Announcement

Collapse
No announcement yet.

F30 330e

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kooma
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 1020
    • Pikis

    Originally posted by TeemuM View Post
    25kWh/100km on ollut tämän viikon keskikulutus, ja ajo on ollut pelkästään tuollaista muutaman km pätkää.

    Varmaan kuuluisi tuohon yleiseen f30-ketjuun tämä kysymys, mutta kysytään nyt kuitenkin tässä. Saako tästä jotenkin radion sammumaan kun lähtee autosta ulos? Kun nyt radio sammuu vasta kun lukitsen ovet.
    Saa koodattua että sammuu kun kuskin oven avaa. BimmerCode, E-sys tai joku vastaava softa tarvitaan.
    Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

    Comment

    • kautsi300
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2012
      • 214
      • Järvenpää

      Eikös radio sammu kun painat toisen kerran start/stop-nappia (polkimia ei samaanaikaan)

      Comment

      • TeemuM
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 233
        • Turku

        Jep käyttäjässä vikaa, noinhan se tosiaan toimii. Kiitoksia. Pitäis varmaan lukea käyttöohjeet.

        Comment

        • Tiik
          BTCF Member
          • Apr 2012
          • 497
          • Vantaa

          Kävin liikkeessä katsomassa yhtä ruotsista tuotua F30 330e:tä, joka oli silmiinnähden melko matala. Myyjä luonnollisesti luuli, että autossa Msport alusta, vaikka etupyörän ja kaaren välissä oli hädintuskin 2 sormen mentävä rako.

          Kurkkasin koteloon ja ainakin edessä näytti olevan keltaiset jouset. :think Osaako kukaan äkkiseltään sanoa, minkä merkin madallusjouset voisivat olla kyseessä? Alustaa ei ole vielä katsastettu autoon, joten pitäisi jotkut laput löytää.

          Comment

          • kobluna
            Bimmer Rookie
            • Oct 2018
            • 135
            • Espoo

            Originally posted by Tiik View Post
            Kävin liikkeessä katsomassa yhtä ruotsista tuotua F30 330e:tä, joka oli silmiinnähden melko matala. Myyjä luonnollisesti luuli, että autossa Msport alusta, vaikka etupyörän ja kaaren välissä oli hädintuskin 2 sormen mentävä rako.

            Kurkkasin koteloon ja ainakin edessä näytti olevan keltaiset jouset. :think Osaako kukaan äkkiseltään sanoa, minkä merkin madallusjouset voisivat olla kyseessä? Alustaa ei ole vielä katsastettu autoon, joten pitäisi jotkut laput löytää.
            KW jouset on ainakin keltaiset ja saa madallettua 5cm originaalista. https://www.kwsuspensions.net/products


            Mahdoton sanoa vain värin perusteella tarkemmin.

            Comment

            • Tiik
              BTCF Member
              • Apr 2012
              • 497
              • Vantaa

              Originally posted by kobluna View Post
              KW jouset on ainakin keltaiset ja saa madallettua 5cm originaalista. https://www.kwsuspensions.net/products


              Mahdoton sanoa vain värin perusteella tarkemmin.
              Niinpä. Käsittääkseni K&W:llä ei ole pelkkiä jousia tuohon, eli pitäisi ottaa pyörä irti ja katsoa onko koko tolpat vaihdettu. :think

              Comment

              • pyroz
                BTCF Member
                • Nov 2002
                • 6751
                • PK-seutu

                Originally posted by zakspeed View Post
                Autossa on 2kpl 12v akkuja. Mainitsemasi ~70ah takakontista ja starttiakku konehuoneessa, joka pienempi. Käytön vähyyden takia menee huonoksi, ainakin auton itsensä mielestä.

                Tätä akkua käytetään vain ns hätätilanteissa käynnistämään polttomoottori perinteisen starttimoottorin avulla.
                Tähän kummalliseen polttiksen starttailuun olen nyt yrittänyt omalla tutkimuksella saada jotain ajatusta. Ja nyt on keijolla vahva tunne siitä, että tosiaan auto jostain syystä tulkitsee, että tuo pieni starttiakku tarvitsisi polttista latautuakseen.

                Olen aiemmin mennyt tallissa autoon ja samantien painanut starttia jarrupohjassa ja silloin tuota ihmeellistä polttiksen starttausta on esiintynyt. Nyt olen tarkoituksella laittanut ensin pelkästään virrat päälle, jolloin iso akku alkaa syöttää starttiakullekin yli 14V jännitteellä latausta (en tiedä virran määrästä, veikkaan reilusti). Eli annan autolle muutaman sekunnin aikaa ladata sitä pientä starttiakkua. Ja kas! Enää ei polttis starttaile.

                ISTAlla kun yrittää akkuja diagnosoida, niin ei löydy mitään erikoista ja energy diagnosis tosiaan kertoo IBS:n kautta kaiken olevan ok. Mutta nyt herääkin kysymys, että näyttääkö ISTA tuolloin pelkästään kontissa olevan 70ah akun tilanteen? Mitään vikakoodeja ei ole. Mitenköhän siihen starttiakkuun pääsisi diagnostiikalla käsiksi?

                EDIT: Jokatapauksessa tuo on mielestäni älytön softabugi, koska auton pitäisi kyllä tietää, että jos iso ajoakku on täynnä niin se jokatapauksessa jaksaa kyllä syöttää pienelle starttiakulle latausta. On älytöntä starttailla polttista sitä varten. Ja tosiaan kyseessä aina täysi ajoakku ja lämmin talli.
                Last edited by pyroz; 04-04-2020, 15:37.
                S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                Comment

                • zakspeed
                  BTCF Member
                  • Nov 2003
                  • 1996
                  • Tampere/kainuu

                  IBS ja auton muu järjestelmä tietää ainoastaan tuon tavaratilassa olevan 12v akun tilanteen. Konehuoneen pikku akulle on vain tietynlainen laskenta diagrammi olemassa ja kun se täyttää tietyt kriteerit alkaa vikakoodi auxiliary battery ageing tms tulla vikamuistiin.

                  Hyvin yleinen koodi jo pari vuotta vanhoissa autoissa.

                  Mikähän I level taso autossasi mahtaa olla? Jos sinne koittais tuoreempaa.
                  -M5- '00
                  -i3 94 rex '19
                  -Ascona B 4.0 '80
                  Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                  -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                  -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                  Comment

                  • pyroz
                    BTCF Member
                    • Nov 2002
                    • 6751
                    • PK-seutu

                    Originally posted by zakspeed View Post
                    IBS ja auton muu järjestelmä tietää ainoastaan tuon tavaratilassa olevan 12v akun tilanteen. Konehuoneen pikku akulle on vain tietynlainen laskenta diagrammi olemassa ja kun se täyttää tietyt kriteerit alkaa vikakoodi auxiliary battery ageing tms tulla vikamuistiin.

                    Hyvin yleinen koodi jo pari vuotta vanhoissa autoissa.

                    Mikähän I level taso autossasi mahtaa olla? Jos sinne koittais tuoreempaa.
                    Tosiaan mitään vikakoodeja ei ole. Ja auto päivitettiin juurikin uusimpaan ennen ostoa. iLevel on 11/2019
                    S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                    Comment

                    • zakspeed
                      BTCF Member
                      • Nov 2003
                      • 1996
                      • Tampere/kainuu

                      Originally posted by pyroz View Post
                      Tosiaan mitään vikakoodeja ei ole. Ja auto päivitettiin juurikin uusimpaan ennen ostoa. iLevel on 11/2019
                      Kummalla tavalla se polttis käynnistyy? 12v startilla vaiko korkeajännite moottorilla?

                      *Sinne olis tarjolla tällä hetkellä F020-20-03-530 softaa.
                      Last edited by zakspeed; 04-04-2020, 23:00. Reason: *lisäys
                      -M5- '00
                      -i3 94 rex '19
                      -Ascona B 4.0 '80
                      Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                      -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                      -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                      Comment

                      • pyroz
                        BTCF Member
                        • Nov 2002
                        • 6751
                        • PK-seutu

                        Originally posted by zakspeed View Post
                        Kummalla tavalla se polttis käynnistyy? 12v startilla vaiko korkeajännite moottorilla?

                        *Sinne olis tarjolla tällä hetkellä F020-20-03-530 softaa.
                        Tuota en vieläkään itse osaa erottaa, että kummalla starttaa

                        Pitäisi varmaan vihdoin se icom hommata, että pääsisi kunnolla flässäämään..
                        S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                        Comment

                        • zakspeed
                          BTCF Member
                          • Nov 2003
                          • 1996
                          • Tampere/kainuu

                          Originally posted by pyroz View Post
                          Tuota en vieläkään itse osaa erottaa, että kummalla starttaa

                          Pitäisi varmaan vihdoin se icom hommata, että pääsisi kunnolla flässäämään..
                          Isolla sähköllä lähtiessä se vain alkaa käymään ilman mitään muita ääniä tai värinöitä.

                          12v Startilla tuntuu ja kuluu kuten ennenkin autoissa.

                          Melkein täytyisi kanssa autoilijoita haastatella kyseisen toimintamallin yleisyydestä tai selkeistä rajoista jolloin sitä esiintyy muilla. Itse noita pääsee vain lähes poikkeuksetta käynnistelemään lämpiminä.

                          Onko autossa mitään jatkotakuita tms? Vaikkei olisikaan niin noin tuoreessa jos vikaa löytyy asian tiimoilta olisi erittäin epätodennäköistä asiakaan niistä joutuvan maksamaan ainakaan täysimääräisesti.
                          -M5- '00
                          -i3 94 rex '19
                          -Ascona B 4.0 '80
                          Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                          -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                          -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                          Comment

                          • fransesco
                            BTCF Member
                            • Jul 2014
                            • 235
                            • Vantaa

                            Originally posted by zakspeed View Post
                            Kummalla tavalla se polttis käynnistyy? 12v startilla vaiko korkeajännite moottorilla?

                            *Sinne olis tarjolla tällä hetkellä F020-20-03-530 softaa.
                            Onko missään listaa mistä saisi ajan tasaisen tiedon mitä softaa on saatavilla mihinkin autoon?

                            Vielä hienompaa olisi jos tietäisi mitä muutoksia ne tuovat, mutta se saattaa olla jo liikaa vaadittu.
                            E88 & F56 electric

                            Comment

                            • pyroz
                              BTCF Member
                              • Nov 2002
                              • 6751
                              • PK-seutu

                              Originally posted by zakspeed View Post
                              Isolla sähköllä lähtiessä se vain alkaa käymään ilman mitään muita ääniä tai värinöitä.

                              12v Startilla tuntuu ja kuluu kuten ennenkin autoissa.

                              Melkein täytyisi kanssa autoilijoita haastatella kyseisen toimintamallin yleisyydestä tai selkeistä rajoista jolloin sitä esiintyy muilla. Itse noita pääsee vain lähes poikkeuksetta käynnistelemään lämpiminä.

                              Onko autossa mitään jatkotakuita tms? Vaikkei olisikaan niin noin tuoreessa jos vikaa löytyy asian tiimoilta olisi erittäin epätodennäköistä asiakaan niistä joutuvan maksamaan ainakaan täysimääräisesti.
                              Hmm sitten varmaankin kyseessä 12V järjestelmällä starttaus. Pitää vielä kuulostella tuota.

                              Autossa on voimassa Europlus takuuta. Mutta onko miten vaikea keissi sinne saada kun ei niitä vikakoodejakaan näy?
                              S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                              Comment

                              • zakspeed
                                BTCF Member
                                • Nov 2003
                                • 1996
                                • Tampere/kainuu

                                Originally posted by pyroz View Post
                                Hmm sitten varmaankin kyseessä 12V järjestelmällä starttaus. Pitää vielä kuulostella tuota.

                                Autossa on voimassa Europlus takuuta. Mutta onko miten vaikea keissi sinne saada kun ei niitä vikakoodejakaan näy?
                                Ihan ensiksi olisi hyvä saada samanlaisilla laitteilla enemmän ajaneiden kokemuksia, jotta saisi selkeästi rajattua onko vika vai ominaisuus.

                                Jos selkeä ero tuossa tilanteessa muihin vastaaviin niin silloin sitä vikana uskaltaa lähteä reklamoimaan ja mahdolliset takuu tai goodwill käytännöt voi olla käytettävissä.
                                -M5- '00
                                -i3 94 rex '19
                                -Ascona B 4.0 '80
                                Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                                -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                                -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎