Announcement

Collapse
No announcement yet.

F3x Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • böntti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2011
    • 2857
    • Tampere

    Originally posted by karis79 View Post
    Onko 2017 3-sarjalaisessa screen mirror ominaisuus että saa iphone tai anteron näytön castattua auton näyttöön?
    Kyllä siinä pitäisi olla NBT evo ID5 tai ID6, näihin pystyy aktivoimaan miracastin. Toimii sitten tietysti ainoastaan Androidilla. Tämä ei ole aktiivisena tehdastekoisesti 3-sarjassa. Niin ja juu pitää olla professional-navi.
    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

    Comment

    • fransesco
      BTCF Member
      • Jul 2014
      • 235
      • Vantaa

      Originally posted by pyroz View Post
      Eikai niissä jarrupaloja vaihdella minkään ohjelman mukaan, vaan kulumisen mukaan? Eli voi hyvin vaihdattaa muualla huoltohistorian kärsimättä.
      BMW:n (siis auton itsensä) tulkinta jarrupalojen kulumisesta on jotain ihan muuta kuin ns kansanmalleissa. Mene ja tiedä, vaikka ajan kuinka siististi niin auto on huutamassa uusia paloja joko eteen tai taakse niin että ei öljynvaihtohuollosta seuraavaan pääse rauhassa. Oli luxusta ajaa pari vuotta välissä mersulla niin ei ollut tätä stressiä...

      Anyways, sinnehän se sähköiseen huoltokirjaan tulee merkintä mikä toimipiste ja millä kilometreillä vaihtoi ne. Sen verran vainoharhaiseksi tässä on tullut että parempi ainakin takuuaikana (uusi tai BPS) huollattaa merkkiliikkeessä että ei tule sitten sanomista jos jarrupalat on vaihtanut vaikka itse ja jakoketju hajoaa... Järkihän sanoo että noilla ei ole mitään tekemistä keskenään, mutta mistä noista tietää kun iso ongelma tulee vastaan ja ison laskun maksajaa aletaan hakemaan.

      Ei silti, on hyviäkin kokemuksia. E88:n kohdalla, tuontiauto, ei koskaan huollettu Suomessa merkkiliikkeessä, ensimmäisen kerran viedessäni marmorille noin 8-9 vuotta vanhaa autoa ne tekivät takuuseen jonkun jarrurempan. Oli kai joku tehtaan kampanja. Olin kuin lekalla päähän lyöty onnesta.
      E88 & F56 electric

      Comment

      • pyroz
        BTCF Member
        • Nov 2002
        • 6741
        • PK-seutu

        Originally posted by fransesco View Post
        BMW:n (siis auton itsensä) tulkinta jarrupalojen kulumisesta on jotain ihan muuta kuin ns kansanmalleissa. Mene ja tiedä, vaikka ajan kuinka siististi niin auto on huutamassa uusia paloja joko eteen tai taakse niin että ei öljynvaihtohuollosta seuraavaan pääse rauhassa. Oli luxusta ajaa pari vuotta välissä mersulla niin ei ollut tätä stressiä...

        Anyways, sinnehän se sähköiseen huoltokirjaan tulee merkintä mikä toimipiste ja millä kilometreillä vaihtoi ne. Sen verran vainoharhaiseksi tässä on tullut että parempi ainakin takuuaikana (uusi tai BPS) huollattaa merkkiliikkeessä että ei tule sitten sanomista jos jarrupalat on vaihtanut vaikka itse ja jakoketju hajoaa... Järkihän sanoo että noilla ei ole mitään tekemistä keskenään, mutta mistä noista tietää kun iso ongelma tulee vastaan ja ison laskun maksajaa aletaan hakemaan.

        Ei silti, on hyviäkin kokemuksia. E88:n kohdalla, tuontiauto, ei koskaan huollettu Suomessa merkkiliikkeessä, ensimmäisen kerran viedessäni marmorille noin 8-9 vuotta vanhaa autoa ne tekivät takuuseen jonkun jarrurempan. Oli kai joku tehtaan kampanja. Olin kuin lekalla päähän lyöty onnesta.
        Joku ei nyt kyllä osu tarinassa kohdilleen. Merkkihuollossakin niiden pitäisi sitten kalibroida kulutusanturien tieto kohdilleen jos auto virheellisesti niitä paloja pyytää vaihtamaan liian ajoissa. Samoilla jarruilla voi ajaa vaikka sata tuhatta kilometriä. Ei ainakaan alle öljynvaihtoväliä.
        S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

        Comment

        • fransesco
          BTCF Member
          • Jul 2014
          • 235
          • Vantaa

          Originally posted by pyroz View Post
          Joku ei nyt kyllä osu tarinassa kohdilleen. Merkkihuollossakin niiden pitäisi sitten kalibroida kulutusanturien tieto kohdilleen jos auto virheellisesti niitä paloja pyytää vaihtamaan liian ajoissa. Samoilla jarruilla voi ajaa vaikka sata tuhatta kilometriä. Ei ainakaan alle öljynvaihtoväliä.
          Niin, siis se että palat edessä ja takana tulevat vaihtoon epäsynkassa öljynvaihtohuoltojen kanssa on ihan todellista totta. Näin oli 2012 mallise F30 kohdalla ja 2015 mallisen F34:n kohdalla.

          Esim:
          1. Vuosihuolto
          2. Vuosihuolto +10000tkm etupalat
          3. Vuosihuolto
          4. Vuosihuolto +5000tkm takapalat
          5. Vuosihuolto
          6. ...ja sama ruljanssi alkaa alusta...

          Kerran on mulla käynyt tuuri että menin vaihdattamaan palat ja ne sanoi että niissä on vielä paljon jäljellä. Resetoivat jonkun jutun ja ajeltiin iloisena pitkään.

          En ole sanomassa että palat loppuu tuossa ajassa, mutta totean että auto on tehtaalla määritelty liian usein pyytämään palojen vaihtoa €€€ toivossa. Se vielä että ne ei mene samassa syklissä vuosihuoltojen kanssa tarkoittaa että sitä autoa käytetään liikkeessä aivan liian usein.

          Jos ei olisi kyseessä takuun alainen auto ja en välittäisi onko siellä sähköisessä huoltokirjassa BMW:n leimat ajallaan ja oikeilla kilsoilla niin resetoisin tuon itse vaikka Carlyllä ja ajelisin sen sata tonnia paloilla kunnes ne aidosti alkaa olemaan loppu.
          E88 & F56 electric

          Comment

          • pyroz
            BTCF Member
            • Nov 2002
            • 6741
            • PK-seutu

            Originally posted by fransesco View Post
            Niin, siis se että palat edessä ja takana tulevat vaihtoon epäsynkassa öljynvaihtohuoltojen kanssa on ihan todellista totta. Näin oli 2012 mallise F30 kohdalla ja 2015 mallisen F34:n kohdalla.

            Esim:
            1. Vuosihuolto
            2. Vuosihuolto +10000tkm etupalat
            3. Vuosihuolto
            4. Vuosihuolto +5000tkm takapalat
            5. Vuosihuolto
            6. ...ja sama ruljanssi alkaa alusta...

            Kerran on mulla käynyt tuuri että menin vaihdattamaan palat ja ne sanoi että niissä on vielä paljon jäljellä. Resetoivat jonkun jutun ja ajeltiin iloisena pitkään.

            En ole sanomassa että palat loppuu tuossa ajassa, mutta totean että auto on tehtaalla määritelty liian usein pyytämään palojen vaihtoa €€€ toivossa. Se vielä että ne ei mene samassa syklissä vuosihuoltojen kanssa tarkoittaa että sitä autoa käytetään liikkeessä aivan liian usein.

            Jos ei olisi kyseessä takuun alainen auto ja en välittäisi onko siellä sähköisessä huoltokirjassa BMW:n leimat ajallaan ja oikeilla kilsoilla niin resetoisin tuon itse vaikka Carlyllä ja ajelisin sen sata tonnia paloilla kunnes ne aidosti alkaa olemaan loppu.
            Jarrut vaihdetaan vasta kun ne ovat loppu. Tai toki voit ilahduttaa varaosa- ja huoltomyyjän ja vaihtaa jo puolessa välissä.

            Ei jarruhuolto tietenkään osu vuosihuoltojen kanssa yksiin kun ei niitä jarruja vaihdella turhaan yhtään missään aikavälissä, vaan sitten kun olet ne jarrutellut loppuun. Joku voi ajaa 10 vuotta samoilla paloilla vaikka öljyjä vaihdellaan sillä välin 5 kertaa.
            S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

            Comment

            • SC90
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 280

              Jahas, valistuneita veikkauksia otetaan vastaan...

              Paikallaan ja matalassa vauhdissa rattia käännettäessä alkoi kuulua omituinen narina jostain rattiakselin suunnalta... Mikähän sieltä on korkannut, vai mikä mahtaa olla tilanne.:think
              - M3 convertible 2005

              - Saleen S281 S/C HH Special Edition 2003 1 of 18

              - Ford Mustang GT 5.0 convertible 1988

              - Fiat 850 Special 1969

              - Lexus GS300 2000 TwoTone

              - Lexus LS600h 2008

              - Volvo S60 2.5 T AWD 2006

              Autojen kiillotusta, sisustanpesuja, ajovalojen kiillotusta, kovavahauksia, pinnoituksia ym. ym. n. 20 vuoden kokemuksella parhaimmalla lopputuloksella mistään tinkimättä. Kysy lisää!
              o44-531 82oo

              Comment

              • salmol
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2013
                • 244
                • Helsinki

                Originally posted by SC90 View Post
                Jahas, valistuneita veikkauksia otetaan vastaan...
                Paikallaan ja matalassa vauhdissa rattia käännettäessä alkoi kuulua omituinen narina jostain rattiakselin suunnalta... Mikähän sieltä on korkannut, vai mikä mahtaa olla tilanne.:think
                Mulla oli F30:ssä ratin akselin läpiviennin kumi äänen aiheuttaja, eli huollossa rasvasivat sen läpiviennin kumin ja narina hävisi.
                Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

                Comment

                • SC90
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 280

                  Originally posted by salmol View Post
                  Mulla oli F30:ssä ratin akselin läpiviennin kumi äänen aiheuttaja, eli huollossa rasvasivat sen läpiviennin kumin ja narina hävisi.
                  Nopeasti tutkailin, niin täytyy näköjään muovilirpake ratin alta ainakin poistaa, että pääsee siihen akseliin käsiksi, jos haluaa rasvata.

                  Pitää huomenna tutkia.

                  Kiitos vinkistä.
                  Last edited by SC90; 06-12-2018, 22:31.
                  - M3 convertible 2005

                  - Saleen S281 S/C HH Special Edition 2003 1 of 18

                  - Ford Mustang GT 5.0 convertible 1988

                  - Fiat 850 Special 1969

                  - Lexus GS300 2000 TwoTone

                  - Lexus LS600h 2008

                  - Volvo S60 2.5 T AWD 2006

                  Autojen kiillotusta, sisustanpesuja, ajovalojen kiillotusta, kovavahauksia, pinnoituksia ym. ym. n. 20 vuoden kokemuksella parhaimmalla lopputuloksella mistään tinkimättä. Kysy lisää!
                  o44-531 82oo

                  Comment

                  • SC90
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2007
                    • 280

                    Rasvailin ulosvientikohdan putkesta, kitinä loppui.

                    Jos nyt tuosta johtui oikeasti, niin se oli helppo korjaus.
                    - M3 convertible 2005

                    - Saleen S281 S/C HH Special Edition 2003 1 of 18

                    - Ford Mustang GT 5.0 convertible 1988

                    - Fiat 850 Special 1969

                    - Lexus GS300 2000 TwoTone

                    - Lexus LS600h 2008

                    - Volvo S60 2.5 T AWD 2006

                    Autojen kiillotusta, sisustanpesuja, ajovalojen kiillotusta, kovavahauksia, pinnoituksia ym. ym. n. 20 vuoden kokemuksella parhaimmalla lopputuloksella mistään tinkimättä. Kysy lisää!
                    o44-531 82oo

                    Comment

                    • salmol
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2013
                      • 244
                      • Helsinki

                      Originally posted by SC90 View Post
                      Rasvailin ulosvientikohdan putkesta, kitinä loppui.

                      Jos nyt tuosta johtui oikeasti, niin se oli helppo korjaus.
                      Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

                      Comment

                      • LAtee_
                        BTCF Member
                        • Aug 2012
                        • 595
                        • Espoo

                        Onko muut huomanneet sellasta metallista resonointia B-pilarin kohdilta molemmin puolin?
                        Alkanut nyt tässä pikku pakkasilla.

                        Takuu kylläkin autossa voimassa joten meen kyllä varmaankin marmorille valittamaan kun tuo ääni kuuluu välillä suht kovanakin, mutta lähinnä aattelin tiedustella onko kohtalontovereita

                        F31 itellä.
                        F31 320iA M-sport LCI '17
                        Ex: E90 320d '06 (Non-sport), Opel Vectra '99

                        Comment

                        • poke
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 3103

                          Originally posted by LAtee_ View Post
                          Onko muut huomanneet sellasta metallista resonointia B-pilarin kohdilta molemmin puolin?
                          Alkanut nyt tässä pikku pakkasilla.

                          Takuu kylläkin autossa voimassa joten meen kyllä varmaankin marmorille valittamaan kun tuo ääni kuuluu välillä suht kovanakin, mutta lähinnä aattelin tiedustella onko kohtalontovereita

                          F31 itellä.
                          on vastaavanlaista ääntä omassakin f31:ssä ja oli edellisessä f10:ssäkin.


                          laitat auton lämpimään halliin yöksi niin sitten ei rämise enää.
                          Kulkineet/projektit:

                          640D F06
                          530iA E39
                          635 CSi E24
                          518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                          1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                          Comment

                          • Pemu
                            BTCF Member
                            • Sep 2005
                            • 134
                            • Uusimaa

                            Originally posted by LAtee_ View Post
                            Onko muut huomanneet sellasta metallista resonointia B-pilarin kohdilta molemmin puolin?
                            Alkanut nyt tässä pikku pakkasilla.

                            Takuu kylläkin autossa voimassa joten meen kyllä varmaankin marmorille valittamaan kun tuo ääni kuuluu välillä suht kovanakin, mutta lähinnä aattelin tiedustella onko kohtalontovereita

                            F31 itellä.
                            Kokeile häviääkö ääni kun laitat ovet lukkoon.
                            Itsellä F36, tulee ylimääräisiä ääniä noista ovien lukitustangoista, näiden ollessa ylhäällä/auki asennossa.
                            Last edited by Pemu; 16-12-2018, 12:50.

                            Comment

                            • Movember
                              Newbiemmer
                              • Dec 2018
                              • 9
                              • Helsinki

                              Originally posted by LAtee_ View Post
                              Onko muut huomanneet sellasta metallista resonointia B-pilarin kohdilta molemmin puolin?
                              Alkanut nyt tässä pikku pakkasilla.

                              F31 itellä.
                              Varsinaista resonointia en ole huomannut, mutta ovien tiivisteet pitää välillä ääntä auton kallistuessa. Silikoonipuikko auttaa kummasti varsinkin näillä pakkasilla. F31 myös.

                              Comment

                              • zakspeed
                                BTCF Member
                                • Nov 2003
                                • 1996
                                • Tampere/kainuu

                                Originally posted by Pemu View Post
                                Kokeile häviääkö ääni kun laitat ovet lukkoon.
                                Itsellä F36, tulee ylimääräisiä ääniä noista ovien lukitustangoista, näiden ollessa ylhäällä/auki asennossa.
                                Uudet tapin muovi läpivientiholkit ovipahveihin niin häviää tämä vika. Vanhoista katkeaa semmoiset pienet kynnet sieltä ja se nuppi alkaa päristä siinä reiässä.
                                -M5- '00
                                -i3 94 rex '19
                                -Ascona B 4.0 '80
                                Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                                -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                                -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎