Sulake on hukassa ja tarkoitus olisi ottaa nuo pesurit pois käytöstä.
Ei taida olla enää niin helppoa että sille olisi oma sulake. FEM moduuli hoitaa noita hommia ja taitaa mennä koodaushommiksi. Eli kerrotaan sille ettei autossa ole pesureita.
Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Onko kuinka yleistä, että punaisissa F31 on korin kanssa erisävyiset puskurit? Myynti-ilmoituksia nyt olen selaillut ja parissa punaisessa on näkynyt ainakin kuvissa ovia ja konepeltiä tummemmat puskurit. Lähinnä onko tehdas vaan sössinyt näitä eri pohjille tehtyjä värejä (kuten monissa muissakin autoissa) vai liekö vain noissa muutamassa punaisessa tehty huonoja uudelleenmaalauksia :think
Sigun käyttiksessä ihmetellyt automaatin toimintaa maantienopeuksilla 80-100 vauhdissa vakionopeussäätimellä ajettaessa comfort mode ja pieni ylämäki, ihan ok että automaatti vaihtaa pykälän pienemmälle, mutta kun se vaihtotapahtuma nykäisee, tunne on kuin katkaisisi vedon hetkeksi, eli havaittava hetkellinen puutumisen tunne pienemmälle mennessä, jota esim e60:ssä ei ole. Onkohan vaan ominaisuus, johon pitää tottua?
Sigun käyttiksessä ihmetellyt automaatin toimintaa maantienopeuksilla 80-100 vauhdissa vakionopeussäätimellä ajettaessa comfort mode ja pieni ylämäki, ihan ok että automaatti vaihtaa pykälän pienemmälle, mutta kun se vaihtotapahtuma nykäisee, tunne on kuin katkaisisi vedon hetkeksi, eli havaittava hetkellinen puutumisen tunne pienemmälle mennessä, jota esim e60:ssä ei ole. Onkohan vaan ominaisuus, johon pitää tottua?
Aikaisemmassa 420d:ssä ei vaihto nykäissyt ollenkaan tuollaisessa tilanteessa. Tokihan tuon vaihtotapahtuman voi huomata, mutta ei sen nyt ihan nykäistä pitäisi.
Nykäiseekö samalla lailla jos itse vaihdat ylämäessä veto päällä pienemmälle?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Sigun käyttiksessä ihmetellyt automaatin toimintaa maantienopeuksilla 80-100 vauhdissa vakionopeussäätimellä ajettaessa comfort mode ja pieni ylämäki, ihan ok että automaatti vaihtaa pykälän pienemmälle, mutta kun se vaihtotapahtuma nykäisee, tunne on kuin katkaisisi vedon hetkeksi, eli havaittava hetkellinen puutumisen tunne pienemmälle mennessä, jota esim e60:ssä ei ole. Onkohan vaan ominaisuus, johon pitää tottua?
Kysymyksessä mahtaa olla momentinmuuntimen lukituskytkimen vapautuminen. Näissä 8hp vaihteistoissa huomannut vaihteistonöljymäärän vaikuttavan paljon asioihin. Se, että voiko tuo johtua alhaisesta öljymäärästä niin selviää vain tarkastamalla laatikon öljymäärän. Vuodot näissä laatikoissa melko yleisiä.
-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Onko kuinka yleistä, että punaisissa F31 on korin kanssa erisävyiset puskurit? Myynti-ilmoituksia nyt olen selaillut ja parissa punaisessa on näkynyt ainakin kuvissa ovia ja konepeltiä tummemmat puskurit. Lähinnä onko tehdas vaan sössinyt näitä eri pohjille tehtyjä värejä (kuten monissa muissakin autoissa) vai liekö vain noissa muutamassa punaisessa tehty huonoja uudelleenmaalauksia :think
Omien kokemuksien mukaan hyvin yleistä kaikissa "nykyautoissa", joissa muovipuskurit, väristä oikeastaan riippumatta. Joissain osuu vähän paremmin kohdilleen, toisissa huomaa kohtuu helpostikin eron.
Työni puolesta näitä tuijottelee niin paljon, että kokemusta on sadoista, ellei tuhansista puskureista.
Punainen on värinä sellainen, että siinä huomaa aika hyvinkin eron, helpommin kuin monessa muussa.
Ihan tehtaalta tullessaan huomaa eroja, vaikkei olisi ikinä maalattu uudestaan. Eikä välttämättä kerro huonosti tehdystä uudelleenmaalauksesta, jos on juoduttu näin tekemään. Sävyä on vaan materiaalin takia vaikea saada osumaan täysin kohdilleen, kun vertaa puskurin saumakohtaa muuhun koriin.
Autojen kiillotusta, sisustanpesuja, ajovalojen kiillotusta, kovavahauksia, pinnoituksia ym. ym. n. 20 vuoden kokemuksella parhaimmalla lopputuloksella mistään tinkimättä. Kysy lisää!
o44-531 82oo
Sulake on hukassa ja tarkoitus olisi ottaa nuo pesurit pois käytöstä.
Tai sitten vaan ruikit nopeasti viiksestä vetämällä niin ei pesurit lähde tykittämään. Toinen vaihtoehto ni päivällä otat vaan valot pois niin ei pese.
Nyt loppuu oma ymmärrys.
Taannoin ajokkini ilmoitti lähestyvästä etujarrupalojen vaihdosta, niinpä noudin tarvikeliikkeestä uudet palat ja kulumistunnistimen. Vaihdoin palat ja tunnistimen, homma sujui ilman mitään ihmeellisyyksiä.
Huoltomuistutus ei kadonnut, kuten arvata saattaa ja yleismallin obd-lukijalla ei asiaan päässyt vaikuttamaan.
Niinpä menin autoineni viime tiistaina paikalliseen firmaan, joka tekee vikakoodien lukuja huolto kehotusten nollauksia jne. Muutaman valikkoseikkailun jälkeen kaveri löysi ja sai nollatuksi etujarrupalojen huoltokehotuksen. Myös auton oma huoltotarvevalikko kertoi, että seuraavaan vaihtoon on 100tkm. Kaikki hyvin.
Vilkaisin huoltovalikkoa myös loppuviikosta ja tilanne oli sama.
Muttamutta, tuli eilinen iltapäivä ja olin lähdössä työpaikalta kotioppäin, niin kongi kumahtaa ja ruutuun ilmestyy huoltokehotus ”etujarrupalat vaihdettava 1300 km kuluttua, varaa aika huoltoon”! Kotipihalle päästyäni otin esille huoltovalikon ja totisesti, siellä seisoi ”etujarrupalat vaihdettava 1000 km kuluttua jne.” Tosin samaan aikaan trippimittarin lukema oli kasvanut 21km:llä.
Kysymys kuuluu: mistä ihmeestä tuo laitos keksi laittaa uudelleen päälle tuon huoltokehotuksen, kun niillä paloilla on ajettu tähän mennessä korkeintaan 800 km? Ja vanteen välistä kurkisteltuna kaikki näyttää olevan kunnossa, jopa se tunnistin omassa jarrupalan kolossaan.
Ja laitos on n.131tkm ajettu, elokuun lopussa 2014 kasattu F31 320 dA sport-line, ilman mitään ekstroja.
Nyt loppuu oma ymmärrys.
Taannoin ajokkini ilmoitti lähestyvästä etujarrupalojen vaihdosta, niinpä noudin tarvikeliikkeestä uudet palat ja kulumistunnistimen. Vaihdoin palat ja tunnistimen, homma sujui ilman mitään ihmeellisyyksiä.
Huoltomuistutus ei kadonnut, kuten arvata saattaa ja yleismallin obd-lukijalla ei asiaan päässyt vaikuttamaan.
Niinpä menin autoineni viime tiistaina paikalliseen firmaan, joka tekee vikakoodien lukuja huolto kehotusten nollauksia jne. Muutaman valikkoseikkailun jälkeen kaveri löysi ja sai nollatuksi etujarrupalojen huoltokehotuksen. Myös auton oma huoltotarvevalikko kertoi, että seuraavaan vaihtoon on 100tkm. Kaikki hyvin.
Vilkaisin huoltovalikkoa myös loppuviikosta ja tilanne oli sama.
Muttamutta, tuli eilinen iltapäivä ja olin lähdössä työpaikalta kotioppäin, niin kongi kumahtaa ja ruutuun ilmestyy huoltokehotus ”etujarrupalat vaihdettava 1300 km kuluttua, varaa aika huoltoon”! Kotipihalle päästyäni otin esille huoltovalikon ja totisesti, siellä seisoi ”etujarrupalat vaihdettava 1000 km kuluttua jne.” Tosin samaan aikaan trippimittarin lukema oli kasvanut 21km:llä.
Kysymys kuuluu: mistä ihmeestä tuo laitos keksi laittaa uudelleen päälle tuon huoltokehotuksen, kun niillä paloilla on ajettu tähän mennessä korkeintaan 800 km? Ja vanteen välistä kurkisteltuna kaikki näyttää olevan kunnossa, jopa se tunnistin omassa jarrupalan kolossaan.
Ja laitos on n.131tkm ajettu, elokuun lopussa 2014 kasattu F31 320 dA sport-line, ilman mitään ekstroja.
Johto hinkaantunut poikki vanteeseen?
Jarruhuollon voit nollata itsekin mittaristoa käyttämällä.
Tässä ohje. Jotta jarrupalojen huollon saa nollattua, tunnistimen johdon täytyy olla ehjä.
Nyt loppuu oma ymmärrys.
Muttamutta, tuli eilinen iltapäivä ja olin lähdössä työpaikalta kotioppäin, niin kongi kumahtaa ja ruutuun ilmestyy huoltokehotus ”etujarrupalat vaihdettava 1300 km kuluttua, varaa aika huoltoon”! Kotipihalle päästyäni otin esille huoltovalikon ja totisesti, siellä seisoi ”etujarrupalat vaihdettava 1000 km kuluttua jne.” Tosin samaan aikaan trippimittarin lukema oli kasvanut 21km:llä.
Kysymys kuuluu: mistä ihmeestä tuo laitos keksi laittaa uudelleen päälle tuon huoltokehotuksen, kun niillä paloilla on ajettu tähän mennessä korkeintaan 800 km? Ja vanteen välistä kurkisteltuna kaikki näyttää olevan kunnossa, jopa se tunnistin omassa jarrupalan kolossaan.
Ja laitos on n.131tkm ajettu, elokuun lopussa 2014 kasattu F31 320 dA sport-line, ilman mitään ekstroja.
Oliko tämä tarviketunnistin varmasti yhteensopiva/ehjä. Nollaattiinko palavaihto vai tehtiinkö vahingossa cbs korjaus jarrupalojen kulumisasteelle?
Vaikka sieltä lanka menisi poikki se ottaa alkuarvon ~5000km josta lähtee laskemaan alaspäin. Tuo hyppäys noin tuhanteen kilometriin hämmästyttää.
-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Omien kokemuksien mukaan hyvin yleistä kaikissa "nykyautoissa", joissa muovipuskurit, väristä oikeastaan riippumatta. Joissain osuu vähän paremmin kohdilleen, toisissa huomaa kohtuu helpostikin eron.
Työni puolesta näitä tuijottelee niin paljon, että kokemusta on sadoista, ellei tuhansista puskureista.
Punainen on värinä sellainen, että siinä huomaa aika hyvinkin eron, helpommin kuin monessa muussa.
Ihan tehtaalta tullessaan huomaa eroja, vaikkei olisi ikinä maalattu uudestaan. Eikä välttämättä kerro huonosti tehdystä uudelleenmaalauksesta, jos on juoduttu näin tekemään. Sävyä on vaan materiaalin takia vaikea saada osumaan täysin kohdilleen, kun vertaa puskurin saumakohtaa muuhun koriin.
Tätä mä vähän epäilinkin. No nyt on varausmaksu punaisesta maksettu ja lauantaina näillä näkymin varsinainen osto.
Comment