Announcement

Collapse
No announcement yet.

F3x Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Puistis
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2013
    • 849
    • 09

    Omassani menee tehot melkein asteikon loppuun ja väännöt yli asteikon.

    Comment

    • 314da
      Bimmer Fanatic
      • May 2015
      • 249
      • J

      Originally posted by hakala- View Post
      Mulla on 318d lisäätehoa.fi ohjelmalla. Pitäisi olla 210/420. Auton tehonäyttö näyttää 160kw ja 320nm max lukemiksi. Teho nousee johonkin 135kw kohdalle ja väännöt menee tappiin kaasu pohjassa eli jää teho vähän tuosta 210hpsta mutta jotenkin uskoisin että ei tuo auton oma tehonäyttö niin tarkka ole. Perstuntumalla kuitenkin voimaa tuli tosi hyvin lisää ohjelmoinnin jälkeen.
      Eikös nuo tehomittarit saa jätettyä ohjelmoinnissa ennalleen tai sitten ne voi muokattua uusille lukemille. Jos muutosta ei huomaa ohjelmoinnin jälkeen niin auto on joko ollut valmiiksi viritetty, ohjelmointi epäonnistunut tai siinä on joku muu vika. Dynossahan tuo selviää onko tehot sielläpäinkään mitä luvattu.

      Comment

      • hakala-
        BTCF Member
        • Sep 2011
        • 455
        • Tampere

        Originally posted by 314da View Post
        Eikös nuo tehomittarit saa jätettyä ohjelmoinnissa ennalleen tai sitten ne voi muokattua uusille lukemille. Jos muutosta ei huomaa ohjelmoinnin jälkeen niin auto on joko ollut valmiiksi viritetty, ohjelmointi epäonnistunut tai siinä on joku muu vika. Dynossahan tuo selviää onko tehot sielläpäinkään mitä luvattu.
        Dynossahan se selviäisi. Toin vain omat kokemukset keskusteluun mukaan ja olen täysin tyytyväinen siihen miten omani 318d potkii
        F15 M50D
        E36 328 turbo
        E34 535 turbo

        Comment

        • 314da
          Bimmer Fanatic
          • May 2015
          • 249
          • J

          Joo, kyllä sen pers dynolla huomaa, keskustelu taisi lähteä liikkeelle kun supnalup ei huomannut autossaan eroa ja kyllä siinä silloin jotain häikkää on jos oli vakiona ennen ohjelmointia.

          Comment

          • |foder|
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 7085
            • Forssa

            Originally posted by hakala- View Post
            Mulla on 318d lisäätehoa.fi ohjelmalla. Pitäisi olla 210/420. Auton tehonäyttö näyttää 160kw ja 320nm max lukemiksi. Teho nousee johonkin 135kw kohdalle ja väännöt menee tappiin kaasu pohjassa eli jää teho vähän tuosta 210hpsta mutta jotenkin uskoisin että ei tuo auton oma tehonäyttö niin tarkka ole. Perstuntumalla kuitenkin voimaa tuli tosi hyvin lisää ohjelmoinnin jälkeen.
            Mulla myös sama satuppi. Molemmat mittarit menee tappiin.
            Kuin myös tyytyväinen ollut.
            Nyt:
            E82 135i -11

            Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

            Comment

            • Supnalup
              Bimmer Rookie
              • Mar 2015
              • 36
              • Helsinki

              Selvis tämä homma nyt, autoon oli laitettu kokonaan väärä ohjelma ja siksi se ei toiminut. Ei siis oltu testattu millään tavalla ohjelmoinnin jälkeen vaikka sanottiin että on testattu ja että toimii moitteetta.. Veikkaan että ei oltu kyllä mitään katsottu ennen ohjelmointiakaan.. Nyt kuitenkin toimii ja menee sport mittarit melkein tappiin.. vähän jää vajaaksi siitä 240hp ja vääntö menee about 460nm mittarin mukaan. Jäi kyllä vähän sellanen fiilis että onkohan tolle EGR myöskään tehty yhtään mitään.. Harmittaa kun on jo muutenkin luotto ihan nollassa kaikkin perus korjaamoihin niin aina tulee näitä vastaan.





              Originally posted by Supnalup View Post
              Tuli hankittua tuo Celtic tuning ohjelma autoon 320D A X-Drive, F30 vm2012.
              Vakiona 184hp ja 380 Nm ja optimoinnin jälkeen pitäisi olla 238 hp ja 442 Nm.
              Samalla ohjelmoitiin EGR pois ja tulpattiin.


              Tuli hieman pettymyksenä tuo ero tehoissa, en huomaa kovinkaan kummoista eroa väännössä tai oikeastaan missään. Onko muilla vastaavia kokemuksia ?
              Onko teillä ero ollut niin iso että sitä ei tarvitse miettiä tapahtuiko jotain vai ei ? Auto oli ennen ohjelmointia kuulemma vakio ja kaikki meni hyvin eikä mitään poikkeavaa ollut missään arvoissa.. Vähän jäi sellainen tunne että oliko tässä mitään järkeä x)

              Comment

              • Galaxy1223
                Bimmer Rookie
                • Jul 2009
                • 121
                • Suomi

                Originally posted by Supnalup View Post
                Selvis tämä homma nyt, autoon oli laitettu kokonaan väärä ohjelma ja siksi se ei toiminut. Ei siis oltu testattu millään tavalla ohjelmoinnin jälkeen vaikka sanottiin että on testattu ja että toimii moitteetta..
                Testattu eli auto lähti käyntiin eikä vikakoodeja. Rahat pois ja seuraava auto työnalle. Noinhan se menee

                Comment

                • SC90
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 280

                  Originally posted by Galaxy1223 View Post
                  Testattu eli auto lähti käyntiin eikä vikakoodeja. Rahat pois ja seuraava auto työnalle. Noinhan se menee
                  Jep, Celticillä normisetti menee näin, ikävä kyllä.
                  - M3 convertible 2005

                  - Saleen S281 S/C HH Special Edition 2003 1 of 18

                  - Ford Mustang GT 5.0 convertible 1988

                  - Fiat 850 Special 1969

                  - Lexus GS300 2000 TwoTone

                  - Lexus LS600h 2008

                  - Volvo S60 2.5 T AWD 2006

                  Autojen kiillotusta, sisustanpesuja, ajovalojen kiillotusta, kovavahauksia, pinnoituksia ym. ym. n. 20 vuoden kokemuksella parhaimmalla lopputuloksella mistään tinkimättä. Kysy lisää!
                  o44-531 82oo

                  Comment

                  • TeemuT
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2007
                    • 329
                    • Muhos

                    F30 320ED -12
                    pari kertaa ajon jälkeen on jäänyt flekti pyörimään kun on sammuttanut auton. en muista sitä aikasemmin käyneen vaikka helteitä on riittänyt tänä kesänä , se kyllä sammuu 2-3min kuluttua.
                    liekkö normaalia ?

                    -Teemu
                    -TT-
                    F30 320d

                    Comment

                    • Puistis
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2013
                      • 849
                      • 09

                      Originally posted by TeemuT View Post
                      F30 320ED -12
                      pari kertaa ajon jälkeen on jäänyt flekti pyörimään kun on sammuttanut auton. en muista sitä aikasemmin käyneen vaikka helteitä on riittänyt tänä kesänä , se kyllä sammuu 2-3min kuluttua.
                      liekkö normaalia ?

                      -Teemu
                      DPF poltto ollut käynnissä?

                      Comment

                      • TeemuT
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2007
                        • 329
                        • Muhos

                        sitä mietin myös, ei vain ole ikinä ennen tehnyt tuota 1,5 aikana.
                        Poltto on tuossa niin huomaamaton että vaikea edes huomata, pieni palaneen käry saattaa sammuttaessa leijua muuten en ole huomannut. Yhteinen tekijä oli että kummallakin kerralla oli lämmin päivä ja teki tuon n 1vk 400km välein että ei pitäisi ainakaan polttaa niin tiheään.

                        pitää seurata vielä

                        Teemu
                        -TT-
                        F30 320d

                        Comment

                        • salmol
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2013
                          • 244
                          • Helsinki

                          Originally posted by TeemuT View Post
                          sitä mietin myös, ei vain ole ikinä ennen tehnyt tuota 1,5 aikana.
                          Poltto on tuossa niin huomaamaton että vaikea edes huomata, pieni palaneen käry saattaa sammuttaessa leijua muuten en ole huomannut. Yhteinen tekijä oli että kummallakin kerralla oli lämmin päivä ja teki tuon n 1vk 400km välein että ei pitäisi ainakaan polttaa niin tiheään.

                          pitää seurata vielä
                          Tuohon vaikuttaa myös ajosuorite, eli jos turbo on tosi kuuma, niin flekti jää hetkeksi pyörimään ettei paikat sula. Ei ei välttämättä ollut poltosta kyse.
                          Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

                          Comment

                          • rouktom
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2018
                            • 52
                            • Turku

                            Originally posted by Puistis View Post
                            Omassani menee tehot melkein asteikon loppuun ja väännöt yli asteikon.
                            Mulla päivitettiin JW:llä softauksen yhteydessä näytöt isommille tehoille. Näyttää max hp ja nm, sen mitä dynossa mitattiinkin. Auto toimii ja vetää hienosti, vaikka ei vakionakaan huono ollut. Autona siis 330d.

                            Comment

                            • lassiv
                              BTCF Member
                              • Nov 2015
                              • 312
                              • Lahti

                              Onkohan N20 ketju ongelmat samaa luokkaa kun N47 mallilla? Tässä nyt miettinyt tuon N20 hankintaa F30 korissa. N20 tehoa olisi mukava saada vähän nostettua, mutta nyt lähinnä miettinyt että onko tuo ketju tilanne yhtä surkea tämän kanssa, kun tuon diisseli version?

                              Pystyyköhän N20 konetta ajamaan pienillä muutoksilla e85:lla?

                              ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95

                              Comment

                              • Whatnot
                                Bimmer Rookie
                                • May 2009
                                • 53
                                • Hki

                                Onkos normaalia että alle 50tkm ajetusta N20 vuotaa öljyä venttiilikopan tiivisteen välistä?

                                Edit: On näköjään normaalia. Tutun 4-sarjalaisessa sama homma
                                Last edited by Whatnot; 18-09-2018, 14:47.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎