Originally posted by karis79
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F3x Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
-
-
Originally posted by pyroz View PostEikai niissä jarrupaloja vaihdella minkään ohjelman mukaan, vaan kulumisen mukaan? Eli voi hyvin vaihdattaa muualla huoltohistorian kärsimättä.
Anyways, sinnehän se sähköiseen huoltokirjaan tulee merkintä mikä toimipiste ja millä kilometreillä vaihtoi ne. Sen verran vainoharhaiseksi tässä on tullut että parempi ainakin takuuaikana (uusi tai BPS) huollattaa merkkiliikkeessä että ei tule sitten sanomista jos jarrupalat on vaihtanut vaikka itse ja jakoketju hajoaa... Järkihän sanoo että noilla ei ole mitään tekemistä keskenään, mutta mistä noista tietää kun iso ongelma tulee vastaan ja ison laskun maksajaa aletaan hakemaan.
Ei silti, on hyviäkin kokemuksia. E88:n kohdalla, tuontiauto, ei koskaan huollettu Suomessa merkkiliikkeessä, ensimmäisen kerran viedessäni marmorille noin 8-9 vuotta vanhaa autoa ne tekivät takuuseen jonkun jarrurempan. Oli kai joku tehtaan kampanja. Olin kuin lekalla päähän lyöty onnesta.E88 & F56 electric
Comment
-
-
Originally posted by fransesco View PostBMW:n (siis auton itsensä) tulkinta jarrupalojen kulumisesta on jotain ihan muuta kuin ns kansanmalleissa. Mene ja tiedä, vaikka ajan kuinka siististi niin auto on huutamassa uusia paloja joko eteen tai taakse niin että ei öljynvaihtohuollosta seuraavaan pääse rauhassa. Oli luxusta ajaa pari vuotta välissä mersulla niin ei ollut tätä stressiä...
Anyways, sinnehän se sähköiseen huoltokirjaan tulee merkintä mikä toimipiste ja millä kilometreillä vaihtoi ne. Sen verran vainoharhaiseksi tässä on tullut että parempi ainakin takuuaikana (uusi tai BPS) huollattaa merkkiliikkeessä että ei tule sitten sanomista jos jarrupalat on vaihtanut vaikka itse ja jakoketju hajoaa... Järkihän sanoo että noilla ei ole mitään tekemistä keskenään, mutta mistä noista tietää kun iso ongelma tulee vastaan ja ison laskun maksajaa aletaan hakemaan.
Ei silti, on hyviäkin kokemuksia. E88:n kohdalla, tuontiauto, ei koskaan huollettu Suomessa merkkiliikkeessä, ensimmäisen kerran viedessäni marmorille noin 8-9 vuotta vanhaa autoa ne tekivät takuuseen jonkun jarrurempan. Oli kai joku tehtaan kampanja. Olin kuin lekalla päähän lyöty onnesta.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostJoku ei nyt kyllä osu tarinassa kohdilleen. Merkkihuollossakin niiden pitäisi sitten kalibroida kulutusanturien tieto kohdilleen jos auto virheellisesti niitä paloja pyytää vaihtamaan liian ajoissa. Samoilla jarruilla voi ajaa vaikka sata tuhatta kilometriä. Ei ainakaan alle öljynvaihtoväliä.
Esim:
1. Vuosihuolto
2. Vuosihuolto +10000tkm etupalat
3. Vuosihuolto
4. Vuosihuolto +5000tkm takapalat
5. Vuosihuolto
6. ...ja sama ruljanssi alkaa alusta...
Kerran on mulla käynyt tuuri että menin vaihdattamaan palat ja ne sanoi että niissä on vielä paljon jäljellä. Resetoivat jonkun jutun ja ajeltiin iloisena pitkään.
En ole sanomassa että palat loppuu tuossa ajassa, mutta totean että auto on tehtaalla määritelty liian usein pyytämään palojen vaihtoa €€€ toivossa. Se vielä että ne ei mene samassa syklissä vuosihuoltojen kanssa tarkoittaa että sitä autoa käytetään liikkeessä aivan liian usein.
Jos ei olisi kyseessä takuun alainen auto ja en välittäisi onko siellä sähköisessä huoltokirjassa BMW:n leimat ajallaan ja oikeilla kilsoilla niin resetoisin tuon itse vaikka Carlyllä ja ajelisin sen sata tonnia paloilla kunnes ne aidosti alkaa olemaan loppu.E88 & F56 electric
Comment
-
-
Originally posted by fransesco View PostNiin, siis se että palat edessä ja takana tulevat vaihtoon epäsynkassa öljynvaihtohuoltojen kanssa on ihan todellista totta. Näin oli 2012 mallise F30 kohdalla ja 2015 mallisen F34:n kohdalla.
Esim:
1. Vuosihuolto
2. Vuosihuolto +10000tkm etupalat
3. Vuosihuolto
4. Vuosihuolto +5000tkm takapalat
5. Vuosihuolto
6. ...ja sama ruljanssi alkaa alusta...
Kerran on mulla käynyt tuuri että menin vaihdattamaan palat ja ne sanoi että niissä on vielä paljon jäljellä. Resetoivat jonkun jutun ja ajeltiin iloisena pitkään.
En ole sanomassa että palat loppuu tuossa ajassa, mutta totean että auto on tehtaalla määritelty liian usein pyytämään palojen vaihtoa €€€ toivossa. Se vielä että ne ei mene samassa syklissä vuosihuoltojen kanssa tarkoittaa että sitä autoa käytetään liikkeessä aivan liian usein.
Jos ei olisi kyseessä takuun alainen auto ja en välittäisi onko siellä sähköisessä huoltokirjassa BMW:n leimat ajallaan ja oikeilla kilsoilla niin resetoisin tuon itse vaikka Carlyllä ja ajelisin sen sata tonnia paloilla kunnes ne aidosti alkaa olemaan loppu.
Ei jarruhuolto tietenkään osu vuosihuoltojen kanssa yksiin kun ei niitä jarruja vaihdella turhaan yhtään missään aikavälissä, vaan sitten kun olet ne jarrutellut loppuun. Joku voi ajaa 10 vuotta samoilla paloilla vaikka öljyjä vaihdellaan sillä välin 5 kertaa.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Jahas, valistuneita veikkauksia otetaan vastaan...
Paikallaan ja matalassa vauhdissa rattia käännettäessä alkoi kuulua omituinen narina jostain rattiakselin suunnalta... Mikähän sieltä on korkannut, vai mikä mahtaa olla tilanne.:think- M3 convertible 2005
- Saleen S281 S/C HH Special Edition 2003 1 of 18
- Ford Mustang GT 5.0 convertible 1988
- Fiat 850 Special 1969
- Lexus GS300 2000 TwoTone
- Lexus LS600h 2008
- Volvo S60 2.5 T AWD 2006
Autojen kiillotusta, sisustanpesuja, ajovalojen kiillotusta, kovavahauksia, pinnoituksia ym. ym. n. 20 vuoden kokemuksella parhaimmalla lopputuloksella mistään tinkimättä. Kysy lisää!
o44-531 82oo
Comment
-
-
Originally posted by SC90 View PostJahas, valistuneita veikkauksia otetaan vastaan...
Paikallaan ja matalassa vauhdissa rattia käännettäessä alkoi kuulua omituinen narina jostain rattiakselin suunnalta... Mikähän sieltä on korkannut, vai mikä mahtaa olla tilanne.:thinkEx: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Comment
-
-
Originally posted by salmol View PostMulla oli F30:ssä ratin akselin läpiviennin kumi äänen aiheuttaja, eli huollossa rasvasivat sen läpiviennin kumin ja narina hävisi.
Pitää huomenna tutkia.
Kiitos vinkistä.Last edited by SC90; 06-12-2018, 22:31.- M3 convertible 2005
- Saleen S281 S/C HH Special Edition 2003 1 of 18
- Ford Mustang GT 5.0 convertible 1988
- Fiat 850 Special 1969
- Lexus GS300 2000 TwoTone
- Lexus LS600h 2008
- Volvo S60 2.5 T AWD 2006
Autojen kiillotusta, sisustanpesuja, ajovalojen kiillotusta, kovavahauksia, pinnoituksia ym. ym. n. 20 vuoden kokemuksella parhaimmalla lopputuloksella mistään tinkimättä. Kysy lisää!
o44-531 82oo
Comment
-
-
Rasvailin ulosvientikohdan putkesta, kitinä loppui.
Jos nyt tuosta johtui oikeasti, niin se oli helppo korjaus.- M3 convertible 2005
- Saleen S281 S/C HH Special Edition 2003 1 of 18
- Ford Mustang GT 5.0 convertible 1988
- Fiat 850 Special 1969
- Lexus GS300 2000 TwoTone
- Lexus LS600h 2008
- Volvo S60 2.5 T AWD 2006
Autojen kiillotusta, sisustanpesuja, ajovalojen kiillotusta, kovavahauksia, pinnoituksia ym. ym. n. 20 vuoden kokemuksella parhaimmalla lopputuloksella mistään tinkimättä. Kysy lisää!
o44-531 82oo
Comment
-
-
Onko muut huomanneet sellasta metallista resonointia B-pilarin kohdilta molemmin puolin?
Alkanut nyt tässä pikku pakkasilla.
Takuu kylläkin autossa voimassa joten meen kyllä varmaankin marmorille valittamaan kun tuo ääni kuuluu välillä suht kovanakin, mutta lähinnä aattelin tiedustella onko kohtalontovereita
F31 itellä.F31 320iA M-sport LCI '17
Ex: E90 320d '06 (Non-sport), Opel Vectra '99
Comment
-
-
Originally posted by LAtee_ View PostOnko muut huomanneet sellasta metallista resonointia B-pilarin kohdilta molemmin puolin?
Alkanut nyt tässä pikku pakkasilla.
Takuu kylläkin autossa voimassa joten meen kyllä varmaankin marmorille valittamaan kun tuo ääni kuuluu välillä suht kovanakin, mutta lähinnä aattelin tiedustella onko kohtalontovereita
F31 itellä.
laitat auton lämpimään halliin yöksi niin sitten ei rämise enää.Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Originally posted by LAtee_ View PostOnko muut huomanneet sellasta metallista resonointia B-pilarin kohdilta molemmin puolin?
Alkanut nyt tässä pikku pakkasilla.
Takuu kylläkin autossa voimassa joten meen kyllä varmaankin marmorille valittamaan kun tuo ääni kuuluu välillä suht kovanakin, mutta lähinnä aattelin tiedustella onko kohtalontovereita
F31 itellä.
Itsellä F36, tulee ylimääräisiä ääniä noista ovien lukitustangoista, näiden ollessa ylhäällä/auki asennossa.Last edited by Pemu; 16-12-2018, 12:50.
Comment
-
-
Originally posted by LAtee_ View PostOnko muut huomanneet sellasta metallista resonointia B-pilarin kohdilta molemmin puolin?
Alkanut nyt tässä pikku pakkasilla.
F31 itellä.
Comment
-
-
Originally posted by Pemu View PostKokeile häviääkö ääni kun laitat ovet lukkoon.
Itsellä F36, tulee ylimääräisiä ääniä noista ovien lukitustangoista, näiden ollessa ylhäällä/auki asennossa.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
Comment