Announcement

Collapse
No announcement yet.

F3x Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Noppe
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2006
    • 535
    • Veneen alla

    Originally posted by Nettipepe View Post
    Äkkiä tulisi mieleen,että onko kepin päässä olevassa kytkimessä (napissa) vikaa.
    Samaa mietin itekki, mutta auto kumminkin ymmärtää että painan sitä koska kongi ääntää ja alkaa vilkuttaa sitä D:tä mittaristossa. Voisihan sen tietysti vaihtaa ensihoitoon jos ei kallis ole.

    Comment

    • Jassooo
      Bimmer Rookie
      • Nov 2017
      • 55
      • Suomi

      Alla oleva linkki ja siellä on jollain vika moiseen löytynyt.

      ”I had the same issue, though only when i tried to put the car into Park. Also the car had called Park by itself when auto start stop was on and at a stop light.

      Dealer traced the problem to the Mechatronics (transmission ECU and valve body) which got replaced under warranty. So far no issues since ive gotten it back in the last week.”

      Comment

      • Noppe
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2006
        • 535
        • Veneen alla

        Originally posted by Jassooo View Post
        Alla oleva linkki ja siellä on jollain vika moiseen löytynyt.

        ”I had the same issue, though only when i tried to put the car into Park. Also the car had called Park by itself when auto start stop was on and at a stop light.

        Dealer traced the problem to the Mechatronics (transmission ECU and valve body) which got replaced under warranty. So far no issues since ive gotten it back in the last week.”

        https://f30.bimmerpost.com/forums/sh....php?t=1228927
        Äh, jotaki tuollaista pelkäsinki. Kiitti linkistä!

        Comment

        • S.P.R
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2003
          • 1009
          • Oulu area

          Originally posted by ThePura View Post
          Olen katsellut m-sport rattia ebaysta ja epäselvyytenä on enää että onko omassa autossa yksi- vai kaksivaihenen airbag. Mistähän tälläisen tiedon voisi saada selville? :think
          Euro-autoissa 1 vaihe bagit ja esim usa 2 vaihe.

          Comment

          • Miqwe
            Bimmer Rookie
            • Apr 2014
            • 32
            • Rovaniemi

            Tuli takaisinkutsu "ohjausvaihteen muokkauksesta". Kellään kokemuksia päivityksestä, mitä osia mennyt vaihtoon?

            Mulla auto ollut vielä täysin oireeton.
            F30 mPö.

            Comment

            • kooma
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2004
              • 1017
              • Pikis

              Originally posted by Miqwe View Post
              Tuli takaisinkutsu "ohjausvaihteen muokkauksesta". Kellään kokemuksia päivityksestä, mitä osia mennyt vaihtoon?
              Tehostimen moottorin kiinnityspulttien vaihto lienee kyseessä. Oireet huomaa ainakin sitten kun ne on kaikki poikki

              https://f30.bimmerpost.com/forums/sh....php?t=1469927
              Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

              Comment

              • Furior
                Bimmer Rookie
                • Sep 2012
                • 177
                • Laukaa

                Tullut lämmittimistä luettua yksi, jos toinenkin ketju, mutta varmaa vastausta ei löytynyt omaan tilanteeseen.

                320dX GT -14 Ruotsin tuonti kaipaisi sähköllä toimivaa moottorin (ja sisätilojen) lämmitystä. Rekisteriotteeseen on merkattu päästöluokaksi Euro 6, vaikka auto rullannut tehtaalta 03/14 ja ensirekisteröity 06/14.

                Ovatko kaikki GT:t Euro 6 -luokassa? Vaikuttaako tuo nyt jotenkin lämmittimen valintaan? Ensisijaisesti houkuttelisi TT-Thermon lämmitin tai vaihtoehtoisesti Calixin letkulämmitin.
                -14 F34 320d GT xDrive M-Sport
                ex: -05 E46 320d Touring Edition 33
                ex: -05 E87 120d

                Comment

                • m.h
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2015
                  • 45
                  • Jns

                  Itsekkin olen samasta asiasta lueskellut tässä viime aikoina ja mulle on jäänyt sellainen käsitys, että bensa euro6 autoissa auto sytyttää vikavalon mikäli letkulämmitin on liian tehokas. Tarkoittaen sitä, että TT-Thermon voi valitettavasti unohtaa.

                  Comment

                  • Pirhonen
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2010
                    • 33
                    • Fin

                    Paljonko on raja nykyään että merkkiliike myöntää sen kahden vuoden BPS-takuun?



                    Olen ollut uskossa että max 5 vuotiaisiin ja max 120tkm ajettuihin autoihin tuo myönnetään, mutta näyttää joitain olevan esim. Laakkosella myynnissä jotka on käyttöönotettu 2013 alkuvuodesta, eli kohta 6 vuotiaita. Onko tuossa jotain harkintaa mukana mihin myöntävät?

                    Comment

                    • Furior
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2012
                      • 177
                      • Laukaa

                      Originally posted by m.h View Post
                      Itsekkin olen samasta asiasta lueskellut tässä viime aikoina ja mulle on jäänyt sellainen käsitys, että bensa euro6 autoissa auto sytyttää vikavalon mikäli letkulämmitin on liian tehokas. Tarkoittaen sitä, että TT-Thermon voi valitettavasti unohtaa.
                      No näin minäkin olen lukenut. Calixinko kanssa ei pitäisi tuota ongelmaa olla?

                      Mikä muuten tekee tuosta F34:sta euro 6:n, kun saman ikäinen F31 320dX on euro 5? Eikö noissa kuitenkin tekniikka pitäisi olla sama, ellei nyt putkistossa sitten ole jotain eroa. CO2-päästöissä toki eroa 2g/km F31 hyväksi.
                      -14 F34 320d GT xDrive M-Sport
                      ex: -05 E46 320d Touring Edition 33
                      ex: -05 E87 120d

                      Comment

                      • karis79
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2007
                        • 145
                        • Oulu

                        Onko 2017 3-sarjalaisessa screen mirror ominaisuus että saa iphone tai anteron näytön castattua auton näyttöön?
                        F11 530xd 11/11
                        E39 530d 05/03

                        Comment

                        • AC*
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2007
                          • 205
                          • Tampere

                          Originally posted by karis79 View Post
                          Onko 2017 3-sarjalaisessa screen mirror ominaisuus että saa iphone tai anteron näytön castattua auton näyttöön?
                          Apple Carplay:n saa lisävarusteena, navigoinnin yhteydessä. Android autoa ei.
                          i4 M50

                          Comment

                          • QUASIMODO
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 2542
                            • Pirkkala

                            Mitä tulisi tarkistaa 2015 vuoden 318d xdrivestä ennen ostopäätöstä?
                            Minkälaisia tyyppivikoja?
                            sigpic

                            Comment

                            • fransesco
                              BTCF Member
                              • Jul 2014
                              • 235
                              • Vantaa

                              Originally posted by QUASIMODO View Post
                              Mitä tulisi tarkistaa 2015 vuoden 318d xdrivestä ennen ostopäätöstä?
                              Minkälaisia tyyppivikoja?
                              Itse olen ajanut 2012 vuoden 320d:llä (F30) ja nyt 2015 vuoden 320i GT:llä (F34). Kummassakaan ei ole ollut mitään ongelmaa jonka voisi luokitella tyyppiviaksi.

                              Suosittelisin ennen ostopäätöstä katsomaan auton yleisen kunnon suhteessa ajokilometreihin kuten kolhut, naarmut, renkaat. Itselläni valintaan vaikutti myös auton varusteet (voi vaihdella paljonkin) ja siisteys. Jotkut vaihtoautot oli jo 30ktm kohdalla todella epäsiistejä ja kuluneita vaikka merkkiliikkeen hallissa olivat myynnissä ja GT:n kohdalla ostinkin isommilla kilsoilla olevan mutta paljon paremmin pidetyn.

                              Ja tietysti sieltä ajotietokoneesta se sähköinen huoltokirja. Eli onko huollot tehty ja onko heti kohta hankinnan jälkeen tarve huollattaa auto. Ainakin GT:ssä joka toinen huolto on ns iso huolto joka on mielestäni ryöstöhinnoiteltu.

                              Uudempien Bemarien huoltopolitiikka (jatkuva jarrupalat - öljynvaihto - vehicle check - jarrupalat - jarrunesteet - öljynvaihto - jarrupalat ...) on raivostuttava. Ennen mentiin öljynvaihtohuollosta öljynvaihtohuoltoon ja jos jarrut alkoi oireilemaan, ne korjattiin.
                              Last edited by fransesco; 03-12-2018, 07:59.
                              E88 & F56 electric

                              Comment

                              • pyroz
                                BTCF Member
                                • Nov 2002
                                • 6741
                                • PK-seutu

                                Originally posted by fransesco View Post
                                Itse olen ajanut 2012 vuoden 320d:llä (F30) ja nyt 2015 vuoden 320i GT:llä (F34). Kummassakaan ei ole ollut mitään ongelmaa jonka voisi luokitella tyyppiviaksi.

                                Suosittelisin ennen ostopäätöstä katsomaan auton yleisen kunnon suhteessa ajokilometreihin kuten kolhut, naarmut, renkaat. Itselläni valintaan vaikutti myös auton varusteet (voi vaihdella paljonkin) ja siisteys. Jotkut vaihtoautot oli jo 30ktm kohdalla todella epäsiistejä ja kuluneita vaikka merkkiliikkeen hallissa olivat myynnissä ja GT:n kohdalla ostinkin isommilla kilsoilla olevan mutta paljon paremmin pidetyn.

                                Ja tietysti sieltä ajotietokoneesta se sähköinen huoltokirja. Eli onko huollot tehty ja onko heti kohta hankinnan jälkeen tarve huollattaa auto. Ainakin GT:ssä joka toinen huolto on ns iso huolto joka on mielestäni ryöstöhinnoiteltu.

                                Uudempien Bemarien huoltopolitiikka (jatkuva jarrupalat - öljynvaihto - vehicle check - jarrupalat - jarrunesteet - öljynvaihto - jarrupalat ...) on raivostuttava. Ennen mentiin öljynvaihtohuollosta öljynvaihtohuoltoon ja jos jarrut alkoi oireilemaan, ne korjattiin.
                                Eikai niissä jarrupaloja vaihdella minkään ohjelman mukaan, vaan kulumisen mukaan? Eli voi hyvin vaihdattaa muualla huoltohistorian kärsimättä.
                                S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎