Announcement

Collapse
No announcement yet.

F3x Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • häjjy
    Bimmer Rookie
    • Oct 2009
    • 79
    • uleåborg

    F31 ajovalopesurin sulake

    Sulake on hukassa ja tarkoitus olisi ottaa nuo pesurit pois käytöstä.

    Comment

    • salmol
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2013
      • 244
      • Helsinki

      Originally posted by häjjy View Post
      Sulake on hukassa ja tarkoitus olisi ottaa nuo pesurit pois käytöstä.
      Tässä: https://f30.bimmerpost.com/forums/at...1&d=1387499707

      Epäilen että pesureille ei ole omaa sulaketta, mutta voithan esim. Carlyllä muuttaa tuon pesurin asetuksia ruikkimaan harvemmin.
      Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

      Comment

      • kooma
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2004
        • 1017
        • Pikis

        Originally posted by häjjy View Post
        Sulake on hukassa ja tarkoitus olisi ottaa nuo pesurit pois käytöstä.
        Ei taida olla enää niin helppoa että sille olisi oma sulake. FEM moduuli hoitaa noita hommia ja taitaa mennä koodaushommiksi. Eli kerrotaan sille ettei autossa ole pesureita.
        Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

        Comment

        • Jackie
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2009
          • 293
          • Porvoo

          Onko kukaan viime aikoina päivittänyt vilkkujen lankapolttimoita ledeiksi?
          Suosituksia?

          Onko tuo "flickering" ongelma vielä olemassa uudemmilla ledeillä? Eli led-päivitys vaatisi aina koodauksen?
          E93 330iA M-Sport 2009
          B8 Audi A4 2010

          Ex:
          F36 420dA M-Sport GranCoupe 2016
          E93 335iA M-Sport 2007
          F01 730d M-Sport 2011
          E65 745i 2002
          E91 325iA M-Sport 2006
          E91 320dA 2005

          Comment

          • KaaD
            Newbiemmer
            • Jan 2019
            • 5
            • Savonlinna

            Originally posted by Jackie View Post
            Onko kukaan viime aikoina päivittänyt vilkkujen lankapolttimoita ledeiksi?
            Suosituksia?

            Onko tuo "flickering" ongelma vielä olemassa uudemmilla ledeillä? Eli led-päivitys vaatisi aina koodauksen?
            Tällaiset on olleet vuoden vaimon F20 ja omassa F34 (en muista kummat kummassa ja mikä kanta missäkin...)



            Omassa F34 edessä on:


            Toimineet erittäin hyvin ja valon kirkkaus sekä väri juuri sopivat.
            Nämä tarvitsevat koodauksen, itse hoidin Bimmercodella.
            F34 320i Xdrive M-Sport LCI
            Ex. F34 320i Xdrive, F20 116i, Audi RS Q3 (hairahdus...)

            Comment

            • O.K.
              Moderator
              • Nov 2003
              • 4854
              • Espoo

              Onko kuinka yleistä, että punaisissa F31 on korin kanssa erisävyiset puskurit? Myynti-ilmoituksia nyt olen selaillut ja parissa punaisessa on näkynyt ainakin kuvissa ovia ja konepeltiä tummemmat puskurit. Lähinnä onko tehdas vaan sössinyt näitä eri pohjille tehtyjä värejä (kuten monissa muissakin autoissa) vai liekö vain noissa muutamassa punaisessa tehty huonoja uudelleenmaalauksia :think
              Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
              Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
              E34 525i

              Comment

              • isolohko
                BTCF Member
                • May 2004
                • 902
                • Kymenlaakso

                Sigun käyttiksessä ihmetellyt automaatin toimintaa maantienopeuksilla 80-100 vauhdissa vakionopeussäätimellä ajettaessa comfort mode ja pieni ylämäki, ihan ok että automaatti vaihtaa pykälän pienemmälle, mutta kun se vaihtotapahtuma nykäisee, tunne on kuin katkaisisi vedon hetkeksi, eli havaittava hetkellinen puutumisen tunne pienemmälle mennessä, jota esim e60:ssä ei ole. Onkohan vaan ominaisuus, johon pitää tottua?

                e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                Comment

                • salmol
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2013
                  • 244
                  • Helsinki

                  Originally posted by isolohko View Post
                  Sigun käyttiksessä ihmetellyt automaatin toimintaa maantienopeuksilla 80-100 vauhdissa vakionopeussäätimellä ajettaessa comfort mode ja pieni ylämäki, ihan ok että automaatti vaihtaa pykälän pienemmälle, mutta kun se vaihtotapahtuma nykäisee, tunne on kuin katkaisisi vedon hetkeksi, eli havaittava hetkellinen puutumisen tunne pienemmälle mennessä, jota esim e60:ssä ei ole. Onkohan vaan ominaisuus, johon pitää tottua?
                  Aikaisemmassa 420d:ssä ei vaihto nykäissyt ollenkaan tuollaisessa tilanteessa. Tokihan tuon vaihtotapahtuman voi huomata, mutta ei sen nyt ihan nykäistä pitäisi.

                  Nykäiseekö samalla lailla jos itse vaihdat ylämäessä veto päällä pienemmälle?
                  Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

                  Comment

                  • zakspeed
                    BTCF Member
                    • Nov 2003
                    • 1996
                    • Tampere/kainuu

                    Originally posted by isolohko View Post
                    Sigun käyttiksessä ihmetellyt automaatin toimintaa maantienopeuksilla 80-100 vauhdissa vakionopeussäätimellä ajettaessa comfort mode ja pieni ylämäki, ihan ok että automaatti vaihtaa pykälän pienemmälle, mutta kun se vaihtotapahtuma nykäisee, tunne on kuin katkaisisi vedon hetkeksi, eli havaittava hetkellinen puutumisen tunne pienemmälle mennessä, jota esim e60:ssä ei ole. Onkohan vaan ominaisuus, johon pitää tottua?
                    Kysymyksessä mahtaa olla momentinmuuntimen lukituskytkimen vapautuminen. Näissä 8hp vaihteistoissa huomannut vaihteistonöljymäärän vaikuttavan paljon asioihin. Se, että voiko tuo johtua alhaisesta öljymäärästä niin selviää vain tarkastamalla laatikon öljymäärän. Vuodot näissä laatikoissa melko yleisiä.
                    -M5- '00
                    -i3 94 rex '19
                    -Ascona B 4.0 '80
                    Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                    -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                    -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                    Comment

                    • SC90
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2007
                      • 280

                      Originally posted by O.K. View Post
                      Onko kuinka yleistä, että punaisissa F31 on korin kanssa erisävyiset puskurit? Myynti-ilmoituksia nyt olen selaillut ja parissa punaisessa on näkynyt ainakin kuvissa ovia ja konepeltiä tummemmat puskurit. Lähinnä onko tehdas vaan sössinyt näitä eri pohjille tehtyjä värejä (kuten monissa muissakin autoissa) vai liekö vain noissa muutamassa punaisessa tehty huonoja uudelleenmaalauksia :think
                      Omien kokemuksien mukaan hyvin yleistä kaikissa "nykyautoissa", joissa muovipuskurit, väristä oikeastaan riippumatta. Joissain osuu vähän paremmin kohdilleen, toisissa huomaa kohtuu helpostikin eron.

                      Työni puolesta näitä tuijottelee niin paljon, että kokemusta on sadoista, ellei tuhansista puskureista.

                      Punainen on värinä sellainen, että siinä huomaa aika hyvinkin eron, helpommin kuin monessa muussa.

                      Ihan tehtaalta tullessaan huomaa eroja, vaikkei olisi ikinä maalattu uudestaan. Eikä välttämättä kerro huonosti tehdystä uudelleenmaalauksesta, jos on juoduttu näin tekemään. Sävyä on vaan materiaalin takia vaikea saada osumaan täysin kohdilleen, kun vertaa puskurin saumakohtaa muuhun koriin.
                      Last edited by SC90; 28-01-2019, 12:03.
                      - M3 convertible 2005

                      - Saleen S281 S/C HH Special Edition 2003 1 of 18

                      - Ford Mustang GT 5.0 convertible 1988

                      - Fiat 850 Special 1969

                      - Lexus GS300 2000 TwoTone

                      - Lexus LS600h 2008

                      - Volvo S60 2.5 T AWD 2006

                      Autojen kiillotusta, sisustanpesuja, ajovalojen kiillotusta, kovavahauksia, pinnoituksia ym. ym. n. 20 vuoden kokemuksella parhaimmalla lopputuloksella mistään tinkimättä. Kysy lisää!
                      o44-531 82oo

                      Comment

                      • AlpinWeiss
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2007
                        • 927
                        • West coast

                        Originally posted by häjjy View Post
                        Sulake on hukassa ja tarkoitus olisi ottaa nuo pesurit pois käytöstä.
                        Tai sitten vaan ruikit nopeasti viiksestä vetämällä niin ei pesurit lähde tykittämään. Toinen vaihtoehto ni päivällä otat vaan valot pois niin ei pese.
                        MBCLK240 -02
                        E36 318 -93
                        E46 320 Ci -01
                        E46 330 CiA -01
                        E60 520i -04
                        E93 325i -07
                        F36 420xi -16

                        Comment

                        • alatvale
                          Newbiemmer
                          • Jan 2018
                          • 15
                          • Kempele

                          Nyt loppuu oma ymmärrys.
                          Taannoin ajokkini ilmoitti lähestyvästä etujarrupalojen vaihdosta, niinpä noudin tarvikeliikkeestä uudet palat ja kulumistunnistimen. Vaihdoin palat ja tunnistimen, homma sujui ilman mitään ihmeellisyyksiä.
                          Huoltomuistutus ei kadonnut, kuten arvata saattaa ja yleismallin obd-lukijalla ei asiaan päässyt vaikuttamaan.



                          Niinpä menin autoineni viime tiistaina paikalliseen firmaan, joka tekee vikakoodien lukuja huolto kehotusten nollauksia jne. Muutaman valikkoseikkailun jälkeen kaveri löysi ja sai nollatuksi etujarrupalojen huoltokehotuksen. Myös auton oma huoltotarvevalikko kertoi, että seuraavaan vaihtoon on 100tkm. Kaikki hyvin.
                          Vilkaisin huoltovalikkoa myös loppuviikosta ja tilanne oli sama.


                          Muttamutta, tuli eilinen iltapäivä ja olin lähdössä työpaikalta kotioppäin, niin kongi kumahtaa ja ruutuun ilmestyy huoltokehotus ”etujarrupalat vaihdettava 1300 km kuluttua, varaa aika huoltoon”! Kotipihalle päästyäni otin esille huoltovalikon ja totisesti, siellä seisoi ”etujarrupalat vaihdettava 1000 km kuluttua jne.” Tosin samaan aikaan trippimittarin lukema oli kasvanut 21km:llä.


                          Kysymys kuuluu: mistä ihmeestä tuo laitos keksi laittaa uudelleen päälle tuon huoltokehotuksen, kun niillä paloilla on ajettu tähän mennessä korkeintaan 800 km? Ja vanteen välistä kurkisteltuna kaikki näyttää olevan kunnossa, jopa se tunnistin omassa jarrupalan kolossaan.


                          Ja laitos on n.131tkm ajettu, elokuun lopussa 2014 kasattu F31 320 dA sport-line, ilman mitään ekstroja.
                          Last edited by alatvale; 29-01-2019, 19:50.

                          Comment

                          • fraatti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 4628
                            • Tampere

                            Originally posted by alatvale View Post
                            Nyt loppuu oma ymmärrys.
                            Taannoin ajokkini ilmoitti lähestyvästä etujarrupalojen vaihdosta, niinpä noudin tarvikeliikkeestä uudet palat ja kulumistunnistimen. Vaihdoin palat ja tunnistimen, homma sujui ilman mitään ihmeellisyyksiä.
                            Huoltomuistutus ei kadonnut, kuten arvata saattaa ja yleismallin obd-lukijalla ei asiaan päässyt vaikuttamaan.



                            Niinpä menin autoineni viime tiistaina paikalliseen firmaan, joka tekee vikakoodien lukuja huolto kehotusten nollauksia jne. Muutaman valikkoseikkailun jälkeen kaveri löysi ja sai nollatuksi etujarrupalojen huoltokehotuksen. Myös auton oma huoltotarvevalikko kertoi, että seuraavaan vaihtoon on 100tkm. Kaikki hyvin.
                            Vilkaisin huoltovalikkoa myös loppuviikosta ja tilanne oli sama.


                            Muttamutta, tuli eilinen iltapäivä ja olin lähdössä työpaikalta kotioppäin, niin kongi kumahtaa ja ruutuun ilmestyy huoltokehotus ”etujarrupalat vaihdettava 1300 km kuluttua, varaa aika huoltoon”! Kotipihalle päästyäni otin esille huoltovalikon ja totisesti, siellä seisoi ”etujarrupalat vaihdettava 1000 km kuluttua jne.” Tosin samaan aikaan trippimittarin lukema oli kasvanut 21km:llä.


                            Kysymys kuuluu: mistä ihmeestä tuo laitos keksi laittaa uudelleen päälle tuon huoltokehotuksen, kun niillä paloilla on ajettu tähän mennessä korkeintaan 800 km? Ja vanteen välistä kurkisteltuna kaikki näyttää olevan kunnossa, jopa se tunnistin omassa jarrupalan kolossaan.


                            Ja laitos on n.131tkm ajettu, elokuun lopussa 2014 kasattu F31 320 dA sport-line, ilman mitään ekstroja.
                            Johto hinkaantunut poikki vanteeseen?

                            Jarruhuollon voit nollata itsekin mittaristoa käyttämällä.
                            Tässä ohje. Jotta jarrupalojen huollon saa nollattua, tunnistimen johdon täytyy olla ehjä.
                            F11 535dX LCI
                            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                            Comment

                            • zakspeed
                              BTCF Member
                              • Nov 2003
                              • 1996
                              • Tampere/kainuu

                              Originally posted by alatvale View Post
                              Nyt loppuu oma ymmärrys.
                              Muttamutta, tuli eilinen iltapäivä ja olin lähdössä työpaikalta kotioppäin, niin kongi kumahtaa ja ruutuun ilmestyy huoltokehotus ”etujarrupalat vaihdettava 1300 km kuluttua, varaa aika huoltoon”! Kotipihalle päästyäni otin esille huoltovalikon ja totisesti, siellä seisoi ”etujarrupalat vaihdettava 1000 km kuluttua jne.” Tosin samaan aikaan trippimittarin lukema oli kasvanut 21km:llä.


                              Kysymys kuuluu: mistä ihmeestä tuo laitos keksi laittaa uudelleen päälle tuon huoltokehotuksen, kun niillä paloilla on ajettu tähän mennessä korkeintaan 800 km? Ja vanteen välistä kurkisteltuna kaikki näyttää olevan kunnossa, jopa se tunnistin omassa jarrupalan kolossaan.


                              Ja laitos on n.131tkm ajettu, elokuun lopussa 2014 kasattu F31 320 dA sport-line, ilman mitään ekstroja.
                              Oliko tämä tarviketunnistin varmasti yhteensopiva/ehjä. Nollaattiinko palavaihto vai tehtiinkö vahingossa cbs korjaus jarrupalojen kulumisasteelle?

                              Vaikka sieltä lanka menisi poikki se ottaa alkuarvon ~5000km josta lähtee laskemaan alaspäin. Tuo hyppäys noin tuhanteen kilometriin hämmästyttää.
                              -M5- '00
                              -i3 94 rex '19
                              -Ascona B 4.0 '80
                              Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                              -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                              -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                              Comment

                              • O.K.
                                Moderator
                                • Nov 2003
                                • 4854
                                • Espoo

                                Originally posted by SC90 View Post
                                Omien kokemuksien mukaan hyvin yleistä kaikissa "nykyautoissa", joissa muovipuskurit, väristä oikeastaan riippumatta. Joissain osuu vähän paremmin kohdilleen, toisissa huomaa kohtuu helpostikin eron.

                                Työni puolesta näitä tuijottelee niin paljon, että kokemusta on sadoista, ellei tuhansista puskureista.

                                Punainen on värinä sellainen, että siinä huomaa aika hyvinkin eron, helpommin kuin monessa muussa.

                                Ihan tehtaalta tullessaan huomaa eroja, vaikkei olisi ikinä maalattu uudestaan. Eikä välttämättä kerro huonosti tehdystä uudelleenmaalauksesta, jos on juoduttu näin tekemään. Sävyä on vaan materiaalin takia vaikea saada osumaan täysin kohdilleen, kun vertaa puskurin saumakohtaa muuhun koriin.
                                Tätä mä vähän epäilinkin. No nyt on varausmaksu punaisesta maksettu ja lauantaina näillä näkymin varsinainen osto.
                                Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                                Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                                E34 525i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎