Announcement

Collapse
No announcement yet.

F3x Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pyroz
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 6730
    • PK-seutu

    Oliko tuohon F3x rengasmeluun muuten tullut jotain parannuksia LCI:ssä?
    S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

    Comment

    • alspe
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 3402
      • Tre

      Originally posted by miyli View Post
      Suurin ero on varmaan rengasmelu. Se on aika kova kyllä F30 verrattuna F10.
      Tietysti jos ajaa F30 16" vanteilla ja pullakumeilla auttaa asiaan, mut jos laittaa esim. 18-19" on rengasmelu kyllä aika kova.
      Varmaan 17" olisi rengasvalinta, nytkin ajelen 225/55/17 koolla F10:lla. Ei ole tarkoitus tuunailla kun auto on muutenkin ihan hieno. Tosin jos autossa on 18" ostaessa niin menkööt.
      Last edited by alspe; 24-10-2018, 10:48.
      G30 520d xDrive
      EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

      Comment

      • 314da
        Bimmer Fanatic
        • May 2015
        • 246
        • J

        Originally posted by pyroz View Post
        Oliko tuohon F3x rengasmeluun muuten tullut jotain parannuksia LCI:ssä?
        Enpä sanoisi, että merkittävää parannusta LCI:n myötä olisi tullut. Aika paljon merkitsee rengasvalinnat, 18 koossa rengasmelu vielä ihan siedettävää oikealla rengasvalinnalla. Runflatteja ei kannata edes harkita, vaan alle hiljaiset normirenkaat esim. Hankook, Goodyear yms, mahdollisimman alhaisella nopeusluokalla.

        Comment

        • Guffe
          Bimmer Rookie
          • Sep 2008
          • 41

          Originally posted by duckland View Post
          Muistaakseni alle 2014 autoissa ei toimi suomessa oikeastaan mikään connected ominaisuus. Uudemmissa kyllä. Vaatii kai puhelinverkkoon jotain mitä suomen bemari ei hommaa. Internetit su muut turhia vaikka ruksittu.
          Ok, auto on valmistettu 3/2014, eli jotain toiveita voisi elättää? Noissahan oli kuukausimaksullisia juttuja, luulisi suomen päätäkin kiinnostavan saada noista tilauksia?
          F30 330e M-sport '16
          e21 315 Sedan '83
          ex-F31 330d xDrive Touring M-Sport '14
          ex-e61 535d Touring M-Sport '05
          ex-e39 530d Touring M-Sport '03
          ex-e30 316i Bavaria '91

          Comment

          • duckland
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2003
            • 418

            Originally posted by Guffe View Post
            Ok, auto on valmistettu 3/2014, eli jotain toiveita voisi elättää? Noissahan oli kuukausimaksullisia juttuja, luulisi suomen päätäkin kiinnostavan saada noista tilauksia?
            Suomen päätä ei kiinnostanut yhtään mikään. Mäkin ostin omani suoraan saksasta ja connected ominaisuuksilla koska olin siinä uskossa että ne tulee suomeen ja ekassa huollossa kehuivat että ihan kohta aukeaa toiminnallisuudet. No vuodet vieri ja silleen. huvikseni soitin alkuvuonna bemarille ja kysyin miten nämä nyt on niin totesivat että vanhempiin autoihin ne ei aukea ikinään. Kiitos tästä. maksoin verotkin ominaisuuksista jotka ei koskaan tule suomessa toimimaan.

            Mutta itse kysymykseen soita bemarille ja kysy tuo tarkka vuosi mistä lähtien ne saa toimimaan suomessa.

            Comment

            • salmol
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2013
              • 244
              • Helsinki

              Originally posted by duckland View Post
              Suomen päätä ei kiinnostanut yhtään mikään. Mäkin ostin omani suoraan saksasta ja connected ominaisuuksilla koska olin siinä uskossa että ne tulee suomeen ja ekassa huollossa kehuivat että ihan kohta aukeaa toiminnallisuudet. No vuodet vieri ja silleen. huvikseni soitin alkuvuonna bemarille ja kysyin miten nämä nyt on niin totesivat että vanhempiin autoihin ne ei aukea ikinään. Kiitos tästä. maksoin verotkin ominaisuuksista jotka ei koskaan tule suomessa toimimaan.

              Mutta itse kysymykseen soita bemarille ja kysy tuo tarkka vuosi mistä lähtien ne saa toimimaan suomessa.
              Itse kun kysyin tätä Suomi-autoon, niin BMW Suomi vastasi:

              Suomeen on tullut saataville SIM-kortilliset ConnectedDrive-palvelut uusiin autoihin tammikuun 2016 tuotannosta alkaen. Teidän autonne on valmistunut tehtaalta 04/2014.

              Valitettavasti autossanne ei ole tehtaalta valmistuessaan vielä ollut SIM-korttia ja näin ollen ette pysty käyttämänään ConnectedDrive-palveluita autossanne. Tämä on myös syy miksi, että saa liitettyä autoanne luomaanne ConnectedDrive-tiliin.

              Alla kuvattuna nykyisen telematiikka-järjestelmän perusvarusteet varustekoodeineen mitä autossa pitää olla, jotta ConnectedDrive-palveluita voi käyttää Suomessa. Kyseiset varusteet edellyttävät myös tuon tehtaalla asennetun SIM-kortin. Valitettavasti kyseisiä varusteita ei voi jälkiasentaa autoon.

              Nykyinen telematiikkayksikkö lanseerattiin joillain markkinoilla, kuten esimerkiksi Saksassa, jo heinäkuun 2013 tuotannosta alkaen. Tämä on syy siihen että foorumeilla voi löytyä 2014 vuosimallin autoja josta ConnectedDrive-palvelut löytyvät, mutta nämä ovat tuontiautoja.
              Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

              Comment

              • niko123
                Bimmer Rookie
                • Jun 2012
                • 148
                • Kesälahti

                Onko täällä kellään kokemusta lämmityslaitteen ongelmista? Vikana on että puhallin käy puhaltamaan kylmää ilmaa ajaessa. Lämmintä saa kun kiertää lisää lämpötilaa aina kun viilenee, pitemmällä matkalla ongelma loppui n26 asteen kohdalla. Viime talvi meni hyvin automaatti asennossa ja lämmönpyynti 22-23 koko talven siihen koskematta.
                Carlylla katsoessa löysin että näytti coolant temperature 215 astetta. Moottori oli noin 90 ja öljyt noin 80. Olisiko vinkkiä näiden perusteella mitä lähteä tekemään? Varmaan ekana termostaatti ja vesipumppu vaihtoon ihan jo kilometrien vuoksikin.
                Ja malli oli 320d.

                Comment

                • pkk
                  Newbiemmer
                  • Sep 2013
                  • 13
                  • helsinki

                  Originally posted by alspe View Post
                  F30 330e ketjussa olen pyöritellyt kannattavuutta ja vaihtoa plugin hybridi F30 koriin. Kertokaas omakohtaisia kokemuksia F10 (520d) vs. F30, mitä tulee takkiin ja mitä hyötyy? Lapsia on kaksi jotka ovat turvaistuinikäisiä, teinejä joskus 5-7 vuoden päästä. Rattaita ei enää tarvita. Joskus toisinaan turvaistuinten väliin on ängennyt pieni aikuinen ja lomamatkalle on saatu survottua matkalaukut sedanin konttiin. Näissä uskon tulevan ongelma, mutta ei kerran vuodessa matka sentään auton mallia päätä.
                  Ite vaihdoin juuri F10->F31 msport
                  - Itse halusin ketterämpää peliä, sillä aloin kyllästyä F10:n "laivamaisuuteen"
                  - leveydessä häviää vähän. itselläkin takapenkillä kaksi turvaistuinta. F10n kanssa siellä meni tarvittaessa pieni aikuinen välissä, mutta enää ei ole puhettakaan.
                  - itselläni ei rengasmelu juurikaan kasvanut. entisessä F10ssä 245 leveät 18 tuumaset ja nykyisessä 225 leveät 18 tuumaset. Hiljaiset kitkat kun ostaa, niin oikein mukavat. tai sitten ne F10:n renkaat oli tavallista äänekkäämmät sillä ero oli yllättävän pieni. F31ssä on etuovet vaimennettu, mutta en usko sen vaikuttavan kovinkaan paljoa.
                  - mikäli olet pidempireisinen kuski, niin reisituki ei ole yhtä hyvä edes msport penkeissä. siitä itselläni miinusta. Ja kun penkin laittaa tarpeeksi pitkälle, niin kyllä takana olevan lapsen jalat selkänojaa kolkuttelee. mutta se nyt on kasvatuskysymys, ettei sitä potkita

                  Comment

                  • lassiv
                    BTCF Member
                    • Nov 2015
                    • 312
                    • Lahti

                    Originally posted by salmol View Post
                    Itse kun kysyin tätä Suomi-autoon, niin BMW Suomi vastasi:

                    Suomeen on tullut saataville SIM-kortilliset ConnectedDrive-palvelut uusiin autoihin tammikuun 2016 tuotannosta alkaen. Teidän autonne on valmistunut tehtaalta 04/2014.

                    Valitettavasti autossanne ei ole tehtaalta valmistuessaan vielä ollut SIM-korttia ja näin ollen ette pysty käyttämänään ConnectedDrive-palveluita autossanne. Tämä on myös syy miksi, että saa liitettyä autoanne luomaanne ConnectedDrive-tiliin.

                    Alla kuvattuna nykyisen telematiikka-järjestelmän perusvarusteet varustekoodeineen mitä autossa pitää olla, jotta ConnectedDrive-palveluita voi käyttää Suomessa. Kyseiset varusteet edellyttävät myös tuon tehtaalla asennetun SIM-kortin. Valitettavasti kyseisiä varusteita ei voi jälkiasentaa autoon.

                    Nykyinen telematiikkayksikkö lanseerattiin joillain markkinoilla, kuten esimerkiksi Saksassa, jo heinäkuun 2013 tuotannosta alkaen. Tämä on syy siihen että foorumeilla voi löytyä 2014 vuosimallin autoja josta ConnectedDrive-palvelut löytyvät, mutta nämä ovat tuontiautoja.
                    Kellään tietoa missä tuo simkortti sijaitsee jos sellainen on. Mielestäni tuo meni kerran vahingossa Ruotsin johonkin asiakaspalveluun kun jotain näpyttelin autossa. Yhtäkkiä soitti ja joku ruotsiksi vastaili pahottelin englanniksi jäi vaan mietityttämään että onko tuolla joku Ruotsin sim-kortti vai millä tuo mahtaa mennä. Toki oma kännykkä oli bluetoothilla yhteydessä että saiko sieltä netti yhteyttä tms käytettyä millä sai puhelun tapaista järjestettyä?

                    Tuollaisia näkymiä on idrivessä tarjolla jos kertovat jollekkin paremmin.
                    Last edited by lassiv; 26-10-2018, 23:52.

                    ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95

                    Comment

                    • salmol
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2013
                      • 244
                      • Helsinki

                      Originally posted by niko123 View Post
                      Onko täällä kellään kokemusta lämmityslaitteen ongelmista? Vikana on että puhallin käy puhaltamaan kylmää ilmaa ajaessa. Lämmintä saa kun kiertää lisää lämpötilaa aina kun viilenee, pitemmällä matkalla ongelma loppui n26 asteen kohdalla. Viime talvi meni hyvin automaatti asennossa ja lämmönpyynti 22-23 koko talven siihen koskematta.
                      Carlylla katsoessa löysin että näytti coolant temperature 215 astetta. Moottori oli noin 90 ja öljyt noin 80. Olisiko vinkkiä näiden perusteella mitä lähteä tekemään? Varmaan ekana termostaatti ja vesipumppu vaihtoon ihan jo kilometrien vuoksikin.
                      Ja malli oli 320d.
                      No sekoilisiko lämmitys juuri sen takia, että tuo jäähdytysnesteen lämpötila näyttää mitä sattuu. Jäähdytysneste pitäisi olla noin 85-90 astetta ja öljyt noin 100. Eli jos joku anturi antaa tuollaisia lukemia, niin voi kyllä sotkea eri asioita.
                      Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

                      Comment

                      • kooma
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2004
                        • 1017
                        • Pikis

                        Päivän vinkki; jos päivität navin karttoja niin tsekkaa ensin että meneekö kartat sukkana sisään (eli edellinen omistaja on jo syöttänyt lifetime fsc koodin) ennen kuin hankit fsc koodin rahalla
                        Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                        Comment

                        • Guffe
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2008
                          • 41

                          Originally posted by lassiv View Post
                          Kellään tietoa missä tuo simkortti sijaitsee jos sellainen on. Mielestäni tuo meni kerran vahingossa Ruotsin johonkin asiakaspalveluun kun jotain näpyttelin autossa. Yhtäkkiä soitti ja joku ruotsiksi vastaili pahottelin englanniksi jäi vaan mietityttämään että onko tuolla joku Ruotsin sim-kortti vai millä tuo mahtaa mennä. Toki oma kännykkä oli bluetoothilla yhteydessä että saiko sieltä netti yhteyttä tms käytettyä millä sai puhelun tapaista järjestettyä?

                          Tuollaisia näkymiä on idrivessä tarjolla jos kertovat jollekkin paremmin.
                          https://www.dropbox.com/sh/xddo4rv1l...Eidd-MJSa?dl=0
                          Kysyin tätä maa-juttua Bemarilta, mutta mitään vastausta en ole saanut. Maakohdennuksen kuitenkin saa muutettua, kun luo ConnectedDrive-tunnukset Bemarin portaalissa ja syöttää sinne sitten ko. auton VIN-numeron. Prosessi on pirun hidas (ainakin minulla) ja aikaa meni hommaan yksi kokonainen ilta, niissä vahvistuksissa palvelimelta (Saksa?) meni äkkiä pari tuntia ennen kuin olivat todella tehdyt ja valmiit. Palvelujen käyttöönsaamiseksi autoon tulee vahvistuskoodi joka pitää syöttää tuonne portaaliin.

                          Eli jos yläpuolisesta tekstistä selvinnyt, niin sain (_itse_) kohdennuksen muutettua, aikaisemmin Saksaan kohdennettu auto on nyt Suomessa ja auto soittaa ihan Suomen BMW/Mini -palveluun (testattu, vahingossa tietenkin). Etäjutut toimii myös puhelimesta, auto vilkuttaa valoja ja menee lukkoon/auki kännykän kautta. Portaalin kautta sain myös mm. huoltohistorian (autossa se ei näy).

                          Autossa on siis tähän liittyen seuraavat varusteet (kaikki ei vissiin Suomessa kuitenkaan toimi) ja auto on valmistettu 2014-03-17:
                          S6AC INTELLIGENTER NOTRUF
                          S6AE TELESERVICES
                          S6AK CONNECTEDDRIVE SERVICES
                          S6AM REAL TIME TRAFFIC INFORMATION
                          S6AN CONCIERGE SERVICES
                          S6AP REMOTE SERVICES
                          S6NS KOMFORTTELEFONIE MIT ERW. SMARTPHON
                          S6WA INSTRUMENTENKOMBI. M. ERW. UMF.
                          S7DT BMW Service inclusive
                          P7XP NAVIGATIONSPAKET CONNECTEDDRIVE
                          Last edited by Guffe; 29-10-2018, 15:12.
                          F30 330e M-sport '16
                          e21 315 Sedan '83
                          ex-F31 330d xDrive Touring M-Sport '14
                          ex-e61 535d Touring M-Sport '05
                          ex-e39 530d Touring M-Sport '03
                          ex-e30 316i Bavaria '91

                          Comment

                          • Tommix
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 5419
                            • S:t Karins

                            Kysytään nyt täälläkin vaikka kyseessä on F20, logiikka lienee sama. Ongelma:
                            Mikä pirun kikka noissa muistipenkeissä on. Täppä on ruksattu sieltä ovien lukitusvalikosta jotta muistaa viimeisen asennon. Penkit on säädetty ja tallenettu molemmilla avaimilla omansa kaukosäädöllä. Ei vaan penkit/peilit hae muistista säätöjä :think:think:think
                            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                            Comment

                            • kooma
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2004
                              • 1017
                              • Pikis

                              Ei ole mun Äffäläisessä sähköpenkkejä mutta lähtisin haarukoimaan sitä kautta että säädöthän tallentuu siihen idrive profiiliin. Eli jos valitset käsin idrivesta toisen profiilin niin säätyykö sitten? Jos kyllä niin sitten on jotenkin pielessä avaimen ja profiilin kytkös. Jos taas ei vaihdu säädöt profiilia käsin vaihtaessakaan niin sitten ne ei ole tallentuneet profiiliin syystä tai toisesta.
                              Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                              Comment

                              • niko123
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2012
                                • 148
                                • Kesälahti

                                Originally posted by niko123 View Post
                                Onko täällä kellään kokemusta lämmityslaitteen ongelmista? Vikana on että puhallin käy puhaltamaan kylmää ilmaa ajaessa. Lämmintä saa kun kiertää lisää lämpötilaa aina kun viilenee, pitemmällä matkalla ongelma loppui n26 asteen kohdalla. Viime talvi meni hyvin automaatti asennossa ja lämmönpyynti 22-23 koko talven siihen koskematta.
                                Carlylla katsoessa löysin että näytti coolant temperature 215 astetta. Moottori oli noin 90 ja öljyt noin 80. Olisiko vinkkiä näiden perusteella mitä lähteä tekemään? Varmaan ekana termostaatti ja vesipumppu vaihtoon ihan jo kilometrien vuoksikin.
                                Ja malli oli 320d.
                                Itselle vastaten jos jollain samaa ongelmaa jatkossa. Carlyn ohjelmassa ilmeisesti bugi josta sen lämpötila johtui. Muuten ongelma todennäköisesti johtui huonosta akusta. Akku vaihdettiin uuteen, tarkastettiin myös ilmastoinnin lämpötila antureita, ei ollut näkyvää likaa taikka muuta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎