Announcement

Collapse
No announcement yet.

F3x Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cSnake
    Newbiemmer
    • Aug 2015
    • 14
    • ylikiiminki

    Originally posted by S.P.R View Post
    Kamala raksutus kuuluu asiaan Auto saattaa olla mun ex (wetteri) , hyvä auto kaikin puolin jos rengasmelun kanssa tulee toimeen.
    Juu taitaa se olla kyseessä, tummanharmaa farkkunelikko? Mitäs osaat kertoa historiasta?
    Ei se mun mielestä paha se melu ollu, mullon ittellä vanha sti-imppu Emännälle tuota käytiin kattomassa...

    Comment

    • S.P.R
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2003
      • 1009
      • Oulu area

      Hyvä kampe kaikin puolin! Privalla lisää.

      Comment

      • Haagert
        Bimmer Rookie
        • Oct 2017
        • 47
        • Parainen

        Originally posted by 314da View Post
        Jakopää taitaa olla noissa jonkun verran ongelmallinen, tarkista huoltohistoriasta onko tuohon yksilöön jo vaihdettu. Ihan mahdottomasti noissa ei kalliita tyyppivikoja ole, alkupään vuosimalleissa taisi olla jotain hammastanko hommia. Mikä vuosimalli?
        Auton yleiskunto antaa ehkä parhaan kuvan ja tietenkin huoltohistoria. Tietenkin moottorin, vaihteiston ja alustan kunto kannattaa tsekata ettei ole hälyääniä ja toimii kaikin puolin kunnolla.
        vm.13-14

        Comment

        • Tojopa
          BTCF Member
          • Mar 2004
          • 1592
          • Kuopio

          Mikä on käsitys tällä hetkellä noista B48- ja B38-koneisista bemuista, kestääkö niissä jakopäät n-sarjan koneiden jälkeen ja onko tullut jotain muuta harmia lisäksi/tilalle?

          Comment

          • Movember
            Newbiemmer
            • Dec 2018
            • 9
            • Helsinki

            Originally posted by Tojopa View Post
            Mikä on käsitys tällä hetkellä noista B48- ja B38-koneisista bemuista, kestääkö niissä jakopäät n-sarjan koneiden jälkeen ja onko tullut jotain muuta harmia lisäksi/tilalle?
            Ajettu 140 000 km matka-ajoa. Omassa B48 on kestänyt ja toivottavasti vielä porskuttaa. Eikös noihin tehty parannuksia juuri jakopään yms. suhteen? Käyntiääni kuulostaa pehmeämmältä ei ole niin nakuttava/"dieselmäinen" mielestäni. En voi kuin suositella B48:n ja ohjelmoinnin komboa. Öljynvaihtoväli on hyvä pitää, vaikka puolet tiheämmin kuin 30 000 km suositus.

            Comment

            • AlpinWeiss
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2007
              • 927
              • West coast

              Kyllä ne tuoreemman vuosikerran N20 jakopäät kestää. Niissä ensimmäisissä oli häikkää, mutta tässä lähipiirissä useampi 15-16 mallin N20 on mennyt ilman mitään erikoista pitkälle yli 100tkm.
              MBCLK240 -02
              E36 318 -93
              E46 320 Ci -01
              E46 330 CiA -01
              E60 520i -04
              E93 325i -07
              F36 420xi -16

              Comment

              • Petteri75
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 2553
                • Kirkkonummi

                Originally posted by AlpinWeiss View Post
                Kyllä ne tuoreemman vuosikerran N20 jakopäät kestää. Niissä ensimmäisissä oli häikkää, mutta tässä lähipiirissä useampi 15-16 mallin N20 on mennyt ilman mitään erikoista pitkälle yli 100tkm.
                Saab 900:n H-koneella mentiin yli 300tkm alkup. jakopäällä, ehkä kiristäjää joutui vaihtamaan ja sekin oli kohtuullisesti esillä..

                Omalla ajettu nyt 74tkm, ei muutoksia oikeastaan missään. Tosin öljynvaihtojen jälkeen kone kehrää hetken paljon pehmeämmin, ehkä siksi niitä tuleekin tehtyä 12-15tkm välein.

                Uuden G20:n sama peruskone oli kieltämättä paljon äänettömämpi 600km ajettuna kuin oma.
                BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                Comment

                • vexu524tdic
                  BTCF Member
                  • Jan 2004
                  • 776
                  • Gallia = Kinnula

                  Originally posted by Movember View Post
                  Ajettu 140 000 km matka-ajoa. Omassa B48 on kestänyt ja toivottavasti vielä porskuttaa. Eikös noihin tehty parannuksia juuri jakopään yms. suhteen? Käyntiääni kuulostaa pehmeämmältä ei ole niin nakuttava/"dieselmäinen" mielestäni. En voi kuin suositella B48:n ja ohjelmoinnin komboa. Öljynvaihtoväli on hyvä pitää, vaikka puolet tiheämmin kuin 30 000 km suositus.
                  Komppaan täysin tätä, meillä nyt 154 tkm ja nätisti käy B48.
                  Huollot oli tehty ohjelman mukaan tähän asti (oli leasing auto) ja nyt kun tuli meille, alettu vaihtamaan öljyt 15tkm välein.
                  e70 X5 3.0sd -08
                  f30 320i xdrive -16
                  e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                  e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                  e30 316 -88 2,2TIC M10
                  e21 323i -81 ruostekasa...

                  Comment

                  • pkk
                    Newbiemmer
                    • Sep 2013
                    • 13
                    • helsinki

                    sirinä/räminä

                    Nyt on joku ruuvi löysällä tai kiinnike hajonnut jossain päin kuskin vasemmalla puolella. Vaikea paikallistaa, kun alkaa särisemään/sirisemään vain kovemmissa nopeuksissa karkealla pinnalla.

                    Villi veikkaus, ettäjossain päin vasemman puoleisen tuuletusritilän takana..
                    Otin jo irti sen vasemmalla alhaalla olevan säilytyslaatikon ja A-pilarin suojuksen, mutta aina vain jatkuu

                    Ideoita? Autona F31 2015

                    Comment

                    • kooma
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2004
                      • 1020
                      • Pikis

                      Originally posted by pkk View Post
                      Nyt on joku ruuvi löysällä tai kiinnike hajonnut jossain päin kuskin vasemmalla puolella. Vaikea paikallistaa, kun alkaa särisemään/sirisemään vain kovemmissa nopeuksissa karkealla pinnalla.

                      Villi veikkaus, ettäjossain päin vasemman puoleisen tuuletusritilän takana..
                      Otin jo irti sen vasemmalla alhaalla olevan säilytyslaatikon ja A-pilarin suojuksen, mutta aina vain jatkuu

                      Ideoita? Autona F31 2015
                      Alla linkki yhteen vähän vastaavalta kuulostavaan ulkomaan foorumin juttuun, siinä syylliset löytyneet kojelaudan alapuolelta.

                      https://f30.bimmerpost.com/forums/sh....php?t=1494053
                      Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                      Comment

                      • zakspeed
                        BTCF Member
                        • Nov 2003
                        • 1996
                        • Tampere/kainuu

                        Originally posted by pkk View Post
                        Nyt on joku ruuvi löysällä tai kiinnike hajonnut jossain päin kuskin vasemmalla puolella. Vaikea paikallistaa, kun alkaa särisemään/sirisemään vain kovemmissa nopeuksissa karkealla pinnalla.

                        Villi veikkaus, ettäjossain päin vasemman puoleisen tuuletusritilän takana..
                        Otin jo irti sen vasemmalla alhaalla olevan säilytyslaatikon ja A-pilarin suojuksen, mutta aina vain jatkuu

                        Ideoita? Autona F31 2015
                        Ovien lukitustapit näissä alkaa myös pärisemään ajansaatossa tapin läpivientikauluksen kynsien katketessa.
                        -M5- '00
                        -i3 94 rex '19
                        -Ascona B 4.0 '80
                        Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                        -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                        -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                        Comment

                        • pkk
                          Newbiemmer
                          • Sep 2013
                          • 13
                          • helsinki

                          Originally posted by kooma View Post
                          Alla linkki yhteen vähän vastaavalta kuulostavaan ulkomaan foorumin juttuun, siinä syylliset löytyneet kojelaudan alapuolelta.

                          https://f30.bimmerpost.com/forums/sh....php?t=1494053
                          Mahtavaa! Sehän se oli. Syy oli tosiaan siellä jalkotilassa, mutta ääni kuului ylhäältä tuuletusluukun kautta, niin hämäsi aika pahasti. taas on ajaminen yhtä juhlaa

                          Comment

                          • kooma
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2004
                            • 1020
                            • Pikis

                            Originally posted by pkk View Post
                            Mahtavaa! Sehän se oli. Syy oli tosiaan siellä jalkotilassa, mutta ääni kuului ylhäältä tuuletusluukun kautta, niin hämäsi aika pahasti. taas on ajaminen yhtä juhlaa
                            Hyvä homma, itsellä ei ole tullut tuo ongelma vastaan mutta muistin että luin tuon jutun aikoinaan ja naureskelin kun kaveri oli valmis suunnilleen paalaamaan koko auton kun oli niin ärsyttävä ääni
                            Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                            Comment

                            • |foder|
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 7087
                              • Forssa

                              Onkos äffää vaivannut purkkien huonot juotokset?

                              Nykyisessä käyttiksessä bluetooth yhteydellä kuuluu vaimeaa ininää taustalla. Sen verran vaimeaa että juuri ja juuri kuulee mutta kun kerran sen huomasi, ei voi olla huomaamatta.
                              Ongelma esiintyy puheluiden aikana ja musiikkia kuunnellessa.
                              Ininän taajuus tai voimakkuus ei muutu kierroksien mukaan. Ininä pysyy aina samana.

                              Radiota kuunnellessa ei kuulu ininää. Tosin toisinaan jotkut radion kanavat kuuluvat vähän huonosti. Tällöin radio suhisee lievästi.

                              Edellisessä äffässä ei tällaisia ongelmia esiintynyt joten veikkaan että jossain purkissa olisi ehjäämisen paikka tai jopa vaihtokunnossa.

                              Keksisi että mikä... :think
                              Nyt:
                              E82 135i -11

                              Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                              Comment

                              • nun6
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2005
                                • 287
                                • where the sun doesn't shine

                                Katsastuksesta

                                Ajelin jonkun aikaa ilman toista sumuvaloa, josta tietenkin tuli herja kojetauluun. Kun laitoin valon takaisin, ei enää valita siitä aiheesta. Jäikö sinne nyt joku vikakoodi logiin, josta katsastusmies sen löytää ja hylkää? Jos jää, niin miten poistan sen?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎