Originally posted by TeemuM
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F30 330e
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kävin liikkeessä katsomassa yhtä ruotsista tuotua F30 330e:tä, joka oli silmiinnähden melko matala. Myyjä luonnollisesti luuli, että autossa Msport alusta, vaikka etupyörän ja kaaren välissä oli hädintuskin 2 sormen mentävä rako.
Kurkkasin koteloon ja ainakin edessä näytti olevan keltaiset jouset. :think Osaako kukaan äkkiseltään sanoa, minkä merkin madallusjouset voisivat olla kyseessä? Alustaa ei ole vielä katsastettu autoon, joten pitäisi jotkut laput löytää.
Comment
-
-
Originally posted by Tiik View PostKävin liikkeessä katsomassa yhtä ruotsista tuotua F30 330e:tä, joka oli silmiinnähden melko matala. Myyjä luonnollisesti luuli, että autossa Msport alusta, vaikka etupyörän ja kaaren välissä oli hädintuskin 2 sormen mentävä rako.
Kurkkasin koteloon ja ainakin edessä näytti olevan keltaiset jouset. :think Osaako kukaan äkkiseltään sanoa, minkä merkin madallusjouset voisivat olla kyseessä? Alustaa ei ole vielä katsastettu autoon, joten pitäisi jotkut laput löytää.
Mahdoton sanoa vain värin perusteella tarkemmin.
Comment
-
-
Originally posted by kobluna View PostKW jouset on ainakin keltaiset ja saa madallettua 5cm originaalista. https://www.kwsuspensions.net/products
Mahdoton sanoa vain värin perusteella tarkemmin.
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostAutossa on 2kpl 12v akkuja. Mainitsemasi ~70ah takakontista ja starttiakku konehuoneessa, joka pienempi. Käytön vähyyden takia menee huonoksi, ainakin auton itsensä mielestä.
Tätä akkua käytetään vain ns hätätilanteissa käynnistämään polttomoottori perinteisen starttimoottorin avulla.
Olen aiemmin mennyt tallissa autoon ja samantien painanut starttia jarrupohjassa ja silloin tuota ihmeellistä polttiksen starttausta on esiintynyt. Nyt olen tarkoituksella laittanut ensin pelkästään virrat päälle, jolloin iso akku alkaa syöttää starttiakullekin yli 14V jännitteellä latausta (en tiedä virran määrästä, veikkaan reilusti). Eli annan autolle muutaman sekunnin aikaa ladata sitä pientä starttiakkua. Ja kas! Enää ei polttis starttaile.
ISTAlla kun yrittää akkuja diagnosoida, niin ei löydy mitään erikoista ja energy diagnosis tosiaan kertoo IBS:n kautta kaiken olevan ok. Mutta nyt herääkin kysymys, että näyttääkö ISTA tuolloin pelkästään kontissa olevan 70ah akun tilanteen? Mitään vikakoodeja ei ole. Mitenköhän siihen starttiakkuun pääsisi diagnostiikalla käsiksi?
EDIT: Jokatapauksessa tuo on mielestäni älytön softabugi, koska auton pitäisi kyllä tietää, että jos iso ajoakku on täynnä niin se jokatapauksessa jaksaa kyllä syöttää pienelle starttiakulle latausta. On älytöntä starttailla polttista sitä varten. Ja tosiaan kyseessä aina täysi ajoakku ja lämmin talli.Last edited by pyroz; 04-04-2020, 15:37.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
IBS ja auton muu järjestelmä tietää ainoastaan tuon tavaratilassa olevan 12v akun tilanteen. Konehuoneen pikku akulle on vain tietynlainen laskenta diagrammi olemassa ja kun se täyttää tietyt kriteerit alkaa vikakoodi auxiliary battery ageing tms tulla vikamuistiin.
Hyvin yleinen koodi jo pari vuotta vanhoissa autoissa.
Mikähän I level taso autossasi mahtaa olla? Jos sinne koittais tuoreempaa.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostIBS ja auton muu järjestelmä tietää ainoastaan tuon tavaratilassa olevan 12v akun tilanteen. Konehuoneen pikku akulle on vain tietynlainen laskenta diagrammi olemassa ja kun se täyttää tietyt kriteerit alkaa vikakoodi auxiliary battery ageing tms tulla vikamuistiin.
Hyvin yleinen koodi jo pari vuotta vanhoissa autoissa.
Mikähän I level taso autossasi mahtaa olla? Jos sinne koittais tuoreempaa.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostTosiaan mitään vikakoodeja ei ole. Ja auto päivitettiin juurikin uusimpaan ennen ostoa. iLevel on 11/2019
*Sinne olis tarjolla tällä hetkellä F020-20-03-530 softaa.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostKummalla tavalla se polttis käynnistyy? 12v startilla vaiko korkeajännite moottorilla?
*Sinne olis tarjolla tällä hetkellä F020-20-03-530 softaa.
Pitäisi varmaan vihdoin se icom hommata, että pääsisi kunnolla flässäämään..S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostTuota en vieläkään itse osaa erottaa, että kummalla starttaa
Pitäisi varmaan vihdoin se icom hommata, että pääsisi kunnolla flässäämään..
12v Startilla tuntuu ja kuluu kuten ennenkin autoissa.
Melkein täytyisi kanssa autoilijoita haastatella kyseisen toimintamallin yleisyydestä tai selkeistä rajoista jolloin sitä esiintyy muilla. Itse noita pääsee vain lähes poikkeuksetta käynnistelemään lämpiminä.
Onko autossa mitään jatkotakuita tms? Vaikkei olisikaan niin noin tuoreessa jos vikaa löytyy asian tiimoilta olisi erittäin epätodennäköistä asiakaan niistä joutuvan maksamaan ainakaan täysimääräisesti.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostKummalla tavalla se polttis käynnistyy? 12v startilla vaiko korkeajännite moottorilla?
*Sinne olis tarjolla tällä hetkellä F020-20-03-530 softaa.
Vielä hienompaa olisi jos tietäisi mitä muutoksia ne tuovat, mutta se saattaa olla jo liikaa vaadittu.E88 & F56 electric
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostIsolla sähköllä lähtiessä se vain alkaa käymään ilman mitään muita ääniä tai värinöitä.
12v Startilla tuntuu ja kuluu kuten ennenkin autoissa.
Melkein täytyisi kanssa autoilijoita haastatella kyseisen toimintamallin yleisyydestä tai selkeistä rajoista jolloin sitä esiintyy muilla. Itse noita pääsee vain lähes poikkeuksetta käynnistelemään lämpiminä.
Onko autossa mitään jatkotakuita tms? Vaikkei olisikaan niin noin tuoreessa jos vikaa löytyy asian tiimoilta olisi erittäin epätodennäköistä asiakaan niistä joutuvan maksamaan ainakaan täysimääräisesti.
Autossa on voimassa Europlus takuuta. Mutta onko miten vaikea keissi sinne saada kun ei niitä vikakoodejakaan näy?S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostHmm sitten varmaankin kyseessä 12V järjestelmällä starttaus. Pitää vielä kuulostella tuota.
Autossa on voimassa Europlus takuuta. Mutta onko miten vaikea keissi sinne saada kun ei niitä vikakoodejakaan näy?
Jos selkeä ero tuossa tilanteessa muihin vastaaviin niin silloin sitä vikana uskaltaa lähteä reklamoimaan ja mahdolliset takuu tai goodwill käytännöt voi olla käytettävissä.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
Comment