Announcement

Collapse
No announcement yet.

F3x Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alatvale
    Newbiemmer
    • Jan 2018
    • 15
    • Kempele

    Kiitos fraatti ja zakspeed kommenteista!


    Täytyy käyttää tuo pyörä irti ja varmistaa sen johdon hyvinvointi. Ja nollata tuo huoltokehotus ohjeen mukaan.


    Tarvike tunnistin oli päällisin puolin täsmälleen saman näköinen kuin autosta irrottamani. En siinä kohtaa tajunnut yleismittarilla tarkistaa, olisiko vastusarvossa ollut eroa?


    Tuohon valikko asiaan en osaa ottaa kantaa, kun valikot ei ole minulle tuttuja ja asian hoiti ”firman mies”, olin toki vierellä katsomassa.
    Nollaus ei onnistunut ensimmäisestä valikosta jossa tuo huoltokehotus tuli vastaan, mutta jostain toisesta nollaus onnistui, jos tuosta voi mitään päätellä…


    Kummallisinta tässä kokonaisuudessa minusta on se, että palojen vaihtokehotus pysyi pois useamman päivän ja n.500 km.


    Tosiaan, kun vaihtokehotus eilisiltapäivällä tuli uudestaan, kilometri lukema oli 1300 ja 21km:n työmatka tiputti sen 1000:een. Tänään 42km edellisestä, lukema oli tipahtanut 120:een, eli tuo homma ei vaikuta millään lailla loogiselta…

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4628
      • Tampere

      Originally posted by alatvale View Post
      Kummallisinta tässä kokonaisuudessa minusta on se, että palojen vaihtokehotus pysyi pois useamman päivän ja n.500 km.
      Joskus on kestänyt pidempäänkin että johto on lähtenyt irti ja kulunut puhki...
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • niko123
        Bimmer Rookie
        • Jun 2012
        • 148
        • Kesälahti

        Originally posted by alatvale View Post
        Kiitos fraatti ja zakspeed kommenteista!


        Täytyy käyttää tuo pyörä irti ja varmistaa sen johdon hyvinvointi. Ja nollata tuo huoltokehotus ohjeen mukaan.


        Tarvike tunnistin oli päällisin puolin täsmälleen saman näköinen kuin autosta irrottamani. En siinä kohtaa tajunnut yleismittarilla tarkistaa, olisiko vastusarvossa ollut eroa?


        Tuohon valikko asiaan en osaa ottaa kantaa, kun valikot ei ole minulle tuttuja ja asian hoiti ”firman mies”, olin toki vierellä katsomassa.
        Nollaus ei onnistunut ensimmäisestä valikosta jossa tuo huoltokehotus tuli vastaan, mutta jostain toisesta nollaus onnistui, jos tuosta voi mitään päätellä…


        Kummallisinta tässä kokonaisuudessa minusta on se, että palojen vaihtokehotus pysyi pois useamman päivän ja n.500 km.


        Tosiaan, kun vaihtokehotus eilisiltapäivällä tuli uudestaan, kilometri lukema oli 1300 ja 21km:n työmatka tiputti sen 1000:een. Tänään 42km edellisestä, lukema oli tipahtanut 120:een, eli tuo homma ei vaikuta millään lailla loogiselta…
        Omasta meni johto poikki, rupesi hälyttämään että tee vaihto heti. Oli ilmeisesti niin lumiset ja jäiset vanteet että lähti johto mukaan.

        Comment

        • alatvale
          Newbiemmer
          • Jan 2018
          • 15
          • Kempele

          Originally posted by fraatti View Post
          Joskus on kestänyt pidempäänkin että johto on lähtenyt irti ja kulunut puhki...

          Monella varmaan on käynyt niin...



          Tuolla ihmettelylläni viittasin tuohon zakspeedin mainitsemaan väärästä valikosta nollaamiseen. Mulle näin "fiksut autot" on vielä uutta ja ihmeellistä...
          Last edited by alatvale; 31-01-2019, 09:44.

          Comment

          • lassiv
            BTCF Member
            • Nov 2015
            • 312
            • Lahti

            Tulipa pari kysymystä mieleen tämän F36 kanssa.

            1. Onkohan tuon Idriven kanssa mahdollista mitenkään määrittää näkymää mihin näyttö menee joka käynnistyksessä? Esim bluetooth biisinäkymään? Toki ongelma on se että alussa hetki menee että bluetooth laite löytyy, mutta luulisi silti olevan mahdollista saada tuo bluetooth biisin näkymä niin sanotusti normaali näkymäksi?

            2. Jarrupalojen vaihto (mahd levyjen) vaihto olisi edessä tarkoitus olisi vielä MBA autoon Lahteen tuo, siellä käytetään vissiinkin KL- varaosien osia, jos ei sitten OEM käytä ja niitäkin taitaa KL kautta saada. Onko ehdotuksia pyytääkö jotain tiettyä merkkiä käyttämään vai antaako mennä vaan millä sattuvat pistämään. Ainakin taitaa kaikki suodattimet mennä uusiksi raittari, moottori, öljy, diisseli ja näiden lisäksi sitten palat ja mahdollisesti levyt. Hinta arvioita en ole vielä käynyt hakemassa, mutta kyllähän tuo varmaan jos levyt menee uusiksi niin jotain 700e maksanee, ilman levyjä selviää varmaan 100-200e halvemmalla. Öljyissä ei 30tkm täynnä, mutta itsellä tarkoituksena ajaa maks vuosi yksillä öljyillä ja yleensä siinä kerkeää tulemaan 14-20tkm mittariin. 30tkm ja 2vuotta ei oikein innosta ajella, vielä tulee lyhyttä kaupunkia aika paljon mittariin.

            Marmori tiskin hinta oli aika kova, eikä taida olla juuri järkeä vielä sinne tämän kaltaiseen huoltoon.

            3. Kellään tullut vielä täällä takaisin kutsuja siihen EGR vaihto hommaan liittyen mistä oli iso uutinenkin? Itsellä vaihdettu 2/2018 EGR osia isomminkin marmorilla, että en tiedä olisko itelle se jo tehty. Siksi kiinnostaisi onko kukaan vielä ylipäätään saanut tuota takaisin kutsua aiheeseen liittyen. B47 siis kyseessä.
            Last edited by lassiv; 04-02-2019, 20:12.

            ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95

            Comment

            • arben
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2011
              • 1121
              • suomi

              Juuri tänään kävin merkkarilla niin oli egr ”tarkastus” päällänsä,autona f22 b47.

              Comment

              • zakspeed
                BTCF Member
                • Nov 2003
                • 1996
                • Tampere/kainuu

                Originally posted by lassiv View Post
                Tulipa pari kysymystä mieleen tämän F36 kanssa.

                1. Onkohan tuon Idriven kanssa mahdollista mitenkään määrittää näkymää mihin näyttö menee joka käynnistyksessä? Esim bluetooth biisinäkymään? Toki ongelma on se että alussa hetki menee että bluetooth laite löytyy, mutta luulisi silti olevan mahdollista saada tuo bluetooth biisin näkymä niin sanotusti normaali näkymäksi?

                2. Jarrupalojen vaihto (mahd levyjen) vaihto olisi edessä tarkoitus olisi vielä MBA autoon Lahteen tuo, siellä käytetään vissiinkin KL- varaosien osia, jos ei sitten OEM käytä ja niitäkin taitaa KL kautta saada. Onko ehdotuksia pyytääkö jotain tiettyä merkkiä käyttämään vai antaako mennä vaan millä sattuvat pistämään. Ainakin taitaa kaikki suodattimet mennä uusiksi raittari, moottori, öljy, diisseli ja näiden lisäksi sitten palat ja mahdollisesti levyt. Hinta arvioita en ole vielä käynyt hakemassa, mutta kyllähän tuo varmaan jos levyt menee uusiksi niin jotain 700e maksanee, ilman levyjä selviää varmaan 100-200e halvemmalla. Öljyissä ei 30tkm täynnä, mutta itsellä tarkoituksena ajaa maks vuosi yksillä öljyillä ja yleensä siinä kerkeää tulemaan 14-20tkm mittariin. 30tkm ja 2vuotta ei oikein innosta ajella, vielä tulee lyhyttä kaupunkia aika paljon mittariin.

                Marmori tiskin hinta oli aika kova, eikä taida olla juuri järkeä vielä sinne tämän kaltaiseen huoltoon.

                3. Kellään tullut vielä täällä takaisin kutsuja siihen EGR vaihto hommaan liittyen mistä oli iso uutinenkin? Itsellä vaihdettu 2/2018 EGR osia isomminkin marmorilla, että en tiedä olisko itelle se jo tehty. Siksi kiinnostaisi onko kukaan vielä ylipäätään saanut tuota takaisin kutsua aiheeseen liittyen. B47 siis kyseessä.
                Jarruista sen verran, että suuntaa antavasti pääset alkuperäisillä jarruosilla parhaassa tapauksessa tuplasti sen mitä tarvikkeilla.

                Egr-kampanja näissä on auki ja autosi kuuluu vieläpä sinne sanoisinko suurimpaan riskiryhmään. Käy hoitaa mahdollisimman pian pois alta. Näihin tulee uudet rojut automaattisesti poislukien muutama poikkeus.
                -M5- '00
                -i3 94 rex '19
                -Ascona B 4.0 '80
                Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                Comment

                • lassiv
                  BTCF Member
                  • Nov 2015
                  • 312
                  • Lahti

                  Kiitoksia vinkistä. Pitää noita OEM jarrukamoja siinä tapauksessa miettiä.

                  EGR on tosiaan tehty jotain Ruotsin marmorilla 3/1018
                  Kuvaus F10 F11 F25 F26 F36 B47 replacing the exhaust-gas recirculation
                  cooler
                  AGR-jäähdyttimen vaihto
                  Ohjeaika | 00 64 726
                  exhaust cooler
                  Osa | 11 71 8 596 445


                  Ja 2016 tehty kaikkea EGR rojujen vaihtoa myös. Noh pitää kysyä marmorilta mitä ovat mieltä onko kamppis päällä.

                  ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95

                  Comment

                  • Prätkähiiri
                    Newbiemmer
                    • Jul 2007
                    • 9
                    • Oulu

                    Carly inpa??

                    Tervehdys foorumilaisille.
                    Tovin olen seurannut sivusta ja nyt tuli hankittua F31 320xd vm.15
                    Mikä olisi paras hinta/laatusuhde vikakoodien lukuun ja onnistuuko bemareissa koodata audien tapaan autosta tiettyjä ominaisuuksia päälle/pois. Lähinnä takavalot toimimaan aina ja takalasin pyyhin pois pakittaessa.

                    Carly vaikuttaa helpolta, kännykkä ja adapteri mutta yli 50e/v softasta, mites tuo inpa yms..?

                    Vinkkejä otan mielelläni vastaan ja mistä kannattaisi hankkia, halvinta ja huonointa ei köyhän kannata ostaa.
                    F31 320d xdrive -15

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      Originally posted by Prätkähiiri View Post
                      Tervehdys foorumilaisille.
                      Tovin olen seurannut sivusta ja nyt tuli hankittua F31 320xd vm.15
                      Mikä olisi paras hinta/laatusuhde vikakoodien lukuun ja onnistuuko bemareissa koodata audien tapaan autosta tiettyjä ominaisuuksia päälle/pois. Lähinnä takavalot toimimaan aina ja takalasin pyyhin pois pakittaessa.

                      Carly vaikuttaa helpolta, kännykkä ja adapteri mutta yli 50e/v softasta, mites tuo inpa yms..?

                      Vinkkejä otan mielelläni vastaan ja mistä kannattaisi hankkia, halvinta ja huonointa ei köyhän kannata ostaa.
                      No se riippuu vähän mitä siltä hakee. Paras on ISTA+E-sys. ISTA luetaan vikakoodit nollataan ne, kaikki huolto nollaukset, sieltä löytyy sähkökaaviot, korjausohjeet ym. ym. E-sys hoidetaan sitten koodaukset. Saa takavalot palamaan, start/stop voi koodata pois ym. ym. ISTA & E-sys on BMW omia ohjelmia, joten toimivat varmasti. Vaativat windows laitteen. Jos ei halua läppäriä, niin Windows:lla varustettu tablettikin käy.

                      Carly toimii kännykässä, sillä voi lukea ja nollata koodeja. Yleisimmät koodaukset onnistuu. Carlysta tosin mainittava se, että joskus sillä saa auton solmuun ja sitten tarvitaan E-sys.

                      Koodaukset onnistuu helpommin Carlyllä. ISTA on paljon parempi vikojen selvittämiseen. Koodaaminen E-sys ei yhtä helppoa kun Carlyllä, E-sys onnistuu kaikki koodaukset, Carlyllä ei. ISTA+E-sys on halvempi, jos itseltä löytyy windows laite.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • fransesco
                        BTCF Member
                        • Jul 2014
                        • 235
                        • Vantaa

                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Carly toimii kännykässä, sillä voi lukea ja nollata koodeja. Yleisimmät koodaukset onnistuu. Carlysta tosin mainittava se, että joskus sillä saa auton solmuun ja sitten tarvitaan E-sys.

                        Koodaukset onnistuu helpommin Carlyllä. ISTA on paljon parempi vikojen selvittämiseen. Koodaaminen E-sys ei yhtä helppoa kun Carlyllä, E-sys onnistuu kaikki koodaukset, Carlyllä ei. ISTA+E-sys on halvempi, jos itseltä löytyy windows laite.
                        Millä tavoin Carlyllä saa auton solmuun? Omien kokemusten mukaan se on ollut pomminvarma siinä mitä se osaa tehdä.

                        ISTA ja E-Sys vaatii paljon enemmän it-osaamista että saadaan toimimaan. Netti on pullollaan epäselviä ohjeita, erilaisia versioita ohjelmista ja virhe & erehdys tyylillä ne lopulta saadaan toimimaan, jos tuuri käy. E-Sysiä käsittääkseni vaivaa tällä hetkellä tokenmasterin katoaminen ja viimeisen tokenin voimassaolon päättyminen vuoden vaihteeseen (kertokaa jos tähän on joku toinen vaihtoehto). Vaikka tuon saa kikkailemalla toimimaan, esim kellon kääntämällä viime vuoteen, niin en itse laskisi sen varaan juuri nyt.

                        Tuosta johtuen lähdin kokeilemaan Bimmercodea Carlyn kaveriksi ja E-Sys:n korvaajaksi. Sillä näyttäisi pääsevän koodaamaan expert-modessa käytännössä kaikkea mikä mieleen tulee (itsellä kyseessä näytön päivitys 6.5 tuumaisesta 10 tuumaiseksi = onnistuu Bimmercodella ja E-Sysillä mutta ei Carlyllä, ja näyttäisi siellä olevan vaihteiston sport modekin ja launch control). Haittana tuossa on hinta ohjelmalle ja odb-pulikalle joka on tietenkin eri kuin Carlyssä. Sitten vielä tuo on vain koodaukseen, mutta vikakoodeihin tarvitaan eri softa.
                        E88 & F56 electric

                        Comment

                        • salmol
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2013
                          • 244
                          • Helsinki

                          Originally posted by fransesco View Post
                          Millä tavoin Carlyllä saa auton solmuun? Omien kokemusten mukaan se on ollut pomminvarma siinä mitä se osaa tehdä.
                          Itse sain Carlyllä mittariston solmuun kun tein jonkun yksinkertaisen muutoksen, tyyliin vaihdoin ///M logon näkyvään mittaristoon. Jostain syystä se ohjelmisto meni ihan solmuun, mutta onneksi pystyin palauttamaan vanhan ohjelmiston Carlyn backupista. Joten ainakin se backupin teko on syytä tehdä.
                          Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            Originally posted by fransesco View Post
                            Millä tavoin Carlyllä saa auton solmuun? Omien kokemusten mukaan se on ollut pomminvarma siinä mitä se osaa tehdä.

                            ISTA ja E-Sys vaatii paljon enemmän it-osaamista että saadaan toimimaan. Netti on pullollaan epäselviä ohjeita, erilaisia versioita ohjelmista ja virhe & erehdys tyylillä ne lopulta saadaan toimimaan, jos tuuri käy. E-Sysiä käsittääkseni vaivaa tällä hetkellä tokenmasterin katoaminen ja viimeisen tokenin voimassaolon päättyminen vuoden vaihteeseen (kertokaa jos tähän on joku toinen vaihtoehto). Vaikka tuon saa kikkailemalla toimimaan, esim kellon kääntämällä viime vuoteen, niin en itse laskisi sen varaan juuri nyt.

                            Tuosta johtuen lähdin kokeilemaan Bimmercodea Carlyn kaveriksi ja E-Sys:n korvaajaksi. Sillä näyttäisi pääsevän koodaamaan expert-modessa käytännössä kaikkea mikä mieleen tulee (itsellä kyseessä näytön päivitys 6.5 tuumaisesta 10 tuumaiseksi = onnistuu Bimmercodella ja E-Sysillä mutta ei Carlyllä, ja näyttäisi siellä olevan vaihteiston sport modekin ja launch control). Haittana tuossa on hinta ohjelmalle ja odb-pulikalle joka on tietenkin eri kuin Carlyssä. Sitten vielä tuo on vain koodaukseen, mutta vikakoodeihin tarvitaan eri softa.
                            No esim. F10 aktiivavakkarin etäisyyden muutos Carlyllä ainakin jossain versiossa sotki auton (vakkari, ajonvakautus jne. ei toimi). Eikä auttanut se carlyn backup mitään. Tuestakaan eivät kuulemma osanneet ratkaista ongelmaa Näitä tuli mulle viikossa 3 kpl vastaan. Tämä nyt näin esimerkkinä. Jos toimii hyvin, niin hyvä.

                            Tokenmaster ratkaisu ei ole ainut, toki ainut ilmainen se oli.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • SC90
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2007
                              • 280

                              Edelleen tuo omituinen narina rattia käännettäessä vaivaa.

                              Sivistyneitä arvauksia syystä?

                              Käytettiin auto pukkien päällä, käänneltiin rattia, ei mitään ääntä. Eli kun paino hävisi akselilta, niin narinaa ei saatu kuulumaan.

                              Kuuluu ensisijaisesti hitaassa vauhdissa rattia kääntäessä. Muuten auto toimii kyllä aivan normaalisti.
                              - M3 convertible 2005

                              - Saleen S281 S/C HH Special Edition 2003 1 of 18

                              - Ford Mustang GT 5.0 convertible 1988

                              - Fiat 850 Special 1969

                              - Lexus GS300 2000 TwoTone

                              - Lexus LS600h 2008

                              - Volvo S60 2.5 T AWD 2006

                              Autojen kiillotusta, sisustanpesuja, ajovalojen kiillotusta, kovavahauksia, pinnoituksia ym. ym. n. 20 vuoden kokemuksella parhaimmalla lopputuloksella mistään tinkimättä. Kysy lisää!
                              o44-531 82oo

                              Comment

                              • Nettipepe
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2004
                                • 1341
                                • Kajaani

                                Originally posted by SC90 View Post
                                Edelleen tuo omituinen narina rattia käännettäessä vaivaa.

                                Sivistyneitä arvauksia syystä?

                                Käytettiin auto pukkien päällä, käänneltiin rattia, ei mitään ääntä. Eli kun paino hävisi akselilta, niin narinaa ei saatu kuulumaan.

                                Kuuluu ensisijaisesti hitaassa vauhdissa rattia kääntäessä. Muuten auto toimii kyllä aivan normaalisti.
                                Voisiko olla iskarin yläpään tukilaakeri.?
                                F30 320xia
                                Ex E90 325da
                                Ex E90 320da
                                Ex E46 330D

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎