Announcement

Collapse
No announcement yet.

F3x Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Smistik
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2009
    • 1130
    • Kanta-Häme

    Onko näissä F-sarjalaisissa yhtä helppoa vaihtaa moottorin ilmansuodatin, polttimot eteen jne. kivat jutut mitä E-sarjassa oli ainakin M47N2 moottorisissa?

    Ajot saattaa vähetä, joten 320i voisi olla optio seuraavaksi autoksi...Ja dieselin hinta jo lähes sama kuin 95. Toinen *orava*
    ex E91 320d käsiaskilla
    ex E46 330dat
    japski
    ranu

    ex E30 316i 4d

    Comment

    • ///THe
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2009
      • 841
      • Espoo

      Originally posted by Smistik View Post
      Onko näissä F-sarjalaisissa yhtä helppoa vaihtaa moottorin ilmansuodatin, polttimot eteen jne. kivat jutut mitä E-sarjassa oli ainakin M47N2 moottorisissa?

      Ajot saattaa vähetä, joten 320i voisi olla optio seuraavaksi autoksi...Ja dieselin hinta jo lähes sama kuin 95. Toinen *orava*
      Ihan mukavan oloinen auto ajoiltaan, mitä nyt 6pv ehti moisen 320i xdriven omistaan. Merkkihuollettu, ok kuntoinen vuoden 2014 ja 120tkm ajettu "yksilö"paljastui jakopää vikaiseksi. Autoliike ei alkanut korjaamaan, vaan lunasti takaisin. Taitaa olla mulle ainut kokeilu N20 moottoreihin.:think
      Last edited by ///THe; 08-11-2018, 00:06.
      X5 F15 ///Msport
      CRX 2gen +25psi

      Comment

      • kooma
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2004
        • 1020
        • Pikis

        Originally posted by ///THe View Post
        Taitaa olla mulle ainut kokeilu b20 moottoreihin.:think
        Tarkoitit varmaan N20. Jakopäämurheita niissä tuntuu olevan mutta toisaalta remppa ei ole sieltä kalliimmasta päästä. Kun sen korjaa ennen kuin kosahtaa
        Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

        Comment

        • ///THe
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2009
          • 841
          • Espoo

          Originally posted by kooma View Post
          Tarkoitit varmaan N20. Jakopäämurheita niissä tuntuu olevan mutta toisaalta remppa ei ole sieltä kalliimmasta päästä. Kun sen korjaa ennen kuin kosahtaa
          Juurikin näin eli N20... taitaa se jakopääremontti kuitenkin xdriveen kaikkineen jonkin matkaa päälle 1500€ ottaa.
          X5 F15 ///Msport
          CRX 2gen +25psi

          Comment

          • Smistik
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2009
            • 1130
            • Kanta-Häme

            Kyllä kyllä, lähinnä olin siis kiinnostunut perusjuttujen osalta huolloista jne. Ettei tarvitse olla 8-vuotias sisätautien kirurgi, että voi vaihtaa hajonneen polttimon tai ilmansuodattimen purkamatta puoli autoa. Ja oliko näin, että alkaen 2015 B48B20 moottorillisissa ei ole "vielä" ollut juurikaan jakopää ongelmia?
            ex E91 320d käsiaskilla
            ex E46 330dat
            japski
            ranu

            ex E30 316i 4d

            Comment

            • 314da
              Bimmer Fanatic
              • May 2015
              • 273
              • J

              Originally posted by Smistik View Post
              Kyllä kyllä, lähinnä olin siis kiinnostunut perusjuttujen osalta huolloista jne. Ettei tarvitse olla 8-vuotias sisätautien kirurgi, että voi vaihtaa hajonneen polttimon tai ilmansuodattimen purkamatta puoli autoa. Ja oliko näin, että alkaen 2015 B48B20 moottorillisissa ei ole "vielä" ollut juurikaan jakopää ongelmia?
              Suodattimien ja moottoriöljyjen vaihdossa ei ole mitään ihmeellistä ja onnistuu kotimekaanikolta. B48 taitaa ainakin toistaiseksi olla vapaa jakopää ongelmista.

              Comment

              • Petteri75
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 2556
                • Kirkkonummi

                Originally posted by Smistik View Post
                Onko näissä F-sarjalaisissa yhtä helppoa vaihtaa moottorin ilmansuodatin, polttimot eteen jne. kivat jutut mitä E-sarjassa oli ainakin M47N2 moottorisissa?

                Ajot saattaa vähetä, joten 320i voisi olla optio seuraavaksi autoksi...Ja dieselin hinta jo lähes sama kuin 95. Toinen *orava*
                Raitisilmasuodatin taitaa olla ottanut askeleen taaksepäin, E90:ssähän se on kuin tarjottimella. E34/E32 suoraan helvetin ytimestä, eli aaltoliikettä taitaa olla.

                320i automaattina, ei kannata manuaalina ellei saa todella hyvällä alennuksella. Ja ei missään nimessä normipenkeillä!
                BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                Comment

                • Korpraali
                  BTCF Member
                  • Nov 2009
                  • 524
                  • Turku

                  Ja valoihin pääsee luukun kautta sisälokarista. Ei tarvitse edes rengasta pois ottaa
                  BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual

                  Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i

                  Comment

                  • Noppe
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2006
                    • 535
                    • Veneen alla

                    Olikohan näissä laatikoissa jotakin tyyppivikaa olemassa? Auto ei välillä tykkää vaihtaa D -> P, kongi kilahtaa ja vilkuttaa mittaristossa vain sitä D:tä. Ei vikakoodeja.

                    Comment

                    • Petteri75
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 2556
                      • Kirkkonummi

                      Originally posted by Noppe View Post
                      Olikohan näissä laatikoissa jotakin tyyppivikaa olemassa? Auto ei välillä tykkää vaihtaa D -> P, kongi kilahtaa ja vilkuttaa mittaristossa vain sitä D:tä. Ei vikakoodeja.
                      Vaihdelaatikoissa? Kyllähän se on joskus liian tarkka jarrun painamisesta ennen kuin suostuu vaihtamaan peruutusvaihteelle, eli jos vanhaan aikaan sai vaihdella pienessä vauhdissa minkään automatiikan estämättä, niin nyt vahinko on otettu takaisin. Itselläkin on joskus saattanut esiintyä hermostumista, kun autoa on pysäköity johonkin koloon ja kongi vain kojahtaa, eikä auto liiku.
                      BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                      Comment

                      • Noppe
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2006
                        • 535
                        • Veneen alla

                        Originally posted by Petteri75 View Post
                        Vaihdelaatikoissa? Kyllähän se on joskus liian tarkka jarrun painamisesta ennen kuin suostuu vaihtamaan peruutusvaihteelle, eli jos vanhaan aikaan sai vaihdella pienessä vauhdissa minkään automatiikan estämättä, niin nyt vahinko on otettu takaisin. Itselläkin on joskus saattanut esiintyä hermostumista, kun autoa on pysäköity johonkin koloon ja kongi vain kojahtaa, eikä auto liiku.
                        Vaihdelaatikossa juu. R-N-D kyllä vaihtuu aina ongelmitta, mutta P:lle ei halua mennä, ei väliä miten lujaa jarrua painelee.

                        Comment

                        • Petteri75
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 2556
                          • Kirkkonummi

                          Originally posted by Noppe View Post
                          Vaihdelaatikossa juu. R-N-D kyllä vaihtuu aina ongelmitta, mutta P:lle ei halua mennä, ei väliä miten lujaa jarrua painelee.
                          Mielenkiintoista. Meneekö se ns. pakko-P:lle, eli kun sammuttaa, niin tällöin pitäisi mennä pysäköintiasentoon?
                          BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                          Comment

                          • ThePura
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2017
                            • 54
                            • Iisalmi

                            Olen katsellut m-sport rattia ebaysta ja epäselvyytenä on enää että onko omassa autossa yksi- vai kaksivaihenen airbag. Mistähän tälläisen tiedon voisi saada selville? :think

                            Comment

                            • Noppe
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2006
                              • 535
                              • Veneen alla

                              Originally posted by Petteri75 View Post
                              Mielenkiintoista. Meneekö se ns. pakko-P:lle, eli kun sammuttaa, niin tällöin pitäisi mennä pysäköintiasentoon?
                              Joo, sammuttaessa menee kyllä. Eihän tuo nyt sinällään käyttöön vaikuta, mutta jokuhan siellä nyt on vialla. :think

                              Comment

                              • Nettipepe
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2004
                                • 1341
                                • Kajaani

                                Originally posted by Noppe View Post
                                Joo, sammuttaessa menee kyllä. Eihän tuo nyt sinällään käyttöön vaikuta, mutta jokuhan siellä nyt on vialla. :think
                                Äkkiä tulisi mieleen,että onko kepin päässä olevassa kytkimessä (napissa) vikaa.
                                F30 320xia
                                Ex E90 325da
                                Ex E90 320da
                                Ex E46 330D

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎