Huomasin tässä sellaisenkin ominaisuuden, että jos esi-ilmastoinnin ajastukseen ei säädä yhtäkään kellonaikaa, auton valikko sekä myöskään sovellus eivät aina anna valita latausta halvemman sähkön aikana, vaan on valittava lataa heti -optio. Onko kukaan muu huomannut tällaista? :think:
F30 330e
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Sen valmistelun, a.k.a. ilmastoinnin, voi ottaa pois päältä ja laittaa vain latausajan. Toki siihen jää se lähtöaika silti.Originally posted by tesserakti View PostHuomasin tässä sellaisenkin ominaisuuden, että jos esi-ilmastoinnin ajastukseen ei säädä yhtäkään kellonaikaa, auton valikko sekä myöskään sovellus eivät aina anna valita latausta halvemman sähkön aikana, vaan on valittava lataa heti -optio. Onko kukaan muu huomannut tällaista? :think:F30 330e M-sport '16
e21 315 Sedan '83
ex-F31 330d xDrive Touring M-Sport '14
ex-e61 535d Touring M-Sport '05
ex-e39 530d Touring M-Sport '03
ex-e30 316i Bavaria '91
Comment
-
Onko kellään kokemusta miten paljon saa ladattua jos 330e ladataan tuollaisesta tavallisesta 16a autolämmitystolpasta johon saa laitettua 2h aikaa? Onko auto moksiskaan jos jännite katkeaa keskenkaiken, pystyykö ajastamaan esim. Aamuksi normaalisti 2h ennen lähtöä alkaa lataaman ja lämmittämään? Autoa ei minulla vielä ole, mutta vakavassa harkinnassa.
Comment
-
Näiden mukana on tullut eri tehoisia latureita. 12A, 10A ja ilmeisesti myös 8A. Tuolla 12A laturilla akun lataa reilussa 2,5 tunnissa täyteen. Mutta mikäli lämmitystolpan sulakkeet alkaa paukkua niin lataus kyllä loppuu siihen. Eli kokeilet ja selvität minkä verran sieltä uskaltaa virtaa ottaa ulos ja käytät sitten sitä toimivaksi todettua nopeutta. Autosta voi iDrive järjestelmästä säätää latausvauhtia. Jos joudut lataamaan hitaammin, niin sitten vaikka 2h illalla ja ajastat toisen 2h aamuksi / ennen liikkeelle lähtöä.Originally posted by Juri87 View PostOnko kellään kokemusta miten paljon saa ladattua jos 330e ladataan tuollaisesta tavallisesta 16a autolämmitystolpasta johon saa laitettua 2h aikaa? Onko auto moksiskaan jos jännite katkeaa keskenkaiken, pystyykö ajastamaan esim. Aamuksi normaalisti 2h ennen lähtöä alkaa lataaman ja lämmittämään? Autoa ei minulla vielä ole, mutta vakavassa harkinnassa.S65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
-
Pistorasialla pärjää oikein hyvin, ainakin minulle on riittänyt. 10A virralla kestää reilut 3h akun lataus tyhjästä täyteen.Originally posted by Juri87 View PostOnko kuinka monella käytössä erillinen latausasema auton lataukseen vai latailetteko pistorasiasta? :think Lähinnä että onko sekin must hankinta?
Comment
-
Millaista rangea muilla on näin kesäisin? Katsoin vaan, kun Puerco oli topicissaan kirjoittanut tollaisista lukemista, mutta itsellä on aina lähtiessä 20-21km.
Alkaa tuo sähkön range tasoittumaan ja se on tässä nurkissä pyöriessä mulla aina 27-29km, joten ajan sillä lähen kaikki arkiajot.
Comment
-
Tuollainen varmaan toimii latauksessa, luulisin... mutta jatkuvasta pätkimisestä nuo laturit ei kuulemma tykkää. Töissä on lämmitystolpissa lämpötilan mukaan jaksotettu sähkö, mitä kylmempää sitä isomman osan tunnista sähköä tulee. Se toimii siis tyyliin 10min sähköä - 10 min ei sähköä - 10 min sähköä, ja nuo ajat muuttuu lämmön mukaan. Tuollaisessa töpselissä auton laturi menee vikatilaan, se ilmeisesti luulee että jatkuva katkominen johtuu autosta tai laturista, ja haluaa jonku resetoinnin huollossa sitten tarpeeksi pätkimistä katseltuaan...Originally posted by Juri87 View PostOnko kellään kokemusta miten paljon saa ladattua jos 330e ladataan tuollaisesta tavallisesta 16a autolämmitystolpasta johon saa laitettua 2h aikaa? Onko auto moksiskaan jos jännite katkeaa keskenkaiken, pystyykö ajastamaan esim. Aamuksi normaalisti 2h ennen lähtöä alkaa lataaman ja lämmittämään? Autoa ei minulla vielä ole, mutta vakavassa harkinnassa.- Vielä ehtis troijaan
| Nyt: G30 530ex, Ex: F30 330e, Skobodanian ihme (Skoda Rapid -14), E39 520ia -01, 6xranskanpullia (Peugeotit 207, 205, 205, 306, 405, 205) 
Comment
-
Joo meillä on sama työpaikalla, eli siihen ei ainakaanOriginally posted by toukopouko View PostTuollainen varmaan toimii latauksessa, luulisin... mutta jatkuvasta pätkimisestä nuo laturit ei kuulemma tykkää. Töissä on lämmitystolpissa lämpötilan mukaan jaksotettu sähkö, mitä kylmempää sitä isomman osan tunnista sähköä tulee. Se toimii siis tyyliin 10min sähköä - 10 min ei sähköä - 10 min sähköä, ja nuo ajat muuttuu lämmön mukaan. Tuollaisessa töpselissä auton laturi menee vikatilaan, se ilmeisesti luulee että jatkuva katkominen johtuu autosta tai laturista, ja haluaa jonku resetoinnin huollossa sitten tarpeeksi pätkimistä katseltuaan...
Comment
-
Mulla on 25-27km taulussa kun lähden ja sen verran tolla myös pääsee kun kiertää motarit..Originally posted by TeemuM View PostMillaista rangea muilla on näin kesäisin? Katsoin vaan, kun Puerco oli topicissaan kirjoittanut tollaisista lukemista, mutta itsellä on aina lähtiessä 20-21km.BMW G20 330e M-Sport -20
Comment
-
Ollaan 330e topikissa niin aattelin et normilla voisi tarkottaa 330e mallia. Vai onko kaikki 330e hybridit iPerformanceja? :thinkOriginally posted by TJK View PostKäsittääkseni se että iPerformance on plug-in hybridi ja normi on sitte bensa tai diesel..
I4 e40 Msport
Kia Rio 1.2 -21
ex. 520d F11 LCI -16
ex. 520d F10 LCI M Sport -14
ex. 320d E90 -06
ex. Audi A3 2.0 TDI 8P -07
ex. 320i E36 Coupe -95
Comment
-
Kaikki BMW:n lataushybridit on iPerformanceja.
Comment
Comment