutta tms? Pitänyt mennä jw servicelle tuo koittamaan.
            Muuttuu nopeammaksi ja eron kyllä huomaa.

            Ja nyt kun on rattivaihteet jälkiasennettu on kiva napsutella isompaa silmään
            Last edited by Puistis; 12-05-2018, 20:40.

            Comment

            • arben
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2011
              • 1121
              • suomi

              Originally posted by Puistis View Post
              Muuttuu nopeammaksi ja eron kyllä huomaa.

              Ja nyt kun on rattivaihteet jälkiasennettu on kiva napsutella isompaa silmään
              Ai no täytynee sitten ottaa se työn alle.
              Kaiketi läpyskät sai toimimaan 1 johdon vedolla fem moduulille+koodaus?

              Comment

              • jannes
                Bimmer Rookie
                • Jul 2005
                • 124
                • Koria

                Jep, helppo laittaa. Joissain autoissa on jo johto valmiina, vaikka ei läpysköitä olisikaan tehtaalta.

                Comment

                • Puistis
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2013
                  • 849
                  • 09

                  Originally posted by arben View Post
                  Ai no täytynee sitten ottaa se työn alle.
                  Kaiketi läpyskät sai toimimaan 1 johdon vedolla fem moduulille+koodaus?
                  Joo mulla oli johto jo valmiina. Eli pelkkä koodaus riitti.

                  Comment

                  • kt10734
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2008
                    • 370
                    • Uusimaa

                    Originally posted by arben View Post
                    N47 316d/318d kaiken tutkiman perusteella poikkeaa 320d

                    -ahdin
                    -suuttimet
                    -männät
                    -laatikko/turbiini

                    Itsellä jw servicen asentama ohjelma,hienosti toimii sekä asiallisen hintainen.

                    Mutta eipä oo vastaan tullut että n47 olisi ohjelmoinnin vuoksi hajonnut(mäntä tms)

                    Itsellä löytyy ds/sport+ asetus,jos koodaa sport askiksi muuttaako se vaihtonopeutta tms? Pitänyt mennä jw servicelle tuo koittamaan.

                    316d on pienempi perä kuin 318d/320d ja 316d/318d on eri turbiini laatikossa kuis 320d. Itse laatikko on käsittääkseni suht sama? Ainakin väännön kesto on sama. Softa on myöskin eri. Joku muu osanee sanoa paremmin.
                    Last edited by kt10734; 13-05-2018, 19:24.


                    Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...

                    Comment

                    • Whatnot
                      Bimmer Rookie
                      • May 2009
                      • 53
                      • Hki

                      Voisiko joku varmistaa tarviiko kaikki nämä koodata että LIM-näppäin muuttuu SET-painikkeeksi?

                      KOMBI 3003 SLD_ENABLE
                      aktiv -> nicht_aktiv

                      ICM 3000 SLD_Funktion
                      aktiv -> nicht_aktiv

                      ICM 3000 C_Umschaltung_ACC_DCC
                      zugelassen -> unterdruecken

                      ICM 3000 LDM_SET_Taste
                      nur_SET__O -> SET_und_aktivieren__IO
                      Nämä ovat F30 Reference Guide 1.7:sta otettu missä muunnetaan toistepäin, eli SET -> LIM. Eli tuossa on vain vaihdettu arvot päittäin.

                      Katselin joskus tuota koodausta ja ei ollut ihan 1:1 noiden arvojen kanssa.

                      Comment

                      • |foder|
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2006
                        • 7085
                        • Forssa

                        Originally posted by kt10734 View Post
                        316d on pienempi perä kuin 318d/320d ja 316d/318d on eri turbiini laatikossa kuis 320d. Itse laatikko on käsittääkseni suht sama? Ainakin väännön kesto on sama. Softa on myöskin eri. Joku muu osanee sanoa paremmin.
                        Onko villiä veikkausta mitä turbiini sanoo 100Nm kasvusta?
                        Juurikin 318dA kyseessä ja n47, ei se uudempi mikä lie olikaan jos siinä eri turbiini. :think
                        Nyt:
                        E82 135i -11

                        Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                        Comment

                        • salmol
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2013
                          • 244
                          • Helsinki

                          Originally posted by |foder| View Post
                          Onko villiä veikkausta mitä turbiini sanoo 100Nm kasvusta?
                          Villi veikkaus on että ei sano turbiini yhtään mitään, jos kyseessä on joku laajasti saatavilla oleva ohjelmisto. Niissä on turvarajat, eikä ne ylitä niitä. Minulla on sama vaihteisto kuin sinulla, ehkä eri turbiini, mutta tästä kone-vaihteistoyhdistelmästä on otettu 520nm vääntöä, ja nyt 440nm + 240hp tehoa, eikä mitään ongelmaa. Joten en usko että sinullekaan tulee. Toki kannattaa tiedostaa mahdolliset riskit, mutta en ole kuullut yhdenkään BMW:n noista laajasti saatavilla olevista ohjelmistoista hajonneen.
                          Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

                          Comment

                          • 314da
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2015
                            • 249
                            • J

                            Originally posted by salmol View Post
                            Villi veikkaus on että ei sano turbiini yhtään mitään, jos kyseessä on joku laajasti saatavilla oleva ohjelmisto. Niissä on turvarajat, eikä ne ylitä niitä. Minulla on sama vaihteisto kuin sinulla, ehkä eri turbiini, mutta tästä kone-vaihteistoyhdistelmästä on otettu 520nm vääntöä, ja nyt 440nm + 240hp tehoa, eikä mitään ongelmaa. Joten en usko että sinullekaan tulee. Toki kannattaa tiedostaa mahdolliset riskit, mutta en ole kuullut yhdenkään BMW:n noista laajasti saatavilla olevista ohjelmistoista hajonneen.
                            Kyllä tuon voi ihan turvallisesti lastuttaa kunnon ohjelmalla ei siellä mikään hajoa sen takia, perävälityshän tuossa 316d:ssä on tiuhempi kuin 318/320 malleissa.

                            Comment

                            • |foder|
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 7085
                              • Forssa

                              Kiitos vastanneille.

                              Useampi mielipide puoltaa sitä että otetaan nyt se ns tehokkain ohjelma.
                              Nyt:
                              E82 135i -11

                              Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                              Comment

                              • jannes
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2005
                                • 124
                                • Koria

                                Oikea meininki. Laitahan tunnelmia sitten softauksen jälkeen.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎