Milloin lie sulla ajankohtainen tuo vaihto, mutta uudesta viitosestakin on tulossa hybridiversio, sekin voisi olla aika pop seuraaja?
Näin kyllä, mutta hinnalliseti tuo kyllä pomppaa vähän turhan korkealle uutena, kun tuohon kolmosenki tarjoukseen ängettiin 20 000€:lla "must have"-lisävarusteita
Kalusto:
BMW 550i xDrive -14
BMW S1000R -17
Toyota Proace -15
Näin kyllä, mutta hinnalliseti tuo kyllä pomppaa vähän turhan korkealle uutena, kun tuohon kolmosenki tarjoukseen ängettiin 20 000€:lla "must have"-lisävarusteita
Saako siihen edes niin isolla rahalla? yllättävän suppea oli se lisävarustelista minusta ...
Yllättävän kallista. Tuntui omaa kasaillessa että about kaikki oleellinen oli noissa paketeissa jotka oli kohtuuhintaisia...
Tossa nostaa hintaa se, että ilman individual-nahkoja ja kojelautaa ei vaan voi elää, kun auton hinta on noin kohtuullinen
Enpä keksi toista omalla rahalla ostettua yli 250hv bensakoneista uutta bemaria johon suomen hinnoilla kukaan viitsisi ottaa 20k€:lla varusteita (M5:t ja muut ökyvehkeet pois lukien). Saksassahan tuo on melkein minimi isommissa bensa-ja dieselkoneissa :think
Kun katsoo uudempien bemareiden varusteita nettiautosta (varsinkin esittelyautojen, jotka saksassa ovat niin ladattuja kun vaan on saanut), niin aika lailla tuolla on kangas-penkkiä ja maksimissaan dakota-nahat jonkin varustepaketin mukana. Kaikki luksusvarusteet tuntuu puuttuvan: nivi isommista, pro navi, komfort-penkit isommista, sähköpenkit yms.
Kyllä suomen autoverotus vaan on niin ihmeellinen asia että sitä on moneen kertaan ihmetelty jopa EU:n tuomioistuimessa...Varsinainen Shangri La.
Monet sitä yrittävät mutta edes BMW ei ole vieläkään keksinyt pyhää henkeä. Verottaja on onneksi sen verran hidas että täällä hetkellä tämmöisen saa kohtuullisilla kuluilla (verrattuna muuhun mallisarjaan).
PS. Jos haluat ammattilaisen pikakurssin excel-vääntelyyn, minä tarjoan. 335i menee helposti järkeväksi valinnaksi, kokemusta on. Edit. Sinullakin taitaa olla
-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Monet sitä yrittävät mutta edes BMW ei ole vieläkään keksinyt pyhää henkeä. Verottaja on onneksi sen verran hidas että täällä hetkellä tämmöisen saa kohtuullisilla kuluilla (verrattuna muuhun mallisarjaan).
PS. Jos haluat ammattilaisen pikakurssin excel-vääntelyyn, minä tarjoan. 335i menee helposti järkeväksi valinnaksi, kokemusta on. Edit. Sinullakin taitaa olla
Testilenkillä kokeilin huvikseni tuolla 330e:llä ajaa emännän työmatkan ja keskikulutukseksi sain 3l/100km, tosin menosuunta pelkällä sähköllä. Mitä tuo sähkö sitten maksoi, sitä ei jaksa millään laskea, mutta kyllä tuo silti paremmalta kuulostaa kuin 7l/100km. Koko vuorokauden keskikulutus 4.4l/100km, tosin yritin tarkoituksella päästä mahdollisimman pienellä, kuitenkin ajoin ihan normaalisti ja mahtui tuohon vielä muutama täyskaasukiihdytyskin
Verot ja vakuutukset karkeasti 1300€ halvemmat kuin 550:ssä, joten tuostakin tulee aika hyvä potti vuodessa. Pelkkä vakuutus täyskaskoineen täysillä bonuksilla 907€ vuosi
Kalusto:
BMW 550i xDrive -14
BMW S1000R -17
Toyota Proace -15
ilman individual-nahkoja ja kojelautaa ei vaan voi elää,
pro navi
En ottaisi nahka penkkejä vaikka saisin ilmaiseksi, hyi helv. Mitä sillä navilla tekee, joka puhelimessa on ilmainen joka päivittyy. 5v päästä tuo pro navi aiheuttaa lähinnä häpeää museoaikaisen ulkonäkönsä ja toiminnan takia.
53400€ sain tarjouksen omaan käyttöön riittävillä varusteilla, siitäkin voisi jättää n.2500€ edestä varusteita pois...
En ottaisi nahka penkkejä vaikka saisin ilmaiseksi, hyi helv. Mitä sillä navilla tekee, joka puhelimessa on ilmainen joka päivittyy. 5v päästä tuo pro navi aiheuttaa lähinnä häpeää museoaikaisen ulkonäkönsä ja toiminnan takia.
53400€ sain tarjouksen omaan käyttöön riittävillä varusteilla, siitäkin voisi jättää n.2500€ edestä varusteita pois...
No, jokaisella makunsa, sitä tuskin kellään varaa kyseenalaistaa.
Luulekko että me oikeasti tarvitaan jotain m550d:tä, tai F30 335i:tä. Ostaisin F10 M5:n kaikilla herkuilla, jos olis varaa. Itse satun tykkäämään nahkapenkeistä ja siitä että autossa on mahd. paljon "leluja"
Ihan hyvin meillä riitäis litranen kia kun emäntä tolla pääasiallisesti ajaa työmatkaa 70 kilsaa/ päivä, mutta jostain syystä sitä vaan tahtoo hienompaa...
OT: itse olen katsellut jostain syystä Mobilesta parivuotiaita Golf GTE malleja, saa vähän ajettuja alle 30k€, verot pari tonnia. 2018 330e:ssä sama kuvio mahdollinen.
Tuo Golf 7 on minulle todella mieluinen ajoltaan, ei ole etuvetoallergiaa
OT: itse olen katsellut jostain syystä Mobilesta parivuotiaita Golf GTE malleja, saa vähän ajettuja alle 30k€, verot pari tonnia. 2018 330e:ssä sama kuvio mahdollinen.
Tuo Golf 7 on minulle todella mieluinen ajoltaan, ei ole etuvetoallergiaa
Mobilessa 330e:n hintakehitystä seuranneena täytyy olla samaa mieltä. Parin vuoden päästä löytyy toden näköisesti todella edullisia vaihtoehtoja hyvillä varusteilla, ja verot on naurettavan pienet (sikäli mikäli nykyinen veromalli on vielä silloin voimassa). Tällä hetkellä löytyisi jo n. 6000km ajettuja muutaman kuukauden ikäisiä autoja hyvillä varusteilla n. 45-50 k€ hintaan, joten voisi olla nippa nappa kannattavia jo ehkä tässä vaiheessa :think
Mobilessa 330e:n hintakehitystä seuranneena täytyy olla samaa mieltä. Parin vuoden päästä löytyy toden näköisesti todella edullisia vaihtoehtoja hyvillä varusteilla, ja verot on naurettavan pienet (sikäli mikäli nykyinen veromalli on vielä silloin voimassa). Tällä hetkellä löytyisi jo n. 6000km ajettuja muutaman kuukauden ikäisiä autoja hyvillä varusteilla n. 45-50 k€ hintaan, joten voisi olla nippa nappa kannattavia jo ehkä tässä vaiheessa :think
Riski noissa alle 2 vuotiaissa taitaa olla verojen maksu myös lisävarusteista. Sinällään niin kauan kuin ollaan eu:ssa, vuoden 2016 maksimiautoverot on betonoitu tähän tasoon imo ( jos nyt autoveroa voi jostakin petkuttaa).
2017-2019 330e autovero laskee vielä vähän joka vuosi. Sitten demarit tulee valtaan ja näemme erityisen bemariveron
Last edited by 205/65-15H; 13-08-2016, 13:47.
Reason: 2
Riski noissa alle vuotiaissa taitaa olla verojen maksu myös lisävarusteista. Sinällään niin kauan kuin ollaan eu:ssa, vuoden 2016 maksimiautoverot on betonoitu tähän tasoon imo ( jos nyt autoveroa voi jostakin petkuttaa).
2017-2019 330e autovero laskee vielä vähän joka vuosi. Sitten demarit tulee valtaan ja näemme erityisen bemariveron
Eikös noi verot lasketa samalla tavalla kuin ilmankin? Laskin verotettavan hinnan varusteineen 65 000€ (Verotusarvo)ja 8% verolla (joka on saatu tuosta co-päästöstä) veroa tulee n. 6000€.
Eli auto maksaa esim. 48 000€, verot 6000€ = 54 000€ + hakukulut yms.
Ei kai noista enempää veroa tarvitse uutena maksaa kuin mitä maahantuoja maksaa?
Comment